privat salg
Fra : kb

Dato : 24-05-04 22:21

Hej

Hvis man sælger sin bil på nettet og bilen stadig har fabriksgaranti, ville
denne fabriksgaranti så blive overført til den nye ejer...
Med andre ord følger garantien bilen, og ikke ejeren?

Hvor udbredt er det at sælge sin bil privat? jeg har prøvet at lave en
simpel udregning på bilpriser, hvor en bil blev vurderet til i salg hos
forhnadler at give 85.900 kr. Hvis man så laver samme søgning men nu på hvad
bilen vil blive solgt til, hvis det give en forskel på næsten 25.000 kr. det
synes jeg lyder af en del, når forsøget er lavet over en bil fra april, og
som har gået 1000 km.

på forhånd tak

Klaus

Fra : Thomas

Dato : 25-05-04 09:14

"kb" <klausberghFJERN@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> denne fabriksgaranti så blive overført til den nye ejer...
> Med andre ord følger garantien bilen, og ikke ejeren?

Hæng mig ikke, husker jeg forkert, men jeg mener at have hørt engang, at der
bortfalder garanti på fx demobiler (som åbenbart er registreret i
bilhandlerens navn først), som der ellers er på en fabrikssny. Hvis dette er
sandt, må det samme også være tilfælde med bil en der er endnu mere brugt.

Mvh

Thomas

Fra : Allan

Dato : 25-05-04 09:57

> [...]
er
> sandt, må det samme også være tilfælde med bil en der er endnu mere brugt.

uddrag af BMW's serviceordning:

Sikkerhed for dig og din BMW

BMW Service Card er en tryghedspakke, som gælder i tre år fra bilens første
registreringsdato. Kortet indeholder en mængde fordele, som er gældende i
det meste af Europa.

Tanken bag BMW Service Card er, at du skal kunne rekvirere hurtig og
kompetent hjælp, hvis der opstår et problem med din BMW, som gør, at du ikke
kan køre videre ved egen hjælp. Det eneste, du behøver at gøre er, at ringe
til BMW Beredskabstjeneste på telefon: 80 30 40 45. Tjenesten vil i hvert
enkelt tilfælde vurdere og beslutte den bedste løsning for dig. I langt de
fleste tilfælde vil en Servicemobil med tilhørende BMW tekniker blive
rekvireret og komme ud til dig og din BMW.

Værd at vide om Service Card-ordningen

- Service Card-ordningen er gældende i bilens første tre år og kan benyttes
af alle, som bruger bilen. Ved ejerskifte følger Service Card bilen.

- Alle Service Card-ydelser beskrevet herunder er omkostningsfrie i bilens
første tre år.

Fra : bme

Dato : 25-05-04 10:26

> [...]
er
> sandt, må det samme også være tilfælde med bil en der er endnu mere brugt.

Det er nok nybilserstatningen i kaskoforsikringen du tænker på. Hvis man er
første ejer af en bil får man (afhængig af policen selvf.) tit udbetalt
erstatning svarende til en fabriksny bil, hvis bilen bliver totalskadet
indenfor det første år. Har bilen været registreret til demobrug, er man
ikke første ejer og kan vinke farvel til nybilserstatningen, men får istedet
erstatning svarende til hvad en tilsvarende (brugt) bil koster.

/bo

Fra : Thomas

Dato : 25-05-04 10:41

"bme" <bme@fritid.tele.hej> wrote in message

> [...]
istedet
> erstatning svarende til hvad en tilsvarende (brugt) bil koster.

Ah yes

Du har helt ret. Det var der der spøgte i mit baghoved

Mvh

Thomas

Fra : TGD

Dato : 25-05-04 16:06

"kb" <klausberghFJERN@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> denne fabriksgaranti så blive overført til den nye ejer...
> Med andre ord følger garantien bilen, og ikke ejeren?

Det står i garantibestemmelserne, en garanti er kun det værd den er skrevet
på, så sørg altid for at have læst garantien og fået den på papir.

<KLIP>

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 26-05-04 08:16

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> Det står i garantibestemmelserne, en garanti er kun det værd den er
skrevet
> på, så sørg altid for at have læst garantien og fået den på papir.

Nu er ét jo garanti, noget helt andet er reklamationsret, reklamationsretten
kan sælger _aldrig_ fraskrive sig.

Derimod er garantien noget sælger giver udover reklamationsretten giver
køber. Den kan udmærket være dedikeret personen og ikke objektet.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : TGD

Dato : 26-05-04 11:14

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Nu er ét jo garanti, noget helt andet er reklamationsret,
reklamationsretten
> kan sælger _aldrig_ fraskrive sig.

Nej har jeg nu hellere aldrig hævdet.

> Derimod er garantien noget sælger giver udover reklamationsretten giver
> køber. Den kan udmærket være dedikeret personen og ikke objektet.

Ja for dælen det er lige netop det jeg skriver jo