/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
"Du har kørt en mand ned!!" -- "Guuud, har~
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 30-05-04 09:43

Jeg overværede lige en "underlig" episode i går.
Jeg, og familien, var ude at gå en tur, da vi pludselig hørte en billist der
blev ved med at bruge hornet.
En eller anden "Brian" der lige har fået kortet, var vores konklusion,
men.....
Vi stod så og ventede på grønt ved en fodgænger overgang, da "hornblæseren"
kom nærmere.
En ældre dame (65-70 år) i en rød Polo (tror jeg det var), stoppede for rødt
lys, og bagved stoppede en mand (ham med hornet), som resolut sprang ud af
sin bil og stormede hen til den ældre dame og bankede på hendes rude.
Hun åbnede forskrækket døren og spurgte hvad der var galt.
Vi stod lige ved siden af og hørte det hele, og manden nærmest råbte til
hende "Du kørte en mand ned længere tilbage !!", damen kikkede på ham og
udbrød "Guuud, gjorde jeg det ?".
Manden fik så forklaret hende, at hun længere tilbage (længere end vi kunne
se) havde kørt en mand ned, og at hun skulle vende om og køre tilbage med
det samme. Det gjorde hun så, omend hun så en del forskrækket ud i ansigtet,
og manden med hornet fulgte med bagefter.
Nu ved jeg så ikke hvor slemt det var med påkørslen, eller hvordan det var
sket, men kan man køre en mand ned ved højlys dag, uden at lægge mærke til
det, så burde man ikke have ret til at køre bil.
Samtidigt med at hun totalt havde overset/overhørt personen bagved, som
meget flittigt havde forsøgt at få hendes opmærksomhed vha sit horn.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



 
 
Thomas (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 30-05-04 10:22


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
news:40b99e7d$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg overværede lige en "underlig" episode i går.

Lad os håbe der ikke skete alt for meget med vedkommende!!

Min holdning er at de gamle nisser der fx ikke kan køre ud fra en sidevej
uden der er frit 10 km i begge retninger, nok heller ikke er særligt
bevendte, skal de katastrofebremse eller lave andre manøvre. For min skyld
måtte folk på 100 år gerne kører bil, men der burde være nogle strengere
krav til folks reflekser og opfattelseevne, når de kommer op i en bestemt
alder. Jeg er ikke helt klar over hvor tit de skal tilses af en læge i dag,
anyone?

btw, når jeg læser din historie, tænker jeg tilbage på det videoklip der
blev linket til her i gruppen for et stykke tid siden. Hende den gamle dame
der kører igennem et fodgængerfelt og rammer en fodgænger. Jeg tror heller
ikke hun opdagede hvad hun gjorde.


Mvh

Thomas




Reino Andersen (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Reino Andersen


Dato : 30-05-04 10:49

Thomas wrote:

> For min skyld måtte folk på 100 år gerne kører bil, men der burde
> være nogle strengere krav til folks reflekser og opfattelseevne, når
> de kommer op i en bestemt alder. Jeg er ikke helt klar over hvor tit
> de skal tilses af en læge i dag, anyone?

1) Er personen fyldt 70 år, men ikke 71 år, når kørekortet fornyes:
Kørekortet er gyldigt i 4 år, før næste lægetjek skal foretages.

2) Er personen fyldt 71 år, men ikke 72 år: 3 år.

3) Er personen fyldt 72 år, men ikke 80 år: 2 år.

4) Er personen fyldt 80 år: 1 år.

--
Reino





Morten Fruergaard (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 01-06-04 07:44

Thomas wrote:
> Min holdning er at de gamle nisser der fx ikke kan køre ud fra en
> sidevej uden der er frit 10 km i begge retninger,

Jeg mener, at bilister der ikke kan klare at kører 80 km/t på landevejen og
110 km/t på motorvejen ikke burde have kørekort..

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Mogens Knudsen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 01-06-04 17:10

On Tue, 1 Jun 2004 08:43:36 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Jeg mener, at bilister der ikke kan klare at kører 80 km/t på landevejen og
>110 km/t på motorvejen ikke burde have kørekort..

