Knapper i Mercedes....
Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 30-05-04 22:38

Hej,

Jeg har et par spørgsmål ang. knapper i en Merceds 250 fra '93.

1) Den ene knap hedder 'Rest' og har en rød lampe - Hvad er den god til ?

2) Aircondition.

Der er en knap med en firkant med 2 lodrette bølger på, når den aktiveres
tænder aircondition (cool),
lige under den er der en knap der står EC på - det kan ikke være tændt på
sammen tid som aircon., men hvad gør EC ?

/HHA

Fra : Elbarto

Dato : 30-05-04 23:45

"Hans-Henrik Andresen" <hha@removethis____unixhaj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige under den er der en knap der står EC på - det kan ikke være tændt på
> sammen tid som aircon., men hvad gør EC ?

Mercedes har mange sjove knapper, Har bla fundet en der kan ligge de
bagerste nakkestøtter ned (E270 ~2003)
Der holder en mercer hernede ved den bilforhandler jeg bor ved kiker lige på
den imorgen og ser hvad jeg kan finde ud af

Elbarto Simpsoniac

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 31-05-04 08:10

> Mercedes har mange sjove knapper, Har bla fundet en der kan ligge de
> bagerste nakkestøtter ned (E270 ~2003)

Den knap har jeg også - sjov detalje. Men hvorfor har man ikke lave mulighed
for at REJSE nakkestøtterne igen.....
(prisen går jeg ud fra)

> Der holder en mercer hernede ved den bilforhandler jeg bor ved kiker lige

> den imorgen og ser hvad jeg kan finde ud af

Tak, men jeg har fået svar.

/Hans-Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-04 08:33

"Hans-Henrik Andresen" skrev

> Den knap har jeg også - sjov detalje. Men hvorfor har man ikke lave
mulighed
> for at REJSE nakkestøtterne igen.....
> (prisen går jeg ud fra)

Det er vakuum der gør at nakkestøtterne falder ned... Kan ikke laves
modsat, derfor

VenHils
Peter

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 31-05-04 08:46

Med en lille servomotor kan alting ske :) - men igen, prisen.

/HHA

Fra : Aslan

Dato : 30-05-04 23:51

Hans-Henrik Andresen wrote:
> Jeg har et par spørgsmål ang. knapper i en Merceds 250 fra '93.
>
> 1) Den ene knap hedder 'Rest' og har en rød lampe - Hvad er den god
> til ?

Restvarme. Den blæser i ca. 30 minutter med den indstillede temperatur med
slukket motor

> [...]
> lige under den er der en knap der står EC på - det kan ikke være
> tændt på sammen tid som aircon., men hvad gør EC ?

EC = Economic. Ved aktivering slukkes aircondition og teoretisk forbedres
kørselsøkonomien, da motoren (her en 2,5 liters) ikke skal arbejde så hårdt!

Aslan

1998 Alfa 156 2,0
2003 MB E 320 CDI Avantgardé

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 31-05-04 07:21

OK Tak for det,

Det vil altså sige hvis knappen med firkant og lodrette bølger IKKE er
aktiveret kører AC alligevel ??

indtil den 'slukkes' ved at tænde for EC ?

Underligt men ok.

/HHA