GSXR400 karburerings problemer
Fra : Bent F.

Dato : 30-05-04 11:23

Hej NG

Louises GSXR400 opføre sig mystisk.

Symptomer:
Starter fint går på alle 4 cyl. både kold og varm. Man triller afsted med ca
kvart gas og lader den trække til 10.000 rpm, skifter. ingen probs.

Fuldgas fra 3000 rpm, den trækker fint indtil 5000rpm, den sprutter og
hakker i det, som om den ikke tænder på alle, eller slet ikke får benzin
nok. Efter 10000 trækker den så som den skal igen, men skifter og næste gear
ryger ind men nu hakker den igen, selvom den er på 11000 rpm eller
deromkring.

Karburatorene er nyrensede , ingen synlige skader på membraner. Benzinen er
fin, ingen vand.

Tændrørene, har kørt med vand i en periode, så jeg er desværre lidt bange
for at de er røget. Men kan desværre ikke helt få det til at passe ind med
symptomerne.

--
M.v.h.
Tommy Fer

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-04 20:05

"Bent F." <bfc@FJERNfernet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gear
> ryger ind men nu hakker den igen, selvom den er på 11000 rpm eller

Hej

Det kunne sagtens værer den ene tændspole, der er overslag i.
Kunne du ikke prøve et andet sæt tændspoler, det behøver ikke
at værer til en GSXR. Finder du et sæt fra en Honda er du
temmelig sikker på de virker

Hygge PD CBR1100

Fra : Bent F.

Dato : 30-05-04 21:25

Poul Dam wrote:
> [...]
> Kunne du ikke prøve et andet sæt tændspoler, det behøver ikke
> at værer til en GSXR. Finder du et sæt fra en Honda er du

Hej Poul

Det kan da egentligt godt være, tænkte faktisk lidt på der var en lyd der
kunne være i den retning. Det kigger jeg da på imorgen.

mvh Tommy Fer

Fra : Klynder

Dato : 30-05-04 23:36

> Starter fint går på alle 4 cyl. både kold og varm.

Hey, nu har jeg hørt så mange snakke om, at deres cykler f.eks. vist kun går
på 3 cylindre... Hvordan er det man finder ud af det? Er det meget tydeligt
at høre/mærke? For det kan da ikke være spor sundt når det sker...

Mvh Mikael

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-05-04 23:55

> [...]
> kun går på 3 cylindre... Hvordan er det man finder ud af det? Er det
> meget tydeligt at høre/mærke? For det kan da ikke være spor sundt når

Hvis man kender sin cykel, så er det rimeligt nemt at mærke. Den mangler
det meste af sin trækkraft (afhængigt af hvor mange % den ene cylinder
udgør), den går dårligt i tomgang, lyden er anderledes (sikkert mere
dunke-agtig pga. ubalancen) og hvis det sker efter opstart på kold
motor, så kan man mærke at det ene forrør forbliver koldt.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Klynder

Dato : 31-05-04 08:30

> [...]
> dunke-agtig pga. ubalancen) og hvis det sker efter opstart på kold
> motor, så kan man mærke at det ene forrør forbliver koldt.

Takker... heh, det bliver fee' når jeg får min 1-cylindrede her i løbet af
ugen... og så behøver man heller ikke bekymre sig om noget sådant :) Og så
skal I dælme se billeder!

Mvh Mikael Klynder
XJ600N
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=590

Fra : Martin Sørensen

Dato : 31-05-04 08:45

> Takker... heh, det bliver fee' når jeg får min 1-cylindrede her i
> løbet af ugen... og så behøver man heller ikke bekymre sig om noget
> sådant :)

Jo, så har du først problemer, for så er 1 cylinder jo 100% af det
samlede antal.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 31-05-04 22:40

Klynder <mikael@klynder.dk> skrev i en

> Takker... heh, det bliver fee' når jeg får min 1-cylindrede her i løbet af
> ugen... og så behøver man heller ikke bekymre sig om noget sådant :)

På så'en en skal man da netop frygte at den mister blot en enkelt cylinder!
Man bare rolig, du mærker med sikkerhed det hvis dét skulle ske!

--
Armand.

Fra : Klynder

Dato : 03-06-04 00:55

> Man bare rolig, du mærker med sikkerhed det hvis dét skulle ske!

Hehe, det var det jeg mente :)

Klynder