Nul tolerance
Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 01-06-04 19:21

Så skete det - konen blev stoppet af en sort mand uden tolerance. På vej til
arbejde fra det Nordsjællandske mod København, lige inden Hillerød
motorvejen starter, kl. lidt over 6 (morgen), kørte hun med formastelige
105-110 km/t. Heldigvis opdagede hun MC'en, og reducerede farten, men det
var åbenbart ikke nok for uniformen, der heftigt gestikulerende overhalede,
mens han pegede på sig selv og på speedometeret.

Det fik min bedre halvdel til at frembringe et "slap dog af mand", som
uniformen åbenbart via mundaflæsning blev så pikeret over, at han nu måtte
bringe hende til standsning for at få hende yderligere belært om sin
brøde. "Det er ikke mig der skal slappe af" begyndte han, mens han
konstaterede at der i øvrigt ikke var noget at komme efter. "Du kan være
glad for, at jeg ikke nåede at få dig målt" fortsatte han. Min kone følte
ikke trang til at modsige ham, og fik derefter lov til at fortsætte mod sit
arbejde.

Således kunne begge forsætte. Tilbage står man så med spørgsmålet, om denne
uniform mon er et enkeltstående tilfælde på en lille mandsling der ikke har
anden manddom end den sorte uniform, samt justitsministerens ord for at han
er på en hellig mission? Eller om han er et udtryk for etatens nye hårde
linie omkring "nul tolerance"?, eller bare aldrig kom videre på politi
skolen? Under alle omstændigheder burde han da have mere vigtige ting at
foretage sig, end at stoppe folk der ikke engang kan tildeles bøder - eller
hvad? Og så på en tyndt befærdet vej før F..... og andre står op.

MVH Klaus

(Tråden løber sikkert af sporet, men jeg fik da luft)

Fra : Lars

Dato : 01-06-04 19:35

Hej Klaus
,

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> er på en hellig mission? Eller om han er et udtryk for etatens nye hårde
> linie omkring "nul tolerance"?, eller bare aldrig kom videre på politi

Næh - det tror jeg ikke er enkeltstående. Efterår 2003 blev jeg stoppet på
Vestmotorvejen - sen aften cirka 20:30, ingen trafik. Det er mørkg og vel
cirka 160 km/t på speedometeret. Længere fremme ligger én enkelt rød lygte -
mmm - nok en af de sorte. Jeps - det er, så da jeg når derned kører jeg pænt
cirka 110 og er bag ved ham - men han vinker mig alligevel ind ved Ringsted
afkørslen før Sorø.

Så man stopper... Ruller pænt vinduet ned.

Politimand - "Har du et kørekort jeg må se"
Mig - "Naturligvis" <og finder kørekortet til manden>
Politimand - <inspicerer mit kørekort> - "og det vil du gerne beholde?"
Mig - "Ja, det ville egentlig være meget rart"
Politmand - "Hvordan fanden er det så du kører??" (jeps, det sagde han)
Mig - "Øøøøh?"
Politimand - "Ja, du ved jo udmærket godt hvad jeg taler om!"
Mig - "Ehh, nej - det gik måske lige vel hurtigt, men det var vist ikke
meget"
Politimand - "Ja, nå - men nu får du kortet igen - og så kører du
ordentligt - ellers tager jeg det altså"
Mig - "Det skal jeg nok"
Politimand - "Ja, nu skal du jo ikke lovet noget du ikke kan holde, vel!"
<hvorefter kan går tilbage til sin MC og giver den fuld gas op af afkørslen
til Ringsted og jeg kan fortsætte hjem>

Tjoh....

** Lars

Fra : Olesen

Dato : 01-06-04 19:42

"Lars" <news41dot@landligt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Vestmotorvejen - sen aften cirka 20:30, ingen trafik. Det er mørkg og vel
> cirka 160 km/t på speedometeret. Længere fremme ligger én enkelt rød

Tænk sig, hvis folk kørte bare LIDT UNDER angivne max.hastighed.
Så tror jeg faktisk betjentene passede sig selv....

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-06-04 20:22

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Tænk sig, hvis folk kørte bare LIDT UNDER angivne max.hastighed.
>Så tror jeg faktisk betjentene passede sig selv....

Satans - jeg må sgu' slå et kryds i kalenderen ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Lars

Dato : 01-06-04 20:24

Hejsa,

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> Tænk sig, hvis folk kørte bare LIDT UNDER angivne max.hastighed.
> Så tror jeg faktisk betjentene passede sig selv....

Det tror jeg bestemt også.

Jeg anfægter i øvrigt heller ikke at han stoppede mig - jeg kørte for alt
andet lige nok lidt for hurtigt.

Men mere hans attitude og måde at opføre sig på. Helt ærligt, det kan godt
være det virker på nogen - eller får andre til at blive vrede og komme med
fornærmelser (så kan man vel give en bøde for det...) - men jeg har lidt
svært ved at se hvordan nævnte opførsel skal hjælpe noget som helst andet
end at "man" bliver endnu mere irriterede på "de stakkels betjente, der blot
passer deres arbejde":

Hun kunne da have stoppet mig og bedt mig om at overholde gældende
hastighedsgrænser. Men at tale som et fjols og derefter give sin MC max gas
op af _afkørsels_rampen er vist ikke måden at opføre sig på? Men hvad ved
jeg, ville også synstes det var træls at køre rundt på MC en kold
efterårsaften i regnvejr.