Hold da op mand dét ville cutte en del kvinder. Oplever det ofte i
myldretrafikken, hvor de ikke tør røre speederen. Man kan simpelthen
spotte dem på lang afstand...
(der er dog en større mængde, der godt tør !)

/Mogens

Morten Fruergaard (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 01-06-04 18:22

Mogens Knudsen wrote:
>> Jeg mener, at bilister der ikke kan klare at kører 80 km/t på
>> landevejen og 110 km/t på motorvejen ikke burde have kørekort..
>
> Hold da op mand dét ville cutte en del kvinder.

Synd for dem...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



taina (30-05-2004)
Kommentar
Fra : taina


Dato : 30-05-04 12:30


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en

klip
> Nu ved jeg så ikke hvor slemt det var med påkørslen, eller hvordan det var
> sket, men kan man køre en mand ned ved højlys dag, uden at lægge mærke til
> det, så burde man ikke have ret til at køre bil.

klip

Hmm, tjah... Der var på et tidspunkt en buschauffør, tror det var her i
Århus, der ramte en cyklist med sidespejlet, så hun knækkede nakken. Han
opdagede det heller ikke. Og han har vel ikke været for gammel....?
Jeg tror godt, at der er situationer, hvor man ikke opdager, at man har kørt
nogen ned, uden at det betyder, at man kører som en brækket arm.

> Samtidigt med at hun totalt havde overset/overhørt personen bagved, som
> meget flittigt havde forsøgt at få hendes opmærksomhed vha sit horn.

I går var jeg i Århus i kærestens bil. Jeg synes, at både bil og by stor, og
af en eller anden grund syntes alle, at de skulle vade rundt i går, så jeg
kørte ret forsigtigt. Det reddede mig også en tuder, som kørte efter mig
gennem en stor del af byen. Jeg var ret bekymret, tænk nu hvis jeg havde
lavet noget skidt, og holdt øje med ham, men han gjorde ikke andet end at
sidde på hornet, indtil jeg drejede fra.
Da han ikke fulgte efter, må jeg gå ud fra, at det var manglen på fart,
tuderiet gjaldt. Hvis man er en ældre dame, der kører forsigtigt, kan det jo
være, at man møder mange af den slags og har lært at ignorere dem?

mvh. tina



Martin Sand. (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 30-05-04 16:31

taina wrote:
> Hmm, tjah... Der var på et tidspunkt en buschauffør, tror det var her
> i Århus, der ramte en cyklist med sidespejlet, så hun knækkede
> nakken. Han opdagede det heller ikke. Og han har vel ikke været for
> gammel....?

Nu kan det også tænkes, at det er sværere at registrere at man har ramt
nogen/noget, når man sidder bag rattet i en stor bus? Vægten, støjniveau og
oversigtforholdende kan ikke sammenlignes med en bils. Men det må vel være
venstre sidespejl som cyklisten blev ramt med? Jeg mener ikke at højre
sidespejl sidder så lavt på busser.
Og derfor kan det umiddelbart virke underligt at han ikke opdagede det.

> Jeg tror godt, at der er situationer, hvor man ikke opdager, at man
> har kørt nogen ned, uden at det betyder, at man kører som en brækket
> arm.

Enig. Se ovenstående.

> Det reddede mig også en tuder,
> som kørte efter mig gennem en stor del af byen. Jeg var ret bekymret,
> tænk nu hvis jeg havde lavet noget skidt, og holdt øje med ham, men
> han gjorde ikke andet end at sidde på hornet, indtil jeg drejede fra.
> Da han ikke fulgte efter, må jeg gå ud fra, at det var manglen på
> fart, tuderiet gjaldt.

Du kørte vel ikke med tågebaglyset tændt, eller med blinklyset slået til?
Jeg kørte forleden dag bagved en billist igennem byen, og han blinkede til
højre over en strækninng på ca. 3 km. Jeg havde blinket og dyttet af manden
et hav af gange før han opfattede det.

