En lille tur i 530d :o)
Fra : Thomas H.

Dato : 28-05-04 22:19

Jeg var lige ude på en lille tur, (3-400 km i en ny BMW 530d aut.
En syg acceleration den bil har i det lave område, og den er da sygeligt
højt gearet *G* ..meget underlig fornemmelse, at køre 140 km/t med 2000
omdr. !!

Jeg skød nogle billeder undervejs, når man nu alligevel bare sad der og
lullede afsted, med hastigheder som vores såkaldte borgerlige regering
mener, er oppe i bødekategorien HØJHASTIGHEDSTILLÆG ! *G*

www.thhe.dk/BMW_530d_Interior-1.jpg
www.thhe.dk/BMW_530d_Interior-2.jpg
www.thhe.dk/BMW_530d_Interior-3.jpg
www.thhe.dk/BMW_530d_Interior-4.jpg
www.thhe.dk/BMW_530d_Interior-5.jpg
www.thhe.dk/BMW_530d_Interior-6.jpg

....mere blev det ikke til desværre, ikke nogle billeder udefra, eller andet

Men den kører fandeme fedt, det må jeg indrømme, de der 500 Nm kan altså
mærkes ...skal nok holde for mig selv, om den kunne køre hurtigere end 140.

--
God pinse
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Christian Meinert

Dato : 28-05-04 23:09

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message

> [...]
> En syg acceleration den bil har i det lave område, og den er da sygeligt
> højt gearet *G* ..meget underlig fornemmelse, at køre 140 km/t med 2000

Hvad med støjdæmpning? Sædvanlig god som i BMW ?

> Jeg skød nogle billeder undervejs, når man nu alligevel bare sad der og
> lullede afsted, med hastigheder som vores såkaldte borgerlige regering
> mener, er oppe i bødekategorien HØJHASTIGHEDSTILLÆG ! *G*

Synes nu ikke det ser så vildt ud, det kan min 320i også ;) Bare ikke med 14
km/l...

> Men den kører fandeme fedt, det må jeg indrømme, de der 500 Nm kan altså
> mærkes ...skal nok holde for mig selv, om den kunne køre hurtigere end
140.

Hvordan får man en tur i den? Hos forhandleren ?

/Christian

Fra : Thomas H.

Dato : 29-05-04 08:50

"Christian Meinert" <bmw@webhiker(remove).dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med støjdæmpning? Sædvanlig god som i BMW ?

Ja der var ikke meget, man kunne godt høre det var en diesel ved kraftig
acceleration, men ikke når man bare kørte derudaf. Den kørte på 275/35-18
bagdæk, men jeg var noget overrasket over, hvor lidt vejstøj der var
alligevel.

> Synes nu ikke det ser så vildt ud, det kan min 320i også ;) Bare ikke med
14
> km/l...

....og ikke med 2000 omdr./min.

> Hvordan får man en tur i den? Hos forhandleren ?

Det kan man da nok godt..

Fra : Martin Sand.

Dato : 29-05-04 01:11

Thomas H. wrote:
> [...]
> En syg acceleration den bil har i det lave område, og den er da
> sygeligt højt gearet *G* ..meget underlig fornemmelse, at køre 140
[...]

Lækker vogn! Men hvad står "M6" i displayet for? Har den 6-trins aut.gear
eller hvad er det?
Forbruget siger 12,6 km/l på billederne. Er det ret meget af en dieselbil
ved marchhastighed på kun 140 km/t med under 2000 o/m? Eller er det
gennemsnitsforbruget den viser? Den løber vel snildt 230 km/t, men så tør
jeg da ikke tænke på hvad forbruget er, hvis den kun kører 12,6 km/l ved
140.

--
MVH Martin

Ved henv. på mail, udskift "privacy.net" med "stofanet.dk"

Fra : Thomas H.

Dato : 29-05-04 08:50

"Martin Sand." <feedback@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Lækker vogn! Men hvad står "M6" i displayet for? Har den 6-trins aut.gear
> eller hvad er det?