Det med at alle kører lidt under - det oplever man jo i øjeblikket på 130 km
strækningerne. Hvis der står en betjent i nødsporet med sin MC giver det
pludselig hårde opbremsninger fra 130 til 90 km... Hvordan det så skulle
være mere sikkert med sådanne hårde opbremsninger som den øgede kontrol
medfører forstår jeg ikke - men nu er jeg jo heller ikke politiker og ved
ikke noget om trafiksikkerhed.

** Lars

Fra : Olesen

Dato : 01-06-04 21:18

> [...]
gas
> op af _afkørsels_rampen er vist ikke måden at opføre sig på?

Kan godt følge dig i måden han burde opføre sig på.
Han sku' bare lige møde een som virkelig havde
ordene i sin mund en heldig dag !..

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 01-06-04 21:22

> Tænk sig, hvis folk kørte bare LIDT UNDER angivne max.hastighed.
> Så tror jeg faktisk betjentene passede sig selv....

ikke altid.

I mine helt grønne dage som bilist(18år) blev jeg stoppet en sen aften med
hvin og skrål.

Foran kongrescenteret i Herning, en lørdag nat, omkring 02.00 holdt der en
patruljevogn, og jeg drejer roligt omkring hjørnet(nyinstallerede
fuldelektriske recarosæder i den gamle -75 242, som jeg nød til fulde) og
forsætter i citycruisemode ned mod det daværende LaCabana. Der er et
arrangement færdigt i kongrescenteret så folk er lige begyndt at strømme ud
af centeret, men endnu ikke på gaden.

Den holdende patruljevogn har imellemtiden fået kniven og kommer med fuld
udrykning og kyles ind _foran_ mig, så jeg må vige gevaldigt og bremse hårdt
for ikke at blive presset over kantstenen.

Nu holder jeg så, midt på en temmeligt befærdet vej, midt om natten, med en
patruljevogn smidt i 45grader foran mig, med blinket tændt og en _pænt_
hidsig betjent der råbte og skreg efter mig af sine lungers fulde kraft. Kan
ikke længere huske det ordret, men han skulle se bagagerum for tyvekoster,
ville en overgang konfiskere mit fastmonterede blaupunktcdskiftersæt fordi
jeg nok havde stjålet det, jeg kunne ikke overbevise ham(jeg var snart halvt
grædende!) om at bilen VAR min. De originale Volvo alufælge som jeg lige
havde fået til bilen ville han trække bilen til syn på _NU_, han skabte sig
over at jeg skulle "fandeme ikke snige mig rundt i byen" og der var mange
ting galt med mig og min opførsel.(det skal siges at ihvertfald de første
par år kørte jeg ret eksemplarisk, frygten for at skramme min
"frihed"-242eren var ganske imponerende)

Så spadserer han roligt og uden at sige en lyd til mig, langsomt over mod
patruljevognen, der stadigt står med blink på, og har vel snart samlet mere
publikum end det arrangement kongrescenteret havde den aften, og sætter sig
ind. Jeg sidder med en pæn stor klump i halsen, og ved stadigt ikke hvad jeg
har gjort forkert, og venter, imens folk står og kigger på mig som havde jeg
lige skudt en.

Så kommer betjenten(eller idioten om i vil) over og smider mit spritnye
kørekort ind gennem vinduet til mig, vender rundt og går tilbage til bilen,
uden at sige et kvidder til mig. Heromkring har jeg en højde så man kan
stille sprg. ved om jeg overhovedet kan se ud af bilen.

Herefter kører patruljevognen roligt videre.....og jeg lusker hjem i en
fart.

Moralen er: "Snig" dig aldrigt rundt. Kør hvad lortet kan trække.

Så jo, du er ikke nødvendigvist skyldig fordi panserne mener det.

Henrik

Fra : Olesen

Dato : 01-06-04 21:30

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Moralen er: "Snig" dig aldrigt rundt. Kør hvad lortet kan trække.

Hørt, hehe !
tøffede du ikke hen på McD ? *S*.....en trøsteburger..

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 01-06-04 21:45

> Hørt, hehe !
> tøffede du ikke hen på McD ? *S*.....en trøsteburger..

Der var skisme ikke noget der hed McD i Herning dengang......

Henrik

Fra : Tackleberry

Dato : 02-06-04 10:23

> Der var skisme ikke noget der hed McD i Herning dengang......

Ja, det var jo i 1975, da 242´eren var imponerende.
Det var dengang at selv volvoerne var pænere end politiets Opel Rekorder.

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 01-06-04 22:08

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> Tænk sig, hvis folk kørte bare LIDT UNDER angivne max.hastighed.
> Så tror jeg faktisk betjentene passede sig selv....

HA kørte rundt med et hold turister her til aften med guide, og inde ved
kongens nytorv hvor der er vejarbede, og 2 vejbaner mod bredgade kørte jeg
meget langsomt ca 5 km/t hvor efter en reklamevogn kommer op på siden af
bussen og gestikulere at jeg godt kan sætte farten op ? øhh vi var de eneste
på vejen og han kunne bare køre uden om...

--
Allan
Nissan Primera 2,0 se aut

Fra : Tackleberry

Dato : 02-06-04 10:25

"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensenFJERNDYRET@KATget2net.dk> skrev i en
meddelelse news:ve6vc.6775$Vf.323962@news000.worldonline.dk...
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
>
> HA kørte rundt med et hold turister her til aften med guide,

Hvornår er Hells Angels begyndt i turistbranchen?

Fra : alexbo

Dato : 01-06-04 19:43

"Klaus Rejkjær" skrev

> Så skete det - konen blev stoppet af en sort mand uden tolerance.

Han passer sit arbejde, og en morgensur kælling fortæller ham at han skal
slappe af.
Hvis konen havde vinket til ham og sat farten ned, var den jo ikke længere,
men hun skulle lige spille smart.