--
MVH Martin

Ved henv. på mail, udskift "privacy.net" med "stofanet.dk"



taina (30-05-2004)
Kommentar
Fra : taina


Dato : 30-05-04 19:52


"Martin Sand." <feedback@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Nu kan det også tænkes, at det er sværere at registrere at man har ramt
> nogen/noget, når man sidder bag rattet i en stor bus? Vægten, støjniveau
og
> oversigtforholdende kan ikke sammenlignes med en bils. Men det må vel være
> venstre sidespejl som cyklisten blev ramt med? Jeg mener ikke at højre
> sidespejl sidder så lavt på busser.
> Og derfor kan det umiddelbart virke underligt at han ikke opdagede det.

Så vidt jeg husker, var cyklisten på højre side.

> Du kørte vel ikke med tågebaglyset tændt, eller med blinklyset slået til?
> Jeg kørte forleden dag bagved en billist igennem byen, og han blinkede til
> højre over en strækninng på ca. 3 km. Jeg havde blinket og dyttet af
manden
> et hav af gange før han opfattede det.

Nixen. Jeg tjekkede

mvh. tina



Per Beer Hansen (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 30-05-04 17:21

taina wrote:
>
> Hmm, tjah... Der var på et tidspunkt en buschauffør, tror det var her
> i Århus, der ramte en cyklist med sidespejlet, så hun knækkede
> nakken. Han opdagede det heller ikke. Og han har vel ikke været for
> gammel....?

Som Martin Sand også skriver, så er der ret stor forskel på at køre en
bus/lastvogn og så en personbil.
Det er ikke ment på den måde at jeg mener det er i orden, at de ligger og
kører med hovedet under armen.

> Jeg tror godt, at der er situationer, hvor man ikke opdager, at man
> har kørt nogen ned, uden at det betyder, at man kører som en brækket
> arm.

Jeg vil mene, at hvis man kører i en personbil, og rammer en
fodgænger/cyklist, så er man ikke vågen nok til at køre bil, hvis man ikke
opdager det.

>
> I går var jeg i Århus i kærestens bil. Jeg synes, at både bil og by
> stor, og af en eller anden grund syntes alle, at de skulle vade rundt
> i går, så jeg kørte ret forsigtigt. Det reddede mig også en tuder,
> som kørte efter mig gennem en stor del af byen. Jeg var ret bekymret,
> tænk nu hvis jeg havde lavet noget skidt, og holdt øje med ham, men
> han gjorde ikke andet end at sidde på hornet, indtil jeg drejede fra.
> Da han ikke fulgte efter, må jeg gå ud fra, at det var manglen på
> fart, tuderiet gjaldt.

Jo men du havde da trods alt lagt mærke til ham bagved med hornet, hende jeg
så havde ikke opdaget ham overhovedet, kunne jeg se på hendes reaktion da
manden bankede på sideruden.

> Hvis man er en ældre dame, der kører
> forsigtigt, kan det jo være, at man møder mange af den slags og har
> lært at ignorere dem?

Jeps, det er så irriterende hver gang man har kørt en ned, så dytter de ad
en
Spøg til side, så var ham manden der dyttede vel ca. 45 - 50 år, og absolut
ikke en Brian type, det burde have fået en "klokke" til at ringe hos damen,
istedet for bare at fortsætte lige ud som om intet var sket.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Jesper Juul-Mortense~ (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Juul-Mortense~


Dato : 30-05-04 13:57

On Sun, 30 May 2004 10:42:39 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Nu ved jeg så ikke hvor slemt det var med påkørslen, eller hvordan det var
>sket, men kan man køre en mand ned ved højlys dag, uden at lægge mærke til
>det, så burde man ikke have ret til at køre bil.

Du ved ikke hvad, hvor, hvorfor eller hvordan (indsæt selv flere), men
af med kortet det skal hun sgu...

>Samtidigt med at hun totalt havde overset/overhørt personen bagved, som
>meget flittigt havde forsøgt at få hendes opmærksomhed vha sit horn.

Hun troede vel, ligesom dig, at det var en eller anden "brian" der
lige havde fået kortet.

