Motorvejsfart - blåt skilt med 120
Fra : Klaus Jensen

Dato : 02-06-04 22:46

Hejsa!

Jeg kører dagligt strækningen Horsens - Århus på motorvej, og undrer mig
over skiltningen ved Ejer Bavnehøj... Der er store blå skilte med "120" på.

Blå tavler er jo normalt påbud, right? Hvad betyder de?

- Klaus

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-06-04 22:52

"Klaus Jensen" <spammers@die-in-hell.com> skrev i en meddelelse
> [...]
på.

> Blå tavler er jo normalt påbud, right? Hvad betyder de?

Anbefalet MAX hastighed på denne strækning, ikke noget påbud.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Klaus Jensen

Dato : 02-06-04 22:55

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote in message
> på.
> Anbefalet MAX hastighed på denne strækning, ikke noget påbud.

Hmm... Altså "du må køre 130, men hvis du er en kammerat holder du den lige
på 120, ok mester?"??? :D

Fra : K

Dato : 02-06-04 22:56

"Klaus Jensen" <spammers@die-in-hell.com> skrev i en meddelelse

> Blå tavler er jo normalt påbud, right? Hvad betyder de?

Det er en anbefalet hastighed, dog skal man lige huske at reglen "at køre
efter forholdene" stadig er gældende !

Fra : Brizz

Dato : 02-06-04 23:39

> Det er en anbefalet hastighed, dog skal man lige huske at reglen "at køre
> efter forholdene" stadig er gældende !

Ja men du kan vel aldrig få en bøde for at køre de 130 hvis der er "normal"
trafik? Altså ikke for mange på vejen.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Paw Jensen

Dato : 03-06-04 06:12

> [...]
på.

> Blå tavler er jo normalt påbud, right? Hvad betyder de?

Er det op af bakke ??
For mon så ikke det er minimumhastighed i yderbanen, da man ellers skal
trække ind i krybesporet ??

Paw

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-06-04 06:14

Paw Jensen wrote:
> Er det op af bakke ??

Jep.

> For mon så ikke det er minimumhastighed i yderbanen, da man ellers
> skal trække ind i krybesporet ??

Niks.
Det bliver vist på et skilt, hvor man kan se begge baner, og hvor min.
hastigheden står i den yderste bane...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-06-04 19:30

Paw Jensen wrote:

> Er det op af bakke ??
> For mon så ikke det er minimumhastighed i yderbanen, da man ellers
> skal trække ind i krybesporet ??

Davs Paw - du tænker formentlig på tavlen med anvisning af "krybespor", hvis
din aktuelle hastighed falder til under den på tavlen agivne hastighed
(Hastigheden angivet på rund tavle, indeholdt i den firkantede
anvisningstavle) skal du skifte til krybesporet, hvis/når din hastighed når
op over den på angivne hastighed, skal du forlade "krybesporet".

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 03-06-04 07:46

Jep.

Og kører du så ind for at tanke, ja så får man ikke skiltet at se

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : dosser

Dato : 03-06-04 13:36

Kan det tænkes at det er netop fordi der er en tank og afkørslen ligger i et
sving på motorvejen

--
Jan

Vær venlig IKKE at tilføje adressen i deres navnekartotek!
Dette er for at undgå udbredelse af mailadressen med henblik på at undgå
SPAM og VIRUS!

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 03-06-04 15:03

"Kan det tænkes at det er netop fordi der er en tank og afkørslen ligger i
et sving på motorvejen "

Njaarr. "Begrænsningen gælder 1,6 km såvidt jeg husker. Og skiltet står
efter frakørsel til tanken, men før tilkørslen fra tanken....

Tanken strækker sig ikke 1,6 km efter tilkørslen....

Jeg synes ikke det virker logisk....

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-04 15:10

> Njaarr. "Begrænsningen gælder 1,6 km såvidt jeg husker. Og skiltet står
> efter frakørsel til tanken, men før tilkørslen fra tanken....

Skiltet står, så det dækker de 800 meter motorvej, der er på toppen af
bakken.

Årsagen er, at den konkrete strækning er særlig ramt af færdselsulykker.
Punktet er et af Vejdirektoratets sortpletområder på det danske
motorvejsnet.

For nogle år siden udførte man en række anlægsarbejder, der skulle højne
sikkerheden, men der er stadig grund til særlig agtpågivenhed.

> Jeg synes ikke det virker logisk....

Men det er det.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-04 15:11

> Og kører du så ind for at tanke, ja så får man ikke skiltet at se

Det er ikke rigtigt - det står et skilt lidt længere syd på, der også
angiver de 120 km/t som anbefalet hastighed.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Eg Egemarke

Dato : 03-06-04 18:33

Det samme står fx ved flere afkørsler/tilkørsler fx hvor vejen drejer
skarpt.
Du må rent faktisk stadig køre 110 rundt i kurven men de anbefaler at man
max kører fx 40 Km/t

--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-06-04 19:51

Eg Egemarke wrote:
> Det samme står fx ved flere afkørsler/tilkørsler fx hvor vejen drejer
> skarpt.
> Du må rent faktisk stadig køre 110 rundt i kurven men de anbefaler
> at man max kører fx 40 Km/t

Dog en andet type tavle, men meningen/formålet er den samme, anbefalet
hastighed - ikke max tilladt.