Hvor skal tolerancetærsklen ligge, skulle han også have fundet sig i at få
fingeren.

mvh
Alex Christensen

Fra : Olesen

Dato : 01-06-04 20:11

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Klaus Rejkjær" skrev

> Han passer sit arbejde, og en morgensur kælling fortæller ham at han skal
> slappe af.

Hørt.
(har pudset bil idag. I Sonax Extreme 1, den uden slibemiddel)...

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 01-06-04 21:19

> Han passer sit arbejde, og en morgensur kælling fortæller ham at han skal
> slappe af.
Morgensur kælling Han har altså ikke fået fortalt noget, men blot lavet
en mundaflæsning, der var foranlediget af hans voldsomme gestikuleren.

> Hvor skal tolerancetærsklen ligge, skulle han også have fundet sig i at få
> fingeren.
Der er - i min verden - en væsentlig forskel. Men hvis man er ligeså
tyndhudet som du lyder til, er det måske svært at se forskellen.

MVH Klaus

Fra : Thomas H.

Dato : 01-06-04 19:46

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
overhalede,
> mens han pegede på sig selv og på speedometeret.

<snip>

De gør jo bare deres job, men politikerne må seriøst have fået en
hjerneblødning, jeg prøvede i dag, at kigge lidt på hvor lidt 30% egentlig
er, det er altså skræmmende at man vil til at fratage folk retten til at
køre bil, pga. det, de MÅ altså kunne finde på bedre ting at tage sig til
.... om jeg fatter hvad det er de prøver at nå.

Jeg kørte i øvrigt til Holbæk i dag, på strækningen hvor vejdirektoratiet
havde fundet at 130 var fuldt forsvarligt, men hvor en ældre mand bag et
skrivebord mente at han ville vise magt og stadig holde 110. Kort før
Roskilde kom der en patruljevogn med to personer ud fra en rasteplads, og
jeg tænkte åh nej, skal jeg nu ligge med 110,0 hele vejen! Men han
overhalede mig hurtigt, jeg tænkte, at jeg ikke gad at bukke under for deres
ævl og satsede, så jeg fulgte ham med et par hundrede meters afstand, han
kørte 140 på nålen hele vejen til motorvejen sluttede - selv politiet har
altså fornuft

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 01-06-04 20:26

Thomas H. wrote:

> fulgte ham med et par hundrede meters afstand, han
> kørte 140 på nålen hele vejen til motorvejen sluttede - selv politiet har
> altså fornuft

Hej Thomas

Jeg er enig med dig i at en vis portion situationsfornemmelse bestemt er
på sin plads ifbm. de 30% osv. Men derfor finder jeg det nu stadigt
yderst kritisabelt at politiet kører for hurtigt .. uden nogen form for
udrykning. Hvis grænsen er sat til 110Km/t synes jeg det er helt
uacceptabelt at en MC betjent ligger med 130Km/t.

Eller som her til morgen ud af Randersvej i Århus (Ja der sker en masse
på den vej hvor en MC betjent kørte 80 i 70 zonen .. pludseligt
slingrede han lidt og trak over i en venstresvingsbane .. fint tænkte
jeg og lagde mig op på afsindigt hurtige 80 .. pludseligt fortrød
betjenten og krydsede tilbage på Randersvej, ind over striber og alt, og
her var jeg 30cm. fra at klippe ham .. og hvad lavede han .. han var
kraftpetervæltemig ved at tage notater på hans tank-blok ..

Reglerne kan diskuteres .. men de er sgu til for alle .. panserbasse
eller ej.

/Jan

PS: Og ja .. havde jeg haft billedmulighed havde jeg sgu lavet en
politianmeldelse af ham også

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-06-04 20:31

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev :

> [...]
>køre bil, pga. det, de MÅ altså kunne finde på bedre ting at tage sig til

Tjaehhh - 130km/t + 30% det gi'r 169 - jeg finder det egentligt ikke
så voldsomt besynderligt at man ikke gider de folk der ikke kan finde
ud af at indordne sig under de regler der nu engang gælder.

Det er sgu' da efterhånden lidt trælst at folk jamrer så meget over at
få nogle rap over nallerne, når de bevidst prøver at se hvad der sker
når de går over grænsen - præcis som små møgunger, der også tester
hvor grænsen er før der falder brænde ned.

Hvis du ikke endnu har fået børn - så tænk over mine ord, til den dag
du får nogle ;)

mht til det sidste

>... om jeg fatter hvad det er de prøver at nå.

Tjaehhhh - jeg tror de er lidt trætte af at folk åbenbart ikke kan
finde ud af noget så elemtært som at overholde de regler der nu er ,
og har valgt stokkemetoden.

Jeg kan da osse finde på at pisse derudaf med 180 på en landevej, men
satme om jeg gider hyle op om at det er så forfærdeligt hvis jeg får
et rap i rumpen for det. I øvrigt bliver man vist "bare" hevet til en
orienterende køreprøve....

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Soren Pedersen

Dato : 01-06-04 20:42

I øvrigt bliver man vist "bare" hevet til en
> orienterende køreprøve....

Har du undersøgt hvad sådan én koster for en bilist der har haft kørekort i
måske 20 år, og kender loven ganske godt, men intet kender til måden man
aflægger prøve på idag ? - Og derudover har tillagt sig en del livsfarlige
vaner, såsom at køre med éen hånd på rattet (oven i købet i kl 9

Mvh
/Søren - Xantia HDi W/E (WeekEnd) og Pug 309 W/E (WifeEdition)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-06-04 21:12

"Soren Pedersen" <smp@munchweb.dk> skrev :

>Har du undersøgt hvad sådan én koster for en bilist der har haft kørekort i
>måske 20 år, og kender loven ganske godt, men intet kender til måden man
>aflægger prøve på idag ?