/Jesper

Per Beer Hansen (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 30-05-04 17:13

Jesper Juul-Mortensen wrote:
>
> Du ved ikke hvad, hvor, hvorfor eller hvordan (indsæt selv flere),

Var det ikke også lige det jeg skrev ?

> men
> af med kortet det skal hun sgu...

Øhh, var det det jeg skrev ?
Skrev jeg ikke at "kan man køre en mand ned ved højlys dag, uden at lægge
mærke til
det, så burde man ikke have ret til at køre bil." ?
Jeg skrev jo netop at jeg ikke kendte til fakta omkring uheldet.


>
>> Samtidigt med at hun totalt havde overset/overhørt personen bagved,
>> som meget flittigt havde forsøgt at få hendes opmærksomhed vha sit
>> horn.
>
> Hun troede vel, ligesom dig, at det var en eller anden "brian" der
> lige havde fået kortet.

Forskellen er bare den, at hun burde have tjekket sine spejle, og derved
opdaget billisten bagved med hornet.
Man er nødt til at være "vågen" i trafikken, uanset om man er en ældre/yngre
kvinde/mand.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Jesper Juul-Mortense~ (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Juul-Mortense~


Dato : 30-05-04 18:30

On Sun, 30 May 2004 18:12:59 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>> Du ved ikke hvad, hvor, hvorfor eller hvordan (indsæt selv flere),
>
>Var det ikke også lige det jeg skrev ?

Jo, jeg tillod mig blot at pågege det yderligere for at pointere
resten af sætningen. Ikke unormalt...

>> men af med kortet det skal hun sgu...
>
>Øhh, var det det jeg skrev ?

Ja, du skriver man ikke burde have ret til at køre bil hvis man uden
at lægge mærke til det, kører en person ned. Det er vi enige i - blot
har du allerede, uden at kende fakta, dømt hende for at køre en person
ned.

>> Hun troede vel, ligesom dig, at det var en eller anden "brian" der
>> lige havde fået kortet.
>
>Forskellen er bare den, at hun burde have tjekket sine spejle, og derved
>opdaget billisten bagved med hornet.

Og gjort hvad? Hvis hun, som ældre dame, tror, ligesom dig, at det var
en eller anden "brian" der lige havde fået kortet, kunne hun vel være
for bange til at stoppe op for at høre hvad han larmede for? Med de
reaktioner man ser på småting i trafikken, kan det udemærket være
grunden. Med de fakta du har præsenteret (eller mangel på samme) er
det mindst et ligeså godt gæt, som dit.

>Man er nødt til at være "vågen" i trafikken, uanset om man er en ældre/yngre
>kvinde/mand.

Hvem siger hun ikke var det? Du kender absolut ingen fakta, men dømmer
hende for at sove i trafikken.
Hvem siger ikke det var den anden billist der, ligesom dig uden at
kende alle fakta, mener hun kørte en person over?

/Jesper

Per Beer Hansen (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 30-05-04 18:55

Jesper Juul-Mortensen wrote:
>
> Ja, du skriver man ikke burde have ret til at køre bil hvis man uden
> at lægge mærke til det, kører en person ned. Det er vi enige i - blot
> har du allerede, uden at kende fakta, dømt hende for at køre en person
> ned.

OK, jeg kan godt se at det kunne forstås sådan det jeg skrev, men jeg havde
da selv (ligesom dig) taget "forbehold" for alle de ukendte faktorer.
Så i bund og grund tror jeg vi er helt enige.

>>
>> Forskellen er bare den, at hun burde have tjekket sine spejle, og
>> derved opdaget billisten bagved med hornet.
>
> Og gjort hvad? Hvis hun, som ældre dame, tror, ligesom dig, at det var
> en eller anden "brian" der lige havde fået kortet,

Nu var der ikke tale om en "Brian" type, men derimod en middelaldrene herre
pænt i jakkesæt.

> kunne hun vel være
> for bange til at stoppe op for at høre hvad han larmede for? Med de
> reaktioner man ser på småting i trafikken, kan det udemærket være
> grunden.

