hvad gør jeg
Fra : kb

Dato : 26-05-04 01:38

Hej

jeg er i et stort dilemma.

Jeg overvejer kraftigt at købe bil.
Jeg er førstegangsbillist, trods jeg har haft kort siden 97 og kørt rn del.
alderen siger 25 år

bilen koster 117.000 alt inkl

Forsikringerne lyder generelt på omkring 10-15000 og op til 20000 kr, med en
selvrisiko på 18000

Jeg har dog regnet på et tilbud på fairs hjemmeside, men afventer svar som
sagde 14000 årligt, med en selvrisiko på 3600

Jeg kan også vælge at købe en brugt bil, men er i tvivl om hvilket prisleje
den så skal ligge i ved 60000 kr, skal man jo helst have kasko på også.
Hvis jeg vil køre kun med ansvar så skal det jo være en bil til 20-25000,
men hvor meget bil for man for det?

jeg er absolut ikke en der roder med biler.

hvad vil alle i kloge gutter vælge...kører ca 10000 årligt

mvh

klaus

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-04 05:52

"kb" <klausberghFJERN@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg vil køre kun med ansvar så skal det jo være en bil til 20-25000,
> men hvor meget bil for man for det?

Mit bud.....

Fra : Kim Jespersen

Dato : 26-05-04 06:15

Hej Klaus
Jeg vil foreslå at du prøver at snakke med GF-Forsikring, jeg kan ikke
huske om de vil have startsbilister, men det kan aldrig skade at tjekke.
Mht. en bil til 20-25.000 Kr., så kan du få rigtigt meget bil for de
penge, men du skal se dig godt om.
Problemer i det prisleje er oftest rust og rust i bunden koster, så kig
den godt efter.
Det er en fin måde at spare et par år op i et forsikringsselskab og du
kan vel få en ansvar til omkring de 8.000 Kr.

mvh
Kim

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-05-04 09:50

"Hvis jeg vil køre kun med ansvar så skal det jo være en bil til 20-25000,
men hvor meget bil for man for det?"

Det ville jeg gøre. Jeg har kørt i adskillige biler til omkring 10.000,-
uden de store problemer.

Køb evt. på gule plader, der får du "mere bil" for pengene...

Jeg har for øvrigt snart min Astra til salg, på gule plader. Men jeg skal
lige have fundet en på hvide plader først (familieforøgelse). Så der kan gå
lidt tid.....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-05-04 09:58

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> lige have fundet en på hvide plader først (familieforøgelse). Så der kan

Og hvad ligge sådan en så i ?

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-05-04 15:39

Mon ikke den skal koste 10-12000kr. Kommer også an på om den skal være
nysynet. Den skal synes i april næste år.

Men som sagt skal jeg lige have fundet en anden bil først, min kæreste kan
ikke undvære den, endnu

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-05-04 07:29

> [...]
> nysynet. Den skal synes i april næste år.
>
> Men som sagt skal jeg lige have fundet en anden bil først, min kæreste kan

Er sådan en Astra billig at holde kørende ?

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 28-05-04 12:39

"Er sådan en Astra billig at holde kørende ?"

Den er billig i reservedele. Og jeg har faktisk aldrig haft store problemer
med den. Min kæreste har kørt 50.000 km i den.

Og der er skiftet en sensor i insprøjtningen. Mener det kostede 3-400 kr.
incl mont.
Der er lige skiftet koblingskabel, tror det var 450,- incl. mont.
Jeg mener jeg gav omkring en 8-900 kr for en komplet udstødning.

Men Høyer autodele har stort set alt.

Det er en 1,4i og min kæreste kører omkring 15 km/L. Hun kører omkring 100
km om dagen. Men hun kører måske også mere økonomisk en de fleste

Jeg mener hel klart den hører til kategorien, billig