Nej - jeg har ikke undersøgt det, sådan i bred forstand, og egentligt
er det jo ligemeget ~ har man ikke råd til at tage prøven, kan man jo
bare sætte farten ned, istedet for at køre efter plastichjernens tal

Mit 3 måneder gamle MC kort, kostede mig vist omkring 4500 kroner, det
oprindelige kørekort er fra 75, jeg kender loven rimeligt godt, så jeg
rammer vist rimeligt godt din målgruppe ?

>- Og derudover har tillagt sig en del livsfarlige
>vaner, såsom at køre med éen hånd på rattet (oven i købet i kl 9

Hvad har man ellers servostyring og pløreturbine til ?

Jeg plejer at folde hænder og hænge dem på toppen af ratkransen ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 01-06-04 21:19

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> "Soren Pedersen" <smp@munchweb.dk> skrev :
>

> Jeg plejer at folde hænder og hænge dem på toppen af ratkransen ;)

Lukke øjnene og bede til gud om, at lortet starter ?

mvh
Bendt

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-06-04 21:28

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev :

>Lukke øjnene og bede til gud om, at lortet starter ?

En Rekord starter altid ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-06-04 22:44

<jan@stevns.net> skrev

> En Rekord starter altid ;)

Altid!

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-06-04 22:51

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

><jan@stevns.net> skrev

>Altid!

Amen !

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 02-06-04 00:30

Og så er der jo mig - som fik en bøde for at holde stille på knallert uden
styrthjelm, da jeg skulle ryge mig en smøg.

Endte i retten - og blev frifundet ;)

Fra : Thomas H.

Dato : 01-06-04 21:16

> [...]

> så voldsomt besynderligt at man ikke gider de folk der ikke kan finde
> ud af at indordne sig under de regler der nu engang gælder.

Jeg snakker ikke om motorvej, der er grænsen nemlig kun 23%
Men 50 + 30% = 65 km/t , altså skide 15 km/t, på ALLE bymæssig bebyggelse
veje i landet, lige meget på hvilke tidspunkter, trafiktæthed, eller under
hvilke forhold. Der skærer man alle over en kam, og kalder det noget så
sindssygt som et "højhastighedstillæg", og inden længe mener man, at hvis
man ikke lige har koncentreret sig om nålet 3 gange, så er man ikke egnet
til at køre bil de næste 3 år - hvis ikke det er flueknepperi og total
mangel på tolerence og forståelse for almindelig forskel i evner, biltype og
andre forhold, så ved jeg fandeme ikke hvad det er.

> Hvis du ikke endnu har fået børn - så tænk over mine ord, til den dag
> du får nogle ;)

Jeg indespærrer dem i 3 år, hvis de mere end 3 gange kører mere end 10 km/t
på cykel.

> Tjaehhhh - jeg tror de er lidt trætte af at folk åbenbart ikke kan
> finde ud af noget så elemtært som at overholde de regler der nu er ,
> og har valgt stokkemetoden.

Ok du er så også tabt ......

> Jeg kan da osse finde på at pisse derudaf med 180 på en landevej, men
> satme om jeg gider hyle op om at det er så forfærdeligt hvis jeg får
> et rap i rumpen for det.

Se der er en stor forskel, dem der kører 180 på en landevej, er dem de reelt
gerne vil have fat i, og skal have fat i, sgu da ikke folk der lige kommer
til at køre 15 km/t for hurtigt under en overhaling
...havde det været en SF-regering kunne jeg forstå hvad de ville, det ville
bare være generelt had mod bilister, som de fik muligheden for at drive ud i
livet via magt, men en borgerlig regering ! Det er lige netop deres vælgere
de træder på nu, dem med sandaler og fodformet hår klapper i deres små
hippie-hænder, over at bilisterne nu endelig straffes hårdt.

I øvrigt bliver man vist "bare" hevet til en
> orienterende køreprøve....

Hvilket er det samme som at miste kortet, for rigtig mange af .... ja deres
egne vælgere.

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 01-06-04 21:49

> [...]
> de træder på nu, dem med sandaler og fodformet hår klapper i deres små
> hippie-hænder, over at bilisterne nu endelig straffes hårdt.

Der er en stor del af problemet med de nye regler. Jeg havde heller ikke
været overrasket over hvad en anden regering kunne finde på, men at en
såkaldt borgelig regering har indført disse tåbeligheder undrer mig.

Problem er bare........ Hvor vil du ellers stemme?

MVH Klaus

Fra : Thomas H.

Dato : 01-06-04 22:02

> Der er en stor del af problemet med de nye regler. Jeg havde heller ikke
> været overrasket over hvad en anden regering kunne finde på, men at en
> såkaldt borgelig regering har indført disse tåbeligheder undrer mig.

Men det irriterer mig næsten endnu mere, at der som sædvanlig INGEN kritik
OVERHOVEDET har været i medierne, ingen stiller sig op og spørger ind til
hvad de har gang i, ingen debatter, intet. Det eneste man ser, er at
værtinden i nyhederne med et smøret smil og en halvt løftet pegefinger, at
nu skal fartbøllerne passe på .... at "fartbøllerne" er halvdelen af hendes
egen famlie, ja måske selv hendes gamle mor, undrer ingen.

> Problem er bare........ Hvor vil du ellers stemme?