Ja den har, og da jeg ville tage de billeder hvor den kørte med 13-1400
omdrejninger, insisterede den på at smide den i 5. gear, så jeg måtte køre
over i manuel skift for at få den i 6., derfor står der M6 i stedet for D
....Havde der stået M5 var folk nok blevet forvirret

> [...]
> jeg da ikke tænke på hvad forbruget er, hvis den kun kører 12,6 km/l ved

12,6 er gennemsnit, den kører reelt 14-15 km/l ved 140 ved jævn hastighed.
Den skulle kunne rende 243 på toppen, men der kører den nok ikke ligefrem
økonomisk ....og så fiser den også helt op på hele 3500 omdrejninger *G*

Fra : Martin Sand.

Dato : 29-05-04 19:07

Thomas H. wrote:
> Den skulle kunne rende 243 på toppen, men der kører den
> nok ikke ligefrem økonomisk ....og så fiser den også helt op på hele
> 3500 omdrejninger *G*

Ahva?? Du har måske prøvet Men hvorfor kun 3500 o/m ved tophastighed?
Det røde felt starter ved 5000... burde den ikke yde maksimale HK ved næsten
maksimale omdrejninger?

Fra : Thomas H.

Dato : 29-05-04 21:51

> Ahva?? Du har måske prøvet

Nej dog ikke ..

>Men hvorfor kun 3500 o/m ved tophastighed?
> Det røde felt starter ved 5000... burde den ikke yde maksimale HK ved
næsten
> maksimale omdrejninger?

joo men 5000 rpm i 6. svarer til 350 km/t

....6. gearet er jo ultrahøjt, og jeg tvivler faktisk på den kan nå topfart i
6., den skiftede lige over 200 (ups) men ved ikke hvilket gear - det var
måske nok 6. det passer meget godt med ca. 3000 rpm.

Fra : Martin Sand.

Dato : 30-05-04 04:40

Thomas H. wrote:
> [...]
> 6., den skiftede lige over 200 (ups) men ved ikke hvilket gear - det
> var måske nok 6. det passer meget godt med ca. 3000 rpm.

Det er da total syret! Nice car...

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-05-04 09:02

On Fri, 28 May 2004 23:18:54 +0200, "Thomas H."
<thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

> Jeg var lige ude på en lille tur i en ny BMW 530d aut.
> de der 500 Nm kan altså mærkes

Man må indrømme, at den nye udgave er et stærkt kort på dét marked.
Audi har flere kræfter, men færre NM (50 mindre), hvilket sikkert er
nok til at distancerer Audi'en i mellemaccelerationerne på den tyske
motorvej, hvor "markedet" jo ligger og kæmper en daglig kamp...

/Mogens

Fra : Thomas H.

Dato : 29-05-04 09:14

> [...]
> nok til at distancerer Audi'en i mellemaccelerationerne på den tyske
> motorvej, hvor "markedet" jo ligger og kæmper en daglig kamp...

Jeg tror ikke der er den store forskel, det er nok mere et
religionsspørgsmål hvilken en der er bedst.
Men nu kommer 535d med 272 hk jo, så skal Audi også til at pumpe deres
....men de store Diesler vinder frem, frem for benzin-modellerne, det er jeg
sikker på, der er jo næsten ikke andet en fordele, undtagen at man ikke
synes det er så "sporty" ...men igen, selv på 275 bagdæk og med automatgear
kunne den altså lave seriøst hjul-guf, når antispin var slået fra, så med
manuel gear og med lidt træning, kan den sikkert sagtens være sporty.

Fra : ENN

Dato : 29-05-04 09:55

Gangkultur og mellemaccelerationer - samt topfart er utrolig i de nyere BMW
diesler selv min "lille" 320d overrasker gang på gang den trækker så det kan
mærkes fra 0-210 uden pause mellemacelerationerne er så kun få benzinere kan
følge med og det er med "kun" 150hk og 330 n/m.

Jeg savner ikke mine benzinbiler jeg tidligere har kørt - og økonomien er
også langt bedre end nogen tilsvarende Benz.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-05-04 10:02

On Sat, 29 May 2004 10:54:52 +0200, "ENN" <enn@nomail.com> wrote:

> [...]
>mærkes fra 0-210 uden pause mellemacelerationerne er så kun få benzinere kan
>følge med og det er med "kun" 150hk og 330 n/m.

