Hvilken bil tales der om?
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-05-04 15:39

Her er et uddrag af hvad journalisten skrev i testen:

Vognens lille bredde og gode accellerationsevne er ideel i tæt
bytrafik, hvor man kanopnå betydeligt højere gennemsnitshastigheder
end med en almindelig bil.

Ved 40 km/t. er bensinforbruget 40 km/l. At køre dobbelt så hurtigt
øgede ikke blot forbruget betydeligt, det tog også sin tid - 0-80
km/t. på 60.4 sekunder - og det larmede.

Støjen er en ganske betydelig gene. Det leder som så meget andet i
dette køretøj, tanken hen på en sportsflyvemaskine, der tager tilløb
hen ad startbanen, hvilket på længere turevirker meget trættende.

Venlig hilsen
Folmer

If you've got it
a trucker brought it.

Fra : Jimmy

Dato : 23-05-04 16:02

> [...]
> dette køretøj, tanken hen på en sportsflyvemaskine, der tager tilløb
> hen ad startbanen, hvilket på længere turevirker meget trættende.

Fiat Uno?
Skoda Felicia?
Octavia?
Opel?
Hyundai?
Kia?
Daewoo?
Ford Sierra?

Ok.. Jeg gi´r op..

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-05-04 16:39

On Sun, 23 May 2004 17:02:17 +0200, "Jimmy" <exlex@bingosoft.org>
wrote:

>Fiat Uno?
>Skoda Felicia?
>Octavia?
>Opel?
>Hyundai?
>Kia?
>Daewoo?
>Ford Sierra?
>
>Ok.. Jeg gi´r op..

>--

Det har jeg en vis forståelse for.

Jeg tror aldrig at du har set den omtalte bil.

det kræver nok lidt år på bagen.

Venlig hilsen
Folmer

If you've got it
a trucker brought it.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-05-04 16:09

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

> [...]

>Vognens lille bredde og gode accellerationsevne er ideel i tæt
>bytrafik, hvor man kanopnå betydeligt højere gennemsnitshastigheder

Med andre ord , en der ikke kan regne.

At skidtet kan accelerere hurtigt , giver da ikke 2 potter højere
gennemsnitstrafik i byerne, da der jo er andre biler, så den kommer
sgunte en tøddel hurtigere fra punkt a til punkt b

>Støjen er en ganske betydelig gene. Det leder som så meget andet i
>dette køretøj, tanken hen på en sportsflyvemaskine, der tager tilløb
>hen ad startbanen, hvilket på længere turevirker meget trættende.

Åehhh - En trabbie ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-05-04 16:37

On Sun, 23 May 2004 17:08:39 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
>

>Åehhh - En trabbie ;)

>--

Nix, ikke en Trabant.

Venlig hilsen
Folmer

If you've got it
a trucker brought it.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-05-04 16:16

KLIP

> Vognens lille bredde og gode accellerationsevne er ideel i tæt
> bytrafik, hvor man kanopnå betydeligt højere gennemsnitshastigheder
> end med en almindelig bil.

Smart

Hr. Bjørn

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-05-04 16:36

On Sun, 23 May 2004 17:16:18 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>KLIP

>Smart

>--

Næh nej.

Lad mig sige, at det er en lidt ældre model.

Venlig hilsen
Folmer

If you've got it
a trucker brought it.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-05-04 16:48

KLIP

> Lad mig sige, at det er en lidt ældre model.

Hmmm .... du kører jo Fiat, så måske denne her:

http://www.thehistoryofcars.com/fiat_500.html

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-05-04 16:38

Det kunne godt være en 2CV...

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-05-04 16:45

On Sun, 23 May 2004 17:38:19 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Det kunne godt være en 2CV...

>--

Det kunne det muligvis, men det er det ikke.

Venlig hilsen
Folmer

If you've got it
a trucker brought it.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-05-04 16:47

En Messerschmitt eller en Heinkel ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-05-04 18:30

On Sun, 23 May 2004 17:46:49 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>En Messerschmitt eller en Heinkel ?
>
>mvh
>
>Andreas M. Hansen

>--

Now we're talking.

Messerschmidt, og året er 1954

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Annette Jensen

Dato : 23-05-04 18:41

> Messerschmidt, og året er 1954

Damn, burde jeg havde vidst! Kender en der har en fineste Messerschmidt til
at stå :) Eller... fineste og fineste. en messeschmidt er det, og den kan
køre!

// Troels

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-05-04 19:51

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Messerschmidt, og året er 1954

Ahem - er det ikke en kabinescooter, du snakker om ?

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : HC

Dato : 23-05-04 17:01

En Messersmith ( er ikke sikker på stave måden )

--
Mvh Hans Jensen
Ford Mondeo 1,8 med VDO 5000 Navigation

Fra : Emil Jensen