Til EU-parlementet tror jeg at jeg stemmer på Margrete Auken, så kan man
måske slippe for hende her i landet
Ellers må jeg seriøst erkende, at jeg tror, at jeg stemmer blankt næste
gang.

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 02-06-04 07:02

> [...]
hendes
> egen famlie, ja måske selv hendes gamle mor, undrer ingen.

Jeg forstår godt der ikke drøftes i et større offentligt forum. Emnet er
ikke politisk korrekt, og se bare hvad man kommer ud for / bliver skudt i
skoene, hvis man i dette ellers bilfikserede forum lufter emnet. Personlige
angreb, mærkelige tiltaleformer og meget andet. Hykleriet længe leve, men
den politiske korrekthed HAR vundet over alle. Hastighedsregler er indført
for at redde liv tror man nu på. Gu' er de ej. De er et udslag af
oliekrisen, hvor man for at spare på energien satte farten "midlertidigt"
ned.

Der er ikke mange der tør melde sig imod den store skare af korrekt tænkende
mennesker, og sådan har det politiske establishment gennem tiderne fået
indført mange nye holdninger hos befolkningen. Jeg tror egentlig heller ikke
jeg gider debatere emnet længere. Omkostingerne er for store, og slaget er
tabt.

> Til EU-parlementet tror jeg at jeg stemmer på Margrete Auken, så kan man
> måske slippe for hende her i landet
> Ellers må jeg seriøst erkende, at jeg tror, at jeg stemmer blankt næste
> gang.

Den med fru Auken havde jeg ikke lige tænkt på, men måske en mulighed. Det
med at stemme blankt, er jo også en politisk tilkendegivelse, så det er da
en overvejelse værd.

MVH Klaus

Fra : Thomas H.

Dato : 01-06-04 22:14

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Problem er bare........ Hvor vil du ellers stemme?

....ellers er DF nok et af de eneste partier, der stadig har et realistisk
syn på det med hastighedsgrænser ude i det virkelige liv, frem for de der
bønder der pludselig kommer om på bagsædet af en BMW 735Li, kun lytter til
"eksperter" og har mistet jordforbindelsen totalt. Men dem må man ikke nævne
herinde, for så bliver der ballade ..

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-06-04 22:26

> [...]

>veje i landet, lige meget på hvilke tidspunkter, trafiktæthed, eller under

Hellere overdrive end være lidt kedelig ? Jeg kører temmeligt meget,
og det er nu ikke ligefrem alle veje i bymæssig bebyggelse der kun må
køres 50 på ;)

> [...]
>mangel på tolerence og forståelse for almindelig forskel i evner, biltype og
>andre forhold, så ved jeg fandeme ikke hvad det er.

Nu er de da ved at rable ...

>Ok du er så også tabt ......

Det har ikke noget at gøre mad at være tabt, men at tænke en smule
logisk.

Jeg har ikke specielt svært ved at nøjes med at køre 50, 60 eller hvad
grænsen nu er - og såmænd heller ikke ved at overskride den, hvis jeg
ikke lige får set på trillometeret , alligevel er det kun blevet til
en eneste fartbøde på over 25 år i trafiken. Så skal man endeligt set
det på den måde, tager jeg det måske lidt mere gelinde i trafikken end
mange andre gør ?

>Se der er en stor forskel, dem der kører 180 på en landevej, er dem de reelt
>gerne vil have fat i, og skal have fat i, sgu da ikke folk der lige kommer
>til at køre 15 km/t for hurtigt under en overhaling

Tjaehh - du fangede vist ikke hvad jeg mente med stokkemetoden

>Hvilket er det samme som at miste kortet, for rigtig mange af ....

Hvor svært er det at lægge 2 og 2 sammen ?

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-06-04 20:21

> [...]

>foretage sig, end at stoppe folk der ikke engang kan tildeles bøder - eller
>hvad? Og så på en tyndt befærdet vej før F..... og andre står op.

Nøehhh - hvis fruentimmeret kunne lade være med at være næbbet, var
der jo slet ikke sket noget ;)

Hun kunne jo bare have vinket "ok" - så havde den potte været ude.

Som du beskriver det - er det vist helt ok, at hendes åbentlyse mangle
på respekt over for dem, der har fået/valgt det job - bliver påtalt.

sådan er det jo, når folk absolut vil trække den lige til grænsen -
her rent fartmæssigt.

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : C. Caspersen

Dato : 01-06-04 23:03

> [...]
> på respekt over for dem, der har fået/valgt det job - bliver påtalt.
>
> sådan er det jo, når folk absolut vil trække den lige til grænsen -

Enig. Men det er svært at overbevise Rejkjær om. Han er af den opfattelse,
at færdselsbetjente kun består af betjente, som er dummere end alle andre
betjente. Det har han nemlig fået at vide af nogle andre betjente han
kender. Sjovt nok er de betjente han kender ikke i færdselsafdelingen. Måske
fordi de ikke har samme interessseområde ? De er i hvert fald klogere end
alle de andre betjente - mener de selv - og Rejkær.

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 02-06-04 06:31

> [...]
> fordi de ikke har samme interessseområde ? De er i hvert fald klogere end
> alle de andre betjente - mener de selv - og Rejkær.

Du skuffer da heller aldrig

Som jeg startede med: "(Tråden løber sikkert af sporet, men jeg fik da
luft)", og det skulle hermed være bevist. Det er denne type personligt
rettede fnidderindlæg der udvikler gruppen i en dårlig retning.

MVH Klaus

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-06-04 10:12

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Det er denne type personligt
> rettede fnidderindlæg der udvikler gruppen i en dårlig retning.