Helt enig - jeg finder det også spøjt at dyste lidt mod de lidt større
dieselbiler, som gør det godt. En oppustet 4 cyl fra VAG eller PSA kan
imidlertid ikke bringe mit pis i kog..............

/Mogens

Fra : Frederik

Dato : 29-05-04 14:44

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> [...]
> dieselbiler, som gør det godt. En oppustet 4 cyl fra VAG eller PSA kan
> imidlertid ikke bringe mit pis i kog..............

Nu er 320d'eren vel egentlig også blot en oppustet 4 cyl...

Men helt enig BMW, Audi og Mercedes diesel bliver mere og mere imponerende.
Bare ærgeligt, når benzin er det, man vil have.

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-05-04 15:53

On Sat, 29 May 2004 15:44:21 +0200, "Frederik" <f.caroe@suf.nu> wrote:

>Nu er 320d'eren vel egentlig også blot en oppustet 4 cyl...

OK - vidste jeg ikke. Skod

>Men helt enig BMW, Audi og Mercedes diesel bliver mere og mere imponerende.
>Bare ærgeligt, når benzin er det, man vil have.

Jow, jow - men man kan jo blive "tvunget" over i een, hvis det
fortsætter på denne måde.

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-05-04 16:14

On Sat, 29 May 2004 16:52:30 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>OK - vidste jeg ikke. Skod

>Jow, jow - men man kan jo blive "tvunget" over i een, hvis det
>fortsætter på denne måde.

>--

Hvis det er bensinpriserne du tænker på, så er der meget at glæde sig
til.

På den norske E6 fra Svinesund til Oslo handles 95 bleifrei til 10.04
Nok., og de har ingen problemer med tælleværkerne, selv om der er
kommet et ekstra ciffer på.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-05-04 16:31

On Sat, 29 May 2004 17:14:23 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>På den norske E6 fra Svinesund til Oslo handles 95 bleifrei til 10.04
>Nok., og de har ingen problemer med tælleværkerne, selv om der er

Jeg tænker på, at man ikke kan "forsvare" at fortsætte med
benzinmodllen, hvis man nu fremover bliver "overhalet" af en diesel.
Et eksempel er det ufornuftige i at købe en MB 280, når en 270 CDi er
"bedre". Eller en BMW 3.0i, når nu 3.0d'eren kvæler den.

Læser du min tråd om Astra, kan du se, at den nye 1.9 diesel er et
bedre køb en 2.0 turbo udgaven. OGSÅ i de accelerationsdiscipliner,
hvor benzinudgaven før var diesel-modellen overlegen. Derfor

/Mogens

Fra : Frederik

Dato : 29-05-04 17:53

Sådan alfakører til ditto, så går rygterne om en 157/158 3.0 V6 MJD QV med
300 hk. 600 nm.

Fundet på italiaspeed, som jeg synes virker lidt hypende.

Men alligevel.

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-05-04 18:05

On Sat, 29 May 2004 18:53:09 +0200, "Frederik" <f.caroe@suf.nu> wrote:

>Sådan alfakører til ditto, så går rygterne om en 157/158 3.0 V6 MJD QV med
>300 hk. 600 nm.

Jow, jow - ingen tvivl om, at italienerne er nået langt med deres
JTD'er...

/Mogens

Fra : Frederik

Dato : 29-05-04 18:18

> Jow, jow - ingen tvivl om, at italienerne er nået langt med deres
> JTD'er...
>
> /Mogens

Det piner bare langt ind med lyden. Alle diesellaerne, jeg har prøvet, lyder
stygt. Har dog ikke prøvet en 530D.

Mvh.

Frederik

Fra : Thomas H.

Dato : 29-05-04 21:51

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

> Sådan alfakører til ditto, så går rygterne om en 157/158 3.0 V6 MJD QV med
> 300 hk. 600 nm.

Ja 600 Nm og forhjulstræk, lyder som en vildt fornuftig blanding
Er det ikke den nye Avensis Diesel, der er begrænset i 1. og 2. gear, fordi
den ellers havde for meget kraft? Det siger vel det hele.