Dog virker det lidt underligt at man f.eks. på tavlerne ved Ejer Bavnehøj
skriver "MAX 120", hvilket for mig at se mentalt funger som en påbudstavle,
hvad det ingenlunde er.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-06-04 19:47

Jan W. Nielsen wrote:

> Det er ikke rigtigt - det står et skilt lidt længere syd på, der også
> angiver de 120 km/t som anbefalet hastighed.

Det er muligt at strækningen i en eller anden forbindelse har fået etiketten
"sort plet", men for mig at se virker det totalt ulogisk set i lyset af de
uheld som er forekommet.

På sydsiden af højen hvor skiltene er placeret, har der helt klart været
færre uheld end på nordsiden, rent faktisk har langt den overvejende del af
uheldene været nord for rastepladsen og også langt de alvorligste ulykker,
se sent som i går (har et mindre billedgalleri 18 billeder fra gårdagens
ulykke, som gerne stilles til rådighed).

Ulykkerne nord for rastepladsen kendetegnes ligeledes i modsætning til dem
syd for rastepladsen ved at der meget ofte har været mange implicerede
køretøjer ved ulykkerne.

Og lige til sidst, jeg kender særdeles godt forholdene, da jeg bor mindre
end 1 km. fra tilkørselsrampen til nordsporet, og derfor er særdeles berørt
hver gang der sker ulykker deroppe og trafikken bliver ledt gennem byen.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-04 20:42

> På sydsiden af højen hvor skiltene er placeret, har der helt klart været
> færre uheld end på nordsiden.

Bakken har fra 1999 til 2004 været ramt af 12 personskadeuheld og 13
materielskadeuheld. I alt er der 9 alvorligt kvæstede og 5 lettere
kvæstede - personerne i går eksklusive.

Heldigvis har der ikke været nogen trafikdrab i perioden.

Alle personskadeuheld pånær eet er sket i nordgående retning - men stort set
alle er sket længere sydpå end uheldt i går. Det registreres hélt nøjagtigt,
hvor uheldene er sket, og man udpeger naturligvis ikke en sort plet og
anbefaler 120 km/t, uden at der er en grund til det.

Dermed være ikke sagt, at strækningen ikke forsvarligt kan gennemkøres med
130 km/t - men det kan være grund til at udvise særlig opmærksomhed.

> [...]
berørt
> hver gang der sker ulykker deroppe og trafikken bliver ledt gennem byen.

Jeg kører der 2-6 gange om ugen, så jeg kender også godt stedet.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-06-04 21:09

Jan W. Nielsen wrote:

> Bakken har fra 1999 til 2004 været ramt af 12 personskadeuheld og 13
> materielskadeuheld. I alt er der 9 alvorligt kvæstede og 5 lettere
> kvæstede - personerne i går eksklusive.

Noterer mig dine tal Jan, jeg er dog ret overbevist om at dine tal ikke
dækker alle matrielskader, den sidste vinter var der i løbet at tre dage 5
ulykker dog alene med matrielskader, de to havde været i tredjegradskontakt
med autoværn.

> Jeg kører der 2-6 gange om ugen, så jeg kender også godt stedet.

OK - jeg kommer der dagligt ofte flere gange om dagen..

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-04 21:21

> [...]
> dækker alle matrielskader, den sidste vinter var der i løbet at tre dage 5
> ulykker dog alene med matrielskader, de to havde været i

Jeg tror, du har ret - mindre buler registreres ikke, men det ved jeg ikke
med sikkerhed.

> OK - jeg kommer der dagligt ofte flere gange om dagen..

Ok - jeg overgiver mig.. )

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-06-04 10:07

On Thu, 3 Jun 2004 22:20:40 +0200, "Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

>Ok - jeg overgiver mig.. )

Det er noteret !

/Mogens
www.pro-gamer.se/hassan_gaar_amok.mp3

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 04-06-04 12:29

Mogens Knudsen wrote:

> /Mogens
> www.pro-gamer.se/hassan_gaar_amok.mp3

Hold da kæft - der er dømt skærmrens

/Jakob

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-06-04 12:50

On Fri, 4 Jun 2004 13:29:24 +0200, "Jakob Jeppesen"
<for_news_only@hotmail.com> wrote:

>Hold da kæft - der er dømt skærmrens

Jep - fik den af Jan W

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 04-06-04 13:01

> Jep - fik den af Jan W

Jeg vidste ikke at Jan W havde været udsat for en telefonjoke. *LOL*

M.v.h.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 04-06-04 13:46

Mogens Knudsen wrote:

> Jep - fik den af Jan W

Der er flere i samme stil her:
http://www.dr.dk/p3/monkey/spam_bam.asp - enjoy!

/Jakob

Fra : Henrik B.

Dato : 04-06-04 14:13

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Der er flere i samme stil her:
> http://www.dr.dk/p3/monkey/spam_bam.asp - enjoy!
>
> /Jakob

Specielt denne: http://www.dr.dk/p3/monkey/media/lyd/bustet_af_elsker.asx

Ups! Eller skulle man sige: DOH!!!!!!....

M.v.h.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 04-06-04 15:44

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:40c07576$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Specielt denne: http://www.dr.dk/p3/monkey/media/lyd/bustet_af_elsker.asx
>
> Ups! Eller skulle man sige: DOH!!!!!!....

Hehe - jeg synes nu "Vi har fyret din mand" på
http://www.dr.dk/p3/monkey/spam_bam_4.asp er lidt sjovere - klimaks
i de sidste sekunder!

/Jakob