Hvis du nu lige overfører denne udtalelse til f.eks. betjentenes dagligdag,
kan det så ikke tænkes at hans atitude her er afledt af det han i sin
dagligdag er vidne til.

Blot en strøtanke.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 02-06-04 14:06

> Hvis du nu lige overfører denne udtalelse til f.eks. betjentenes
dagligdag,
> kan det så ikke tænkes at hans atitude her er afledt af det han i sin
> dagligdag er vidne til.

Han får da i det mindste løn for at skulle opføre sig ordentligt. Herinde
kan man jo kun håbe

> Blot en strøtanke.
Netop.

MVH Klaus

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-06-04 20:15

> Han får da i det mindste løn for at skulle opføre sig ordentligt. Herinde
> kan man jo kun håbe

Synes ikke umiddelbart at han får løn kan bruges til noget fornuftigt.

Hverken i den aktuelle situation eller nogen steder, men OK - det er da på
ingen måde noget der gavner politiets image.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 02-06-04 20:38

> Synes ikke umiddelbart at han får løn kan bruges til noget fornuftigt.

Hvis han har problemer med den løn han får, står det ham til enhver tid frit
for at finde andet arbejde. Med en glorværdig fortid i etaten, er det
faktisk lykkedes for mange.

MVH Klaus

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-06-04 20:34

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev :

>Han får da i det mindste løn for at skulle opføre sig ordentligt.

Det har du vist misforstået - han får løn (for lidt) for at udføre et
hverv, hvor udførelsen af det kræver lidt mere pli, end de fleste
magter at stille op med.

>Herinde kan man jo kun håbe

Det er jo lige det - ellers får man jo igen , og det råt for usødet,
uden det behøver være personligt ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 02-06-04 20:40

> Det har du vist misforstået - han får løn (for lidt) for at udføre et
> hverv, hvor udførelsen af det kræver lidt mere pli, end de fleste
> magter at stille op med.

Den er besvaret ovenfor.

> Det er jo lige det - ellers får man jo igen , og det råt for usødet,
> uden det behøver være personligt ;)

Det ville da være dejligt, hvis det rent faktisk forholdt sig sådan. Det er
desværre ikke min opfattelse at alle henholder sig til dette.

MVH Klaus

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 02-06-04 07:16

> [...]
> fordi de ikke har samme interessseområde ? De er i hvert fald klogere end
> alle de andre betjente - mener de selv - og Rejkær.

Tjaeh - de fleste motorcykelbetjente er nogle fascistoide svin. De andre er
bare dobbeltmoralske hyklere. For et par måneder siden kørte alle
politibiler 130-140 på motorvejen. Nu er det en sindssyg morderrisk
handling, der skal straffes.

Fra : Tackleberry

Dato : 02-06-04 10:39

"3140 Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bare dobbeltmoralske hyklere. For et par måneder siden kørte alle
> politibiler 130-140 på motorvejen. Nu er det en sindssyg morderrisk

Hvor stor blev din bøde da, siden du har set dig sur på ordensmagten?
Og de efterhånden mange betjente, jeg kender, er ganske flinke mennsker.
Men de bryder sig ikke om lovbrydere.
Og hvad er det lige, der gør dem til fascistoide svin?
Du er måske storkriminel iraker, som føler sig bevægelseshæmmet i sine
kriminelle aktiviteter.
For det er da efterhånden kun den eneste forklaring på din terminologi om
vores efterhånden hårdt prøvede ordensmagt.

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 02-06-04 18:06

> [...]
> For det er da efterhånden kun den eneste forklaring på din terminologi om
> vores efterhånden hårdt prøvede ordensmagt.

Lovbrydere???? 70% af den danske befolkning inklusive stort set alle
almindelige patruljebiler kørte for 2 måneder siden 130-140 km/t på
motorvejen. Og nej jeg er ikke Iraker din lede racist - jeg er pæredansk -
jeg føler bare min retsbevidsthed krænket når en ganske ufarlig og udbredt
handling skal straffes og at landets magtapparat misbruges til chikane af
almindelige mennesker, når andre og mere presserende opgaver burde løses.

Omkring min terminologi omkring den danske ordensmagt så sår jeg kvalme af
dobbeltmoralske prædikener fra en uniformeret knoldesparker over en
handling, der for ganske få uger siden var alment accepteret og praktiseret
af hans egne kollegaer - ja ham selv inklusive. Een ting er at han er pisket
til at handle mod egen overbevisning af en regering ledet af et såkaldt
"liberalt" parti (enhver kan se at de konservative knoldesparkere har lat
for meget at skulle sige i den forsamling), en anden ting er han vælger at
holde en moralprædken oven i hatten.

Og hvordan fanden kan du sige at ordensmagten er hårdt prøvet??? - de er sku
da den mest røvforkælede etat overhovedet! Fuldstændigt galimatias har de
fået lov til at hyre endnu flere knoldesparkere, når alle eksperter peger på
at de ved hjælp af simple effektiviseringer kunne nå dobblet så meget med
de samme ressourcer.

så flet næbbet grønært!

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 03-06-04 20:54

3140 Bagdad Bob wrote:

[Snippet komplet ud af sammenhæng]

> fascistoide svin
> din lede racist
> knoldesparker
> så flet næbbet grønært!

Ikke at jeg egentlig er uenig med dig i dine betragtninger, men
mener du selv at ovenstående er noget der forbedrer lysten til at
debattere med dig??

Min vurdering er, at mennesker der er vrede ikke er bedre til at
debattere end mennesker der tager den med ro, så hvorfor piske en
stemning op med de kraftudtryk når din mening sagtens kan klare
sig uden??