Min bedømmelse af kvindens reaktion, da manden bankede på hendes rude, var
100% at hun INTET havde set/hørt.
Hvis hun var bange for ham, var hun vel heller ikke standset for rødt lys,
og blevet holdene da han løb hen til hendes bil ?

> Med de fakta du har præsenteret (eller mangel på samme) er
> det mindst et ligeså godt gæt, som dit.
>
>> Man er nødt til at være "vågen" i trafikken, uanset om man er en
>> ældre/yngre kvinde/mand.
>
> Hvem siger hun ikke var det?

Det siger jeg, udfra det jeg så.

> Du kender absolut ingen fakta, men dømmer
> hende for at sove i trafikken.

Jeps, og der er jeg overhovedet ikke i tvivl, det ville du heller ikke være
hvis du havde overværet det, og det var de andre personer der stod ved siden
af os heller ikke.
Om hun "sov" da hun (angiveligt) kørte manden ned, det ved jeg ikke da jeg
ikke overværede dette, men hun "sov" helt sikkert efterfølgende, da jeg
overværede den lille seance.

> Hvem siger ikke det var den anden billist der, ligesom dig uden at
> kende alle fakta, mener hun kørte en person over?

Jeg skulle måske lige nævne, at der kom en bil mere efterfølgende, og holdt
ind bag ved kvinden og manden med hornet, og han havde også set det hele, og
blev holdene og ringede efter Politi/ambulance, inden han vendte om og kørte
tilbage.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Chr. (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Chr.


Dato : 30-05-04 14:55


> Nu ved jeg så ikke hvor slemt det var med påkørslen, eller hvordan det var
> sket, men kan man køre en mand ned ved højlys dag, uden at lægge mærke til
> det, så burde man ikke have ret til at køre bil.

Ja men hvad skal man så sige om de lastbils chaufførere der 'overser' en
HELT MOTORVEJ MED BILKØ`?!?!?...og drøner over en tre-fire biler...

Chr.




Eivind (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Eivind


Dato : 30-05-04 17:01

"ironi til"
lad nu vær - bare fordi han var ved at skifte ledningen til kaffemaskinen ud
med ledningen til
popkornsmaskinen eller var ved at lige skulle SMS'e til sin fætter om hvor
de skulle i byen i weekenden.

Man kan jo ikke forlange at han også skal ha tid til at kigge fremad hele
tiden - der plejer jo ikke at sker noget...
"ironi fra"....

Eivind

> Ja men hvad skal man så sige om de lastbils chaufførere der 'overser' en
> HELT MOTORVEJ MED BILKØ`?!?!?...og drøner over en tre-fire biler...




Per Beer Hansen (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 30-05-04 17:14

Chr. wrote:
>
> Ja men hvad skal man så sige om de lastbils chaufførere der 'overser'
> en HELT MOTORVEJ MED BILKØ`?!?!?...og drøner over en tre-fire biler...

Nu var det ikke så meget uheldet i sig selv jeg beskrev, men mere det at hun
intet havde opdaget.
I dit eksempel tror jeg nu nok at lastbils chaufføren opdagede hvad han
havde lavet.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



chr (30-05-2004)
Kommentar
Fra : chr


Dato : 30-05-04 17:43


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
news:40ba0856$0$490$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Chr. wrote:
> >
> > Ja men hvad skal man så sige om de lastbils chaufførere der 'overser'
> > en HELT MOTORVEJ MED BILKØ`?!?!?...og drøner over en tre-fire biler...
>
> Nu var det ikke så meget uheldet i sig selv jeg beskrev, men mere det at
hun
> intet havde opdaget.
> I dit eksempel tror jeg nu nok at lastbils chaufføren opdagede hvad han
> havde lavet.
>
selvfølgelig, da det giver et kæmpe brag med en lastbil, men jeg har da
været udefor at køre efter en lastbil som skar et hjørne og smadrede en bil
uden han opdagede det overhoved...så for mig er det det samme


Chr.





