Spændende at se om jeg får en bøde
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 26-05-04 18:13

Jeg så for første gang politiet med deres fartpistoler på motorvejen i dag -
kom cruisende med fartpiloten sat til 118 km/t, og havde egentligt set
manden i god tid, men tænkte ikke rigtigt over min hastighed før det nok var
for sent. Jeg synes at have læst at politiet ville til at give bøder ved
hhv. 117-18 og 137-38 stykker, så det bliver spændende at se om jeg får et
lille brev fra motorkontoret i løbet af ugen.
Hvad tror I? Det er næsten som at spille oddset - bare omvendt :)

/Kasper Hansen

Fra : Gilbert{5750}

Dato : 26-05-04 18:17

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lille brev fra motorkontoret i løbet af ugen.
> Hvad tror I? Det er næsten som at spille oddset - bare omvendt :)

hvis det er et sted hvor man må køre 110 km/t så burde du sgu ha frataget
retten til at bevæge dig uden for din hoveddør, for så har du jo bevidst
kørt for stærkt
hilsen Gilbert

Fra : Jens

Dato : 26-05-04 18:45

"Gilbert{5750}" <cgmr@roen(_slet_dette_)have.dk> wrote:

> hvis det er et sted hvor man må køre 110 km/t så burde du sgu ha frataget
> retten til at bevæge dig uden for din hoveddør, for så har du jo bevidst
> kørt for stærkt

Helt ærligt! Hvad synes du er værst: At man véd hvor stærkt man kører -
eller at man "pludselig, uden at have bemærket det, kørte 173 km/t" ?

Der er ret faste takster for hastighedsovertrædelser, og den nævnte er
ganske langt fra at påkalde den reaktion du efterlyser.

Skriv til din yndlingspolitiker, hvis det er noget du ønsker ændret.
--

/ Jens

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 26-05-04 18:46

On Wed, 26 May 2004 19:17:11 +0200, "Gilbert{5750}"
> [...]

>retten til at bevæge dig uden for din hoveddør, for så har du jo bevidst

Åh, prøv liiige at spise brød til. Straffen skal stå mål med
forseelsen, og dét gør den næppe i "dit" tilfælde...

/Mogens

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 26-05-04 19:21

"Gilbert{5750}" <cgmr@roen(_slet_dette_)have.dk> skrev i en meddelelse

> hvis det er et sted hvor man må køre 110 km/t så burde du sgu ha frataget
> retten til at bevæge dig uden for din hoveddør, for så har du jo bevidst
> kørt for stærkt

LOL! Humor på højt plan. :)

-M

Fra : Gilbert{5750}

Dato : 26-05-04 19:44

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> "Gilbert{5750}" <cgmr@roen(_slet_dette_)have.dk> skrev i en meddelelse

> LOL! Humor på højt plan. :)
>
> -M

det var jo nok oxo med lidt humor i tankerne det var skrevet, men engeligt
så svare det jo til at køre 60 km/t forbi den lokale skole for der sker jo
nok ikke noget, bortset fra pigen på 7 der lige skulle fange en sommerfugl
hilsen Gilbert

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-04 19:54

> [...]
> nok ikke noget, bortset fra pigen på 7 der lige skulle fange en sommerfugl

Arrrhhh, der er da milevidt forskel på de 2 situationer, 118 på motorvejen
hvor du må køre 110, og 60 hvor du må køre 50 (eller 40)...

Hvor mange småpiger der jagter sommerfule møder du lige på de motorveje du
kører på? (hvis du møder nogen, hvordan styre du så din bil med begge arme
bundet på ryggen, og mændene med sommerfulgenettet jagtende efter dig?)