Fra : Frederik

Dato : 29-05-04 22:13

> [...]
fordi
> den ellers havde for meget kraft? Det siger vel det hele.

Den er opgivet til at have 4WD i den model.

Det ændrer ikke ved, at jeg synes, det lyder vel optimistisk.

Jeg synes generelt, at Italiaspeeds opgivelser ligger 20-30% over andres,
men man kan da altid håbe.

Mvh.

Fra : Thomas H.

Dato : 29-05-04 22:27

> Den er opgivet til at have 4WD i den model.

Ok de har måttet opgive så

> Det ændrer ikke ved, at jeg synes, det lyder vel optimistisk.

Enig, det er som om at de der helt vilde motorer ikke rigtig passer til
Fiat'er

Fra : Frederik

Dato : 29-05-04 23:04

> "Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

> Ok de har måttet opgive så

> Enig, det er som om at de der helt vilde motorer ikke rigtig passer til
> Fiat'er

Fiat'er!!!!!!!!!!

vask_din_ mund_ med_ sæbe_og_lav_100_ave_maria_mod_lombardiet.avi

Mvh.

Alfrederik

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-05-04 23:13

On Sat, 29 May 2004 23:27:20 +0200, "Thomas H."
<thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

>Ok de har måttet opgive så

Opgive?
De har blot valgt et fornuftigt "træk" ift. effekt - og ikke som
tyskerne blot sende al effekt ud til een aksel. Sidstnævnte er jo
tåbeligt, kan de fleste nok se...

>Enig, det er som om at de der helt vilde motorer ikke rigtig passer til
>Fiat'er

Der er tale om en Alfa Romeo og uanset din hang til negativisere de
italiensker produkters kvaliteter (ved at kalde dem "Fiat" uanset
sammenhæng), så har dette mærke nu i flere år behersket dine
favoritter (BMW) i racersporten.

Din bemærkning har ingen sammenhæng med virkeligheden, men det er du
jo klar over.

/Mogens

Fra : Thomas H.

Dato : 30-05-04 08:26

> Opgive?

Ja opgive, de påstår at fwd er rigtig godt, og har lavet en bil med 250 hk
som stadig har forhjulstræk, men med 600 Nm måtte de åbenbart erkende, at
systemet ikke er særlig egnet til mange kræfter.

> De har blot valgt et fornuftigt "træk" ift. effekt - og ikke som
> tyskerne blot sende al effekt ud til een aksel. Sidstnævnte er jo
> tåbeligt, kan de fleste nok se...

Det ved jeg nu ikke, du ser da ikke BMW putte 4wd på deres M5 med 400 hk,
ikke engang Mercedes med alle deres superbiler, SLR med 626 Hk, SL65 AMG med
612 hk og 1000Nm, E55 AMG med 500Hk/750Nm osv. Så baghjulstrækket giver da
ikke op på samme måde

> [...]
> favoritter (BMW) i racersporten.
>
> Din bemærkning har ingen sammenhæng med virkeligheden, men det er du

Undskyld, undskyld, undskyld ...men jeg kalder altså også Lamborghini for en
folkevogn, da de også ejer det hele.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-05-04 09:51

On Sun, 30 May 2004 09:25:54 +0200, "Thomas H."
> [...]

>som stadig har forhjulstræk, men med 600 Nm måtte de åbenbart erkende, at
>systemet ikke er særlig egnet til mange kræfter.

Alting er ikke sort/hvidt - fordi man finder FWD god i een sammenhæng,
behøver det nødvendigvis ikke at være det i en anden.

> [...]
>612 hk og 1000Nm, E55 AMG med 500Hk/750Nm osv. Så baghjulstrækket giver da

For at "almindelige" mennesker skal have en chance for at kunne køre
fornuftigt i disse superbiler, hælder man alverdens elektronik i dem.
Derved kan de mange kræfter håndteres. Andre fabrikanter udstyrer
bilerne med 4x4, som klarer det samme - uden elektronik...
(de HAR også elektronik, men behøver det egentligt ikke)

>Undskyld, undskyld, undskyld

Tak.
Jeg er blot træt af at høre på den slags platheder. Det er ikke okay
for hverken Fiat (!), Ferrari, Maserati eller Alfa Romeo

>...men jeg kalder altså også Lamborghini for en folkevogn, da de også ejer det hele.