Per Beer Hansen (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 30-05-04 17:52

chr wrote:
>>
> selvfølgelig, da det giver et kæmpe brag med en lastbil, men jeg har
> da været udefor at køre efter en lastbil som skar et hjørne og
> smadrede en bil uden han opdagede det overhoved...så for mig er det
> det samme

Jeps, vi er helt enige, der er ingen undskyldninger for ikke at være vågen i
trafikken, uanset om man kører lastbil/bus eller personbil.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Hans L. Jørgensen (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 30-05-04 20:12


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:40ba1113$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

"Du har kørt manden ned!!" Den sætning hørte jeg for snart 15 År siden i
Silkeborg.

En formiddag på vej igennem Silkeborg kører jeg 50-60 m. bag en bil.
Pludselig svinger en cyklist ud på cykelstien, han kommer for langt ud og
dermed ned over kantstenen vælter og rammer med hovedet bagerste højre
hjørne af kofangeren på bilen foran mig, stoppede lige op for at sikre mig
at der var andre som hjælp den tilskadekomne, hvorefter jeg kørte efter
bilen, efter ca, ½ km holder han ved en lysregulering jeg får ham stoppet,
fortæller ham hvad der er sket.

Da vi kommer tilbage sker det nogenlunde samtidig med ambulancens
tilstedekomst, herefter dukker politiet også op.

De spørger om nogen har set hvad der skete, føreren af bilen bag mig råbte
at han havde kørt ham ned. Da han skal have luft til at fortsætte, bryder
jeg stille ind og siger "der er ikke nogen der har kørt nogen ned",
betjenten kigger undersøgende på mig, jeg forklarer min position på
ulykkestidspunktet, hvorefter betjenten ligsom taber interessen for - som
han senere udtrykker det "tågehornet".

Jeg har ofte senere hen tænkt på hvilke problemer den stakkels bilist foran
mig kunne være kommet ud i hvis "tågehornets" udsagn havde være det eneste.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Emil Jensen (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen


Dato : 30-05-04 22:23

> De spørger om nogen har set hvad der skete, føreren af bilen bag mig råbte
> at han havde kørt ham ned. Da han skal have luft til at fortsætte, bryder
> jeg stille ind og siger "der er ikke nogen der har kørt nogen ned",
> betjenten kigger undersøgende på mig, jeg forklarer min position på
> ulykkestidspunktet, hvorefter betjenten ligsom taber interessen for - som
> han senere udtrykker det "tågehornet".
>
> Jeg har ofte senere hen tænkt på hvilke problemer den stakkels bilist
foran
> mig kunne være kommet ud i hvis "tågehornets" udsagn havde være det
eneste.

Det får mig til at tænke på hvorfor fanden "tågehornet" udtaler sig så
sikkert om sådan noget. Hvorfor ikke bare forklare hvad han så fra hans
position, så er det op til politiet til at rekonstruktere/efterforske
ulykken (i deres hoveder) og finde ud af hvad der egentligt er sket, og en
eventuel synder. "Tågehornet" skal jo ikke dømme folk, blot forklare hvad
der er sket. Det kan gøre mig rasende at folk TROR de har set alt og dermed
kan "dømme" uskyldige folk!

Emil



Thomas Strandtoft (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 31-05-04 11:00

Per Beer Hansen wrote:

> Samtidigt med at hun totalt havde overset/overhørt personen bagved, som
> meget flittigt havde forsøgt at få hendes opmærksomhed vha sit horn.

Måske kniber det med hørelsen, hun hører ikke klasket da en eller
anden vader ind i bilen (eller hvad der nu skete) og heller ikke
hornet, men da der står en mand ved hendes vindue og laver vilde
fagter får hun mundaflæst/gættet sig til at hun nok hellere må
køre tilbage??

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Per Beer Hansen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 01-06-04 11:20

Thomas Strandtoft wrote:
>
> Måske kniber det med hørelsen, hun hører ikke klasket da en eller
> anden vader ind i bilen (eller hvad der nu skete) og heller ikke
> hornet, men da der står en mand ved hendes vindue og laver vilde
> fagter får hun mundaflæst/gættet sig til at hun nok hellere må
> køre tilbage??

