Hårde gearskift i BMW 320 i - part 2
Fra : ///JJ

Dato : 22-05-04 14:31

Casper Bang wrote:

> Har lige hørt fra værkstedet. Der var IKKE noget problem med
> koblingsvæsken, så det har ikke skylden.

Kan du, ligesom jeg, nogle gange (ca. 7 ud af 10 gange) få den i de
"stramme" gear ved at give lidt gas (over 2500 omdrj)? Min mekaniker påstår
temmelig hårdnakket at det er min kobling der skal skiftes..... det forstår
jeg overhovedet ikke. Er der nogen her i gruppen der kan
afvise/bekræfte/teoretisere lidt på om en slap/slidt/defekt kobling kan have
beskrevne effekt på kun 1+2. gear? Jeg synes ikk jeg har nogen problemer med
koblingen overhovedet - den tager fint fat.

I øvrigt, gearkasse olien er checket og skulle efter sigende være ok og i
rigtig mængde.

Jeg synes i øvrigt også at fænomenet er mest fremtrædende i den kolde del af
året...

///JJ

Fra : Casper Bang

Dato : 22-05-04 15:44

> Kan du, ligesom jeg, nogle gange (ca. 7 ud af 10 gange) få den i de
> "stramme" gear ved at give lidt gas (over 2500 omdrj)?

Det har jeg ikke erfaringer med. For det meste kan jeg få den i gear ved
bare at skubbe til.

> Jeg synes i øvrigt også at fænomenet er mest fremtrædende i den kolde del
af
> året...

Det har jeg ikke erfaring med.. så længe har jeg ikke haft bilen endnu.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-05-04 16:45

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Min mekaniker påstår
> temmelig hårdnakket at det er min kobling der skal skiftes.....

En kobling som ikke kobler helt ud, mærkes som et stramt gearskifte. Og ved
at give "mellemgas" letter man syncromeshen's arbejde = gearene "smutter på
plads".

Fra : ///JJ

Dato : 23-05-04 16:47

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
>
> En kobling som ikke kobler helt ud, mærkes som et stramt gearskifte.
> Og ved at give "mellemgas" letter man syncromeshen's arbejde =

Super - tak for det. Så kan han jo nemt have ret.

Kan man forestille sig at den kan strammes op?

///JJ

Fra : Annette Jensen

Dato : 23-05-04 19:52

> Kan man forestille sig at den kan strammes op?

I en bil med hydraulisk kobling? (altså, den lever af bremsevædsken på
bilen) - tror næppe :) Men hvad ved jeg?

// Troels

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-05-04 19:59

"Annette Jensen" <test@test.dk> skrev :

>I en bil med hydraulisk kobling? (altså, den lever af bremsevædsken på
>bilen) - tror næppe :) Men hvad ved jeg?

Hvabahh ? Lever af ?

De har da sit eget reservoir ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 23-05-04 20:10

On Sun, 23 May 2004 20:58:31 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Hvabahh ? Lever af ?
>
>De har da sit eget reservoir ;)

Ikke på alle biler. På Chæfens Defectra B 2.0i stc trækker koblingen
da væske fra bremsevæskebeholderen.
-Men hvordan det hænger sammen på en bimmer ved jeg så ikke.

/Tommy
--
http://www.the-coffeeshop.dk/
1985 Saab 9000 Turbo - http://fotoarkiv.com/gallery/saab

Fra : Mikael L

Dato : 23-05-04 20:19

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Hvabahh ? Lever af ?
>
> De har da sit eget reservoir ;)

Ja sammen med bremserne. Der sidder en slange på siden af
bremsevæskebeholderen som føder koblingen.

Mikael

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-05-04 20:35

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev :

>Ja sammen med bremserne. Der sidder en slange på siden af
>bremsevæskebeholderen som føder koblingen.

Gosh !

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Mikael L

Dato : 23-05-04 20:53

> Gosh !

Hvad er problemet?

Mikael

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-05-04 21:01

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev :

>Hvad er problemet?