--
Hygge..
Thomas

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 03-06-04 21:34

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> debattere end mennesker der tager den med ro, så hvorfor piske en
> stemning op med de kraftudtryk når din mening sagtens kan klare

Tjaeh - fascistoide svin var måske over kanten, men måske også så meget over
kanten at overdrivelsen burde være åbenlys. Ikke at min ringeagt for
motorcykelbetjente generelt set bliver mindre af den grund - selv om man
selfølgelig ikke kan skære alle over en kam. Men det er da påfaldende at de
eneste, der har overholdt 110km/t i alle de herrens år den fartgrænse har
eksisteret og de eneste, der har håndhævet den som om det var den hellige
skrift - netop er motorcykelbetjente?

Lede rascist var helt på sin plads - imho, særligt da stodderen begyndte at
tale nedsættende om Irakere som har nok lort at se til uden en led rascist
begynder at svine dem til.

Knoldesparker er en ringeytring i den milde og humoristiske ende, som ingen
vel kan tage fortrydeligt op for alvor (med mindre man er motorcykelbetjent
og dermed ikke fatter ironi).

Flet næbbet er omho helt på sin plads til en debattør, der just har afsløret
sig selv om .. tja - en led rascist

Til sidst vil jeg da benytte lejligheden til uforbeholdent at undskylde
overfor alle motorcykelbetjente som ikke passer ind i min beskrivelse -
sorry dudes, men jeg er på korstog og ofre blandt civile er et offer vi
(eller nok mere præcist I) må bære for at jeg kan svine de spader til som en
lørdag formiddag placerer sig på en motorvejsbro for at fotografere og
straffe uskyldige borgere hvis eneste brøde er at køre 130 som de, og alle
andre altid har gjort - iøvrigt uden at sætte hverken deres egne eller
andres liv og lemmer på spil.

Fra : Olesen

Dato : 03-06-04 21:44

> kan skære alle over en kam.

Hvad betyder denne linje egentligt....?
Er det fordi betjenten var en rå børste eller....

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 03-06-04 22:01

> "3140 Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad betyder denne linje egentligt....?
> Er det fordi betjenten var en rå børste eller....

Nej, jeg fik bare kam til mit hår fordi jeg blev tage med fletningerne i
postkassen.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 03-06-04 22:30

3140 Bagdad Bob wrote:

> Flet næbbet er omho helt på sin plads til en debattør, der just har afsløret
> sig selv om .. tja - en led rascist

Selv om jeg normalt er ret meget oppe på mærkerne når racismen
viser sit grimme ansigt, så kan jeg altså ikke få "Du er måske
storkriminel iraker, som føler sig bevægelseshæmmet i sine
kriminelle aktiviteter." til at være udtryk for racisme. Havde
Tackleberry i stedet skrevet "Du er måske iraker, og føler dig
bevægelseshæmmet i dine kriminelle aktiviteter." så havde der
været tale om at sætte lighedstegn mellem det at være irakisk og
være kriminel - *det* havde været racisme. Der findes uden tvivl
kriminelle irakere og det er ikke racisme at spørge om du er en af
disse - det er racisme at spørge om du er iraker og på det
grundlag konkludere at du så må være kriminel, see??

Nå, hul nu i det, lad os snakke om biler og helst på et niveau
uden for mange unødvendige "kraftudtryk" hvis det står til mig..

--
Hygge..
Thomas

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 03-06-04 23:05

> [...]
> disse - det er racisme at spørge om du er iraker og på det
> grundlag konkludere at du så må være kriminel, see??

Hvaba? Hvis ikke der lå en racistisk generalisering underforstået i
sætningen "du er måske storkriminel iraker" hvor faen kommer mesopitaneren
så ind i billedet? Hvorfor ikke "storkriminel randrusianer" eller
"storkriminel odenseaner". nææhdu - irakeren var ikke tilfældigt valgt.

En subtil henvisning til visse enkelte irakeres stærkt begrænsede
bevægelsesmuligheder er vist en klar overfortolkning af "mr. Svend-Bendt
Bendtsen & Lene big-tits Espersen fanboys" retoriske evner? Vil vædde på at
manden også synes at lukkeloven er en helt fornuftig foranstaltning
begrundet i alles bedste - selv om de fleste ikke fatter en brik af hvorfor
butikkerne ikke bare kan holde åbent når det passer dem. Se det var ikke en
generalisering, blot en mini-analyse af debattørens sociale og politiske
herkomst.

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 03-06-04 23:17

Siger ordet "Bagdad" dig noget ?

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-06-04 05:19

3140 Bagdad Bob wrote:

> [...]
> så ind i billedet? Hvorfor ikke "storkriminel randrusianer" eller
> "storkriminel odenseaner". nææhdu - irakeren var ikke tilfældigt valgt.

Fra en person der skriver "de fleste motorcykelbetjente er nogle
fascistoide svin." er det sgu ret underholdende at læse ordene "du
er måske storkriminel iraker" frit fortolket til at være udtryk
for en generalisering. "Underforstået" er jo bare en anden måde at
sige "frit fortolket" på, right.. Hvad har du for øvrigt mod folk
fra Randers og Odense, din møghund, for du skal ikke komme og sige
at randrusianeren og odenseaneren var tilfældigt valgt..

> [...]
> generalisering, blot en mini-analyse af debattørens sociale og politiske

At gætte på Tackleberrys politiske tilhørsforhold samt holdning
til emnet lukkelov baseret på så tyndt et grundlag er sgu ikke en
analyse, det er spekulation.. En analyse indbefatter en vis grad
af nøjagtighed..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jakob

Dato : 02-06-04 10:46

Hvad er det for noget egoistisk fis at fyre af Klaus?