Rager mig en bønne :)

/Mogens

Fra : Frederik

Dato : 30-05-04 10:07

> [...]
> Jeg er blot træt af at høre på den slags platheder. Det er ikke okay
> for hverken Fiat (!), Ferrari, Maserati eller Alfa Romeo

Applause...

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-05-04 10:12

On Sun, 30 May 2004 11:07:27 +0200, "Frederik" <f.caroe@suf.nu> wrote:

>Applause...

Thanx :)

/Mogens

Fra : Frederik

Dato : 30-05-04 10:23

> Thanx :)
>
> /Mogens

Jeg er blot helt enig, en bil som Mercedes E55 AMG bliver beskrevet som
sporty, når alt den i virkeligheden er, er en limo, med en motor der er så
stor, at tractioncontrollen suger mere fra batteriet end radioen.

Den er sikkert lækker at cruise rundt i og slå Porscher ihjel på AutoBahnen,
der er bare ikke en skid sport i det imo.

Dette understreges vel også af de gange, den bliver kørt på en bane, hvor
den taber enormt i svingene for så ikke helt at kunne indhente det på
langsiderne.

Endvidere har jeg heller ikke hørt nogen beskylde deres XX 65 AMG modeller
for at kunne andet end at bringe horisonten meget tættere på, så længe det
går lige ud.

Men selvfølgelig er disse typer biler overlegne i den virkelige verden, vel
også derfor vi ser fremkomsten af dieselbiler.

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-05-04 10:35

On Sun, 30 May 2004 11:23:02 +0200, "Frederik" <f.caroe@suf.nu> wrote:

> [...]
>for at kunne andet end at bringe horisonten meget tættere på, så længe det

Biler af dén karakter er primært udviklet til brug på autobanen. På
DSF kan man følge lidt med i, hvorledes det står til med handling og
baneegenskaber i øvrigt. De tester alle sporty biler på den samme bane
med og uden tractionkontrol (inkl. erfaren chauffør).

I den forbindelse er det iøvrigt særdeles funny at konstatere, at en
E-klasse AMG af nyeste kaliber (knap 500 hk) ikke er hurtigere på
banen end den gamle (354 hk):
Med tractioncontrol kvæles kræfterne
Uden tractioncontrol går det hele op i røg

>Men selvfølgelig er disse typer biler overlegne i den virkelige verden, vel
>også derfor vi ser fremkomsten af dieselbiler.

Jeg tror, de udvikler diesel af 2 årsager:
1) Dødbringende mellemaccelerationer
2) Fornuftig brændstoføkonomi og dermed langt mellem de enerverende
tankstops

/Mogens

Fra : Frederik

Dato : 30-05-04 10:48

> [...]
> 1) Dødbringende mellemaccelerationer
> 2) Fornuftig brændstoføkonomi og dermed langt mellem de enerverende

DSF?

Link?

Enig i resten. Minder om Saabs gamle matra med lavtryksturbo, at det var
overhalingspower, det gjaldt.

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-05-04 11:06

On Sun, 30 May 2004 11:47:33 +0200, "Frederik" <f.caroe@suf.nu> wrote:

>DSF?

Jep - DSF/"Deutsche Sport Fernsehen" er en sportskanal, jeg modtager
via min satellit/parabol. Det er på samme kanal, man kan følge
F1-træning, inden RTL tager over...

>Link?

www.dsf.de

/Mogens

Fra : Thomas H.

Dato : 30-05-04 21:28

> Jeg er blot helt enig, en bil som Mercedes E55 AMG bliver beskrevet som
> sporty, når alt den i virkeligheden er, er en limo, med en motor der er så
> stor, at tractioncontrollen suger mere fra batteriet end radioen.