Det turde da være rimeligt klart, utæthed i slavecylinderen ~tab af
bremsevædske

Sådan en designer skulle ha' et par på lampen, efter min mening ;(

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Mikael L

Dato : 23-05-04 21:07

> Det turde da være rimeligt klart, utæthed i slavecylinderen ~tab af
> bremsevædske
>
> Sådan en designer skulle ha' et par på lampen, efter min mening ;(

Rolig nu! Slangen sidder halvt oppe på beholderen, så hvis koblingen ryger
er der stadig til bremserne.
De er jo ikke dummere end andre folks børn dem der har lavet det

Mikael

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-05-04 21:23

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev :

>Rolig nu! Slangen sidder halvt oppe på beholderen, så hvis koblingen ryger
>er der stadig til bremserne.

Så er jeg (lidt) mere rolig ;)

>De er jo ikke dummere end andre folks børn dem der har lavet det

Du vil slet ikke vide hvilke slags fejl, der sker undervejs

Behøver jeg sige Mercedeser der ikke kan bremse ?

Eller F16, der insisterede på at flyve på hovedet, når den krydsede
ækvator ?

Eller en manglende "Wheight_on_wheel's" subrutine der manglede ?

Ret usmart at hæve landingstellet, når et fly står på jorden!

(Nu BMW er fremme, har jeg set at kædetrækket til de ny modellers
V8'ere sidder på bagsiden af motoren - pisse servicevenligt)

Argument : Motoren fylder mindre i længden - Øehhhhhhh ?

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Mikael L

Dato : 23-05-04 21:33

> "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev :
>

> Så er jeg (lidt) mere rolig ;)

Godt. Der er ingen grund til hævet blodtryk på en søndag

> Du vil slet ikke vide hvilke slags fejl, der sker undervejs

Det kan du have ret i. Men det er jo BMW vi snakker om

> Behøver jeg sige Mercedeser der ikke kan bremse ?

Det er folk uden hjerne der kører biler med stjerne har jeg hørt De er
også skide gode i Formel 1

> Eller F16, der insisterede på at flyve på hovedet, når den krydsede
> ækvator ?

Var du med?

> Eller en manglende "Wheight_on_wheel's" subrutine der manglede ?
>
> Ret usmart at hæve landingstellet, når et fly står på jorden!

Jo det må man sige.

> (Nu BMW er fremme, har jeg set at kædetrækket til de ny modellers
> V8'ere sidder på bagsiden af motoren - pisse servicevenligt)

Det har jeg så ikke set eller hørt. Det vil jeg lige se lidt nærmere på. Men
der er jo ikke noget der skal serviceres på en kæde.

Argument : Motoren fylder mindre i længden - Øehhhhhhh ?

Der er vel en der har drukket der har udtalt sig.

Nu vi snakker BMW må jeg indrømme jeg bliv lidt chokeret da jeg fandt ud af
at de gamle digitale kilometertæller på E34 (5er) og E32 (7er) kun kunne
tælle til ca. 326000km. så skulle der et nyt kodestik i og bilen havde nu
kørt 0km.

Mikael

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-05-04 23:12

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev :

>Godt. Der er ingen grund til hævet blodtryk på en søndag

Jeg er da fredsommeligheden selv ;)

( og lyver heller ikke !)

>Det kan du have ret i. Men det er jo BMW vi snakker om

Kan du sige pendulaksler ? og de gamle Bimmelimmere ?

>Var du med?

Nope - men jeg kender nogle, der laver en del hightech equipment til
de dersens raketter - ded er noet avanceret isenkram

> [...]

> Argument : Motoren fylder mindre i længden - Øehhhhhhh ?

>Der er vel en der har drukket der har udtalt sig.

Jeg undrede mig over om vedkommende kunne regne ;)

Bevares - en kæde holder enddog ganske længe, men behøver de at gå
Citrobang i bedene ?

Set på arbejdskort : motor ind/ud , ny potte monteret ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-05-04 23:22

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Eller en manglende "Wheight_on_wheel's" subrutine der manglede ?
>
> Ret usmart at hæve landingstellet, når et fly står på jorden!

Det stunt er der billeder af.
Udført med en BlackBird!

Flyet var svjh en totalskade.

--