> hilsen Gilbert

Lars B

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 26-05-04 20:18

> det var jo nok oxo med lidt humor i tankerne det var skrevet, men engeligt
> så svare det jo til at køre 60 km/t forbi den lokale skole for der sker jo

Faktisk svarer det til at køre forbi den lokale skole med en hastighed på
53,64 km/t, såfremt grænsen hedder 50. Og rent faktisk er jeg meget
påpasselig med at overholde grænserne når jeg kører i byen og forbi skoler
o.l. Derimod mener jeg at det er hul i hovedet at hastighedsgrænsen på
motorvejen ikke er sat op til 130 over hele linien - men derfor "overholder"
jeg nu stadig de gældende grænser med en vis margen. Jeg mener absolut ikke
at der er noget synderligt forkert i at køre 118 (på speedo) hvor man må
køre 110 - med mindre det regner, sner eller der på anden måde er dårlige
vejrforhold.

> nok ikke noget, bortset fra pigen på 7 der lige skulle fange en sommerfugl
> hilsen Gilbert

Hvis hun løber rundt på motorvejen, er hun eller hendes forældre fandme selv
skyld i det ;) Ej, selvfølgelig ikke, men det er sgu ikke verdens bedste
argument, IMO.

/Kasper Hansen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 26-05-04 22:53

Kasper Hansen [8270] wrote:
[SNIP]
> Derimod mener jeg at det er hul i hovedet at hastighedsgrænsen på
> motorvejen ikke er sat op til 130 over hele linien
[SNIP]

Så er det fordi du ikke har kørt på Lyngbymotorvejen, lige nord for
København. Der er der stadig skiltet med 90 km/t, og det er rigeligt.
Det er motorvej med 3 spor, men den samlede vejbane er ikke bredere end
hvad to-sporede motorveje er andre steder.
Der hvor den løber under Tuborgvej er der, så vidt jeg ved, sindsygt
mange uheld på trods af begrænsningen. Det skal selvfølgelig siges at
der er mange der ikke overholder den - men den er der med god grund.

Mvh. Lars

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 27-05-04 02:47

On Wed, 26 May 2004 23:52:48 +0200, "Lars L. Hansen"
<hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

> [...]
>hvad to-sporede motorveje er andre steder.
>Der hvor den løber under Tuborgvej er der, så vidt jeg ved, sindsygt

Jeg kan slet ikke genkende ovenstående...
(under normale forhold uden det nuværende vejarbejde)

/Mogens

Fra : Jonas R.

Dato : 27-05-04 07:54

Mogens Knudsen wrote:

> Jeg kan slet ikke genkende ovenstående...
> (under normale forhold uden det nuværende vejarbejde)

Nej er sjovt du nævner det mogens, det kan jeg nemlig heller ikke. Jeg har
kørt der hver dag i de sidste 2 år og kan ikke erindre et uheld lige der....
Og motorvejen er da rigeligt stor når alle 3 spor er åbne. At der ikke må
køres hurtigere skyldes nærmere at der bor mange mennesker op ad vejen.

Men kommer du fra tuborg vej og skal ned på motorvejer mod helsingør, ja så
har der været en del uheld idet folk vist kører for hurtigt rundt i den
nedkørsels kurve.

/Jonas R.

Fra : SG

Dato : 26-05-04 18:38

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> wrote in

> [...]
> bliver spændende at se om jeg får et lille brev fra motorkontoret i
> løbet af ugen. Hvad tror I? Det er næsten som at spille oddset - bare

Du får sandsynligvis ikke en bøde. På motorvej bliver du praktisk taget
altid stoppet med det samme, hvis du skal have en bøde.

Det er så vidt jeg ved kun kameravogne, som eftersender bøder, og de findes
ikke på motorvej - endnu.

-SG

Fra : Jonas R.

Dato : 26-05-04 20:52

SG wrote:
> "Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-SNIP
> Det er så vidt jeg ved kun kameravogne, som eftersender bøder, og de
> findes ikke på motorvej - endnu.

Hvor lever du henne? Der er da kameravogne på motorvejer, de er tit placeret
ved vejarbejde fx. Er selv blevet blitchet af en....

MVH

Jonas R.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 26-05-04 23:47

> Hvor lever du henne? Der er da kameravogne på motorvejer, de er tit
> placeret ved vejarbejde fx. Er selv blevet blitchet af en....

.... et par gange eller tre? ;)

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Henning

Dato : 27-05-04 00:34

On Wed, 26 May 2004 21:52:16 +0200, "Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote:

>Hvor lever du henne? Der er da kameravogne på motorvejer, de er tit placeret
>ved vejarbejde fx. Er selv blevet blitchet af en....