Hun burde nu have opdaget menden bagved, da han samtidigt med hornet gjorde
flittigt brug af sit lange lys.
Men det er jo selvfølgeligt svært at sige noget om, hvad damen har
tænkt/set/hørt, jeg er dog meget overbevist om at hun intet havde set/hørt,
inden manden bankede på hendes rude.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Andreas M. Hansen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 01-06-04 11:43

Nu ved jeg godt at det ikke er populært at forsvare aldre medborgere i denne
ng - men ved vi i grunden om damen er "skyldig" i noget som helst ?
Som jeg mindes dit første indlæg, gav du udtryk for at det eneste du havde
set var optrinnet med at en bil standsede en anden bil - selve påkørslen
havde du ikke set.
Tanken om at der slet ikke har været nogen påkørsel, og at det har drejet
sig om en gang forsikringssvindel eller noget i den retning, kan vel ikke
helt afvises ?
Jeg kan også godt tænke på situationer hvor jeg ville være tilbøjelig til
ikke at stoppe op, selvom der kørte en bil bag mig og blinkede med lyset og
tudede med hornet.

mvh

Andreas M. Hansen



Per Beer Hansen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 01-06-04 11:50

Andreas M. Hansen wrote:
> Nu ved jeg godt at det ikke er populært at forsvare aldre medborgere
> i denne ng - men ved vi i grunden om damen er "skyldig" i noget
> som helst ?

Nope.

> Som jeg mindes dit første indlæg, gav du udtryk for at det eneste du
> havde set var optrinnet med at en bil standsede en anden bil - selve
> påkørslen havde du ikke set.

Korrekt.

> Tanken om at der slet ikke har været nogen påkørsel, og at det har
> drejet sig om en gang forsikringssvindel eller noget i den retning,
> kan vel ikke helt afvises ?

Jeg tvivler, der var 2 biler, som var fulgt efter hende.

> Jeg kan også godt tænke på situationer hvor jeg ville være tilbøjelig
> til ikke at stoppe op, selvom der kørte en bil bag mig og blinkede
> med lyset og tudede med hornet.

Det er en helt anden sag, men damen i denne historie havde intet hverken
hørt eller set, førend manden bankede på hendes side rude.
Om det skyldes at hun er gammel eller om det var fordi hun lyttede til høj
musik eller andet, det er jeg sådan set ligeglad med, hun burde følge med i
trafikken rundt om sig.

Jeg tror i øvrigt at du har misforstået "pointen" med mit indlæg, jeg har
ikke noget specielt imod ældre trafikanter.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Andreas M. Hansen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 01-06-04 11:56

> Jeg tror i øvrigt at du har misforstået "pointen" med mit indlæg, jeg har
> ikke noget specielt imod ældre trafikanter.
>

Det var bestemt heller ikke dig jeg sigtede til med dette indlæg, men jeg
har læst tråden hjemmefra igennem hele pinsen, og fik så lyst til at
kommentere her fra arbejde - og der havde jeg så bare de sidste to indlæg at
gøre godt med. Mit indlæg er nok kommet ind på et uheldigt niveau i
diskussionen, og det undskylder jeg hermed meget! - Jeg huskede bare at der
var en lang række indlæg der gik på de gamle og deres (manglende) evner bag
et rat.

mvh

Andreas M. Hansen



Per Beer Hansen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 01-06-04 11:59

Andreas M. Hansen wrote:
>
> Det var bestemt heller ikke dig jeg sigtede til med dette indlæg, men
> jeg har læst tråden hjemmefra igennem hele pinsen, og fik så lyst til
> at kommentere her fra arbejde - og der havde jeg så bare de sidste to
> indlæg at gøre godt med. Mit indlæg er nok kommet ind på et uheldigt
> niveau i diskussionen, og det undskylder jeg hermed meget! - Jeg
> huskede bare at der var en lang række indlæg der gik på de gamle og
> deres (manglende) evner bag et rat.
>

Ok, det er bare i orden så

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste