Hvor finder jeg ikke standard tandhjul
Fra : Esben Bøll

Dato : 27-05-04 14:39

Hej alle.
jeg forsøger at finde et sæt tandhjul til min honda transalp årgang 1995.
Der er som standart et 15 tands foran og et 47 tands bagved.
Det jeg forsøger at finde er et sæt tandhjul af stål med
en lavere udveksling, f.eks 14 front og 49 bag.
Er der nogen som ved hvem som har sådan noget.

MVH Esben Bøll
Odense.

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-04 16:18

Esben Bøll wrote:
> [...]
> en lavere udveksling, f.eks 14 front og 49 bag.
> Er der nogen som ved hvem som har sådan noget.

JT sprockets laver det du ønsker Søg på google...
--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=538

Fra : Esben Bøll

Dato : 27-05-04 21:50

__________________
Honda XRV650 Africa Twin (PD03) bruger et 49-tands bagtandhjul med matchende
montering!
Og CBR400 kører med et matchende 14-tands fortandhjul!
___________
Hej igen.
Det skulle vel ikke lige være sådan at nogen kunne ligge 2 præcise links til
de 2 tandhjul.
JEg må indrømme at jeg synes der er meget at vælge imellem på
JT-sprockets.com

Håber i kan hjælpe.

MVH Esben

Fra : Armand

Dato : 27-05-04 22:28

Esben Bøll <ebo@ooncable.dk> skrev i en

> [...]
til
> de 2 tandhjul.
> JEg må indrømme at jeg synes der er meget at vælge imellem på

JT er fabrikanten og de handler ikke privat!
Deres on-line katalog er alligevel eminent til at finde sådanne
alternativer.

Nu du ved hvilke modellers original-gearinger du skal anskaffe, er det blot
at surfe efter tandhjul til disse.
Et opslag i MCnøglen, viser at man ved snart enhver forhandler kan få et
CBR400 fortandhjul for 156,- og et Afr.Twin bagtandhjul for 219,-
I går var det et problem blot at anskaffe - Hvad mere forlanger du??

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 07:51

Esben Bøll skrev i meddelelsen ...

>JEg må indrømme at jeg synes der er meget at vælge imellem på
>JT-sprockets.com

Og hvis JT ikke rækker, så er der AFAM og Renthal. Renthal kan fåes ved
SayJes, og til ca halv pris hos www.harris-performance.com slå modellen op,
og vælg mellem mange størrelser.

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 27-05-04 16:41

> [...]
> en lavere udveksling, f.eks 14 front og 49 bag.
> Er der nogen som ved hvem som har sådan noget.

JT-sprockets hjemmeside er et kæmpegodt værktøj i den retning:

Honda XRV650 Africa Twin (PD03) bruger et 49-tands bagtandhjul med matchende
montering!
Og CBR400 kører med et matchende 14-tands fortandhjul!

Bestil sagerne, incl. en 118-leds 525'er kæde, separat, hvor det må være
billigst!

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 27-05-04 18:56

Armand wrote:

> JT-sprockets hjemmeside er et kæmpegodt værktøj i den retning:

Og et bud i D-land - hvis du ikke finder en JT-forhandler - Scholl Moto
Technik, Esben:

<private.addcom.de/scholl-moto-technik/motorrad.htm>

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Armand

Dato : 27-05-04 21:35

Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en

> Og et bud i D-land - hvis du ikke finder en JT-forhandler - Scholl Moto
> Technik, Esben:

Det er godt med nogle alternative link's!
Men det behøver vel ikke ligefrem at være JT'ere, så man kan købe
tandhjulene tilhørende de alternative modeller hvor man måtte løbe på dem
billigst. Problemet i den retning er at "de tre store tyske" generelt kun
har sæt med
originale gearinger; men Max's MC imp./MC-Nøglen sælger sagerne adskilt og
egentlig ikke så dyrt igen (og dé er forøvrigt JT'ere), hvorved der som
sådan ikke er det store problem med fremskaffelsen.

--
Armand.