Hvilken en ville i vælge: Ford Fiesta, Peu~
Fra : Klaes

Dato : 03-06-04 13:51

Hej der

Hvilken en af disse tre ville i vælge og hvorfor?

Ford Fiesta 1.6 (Trend eller Ghia)
Peugeot 206 GTI
Toyota Yaris T Sport

De er alle brugte og fra 01/02.

Jeg er primært på udkig efter en som er billig i
drift/service,økonomisk km/l, driftssikker og så gør det ikke noget
hvis køreegenskaberne er iorden.

Forventer at skulle prøve dem alle i løbet af de næste 1-2 uger.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 03-06-04 14:42

> Ford Fiesta 1.6 (Trend eller Ghia)
> Peugeot 206 GTI
> Toyota Yaris T Sport

Jeg ville gå efter 206'eren eller Yearis.
Kørte en Fiesta 1.3 (helt ny) mens jeg ventede på min nuværende bil - den er
KUN lavet til bykørsel.
Det var direkte ubehageligt at køre over 110-20 km/t - utroligt meget støj i
kabinen, og rattet blev meget følsomt. Nu ved jeg godt at motoren i den
udgave jeg prøvede var noget mindre, og det gør selvfølgeligt en smule - men
jeg vil anbefale at du prøver dem allesammen ved "høj" hastighed.
206'eren (som jeg kørte også i samme periode) er derimod ganske
behagelig -også ved højere hastigheder - og jeg kan forestille mig at GTi
udgaven er sjov. Men gearkassen er lidt plasticagtig.
Yaris'en hører man meget godt om, så den ville jeg absolut også prøve.

Jeg studser dog lidt over at du skriver at du ligger vægt på økonomien, og
så kigger på sportsmodeller - hvor hænger det sammen?

/Kasper Hansen

Fra : Klaes

Dato : 03-06-04 14:56

On Thu, 3 Jun 2004 15:42:00 +0200, "Kasper Hansen [8270]"
<kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> wrote:

>Jeg ville gå efter 206'eren eller Yearis.
>Kørte en Fiesta 1.3 (helt ny) mens jeg ventede på min nuværende bil - den er
>KUN lavet til bykørsel.

Det kan vel ikke blive værre end en Ford KA?

> [...]
>udgave jeg prøvede var noget mindre, og det gør selvfølgeligt en smule - men
>jeg vil anbefale at du prøver dem allesammen ved "høj" hastighed.

Det havde jeg også tænkt mig, når jeg for lejlighed til at prøve dem.

>206'eren (som jeg kørte også i samme periode) er derimod ganske
>behagelig -også ved højere hastigheder - og jeg kan forestille mig at GTi
>udgaven er sjov. Men gearkassen er lidt plasticagtig.

Hvordan plastikagtig?

>Yaris'en hører man meget godt om, så den ville jeg absolut også prøve.
>
>Jeg studser dog lidt over at du skriver at du ligger vægt på økonomien, og
>så kigger på sportsmodeller - hvor hænger det sammen?

Selv om det er sportsmodeller, er de på papiret ganske økonomiske mht.
km/l, de er forholdsvis nye hvilket burde præge
service/reperationsomkostingerne.

Hvis nu at Yaris eller 206 irl, havde en elendig økonomi, ville jeg
nok vælge dem fra, det er jo heller ikke fordi jeg er ude efter en
sparesspand, som er kedelig og uden motor.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 03-06-04 15:27

> Det kan vel ikke blive værre end en Ford KA?

Det ved jeg desværre ikke - har ikke prøvet én.

> Det havde jeg også tænkt mig, når jeg for lejlighed til at prøve dem.

Okay - man kan bare godt glemme at prøve bilerne på motorvej - og det ville
jo være ærgeligt.

> Hvordan plastikagtig?

Den 206'er jeg kørte i (HDi) havde gået 6000 km da jeg fik den, og
gearstangen rokkede ligefrem synligt rundt når man accelererede. Jeg havde
en Xantia før det, med 130kkm på bagen, og selvom det også kunne mærkes i
den, var det slet ikke lige så markant. Det kom faktisk meget bag på mig.
Fiestaens gearkasse virkede derimod meget skarp og "sprød" - den havde gået
30kkm.

> Selv om det er sportsmodeller, er de på papiret ganske økonomiske mht.
> km/l, de er forholdsvis nye hvilket burde præge
> service/reperationsomkostingerne.

Det er da også forståeligt nok - bare økonomi ikke er hovedfaktoren, for så
skulle du nok gå efter en 1.1.

/Kasper Hansen