Ikke desto mindre, starter en S600 med 500 hk og 750Nm for fuld gas uden
nogen form for indgriben af traction control! - en 270 hk Volvo S80 hyler og
skriger

Fra : Frederik

Dato : 31-05-04 09:49

> [...]

> nogen form for indgriben af traction control! - en 270 hk Volvo S80 hyler

Den har altså 800 nm...

Endvidere tror jeg ikke den starter for fuld hammer uden hjulspin.

Mener at have hørt, at en E55 AMG 476/700 er hurtigst 0-100 med TC for de
fleste dødelige.

Skulle den kunne gøre det, er jeg godt nok imponeret.

Mvh.

Frederik

Fra : Thomas H.

Dato : 31-05-04 09:58

> Den har altså 800 nm...

Ok undskyld

> Endvidere tror jeg ikke den starter for fuld hammer uden hjulspin.

Det påstod Auto Motor und Sport da de testede den.

Fra : Frederik

Dato : 31-05-04 10:20

> "Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

> Ok undskyld

> Det påstod Auto Motor und Sport da de testede den.

Det er selvfølgelig muligt. Men i de tests, jeg har set af den, bemærkes
konstant, at hvad man end gør, tænder TC-lyset.

Det skal slet ikke forstås, som om jeg ikke bryder mig om bilen. Jeg ville
elske at have en i stationcar i en neutral farve, hvor alle AMG-mærkerne var
fjernet. Så kunne man nok overraske en og anden, som altså ikke havde set de
4 udstødningsrør... (duppel duppel sportsauspuff)

I øvrigt clockede Car and Driver en SL600 til 3,6 sek. 0-60 mph.. Det er
altså ret hurtigt med automatgear. Jeg tør slet ikke tænke på 100-250 tiden.

Må være problematisk, hvis man er Ferrariejer med en skrøbelig psyke.

For øvrigt kører der en del unge mænd 16-27 år gamle rundt i sådanne
nogle på svenske plader inde på Nørrebro (de taler vist ikke svensk...). Kan
være de vil køre om kap.

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 31-05-04 11:58

On Mon, 31 May 2004 11:19:50 +0200, "Frederik" <f.caroe@suf.nu> wrote:

>Det er selvfølgelig muligt. Men i de tests, jeg har set af den, bemærkes
>konstant, at hvad man end gør, tænder TC-lyset.

Jep

>Jeg ville elske at have en i stationcar i en neutral farve, hvor alle
>AMG-mærkerne var fjernet. Så kunne man nok overraske een og
>anden, som altså ikke havde set de 4 udstødningsrør...

Der holder idag een ved Hotel Marina, Vedbæk - en sedan uden mærker.
Det er een af fodboldlandsholdsspillerne, der kører i den.
(engelske plader, men med LHD)

/Mogens

Fra : Thomas H.

Dato : 31-05-04 17:01

> [...]
de
> 4 udstødningsrør... (duppel duppel sportsauspuff)

Stationcar? Jeg snakker stadig om S-klassen.

> I øvrigt clockede Car and Driver en SL600 til 3,6 sek. 0-60 mph.. Det er
> altså ret hurtigt med automatgear. Jeg tør slet ikke tænke på 100-250
tiden.

Mercedes kan altså ét eller andet med automatgear, som ingen andre kan...

> For øvrigt kører der en del unge mænd 16-27 år gamle rundt i sådanne
> nogle på svenske plader inde på Nørrebro (de taler vist ikke svensk...).
Kan
> være de vil køre om kap.

Nå, her i Albertslund kører de på danske plader, men det er selvfølgelig
også dem med døgnkiosker.
Der kører i hvert fald to spritnye CLK cabrio rundt og et par SL'ere, alle
på danske plader - det må sgu være underligt at bo i et slumkvarter, og have
en bil til 1½ million, men sådan skal det nok bare være ..

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 31-05-04 17:19

On Mon, 31 May 2004 18:01:16 +0200, "Thomas H."

Hvor står dé biler om natten?

/Mogens

Fra : Thomas H.

Dato : 01-06-04 05:58

> Hvor står dé biler om natten?

