/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Erfaring med Alfas 2.4 JTD (136 HK) søges
Fra : Brian Fisker [8900]


Dato : 21-05-04 08:55

Hej

Da jeg overvejer at udskifte min 156 2.0er med en 156 SW 2.4 JTD søger jeg
lidt erfaring om Alfas dieselmotor. Nogen, der "på egen krop" har oplevet
motoren?

Er selvfølgelig ude efter både positive og negative oplevelser!

\Mandal



 
 
Dennis Pedersen (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 21-05-04 09:12


"Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERNDETTEedb.dk> wrote in message
news:40adb5ec$0$480$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>
> Da jeg overvejer at udskifte min 156 2.0er med en 156 SW 2.4 JTD søger jeg
> lidt erfaring om Alfas dieselmotor. Nogen, der "på egen krop" har oplevet
> motoren?
>
> Er selvfølgelig ude efter både positive og negative oplevelser!

Min bror havde ombygget en for noget tid siden jeg var ude at prøve. Hold da
op der er bare bundtræk for alle pengene i den slæde. Der skal pugen bare
stå tidligt op for at følge med der!
Larm er næsten ikke eksisterende inde i kabinen, så man kigger lige en
ekstra gang på nålen :)

Det lille tur jeg kørte i den blev jeg enig med mig selv om at sådan en bil
må jeg eje når jeg får kassen til det :)



--
/Dennis
Pug 106GTI
http://daydreamer.dk/diverse/pug/page_01.htm
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk



Ukendt (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-05-04 09:26

> Da jeg overvejer at udskifte min 156 2.0er med en 156 SW 2.4 JTD søger jeg
> lidt erfaring om Alfas dieselmotor. Nogen, der "på egen krop" har oplevet
> motoren?

Desværre - jeg har ikke selv prøvet motoren, men tillader mig alligevel at
komme med et indspark:

(Ufatteligt at en "Alfa-driver" snakker om diesel - men måske er det ikke så
tosset endda)

Motoren siges at være en sand perle. Herlig gangkultur og fremragende
trækkraft.

Desværre er den HAMRENDE DYR som ny:

http://tinyurl.com/22a9c

Her er sakset lidt fra nettet:

Politiken skrev:

"Først og fremmest mærker man, at den 175 hk stærke motor lægger sig hårdt i
selen fra selv små omdrejningstal, og i det almindeligvis meget benyttede
mellemområde på omdrejningsskalaen er præstationerne helt forrygende. Der
kan Alfas egen V6 benzinmotor på 2,5 liter og 192 hk ikke følge med. [...] I
tomgang er taxalyden stadig hørbar, men når først motoren er i omdrejninger
overtages den af velklingende rå og dyb amerikaneragtig lyd.[...] Alfa 156
2,4 JTD er udstyret med en ekstra stærk gearkasse og kobling til at håndtere
de mange dieselkræfter, men det virker alligevel, som om motoren af og til
er for svær at tøjle for resten af mekanikken. Det rykker noget voldsomt i
koblingen, når der skiftes gear, og selve gearskiftet er meget tungt og
kantet i koldt vejr."

AutoBild skrev:

"2,4 STD´eren er en særdeles sportslig dieselmotor, der understreger Alfa
Romeos dynamiske karakter."

Erhvervsbladet skrev:

"Tidligere var ydelsen 150 hestekræfter, men takket være en gennemgribende
revidering der bl.a. inkluderer nyt top-stykke og ny Multijet indsprøjtning,
samt finjustering af turboens geometri er effekten hævet til 175 hk med et
tilhørende drejningsmoment på 385 Nm ved 2000 o/m. .[...] Her er ingen
ubehagelig ketchup-effekt men bare et brutalt pres tilbage i sædet, mens
speedometernålen pisker frem og motoren roterer villigt. Fantastisk, at
dieseldrift er nået så langt."


--
/ Jan W Nielsen






Ukendt (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-05-04 09:32

> "2,4 STD´eren er en særdeles sportslig dieselmotor, der understreger Alfa
> Romeos dynamiske karakter."


.... mener naturligvis JTD´eren....

--
/ Jan W Nielsen





Brian Fisker [8900] (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Brian Fisker [8900]


Dato : 21-05-04 09:34

"Jan W Nielsen" <Intet svar> skrev i en meddelelse
news:40adbd10$0$429$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> (Ufatteligt at en "Alfa-driver" snakker om diesel - men måske er det ikke

> tosset endda)

Med 100+ km og benzinprise på den anden side af 10 kr :( - ellers stod der
sgu V6 på den kommende Alfa!

> Desværre er den HAMRENDE DYR som ny:

Jeg burde nok have nævnt, at det er 2000-2001 udgaven - altså den gamle
version med 136/140 hk

\Mandal



Brian Fisker [8900] (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Brian Fisker [8900]


Dato : 21-05-04 09:38

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERNDETTEedb.dk> skrev i en meddelelse
news:40adbef7$0$507$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Med 100+ km og benzinprise på den anden side af 10 kr :( - ellers stod der
> sgu V6 på den kommende Alfa!

Den røg lidt hurtigt afsted :D 100+ km til arbejde dagligt, samt omkring 10
km/l (ved pæn kørsel)

\Mandal, der triller til Sverige i Alfaen i eftermiddag



Ukendt (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-05-04 09:48

> Jeg burde nok have nævnt, at det er 2000-2001 udgaven - altså den gamle
> version med 136/140 hk

Den er nu også ganske lækker, har jeg hørt.

Specielt den danske motorvej, der er præget af lav hastighed og deraf
følgende lave omdrejninger "er som bygget til en diesel".

Det forholder sig lidt anderledes på Autobahn, når man ikke kører i
myldrertiden, og hastigheden sniger sig et godt stykke over 150 km/t.

Under dé forhold er benzinerne ved at have så mange "snoninger på", at
dieslerne ikke har samme overlegenhed. Så er der med andre ord kun
økonomien, der taler for dieselkværnen.

(Udover at bykørsel eller bjergkørsel i en svagt motoriseret benzinbil også
er frygtelig. Her er det igen fænomenet med manglende bundtræk, der gør det
til en trættende oplevelse.)

--
/ Jan W Nielsen




Mogens Knudsen (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 21-05-04 10:53

On Fri, 21 May 2004 10:48:02 +0200, "Jan W Nielsen" <Intet svar>
wrote:

>> Jeg burde nok have nævnt, at det er 2000-2001 udgaven - altså den gamle
>> version med 136/140 hk
>
>Den er nu også ganske lækker, har jeg hørt.

Der er nogle få indlæg hér:
www.carsurvey.org/model_Alfa+Romeo_156.html

>Specielt den danske motorvej, der er præget af lav hastighed og deraf
>følgende lave omdrejninger "er som bygget til en diesel".
>Det forholder sig lidt anderledes på Autobahn, når man ikke kører i
>myldrertiden, og hastigheden sniger sig et godt stykke over 150 km/t.
>Under dé forhold er benzinerne ved at have så mange "snoninger på", at
>dieslerne ikke har samme overlegenhed. Så er der med andre ord kun
>økonomien, der taler for dieselkværnen.

Man kan læse en del om modellen på www.bilmagasinet.dk/search.asp men
det hjælper dig jo ikke så meget vedr. brugtvognsoplevelserne. Bilen
er ikke voldsomt meget repræsenteret herinde, ligesom den ikke har så
mange købere i DK (endnu).

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste