Vandel 5-6 juni
Fra : Olesen

Dato : 30-05-04 15:43

http://www.ndcd.dk/a4Plakat2004.jpg

Bemærk den enkle/billige prissætning i bunden.....
går ud fra, reklamepengene cirka er de samme,
måske endda mindre, så hvorfor DHB klanen
skal score fedt er mig ubegribelig...

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-05-04 16:40

On Sun, 30 May 2004 16:43:08 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>www.ndcd.dk/a4Plakat2004.jpg
>Bemærk den enkle/billige prissætning i bunden.....
>går ud fra, reklamepengene cirka er de samme,
>måske endda mindre, så hvorfor DHB klanen
>skal score fedt er mig ubegribelig...

Er du ikke snart færdig med dit felttog mod DHB?

/Mogens

Fra : Olesen

Dato : 30-05-04 18:33

> Er du ikke snart færdig med dit felttog mod DHB?

Jo, men det er en rar fornemmelse at få sine
irritationer ud og se, det rent faktisk kan gøres
en del bedre.
Det er jo ikke første gang DHB har kaget i det...

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-05-04 18:39

KLIP

> Det er jo ikke første gang DHB har kaget i det...

Hvad koster det at leje Vandel Flyveplads..?

Hvad koster det at sætte arrangementet op..?

Hvem betaler/sidder med underskuddet ved en evt. fiasko..?

Hvorfor laver du ikke blot selv et arrangement og løber hele risikoen...?

Jeg er sikker på ved et evt. overskud, du vil sende dette tilbage til
tilskuerne..........

Hr. Bjørn

Fra : Olesen

Dato : 30-05-04 19:01

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Hvad koster det at leje Vandel Flyveplads..?

Spørg Peugeot klub Jylland.
De kan lukke publikum ind for, var det en 20'er eller 25 ???

> Hvad koster det at sætte arrangementet op..?

Kommer vel an på, om det laves 'i huset'
eller der skal dumsmarte kjøwenhavnere på ?

> Hvem betaler/sidder med underskuddet ved en evt. fiasko..?

Er de novicer ? På nogle områder helt sikkert ja.

> Hvorfor laver du ikke blot selv et arrangement og løber hele risikoen...?

Jeg støtter dem som laver et fedt arrangement uden
bevidst at flå flok. INTET retfærdiggør 450,-
for en siddeplads, og da slet ikke 350,- for en ståplads...

> Jeg er sikker på ved et evt. overskud, du vil sende dette tilbage til
> tilskuerne..........

Jeg krummer stadig tæer over, at DHB åbenbart er
de eneste som opkræver 450,- i entre.
Både RaceX, dragracing og alt andet godt
på Vandel kan holdes til fornuftspenge, bare
ikke DHB 2004.

Fatter ikke hvorfor DHB skal ha' 350/450,-
for entre, og RaceX kan nøjes med 100,-...
Har du nogle idêer ?
Er sikker på DHB nok har fået de
reklameindtægter de ku' presse igennem.
Hvad resten af beløbet skal bruges til kommer
vel ikke mig ved, men man undres i dên grad.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 31-05-04 11:40

KLIP

> Spørg Peugeot klub Jylland.
> De kan lukke publikum ind for, var det en 20'er eller 25 ???

Er arrangementet af samme omfang..(antal forventede tilskuere, deltagere,
toiletbehov, bespisningsbehov osv. ...?

Modtager Peugeot Klub Jylland nogen former for sponsering..?

> Kommer vel an på, om det laves 'i huset'
> eller der skal dumsmarte kjøwenhavnere på ?

Det forstår jeg ikke...?

> Er de novicer ? På nogle områder helt sikkert ja.

Se det er en dumsmart og totalt uvidende provisiel bemærkning.

> Jeg støtter dem som laver et fedt arrangement uden
> bevidst at flå flok. INTET retfærdiggør 450,-
> for en siddeplads, og da slet ikke 350,- for en ståplads...

Du må jo bestemt vide det...

> Er sikker på DHB nok har fået de
> reklameindtægter de ku' presse igennem.

*Jeg* har intet kendskab til det.

> Hvad resten af beløbet skal bruges til kommer
> vel ikke mig ved, men man undres i dên grad.

Er det et filantropisk/selvbærende arrangement, kan der godt undgås
overskud.

Skal man lave en forretning, skal der også tjenes penge.

Jeg er sikker på den virksomhed, du arbejder for, også tjener på dig. Jeg
ville naturligvis gerne handle med din virksomhed .... til *rene*
kostpriser.

Det undrer mig at nogen bestemt mener alt sligt skal være billigt. Hvordan
har du overhovedet råd til at køre i bil...?...

Hr. Bjørn

Fra : Olesen

Dato : 31-05-04 12:01

> Er arrangementet af samme omfang..(antal forventede tilskuere, deltagere,
> toiletbehov, bespisningsbehov osv. ...?

De få gange jeg har haft behov har der altid
været et ledigt brædt.
Ved ikke hvad de forventer af publikumsantal,
men de kan åbenbart få en fed dag ud af det
for sølle 25,- kroner. Jeg mener iøvrigt,
at juletræet til start er den samme.

> Modtager Peugeot Klub Jylland nogen former for sponsering..?

Ved jeg faktisk ikke, men mon ikke et par få
har fundet vej ?
Isåfald er det de rigtige sponsoerer, da
billetprisen er mindre end 20 cecil...

> Se det er en dumsmart og totalt uvidende provisiel bemærkning.

Ja, sådan må du jo sige, når jeg ramte plet.
Tar' det derfor som en kompliment.

> Du må jo bestemt vide det...

Som publikum, afgjort ja, og jeg kommer
trods alt lidt rundt omkring i sommeren løb
og er aldrig blevet forsøgt plugget som i lørdags.

> *Jeg* har intet kendskab til det.

Man må forvente, skruen er presset max.

> Skal man lave en forretning, skal der også tjenes penge.

Tror faktisk ikke DHB er de eneste som tjener
en skærv på sådan en dag.
Alle andre arrangementer kører næppe
med underskud, og formår at forbedre
sig år for år.

> Det undrer mig at nogen bestemt mener alt sligt skal være billigt.

Når man sammenligner med hvad der ellers er er udbud
i det ganske land, til fornuftpriser, så græmmes jeg ved
sådan et stunt til 450,-.....

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 30-05-04 18:41

Mogens Knudsen wrote:

> Er du ikke snart færdig med dit felttog mod DHB?

Hej.

Jahh..... men nu lever vi jo i et land med ytringsfrihed !, du er måske selv
involveret i inderkredsen af DHB ! ?, siden du føler dig gået for nær

Jeg holder faktisk med Olesen, lige i denne her sag, og så ikk' et ord om
UltraGlozz vel

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-05-04 18:45

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg holder faktisk med Olesen, lige i denne her sag, og så ikk' et ord om
> UltraGlozz vel

Kunne du og Olesen så ikke løbe risikoen og sætte et tilsvarende show op..?

Hr. Bjørn

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 30-05-04 18:46

Bjørn Jørvad wrote:
> [...]
>
> KLIP

> Kunne du og Olesen så ikke løbe risikoen og sætte et tilsvarende show

Det har jeg da gjort !, hele bilen har da fået UltraGlozz, endda et par
gange !

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-05-04 18:50

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det har jeg da gjort !, hele bilen har da fået UltraGlozz, endda et par
> gange !

LOL ... så må potten jo ligne en hel million...og det kan kun styrke
kreditten...)

Hr. Bjørn

Fra : Olesen

Dato : 30-05-04 19:05

> Kunne du og Olesen så ikke løbe risikoen og sætte et tilsvarende show
op..?

Du er da utrolig.
Det har INTET med sagen at gøre.
Det piner mig dog, at så mange biler måtte returnere
fra Vandel.
Biler fyldt med både 4 og 5 personer
vendte om med lange ansigter.

Det er heller ikke alle som har adgang
til nettet og dermed kan se de uigennemsigtige priser,
og så endda efterfølgende kan læse
i en FAQ, ja ved Gud, en FAQ,
at "man kan ikke købe enkeltbillet til lørdag"..
I en FAQ......skumlerier....

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 31-05-04 11:43

KLIP

> Du er da utrolig.

Det synspunkt tror jeg bestemt afhænger af, hvilken side af kasseapparatet
man står på.

> Det har INTET med sagen at gøre.
> Det piner mig dog, at så mange biler måtte returnere
> fra Vandel.

Det er vel ikke dit problem.

> Biler fyldt med både 4 og 5 personer
> vendte om med lange ansigter.

Jeg håber, de havde nok tudekiks med til at spise på hjemvejen.

> [...]
> og så endda efterfølgende kan læse
> i en FAQ, ja ved Gud, en FAQ,
> at "man kan ikke købe enkeltbillet til lørdag"..

Klag dog til forbrugerstyrelsen.

PS: Det er også for dårligt, der ikke følger en 50 til 100 støttepædagoger
med samt ikke er brugt i 100-tusindvis af reklamekroner.

Hr. Bjørn

Fra : Olesen

Dato : 31-05-04 12:05

> Det er vel ikke dit problem.

Ikke i første omgang, for sålænge folk bare betaler løs
og iøvrigt er ligeglad med kvaliteten af den vare de køber,
så vil det fortsætte på den måde.
Og går den, så går den.

> Jeg håber, de havde nok tudekiks med til at spise på hjemvejen.

Se, dig og alle dine tudekiks.
Men dem kan man jo også bruge, hvis ikke
man har bedre argumenter i sin fold.
Sålænge folk i større antal vender
om, så kan JEG se et problem på sigt.

> Klag dog til forbrugerstyrelsen.

Det blir' tyndere og tyndere nu...

> PS: Det er også for dårligt, der ikke følger en 50 til 100 støttepædagoger
> med samt ikke er brugt i 100-tusindvis af reklamekroner.

Heldigvis har DHB ikke eneret på godt ræs i Dannevang.

Fra : Bjørn ingebrigtsen

Dato : 30-05-04 19:08

> Bemærk den enkle/billige prissætning i bunden.....
> går ud fra, reklamepengene cirka er de samme,
> måske endda mindre, så hvorfor DHB klanen
> skal score fedt er mig ubegribelig...

Tja DHB er og bliver et brian show. der med ikke sagt at jeg ikke kan lig
det, jeg finder det bare helt absurt at det skal være så dyrt. Især når de
gang på gang kludre i det, det er jo ikke fordi de har særlig meget styr på
tingene

Fra : Olesen

Dato : 30-05-04 19:14

"Bjørn ingebrigtsen" <b_ingebrigtsen_noapam_@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gang på gang kludre i det, det er jo ikke fordi de har særlig meget styr

Svjv, så er der ingen som har kommenteret 'festen'
her i gruppen endnu. Men mon ikke afstanden
var mere afgørende end prisen ? *S*

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-05-04 19:47

On Sun, 30 May 2004 20:13:44 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Svjv, så er der ingen som har kommenteret 'festen'
>her i gruppen endnu. Men mon ikke afstanden
>var mere afgørende end prisen ? *S*

De skal jo lige komme hjem først. Der er en række af NG'ens folk
dernede.

/Mogens

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 30-05-04 21:31

> [...]
> gang på gang kludre i det, det er jo ikke fordi de har særlig meget styr

'

Brian show??
Måske, meen der er langt imellem brianerne derude. Meget langt IMO.

Der er derimod smækfyldt med hårdt pumpede biler, fyldt med lækkert
tuningskræs og mange fine selvbyggede kreationer.

Faktisk er der det tilfælles for stort set alle podiepladserne at de alle
kører i anonyme "Sleepers" som stort set er istand til at køre fra
hvadsomhelst.Og ikke nødvendigvist bare ligeud.

Henrik

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-05-04 21:34

On Sun, 30 May 2004 22:31:05 +0200, "Henrik Mortensen"
<dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote:

>Faktisk er der det tilfælles for stort set alle podiepladserne at de alle
>kører i anonyme "Sleepers" som stort set er istand til at køre fra
>hvadsomhelst.Og ikke nødvendigvist bare ligeud.

Din entusiasme er stor, men spis nu lige brød til !

/Mogens

Fra : Torben E

Dato : 30-05-04 21:40

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
> Din entusiasme er stor, men spis nu lige brød til !
>
> /Mogens

Det har Henrik faktisk ret i, der er ikke mange der ved hvor hurtig
en 12 sekunders bil er, man hører tit noob´s stå og sige arr hvad
hvor er den langsom, den tar jeg sgu i min golf 1.8. med kn filter, når
der kommer en der kører 1/4 mile på 14. etellerandet. De ville blive
meget overraskede hvis de prøvede

Torben E

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 21:50

> [...]
> hvor er den langsom, den tar jeg sgu i min golf 1.8. med kn filter, når
> der kommer en der kører 1/4 mile på 14. etellerandet. De ville blive

Det må man sige - 14 sek er hamrende hurtigt, hvis man måler med den
tommestok, hvor en meter er en meter, og en bil er noget, som man køber hos
forhandleren.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 30-05-04 21:55

> Din entusiasme er stor, men spis nu lige brød til !

jojo, men der er ikke mange herinde der har en bil der kan køre fra nogen af
de biler der var på podiet. Selv ikke i dieselklassen.

De langsomste forhjulstrækkere kører jo konstant gode 14sek tider, og de
hurtigste kører meget lave 12sek tider.

Så jeg står helt sikkert ved min påstand om at alle podiepladserne kan køre
fra stort set hvadsomhelst.

Ellers bliver der lejlighed til at prøve kræfter med en lille rolla næste
weekend...
Eller en starlet for den sags skyld.

Hvad kører folk af tider herinde?

Henrik

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 21:57

Stil spørgsmålet i ny tråd - det er da for interessant til at gemme dybt
nede i en tråd..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-05-04 22:01

On Sun, 30 May 2004 22:54:41 +0200, "Henrik Mortensen"

> [...]
>hurtigste kører meget lave 12sek tider.
>Så jeg står helt sikkert ved min påstand om at alle podiepladserne kan køre

Jeg reflekterer på din bemærkning: "Og ikke nødvendigvist bare
ligeud". En bil, der er bygget til dét, I så idag, kan ikke være
hurtig på en bane også. Og det er sådan, jég tolker din bemærkning.

/Mogens

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 30-05-04 22:21

> [...]
> ligeud". En bil, der er bygget til dét, I så idag, kan ikke være
> hurtig på en bane også. Og det er sådan, jég tolker din bemærkning.

Det er så absolut ikke nødvendigvist tilfældet.

Eks: Allans rolla kører med en LEDA baneundervogn(direkte samme opsætning
som man brugte på jyllandsringen), og den er absolut ekstremt potent i
sving. Been there. Manden er flere gange rallycross mester i en næsten
tilsvarende bil.

Så jo, igen modsiger jeg dig(ikke kun for at modsige dig): en bil trimmet
til drag, KAN også være lynhurtig på bane, men behøver ikke være det. Dog er
alle podieplaceringerne i forhjulstræk,trykladning alle med deciderede
baneundervogne, ala LEDA.

Mvh
Henrik

Fra : Torben E

Dato : 30-05-04 22:01

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote in message

> Hvad kører folk af tider herinde?

Ifølge en elektronisk dimsedut (ved ikke hvor god den er)
ligger jeg omkring 14 blankt.

Med M/H radials har jeg en best på 13.7
slutfarter omkring 172-180 kmt.

Torben E

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 22:06

> Ifølge en elektronisk dimsedut (ved ikke hvor god den er)
> ligger jeg omkring 14 blankt.

Fuck..!!

Fra : Torben E

Dato : 30-05-04 22:09

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Fuck..!!

Tjaa, det er ikke så hurtigt, men den er jo også med meget
udstyr i forhold til de fleste der kører DHB (helt rensede)

Torben E

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-04 22:24

> Tjaa, det er ikke så hurtigt, men den er jo også med meget
> udstyr i forhold til de fleste der kører DHB (helt rensede)

Jeg synes nu, det er ret hurtigt.

De Vipere, der kørte forrige år (med sælgere bag rattet), kørte ikke meget
under 14 sek, og det gjorde Ferrari 360 Modena heller ikke. Bilerne var
omtrent lige hurtige.

(13,8 - på gadedæk)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 30-05-04 22:29

> [...]
> under 14 sek, og det gjorde Ferrari 360 Modena heller ikke. Bilerne var

Vinderens rolla coupe er fuldmonteret med det hele, incl sæder etc. som
mange ellers piller ud til lejligheden. Han kører ofte meget lave
12sekunders tider. Sjældent over 12,6.
På street legal slicks.

Mvh
Henrik

Fra : Torben E

Dato : 30-05-04 22:37

> Vinderens rolla coupe er fuldmonteret med det hele, incl sæder etc. som
> mange ellers piller ud til lejligheden. Han kører ofte meget lave
> 12sekunders tider. Sjældent over 12,6.
> På street legal slicks.

Haha, joo, ikke for at disse en rolla, men der er jo heller
ikke meget udstyr (el sæder, ACC, servo, elruder og sådant)

Men en helt fantastisk god tid, der er en verden til forskel på
14 og 12 sec tider.

Torben E

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 30-05-04 22:46

> Haha, joo, ikke for at disse en rolla, men der er jo heller
> ikke meget udstyr (el sæder, ACC, servo, elruder og sådant)

Efter bilens årgang er den vist omtrent læsset med udstyr
Men ok, i sammenligning med din saab så har du jo nok et par kg mere at
slæbe rundt på i form af "luksus".

> Men en helt fantastisk god tid, der er en verden til forskel på
> 14 og 12 sec tider.

Yep. Der skal _virkeligt_ meget mere til at klippe bare et halvt sekund af
en 14sek tid.

Henrik

Fra : Per O.

Dato : 31-05-04 11:29

Torben E wrote:
> "Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote in message

> Ifølge en elektronisk dimsedut (ved ikke hvor god den er)
> [...]

Hvilken bil har du ?

Per O.

Fra : Torben E

Dato : 31-05-04 11:50

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote in message

> Hvilken bil har du ?

Saab 9000 2.3 T CC

http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Torben E

Fra : Per O.

Dato : 31-05-04 16:39

Torben E wrote:
> "Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote in message

> Saab 9000 2.3 T CC
>
> http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/
>
> Torben E

Tænk at den er så hurtig ? Jeg vidste godt at de kunne flytte sig, men
alligevel.

Per O.

Fra : Torben E

Dato : 31-05-04 16:56

> Tænk at den er så hurtig ? Jeg vidste godt at de kunne flytte sig, men
> alligevel.

Har du klikket på linket, (den er ikke helt standart)

Torben E

Fra : Torben E

Dato : 31-05-04 16:57

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> wrote in message
> Har du klikket på linket, (den er ikke helt standart)

Og det er forøvrigt heller ikke verificeret, det er bare med sådan
en fætter til at montere i bilen.

Torben E

Fra : Per O.

Dato : 31-05-04 21:39

Torben E wrote:
> "Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote in message

> Har du klikket på linket, (den er ikke helt standart)
>
> Torben E

Ja, jeg har klikket på linket, men synes stadigvæk den er hurtig selv om der
er skruet på den.

Per O.

Fra : Henrik B.

Dato : 31-05-04 17:28

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Tænk at den er så hurtig ? Jeg vidste godt at de kunne flytte sig, men
> alligevel.

Nu er Torben's heller ikke heeeelt almindelig.

Men generelt er holdningen at Saab's (turbo) biler ikke er så hurtige,
hvilket de overraskende nok er...

M.v.h.