....jeg ved det faktisk ikke, men de står vel på parkeringspladserne, der
sker nok ikke noget, hvis man har "street credit" eller ens nummerplade
hedder MAHMUT4

Fra : Frederik

Dato : 31-05-04 17:23

> [...]
have
> en bil til 1½ million, men sådan skal det nok bare være ..

De er nok gode til at lægge et budget...

Den fattigdom, man præsenteres for i medierne angående nævnte
befolkningsgruppe, synes ikke særlig tydelig i de kvarterer, jeg bevæger mig
rundt i.

Gad vide hvordan forsikringsselskaberne reagerer på en henvendelse på kasko
til en SL600, hvor føreren er 17 år gammel?

Mvh.

Frederik

Fra : Thomas H.

Dato : 01-06-04 06:02

> Den fattigdom, man præsenteres for i medierne angående nævnte
> befolkningsgruppe, synes ikke særlig tydelig i de kvarterer, jeg bevæger
mig
> rundt i.

Min kammerat og jeg har gjort en spøjs opdagelse, han bor i kvarter med
ejerboliger, der også på 7-8 år er blevet næsten 50/50 danskere og fremmede,
men der holder sjovt nok helt almindelige biler på parkeringspladserne.
Kommer man så over i ghettoerne, hvor der nu er 70-80% overtal, står den ene
Mercedes og gejlet BMW efter den anden..

> Gad vide hvordan forsikringsselskaberne reagerer på en henvendelse på
kasko
> til en SL600, hvor føreren er 17 år gammel?

Jeg nægter at tro på at de er forsikret.

Fra : Martin Sand.

Dato : 01-06-04 07:05

Thomas H. wrote:
> [...]
> parkeringspladserne. Kommer man så over i ghettoerne, hvor der nu er
> 70-80% overtal, står den ene Mercedes og gejlet BMW efter den anden..

7-8 personer i én lejlighed inkl. de 4 familiesammenførte og 4 børn... de
kaster jo gode bistandskroner og børnepenge af sig. Prøv og lav
regnestykket... og hvis de kun har den ene bil (det være sig en 1 år gammel
BMW 328i), så løber det da fint rundt alligevel - i hvert fald økonomisk.

Fra : Frederik

Dato : 01-06-04 12:50

"Martin Sand." <feedback@privacy.net> wrote in message

> [...]
>
> --
> MVH Martin
>
> Ved henv. på mail, udskift "privacy.net" med "stofanet.dk"

BMW og MB er vel glade for det.

Angående det med den 1 år gamle 328i, er jeg tilbøjelig til at give dig ret.
Men det er såmænd ofte langt langt dyrere biler end det. Det eneste der kan
undre mig er, at de ikke indser hvor arketypiske, de efterhånden er. Et er
at have en god bil, det vil vi vel allesammen gerne, men det er ofte de
samme 4-5 modeller, man ser.

Minder om en kommentar i autocar jounalisten gav vedr. et MAX POWER træf:
Alle er så individuelle, at de er fuldstændig ens...

Mvh.

Frederik

Fra : Thomas H.

Dato : 01-06-04 21:26

> BMW og MB er vel glade for det.

Det tror jeg nu ikke, det er altså ikke et særlig charmerende image at have,
Merc. er i forvejen det samme som en taxa.

> Angående det med den 1 år gamle 328i, er jeg tilbøjelig til at give dig
ret.
> Men det er såmænd ofte langt langt dyrere biler end det.

Ja der kører mange helt nye 330Ci rundt, et par 320i cabrio og så de der to
CLK Cabrio, de to sidste koster vel ikke under en million ?

> [...]
> at have en god bil, det vil vi vel allesammen gerne, men det er ofte de

Ja man er ikke rigtig i tvivl, hvis man ser en E36 med store fælge i
Københavns forstader.

Fra : Frederik

Dato : 01-06-04 22:29

> [...]
>
> Ja der kører mange helt nye 330Ci rundt, et par 320i cabrio og så de der
> CLK Cabrio, de to sidste koster vel ikke under en million ?

