Fartpilot
Fra : Ronaldo

Dato : 25-05-04 13:41

Hej

Jeg har lige været nede og spørge min lokale volvo/renault forhandler om
prisen på en fartpilot til min bil, renault megane dci (diesel).

Prisen var omk. 6500,- incl. montering for en uoriginal fartpilot, mens at
de slet ikke forhandlede den originale?

Er dette en fair pris?

Fra : BJ

Dato : 25-05-04 14:07

Jeg købte en ny Viper-alarm med alt tilbehør
(Glasbrudsensor-talemodul-startspærre-2 x fjernbetjening) o.s.v. for Euro
180,- incl. fragt til DK på eBay i Tyskland (www.ebay.de) og monterede den
selv, hvilket var relativt nemt...
mvh. BJ

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-05-04 14:19

BJ wrote:
> [...]
> Euro 180,- incl. fragt til DK på eBay i Tyskland (www.ebay.de) og
> monterede den selv, hvilket var relativt nemt...

Fartpilot?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Brizz

Dato : 25-05-04 15:43

> Jeg købte en ny Viper-alarm med alt tilbehør
> (Glasbrudsensor-talemodul-startspærre-2 x fjernbetjening) o.s.v. for Euro
> [...]

Ok og kan den holde farten også så?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-05-04 14:20

Ronaldo wrote:
> Prisen var omk. 6500,- incl. montering for en uoriginal fartpilot,
> mens at de slet ikke forhandlede den originale?
>
> Er dette en fair pris?

Tja...
Jeg monterer for 3.995 kr... inkl. alt. Og det er en elektrisk fartpilot...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Janner

Dato : 25-05-04 14:51

> Tja...
> Jeg monterer for 3.995 kr... inkl. alt. Og det er en elektrisk
fartpilot...

Hvilken model ??

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-05-04 23:29

Janner wrote:

> Hvilken model ??

Cruise...
http://www.cf-offroad.dk/billeder/alamer/komfort/fartpilot.jpg
http://www.cf-offroad.dk/komfort.htm

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 17:38

[snip]
> Tja...
> Jeg monterer for 3.995 kr... inkl. alt. Og det er en elektrisk
fartpilot...

Jeg vil gætte på at en dCi "kun" har elektronisk speeder. Altså ikke noget
wiretræk dér...

Tror kun forgængeren - dTi - havde mekanisk speeder (kabeltræk), men er ikke
sikker...

mvh
Michael

Fra : Ronaldo

Dato : 25-05-04 19:22

> Jeg vil gætte på at en dCi "kun" har elektronisk speeder. Altså ikke noget
> wiretræk dér...

dci skulle være renault's svar på commonrail, så jeg ville da også mene at
der ikke er noget wiretræk.

Men jeg fik en længere forklaring om at den originale fartpilot ville være
alt alt for dyr at montere pga. at bilen ikke var forberedt til det, og de
var nødt til at koble airbag og andre sjove ting fra for at skifte noget
styringshalløj.

Derfor ville de bruge en alm. uoriginal fartpilot, hvordan ved jeg ikke...

hygge

Fra : Palle Klintrup

Dato : 25-05-04 16:27

Hej Gruppe.

Prøv lige at se her http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=009-002-00000018
en autopilot til 3245.00 dkr.

Jeg har ikke selv prøvet den men kunne godt tænke mig en fartpilot.

Jeg har hørt at det er billigere at få monteret i Bla. Sverig er der nogen
der har erfaring med det.

mvh.

Palle Klintrup.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-05-04 23:28

Palle Klintrup wrote:
> Prøv lige at se her
> http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=009-002-00000018 en autopilot
> til 3245.00 dkr.

Det er også den, som jeg sælger...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Kim

Dato : 25-05-04 20:49

Jeg har lige forhørt mig på en original monteret fartpilot til min Polo 9N
TDI 1,9 hos Audi Zentrum i Flensborg ialt 190,- Euro
Mvh. Kim