Ok, men der er ikke kameravogne ved "normal motorvej" - dvs. ved 110
eller 130 km.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Jens

Dato : 26-05-04 18:39

> [...]

> lille brev fra motorkontoret i løbet af ugen.
> Hvad tror I? Det er næsten som at spille oddset - bare omvendt :)

Mig bekendt er det kun fotovognene der ikke er "udstyret" med stophold,
der stopper trafikanterne umiddelbart efter målingen.

Hvis du ikke er blevet stoppet og identificeret, tror jeg ikke der sker
mere
--

/ Jens

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 26-05-04 20:13

> Mig bekendt er det kun fotovognene der ikke er "udstyret" med stophold,
> der stopper trafikanterne umiddelbart efter målingen.

Jeg tænkte faktisk også først at han nok målte de modkørende - men han stod
på min side af bropillen, og da jeg kørte forbi ham var jeg sgu sikker på at
han pegede på mig. Men det er nok bare vinklen der har snydt, for der stod
ganske rigtigt et stop-hold ca. ½-1 km før (også i den modsatte bane).

> Hvis du ikke er blevet stoppet og identificeret, tror jeg ikke der sker
> mere

Det gør der nok ikke så...

/Kasper Hansen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-05-04 12:36

"Jens" <spam@finds.dk> wrote in message
> Kasper Hansen [8270] <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> wrote:
-sakse-
> Hvis du ikke er blevet stoppet og identificeret, tror jeg ikke der sker
> mere
> --
>
> / Jens

Tjah, min højtærede hr. fader fik da en fartbøde uden at blive stoppet eller
identificeret.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-04 15:49

> Tjah, min højtærede hr. fader fik da en fartbøde uden at blive stoppet
eller
> identificeret.

Situation: Vejarbejde på motorvej - eneste sted der anvendes ATK.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-05-04 16:16

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Situation: Vejarbejde på motorvej - eneste sted der anvendes ATK.

Nope - der holdt en ATK vogn for enden af Amagermotorvejen i går
formiddags (og tog billeder)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : bme

Dato : 27-05-04 16:25

<>
> Nope - der holdt en ATK vogn for enden af Amagermotorvejen i går
> formiddags (og tog billeder)

Der er varslet anvendelse af ATK generelt på motorvejene efter indførelsen
af de nye hastighedsgrænser, men du kørte vel ordentligt Jan?

/bo

Fra : Jens

Dato : 27-05-04 20:16

Aragorn Elessar <Aragorn@furnituretiger.dk> wrote:

> Tjah, min højtærede hr. fader fik da en fartbøde uden at blive stoppet eller
> identificeret.

I det oprindelige indlæg indgik ordet "fartpistoler". Jeg havde derfor
ingen anledning til at tænke på ATK.
--

/ Jens

Fra : phk

Dato : 26-05-04 19:21

> [...]

> hhv. 117-18 og 137-38 stykker, så det bliver spændende at se om jeg får et
> lille brev fra motorkontoret i løbet af ugen.

Speedometervisning?

--
Per, Esbjerg

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 26-05-04 20:11

> Speedometervisning?

Speedo stod på 118 (digitalt) - men det er vist ret præcist ifølge min GPS,
så det har nok været 116-17 stykker. Så det er lige akkurat på grænsen.

/Kasper Hansen

Fra : ENN

Dato : 26-05-04 21:00

Jeg mødte dem også 12 (tolv) gange mellem Kbh og Esbjerg i dag - utroligt at
de har så store resourser til det, nå men jeg er sikker på at de ikke
fotograferede dig - dem jeg så i dag blev stoppet med det samme, selv slap
jeg da jeg ikke kørte for stærkt

For øvrigt var hjemvejen fra Esbjerg til Kbh. nærmest spærret af en
Ambulance der kørte med fuld udrykning over fyn og videre mod kbh. den kørte
dog kun 110 km/t (spanden kunne vist ikke køre hurtigere)og var umulig at
komme udenom på 130 kmt strækningerne