Kan baghjulstræk klare 1000 nm?
Fra : Frederik

Dato : 04-06-04 22:29

Med hensvisning til diskussionen om AMGs supermodeller kunne hamre derud af
uden hjulspin, kunne man se den postede film i dk.binær.motor med M5'eren.

Udfra den alene synes baghjulstræk også at have sine begrænsninger?

Hvad skulle der egentlig til? Ville firehjulstræk kunne klare det?

Kommentarer?

Mvh.

Frederik

Fra : Thomas H.

Dato : 04-06-04 22:56

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> uden hjulspin, kunne man se den postede film i dk.binær.motor med M5'eren.
>
> Udfra den alene synes baghjulstræk også at have sine begrænsninger?

Øøøh, alt har da begrænsninger, og ingen har da påstået at en bil med 1000
hk og 1000 Nm ikke kan lave hjulpin, jeg sagde bare at baghjulstræk egnede
sig bedre til større hk og nm, og at en S600 skulle kunne starte med fuld
gas, uden at lave hjulspin. Du skal lige have med at den altså har
automatgear, gør nok også lidt.
Den 530D jeg prøvede, startede også uden indgriben af elektronikken, selvom
den havde 500 Nm, men hvis man lige holdte lidt på bremsen, gasse lidt og og
slap samtidig ...så kunne den sagtens

> Hvad skulle der egentlig til? Ville firehjulstræk kunne klare det?

Med så mange kræfter, ville han også kunne få en 4wd til at lave hjulspin i
den fart, det kræver nok bare lidt hårdere hug på koblingen

Fra : Frederik

Dato : 05-06-04 08:18

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message

> [...]
>
> Med så mange kræfter, ville han også kunne få en 4wd til at lave hjulspin
> den fart, det kræver nok bare lidt hårdere hug på koblingen

Hej,

Jeg er helt klar over, du ikke udtrykte dig kategorisk.

Jeg synes bare filmen var et skægt indslag til diskussionen.

Mvh.

Frederik

Fra : Elbarto

Dato : 05-06-04 16:55

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

selvom
> den havde 500 Nm, men hvis man lige holdte lidt på bremsen, gasse lidt og

Har kørt mercedes E270 og C270 den har betydeligt mindre kræfter som
overstående og slår man antispin (ESP) fra smider den hjul promte hvis man
trykker ibund både fra stilstand og hvis man trillede lige så stille

Elbarto Simpsoniac

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-06-04 17:05

On Sat, 5 Jun 2004 17:54:55 +0200, "Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote:

>Har kørt mercedes E270 og C270 den har betydeligt mindre kræfter som
>overstående og slår man antispin (ESP) fra smider den hjul promte hvis man
>trykker ibund både fra stilstand og hvis man trillede lige så stille

Hvor stor er forskellen på de 2 biler?
Jeg tænker på oplevelsen - at køre dem. Er det som sort og hvidt, hvor
320 CDi er suveræn, og hvor 270 CDI blot er okay...?

/Mogens

Fra : Elbarto

Dato : 06-06-04 00:22

> Hvor stor er forskellen på de 2 biler?
> Jeg tænker på oplevelsen - at køre dem. Er det som sort og hvidt, hvor
> 320 CDi er suveræn, og hvor 270 CDI blot er okay...?
>
> /Mogens

Der er noget mere power i en 320 CDI som i en 270er men det er faktisk kun
en anden motorder er kommet i gearkasse osv er det samme

Elbarto Simpsoniac

Fra : Thomas H.

Dato : 05-06-04 18:14

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
man
> trykker ibund både fra stilstand og hvis man trillede lige så stille

Taxa-førere kan åbenbart alt

Fra : Elbarto

Dato : 06-06-04 00:25

> "Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> man

> Taxa-førere kan åbenbart alt

Det er en skrøne at en bil med automat gear ikke kan lave hjulspin
Nævner i flæng biler med automat kasse som jeg ved kan lave hjulspin

Opel kadett 1.6
Volvo 242GL
BMW 320 Turbo diesel
Volvo V70 2.5
Trans Am (uden problemer iøvrigt )

Sågar min stedmors gamle 1.0 micra kunne lave hjulspin men den rækker så på
forhjul

Elbarto Simpsoniac

Fra : Thomas H.

Dato : 06-06-04 08:32

> [...]
> Volvo V70 2.5
> Trans Am (uden problemer iøvrigt )
>
> Sågar min stedmors gamle 1.0 micra kunne lave hjulspin men den rækker så

Jeg har aldrig påstået at biler ikke kan lave hjulspin ! Men du sidder da
ikke helt seriøst og påstår, at en Micra 1,0 laver den vildeste koger ved
almindelig igangsætning med speederen i bund? Så skulle du måske nok
overveje at skifte dæk i hvertfald.

Jeg har aldrig prøvet de Mercedes du snakker om, men det ville alligevel
undre mig at der var så stor forskel på dem og BMW'erne med nogenlunde samme
data.