Mislyd i Honda accord/prelude fra 1987?? h~
Fra : GrandOldMan

Dato : 01-06-04 15:12

Hej alle..
Jeg har før skrevet en del her, men har ikke tid til at følge med.... Men
jeg håber at der stadig er den samme hjælpsomhed.. :)

Jeg har en honda accord 2.0 dx som er importeret fra USA, dvs at den er som
en accord men har prelud_snude med vippelygter...

Den har kørt 108.000 miles altså ca. 173.000 km..

i Juleferien smed den tandremmen, men jeg var utrolig heldig at der ikke
skete noget ved hverken ventiler eller andet... så ny rem og så kørte den
fint igen.. dog stillede mekaniker ikke tænding og den var lidt træg til at
starte, Den begyndte så en morgen med at have en mislyd, kun når den
trækker, min NYE mekanikker har stillet tænding og den står lige i øjet, men
lyden er der stadig, så det er ikke tændingsbanken.. lyden er heller ikke så
metallisk som tændingsbanken.. lidt en "rallen"
Det er lidt den samme lyd som de første omd. når jeg starten din inden olien
er pumpet rundt.. (det er jo meget, meget kort tid).. men lyden er der som
sagt kun når den accelerere (skal trække) og mest mellem 2.500 og 4.000 omd.
Så er mit spørgsmål.. selvfølgelig: hvad kan det være.. min mekanikker taler
om lejer.. pandelejer på krumtappen.. og jeg er tilbøjlig til at tro ham..
men jeg tænker også på om det kan være oliepumpen der lige nøjagtigt pumper
nok til at olielampen ikke lyser, men alligevel ikke smører nok...
Fordi.. Den har fået skiftet olie og filter 2 gange. 2. gang fik den også
swedol.. lyden er nøjagtig den samme uanset om der er skiftet olie og filer,
om den har fået swedol.. og også nøjagtig den samme uanset om den er iskold
eller så varm at blæseren starter... ??

Håber at der er en der har en god idé

Mange hilsner

Andy
2630 Taastrup

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 01-06-04 20:29

"GrandOldMan" <nospamgrandoldman@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle..
> Jeg har før skrevet en del her, men har ikke tid til at følge med.... Men
> jeg håber at der stadig er den samme hjælpsomhed.. :)

Jeg kan ikke hjælpe dig med dit problem, men vil blot anbefale
<http://www.cmr-autocenter.dk/> i Herlev.

Jeg ville køre ud forbi med dytten, og lade dem lytte lidt til dem. CMR ved
alt om honda'er

mvh
Bendt

Fra : AA

Dato : 02-06-04 12:44

Tak det vil jeg prøve...

Hilsen

Andy
2630 (fra en anden PC)

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 19:42

Hejsa,
Det kunne godt lyde som et plejlstangsleje, selvom det er sjældent på disse
modeller.
Husk at der er noget der hedder Honda Klub Danmark, hvor der sidder rigtigt
mange medlemmer klar til at hjælpe andre medlemmer.
Vi har desuden også en "Partner aftale" med CMR, så du får rabat når du
handler der.

Venlig hilsen
Brian Sørensen
Formand
www.honda-klub.dk

Fra : GrandOldMan

Dato : 03-06-04 14:07

"Brian Sørensen" <usenet_at_s800.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mange medlemmer klar til at hjælpe andre medlemmer.
> Vi har desuden også en "Partner aftale" med CMR, så du får rabat når du

snip

hmmm men jeg er ikke typen der melder mig i forskellige klubber, selv om jeg
har været inde og lurer lidt på sitet... det ser fint ud og er sikkert en
god klub..
Grunden til at jeg ikke er i sådan en klub er at jeg aldrig ville gøre brug
af hvad jeg kunne der...

Men tak for dit svar... jeg hælder også til de lejer.. med det undrer mig
stadig at lyden er ens uanset om bilen er varm eller kold.. med eller uden
swedol og ny olie+filter

Mange hilsner

Andy
2630

Fra : Martin

Dato : 05-06-04 03:18

undrede mig lidt om det er en HB lign moden og årstal?

jeg ejede nemlig også en importer fra usa, LX hed den bare

Fra : [TO]GrandOldMan

Dato : 17-06-04 21:12

Øhh nu har jeg ikke været på gruppen nogle dage og kunne næsten ikke finde
tråden igen...

Den er fra 87... ligner en accord fra den gang... men kølerhjælm og lygter
er som en prelude.. altså med vippelygter.. der ligger en 2 l motor i med
karburator... og ca. 12 kilometer luft og vacumslanger i motorrummet. :)
Mener at jeg har et billede af den.. men ved ikke hvordan jeg smider det på
nettet..
hilsen
Andy

--