Hastighedsbegrænsningerne er bestemt af folk bedre vidende end dig og som
betjenten siger så kan du enten vælge at overholde dem eller undlade at køre
bil!

Jeg har ikke den ringeste anelse om hvad den her 68'er ånd skal til for, men
betjentene er ikke nogle svin - de passer deres arbejde og hvis du bliver
trukket ind til siden er det ikke fordi de synes det er sjovt men fordi du
har brudt loven - som du endda selv indrømmer!

Fjols!

--

// Jakob

Fra : Henrik B.

Dato : 02-06-04 11:14

"Jakob" <no-spam-please@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hastighedsbegrænsningerne er bestemt af folk bedre vidende end dig og som
> betjenten siger så kan du enten vælge at overholde dem eller undlade at
køre
> bil!

Du mener at politikere ved bedre end alle os andre? Jow, jow.....

> betjentene er ikke nogle svin - de passer deres arbejde og hvis du bliver
> trukket ind til siden er det ikke fordi de synes det er sjovt men fordi du
> har brudt loven - som du endda selv indrømmer!

Min generelle opfattelse er også, at specielt MC'ere HAR grinet af
hjemmefra.

> Fjols!

Det var da et sjovt navn du har dér....

M.v.h.

Fra : Thomas H.

Dato : 02-06-04 11:29

> Du mener at politikere ved bedre end alle os andre? Jow, jow.....

Ja der er jo behageligt på bagsædet af en BMW 735Li, så de ved en del om
daglig færdsel ..

Fra : Tackleberry

Dato : 02-06-04 12:09

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ja der er jo behageligt på bagsædet af en BMW 735Li, så de ved en del om
> daglig færdsel ..

Mnjahh, nogle politikere kender da også trafikken fra egen hånd..
Bare spørg Buksti og Engell.

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 02-06-04 14:04

> Hvad er det for noget egoistisk fis at fyre af Klaus?
???

> Hastighedsbegrænsningerne er bestemt af folk bedre vidende end dig og som
> betjenten siger så kan du enten vælge at overholde dem eller undlade at
køre
> bil!
Hastighedsbegrænsningerne er bestemt af politiske studehandler. Bare kig
tilbage i tiden, og du vil blive klogere. I øvrigt har jeg aldrig hørt netop
den udtalelse fra nogen betjent -ej heller referet den.

> [...]
> trukket ind til siden er det ikke fordi de synes det er sjovt men fordi du
> har brudt loven - som du endda selv indrømmer!
Jeg mener bestemt ikke at jeg på noget tidspunkt har kaldt nogen som helst
for svin. Tværtimod agiterer jeg for at man som et minimum i debatten holder
en sober tone, og undgår personlige angreb m.m.

> Fjols!
Se venligst ovenfor. I øvrigt tager jeg afstand fra folk der sviner andre
til, mens de gemmer sig bag deres anonyme adresser og fornavne.

MVH Klaus

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-06-04 17:35

Jakob wrote:

> Hastighedsbegrænsningerne er bestemt af folk bedre vidende end dig og som
> betjenten siger så kan du enten vælge at overholde dem eller undlade at køre
> bil!

Har du nogensinde spekuleret over hvorfor Folketinget hedder netop
sådan? Folketinget er befolket af helt almindelige folk, valgt ind
på de holdninger de nu har til forskellige emner. Der er ikke en
intelligensmæssig "spærregrænse" og der er ingen garanti for at en
folkevalgt borger er bedre vidende end Klaus, Klaus' kone eller
andre borgere..

Danskerne er i sandhed "nordens arabere", et håndtryk er ikke
noget værd i praksis; hvis ikke en handel er lavet skriftligt så
er det bare bad luck. Gud forbyde at man kører efter
færdselslovens ånd, du ved, den om at køre efter forholdene,
udvise gensidigt hensyn og den slags visioner om hvordan færdsel
afvikles i fred og fordragelighed - næh, det gælder om at
nærstudere lovens bogstav og se om man kan finde en sætning der
kan bruges til at banke modparten i hovedet med, suk.. Frihed
under ansvar, ikke kæft, trit og retning, tak..

Jeg har ikke noget imod betjente, mange af dem er ganske flinke,
men jeg kender også "skrankepave"-typen som Klaus giver indtryk af
at hans kone mødte. Som jeg læser det, kom hun kørende meget
tidligt og jeg gætter på at der sandsynligvis ikke har været den
store fare forbundet med hastigheden. Som jeg husker det kører man
på motortrafikvej når man kommer nordfra og når til
Hillerødmotorvejen, dvs. en vej der må anses for at være temmeligt
sikker og uden "bløde trafikanter". Allerede inden betjenten
begynder at gestikulere har hun sat farten ned, dvs. der bør reelt
ikke længere være noget problem, men alligevel føler betjenten
behovet for at pege og "løfte pegefinger". En ting er at gøre
opmærksom på et problem, men når problemet ikke længere findes er
der kun tale om at kræve opmærksomhed for opmærksomhedens skyld -
til det kan man passende sige "slap dog af mand"..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 02-06-04 19:16

Takker mange gange. Jeg tror faktisk, at du er den eneste der har både læst
for forstået hvad jeg skrev.

Og ja - Nord for Hillerød motorvejen er der motortrafikvej med 90 km/t. Den
almindelige hastighed har indtil nu været 110-120 km/t, og trafikken glider
fint uden for den myldretid der gør selv 90 km/t til livsfarlig utopi.

MVH Klaus