Priser for coupe og cabriolet.
CLK 320 6-cylindret benzinmotor 218 HK For 205/55 R 16

5-trins automatgear 160 kW 3199 cm3 Bag 225/50 R 16 Kr.
967.500,-/1.103.500,-

CLK 500 8-cylindret benzinmotor 306 HK For 225/45 R 17

5-trins automatgear 225 kW 4966 cm3 Bag 245/40 R 17 Kr.
1.219.500,-/1.355.500,-

Fra : Martin Sand.

Dato : 02-06-04 06:02

Frederik wrote:
> [...]
> CLK 500 8-cylindret benzinmotor 306 HK For 225/45 R 17
> 5-trins automatgear 225 kW 4966 cm3 Bag 245/40 R 17 Kr.

Der KUNNE jo være tale om importbiler fra Tyskland/Schweiz som har været
skadet eller er gamle? En 6 år gammel CLK er jo stadig en flot bil, og en
lakering kan gøre underværker på et gammelt lig.

/Martin

Fra : Thomas H.

Dato : 02-06-04 10:33

> Der KUNNE jo være tale om importbiler fra Tyskland/Schweiz som har været
> skadet eller er gamle? En 6 år gammel CLK er jo stadig en flot bil, og en
> lakering kan gøre underværker på et gammelt lig.

En CLK Cabrio kan da vist max være et par år gammel..

Fra : Frederik

Dato : 02-06-04 12:12

> "Martin Sand." <feedback@privacy.net> skrev i en meddelelse

> En CLK Cabrio kan da vist max være et par år gammel..

Den nye model CLK cabrio er sjældent 6 år gammel.

Slet ikke som CLK500 .

Mvh.

Frederik

Fra : Martin Sand.

Dato : 02-06-04 17:35

Thomas H. wrote:
> En CLK Cabrio kan da vist max være et par år gammel..

Nåh, cabriolet? Det havde jeg overset. Men CLK'en kom i 1998 (6 år siden).
/Martin

Fra : Frederik

Dato : 29-05-04 17:55

> [...]
>

> Men den kører fandeme fedt, det må jeg indrømme, de der 500 Nm kan altså
> mærkes ...skal nok holde for mig selv, om den kunne køre hurtigere end

Hvor undertrykket er diesellyden?

Med andre ord, hvornår er man lydmæssigt klar over, det er en diesel?

Mvh.

Frederik

Fra : Thomas H.

Dato : 29-05-04 21:51

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

> Hvor undertrykket er diesellyden?
>
> Med andre ord, hvornår er man lydmæssigt klar over, det er en diesel?

I tomgang og ved almindelig acceleration synes jeg godt man kunne høre det,
men det er måske værd at vænne sig til, for det er da klart en god løsning,
tænk lige på at den har samme drejningsmoment som en M5'er, det er altså
lidt brutalt.

Fra : Frederik

Dato : 29-05-04 22:17

> [...]
løsning,
> tænk lige på at den har samme drejningsmoment som en M5'er, det er altså

E39 M5 80-120 4. gear 4,8 sek.
E60 530D 80-120 4. gear 5,4 sek.
E60 545i 80-120 4. gear 5,8 sek.

Jeg er bange for, at 535D bliver svær at følge med.

Men ligemeget, jeg har ikke råd til nogen af dem.

Mvh.
Frederik

Fra : Thomas H.

Dato : 29-05-04 22:27

> E39 M5 80-120 4. gear 4,8 sek.
> E60 530D 80-120 4. gear 5,4 sek.
> E60 545i 80-120 4. gear 5,8 sek.
>
> Jeg er bange for, at 535D bliver svær at følge med.

Præcis ...og mht. den sammenligning, så gør Dieslerne oven i købet de 80-120
med meget lavere omdrejninger, hvis de havde samme gearing ville de slå
M5'eren Dermed ikke sagt at M5 er slået på nogen måde

Fra : Frederik

Dato : 29-05-04 22:37

> [...]
> med meget lavere omdrejninger, hvis de havde samme gearing ville de slå
> M5'eren Dermed ikke sagt at M5 er slået på nogen måde

Den følger jeg ikke, hvis de havde lavere gearing, villle de så ikke blot
komme ud af det område, hvor de har kræfterne?

535D smider jo allerede 500 nm ved 1500 omdr..

Mvh.

Frederik