Lyntests - Chevrolet Monte Carlo - Mitsubi~
Fra : Lars Ehlers

Dato : 20-05-04 16:22

Jeg har den nogle gange blandede fornøjelse af at rejse USA tyndt, og
lejer derfor bil mindst et par gange om måneden. Ofte er det nogle ret
kedelige biler, jeg får lov til at trille rundt i, men enkelte gange
er der bliver der skiller sig ud.

Chevrolet Monte Carlo LS
http://www.chevrolet.com/monte_carlo/#1
3,4 L V6, 180 HK. Mit første indtryk var, "hvem f***** har designet
den bil?" Kabinen bar indtryk af meget brug af plastik, men alting var
inden for rækkevidde og nemt at finde ud af. Jeg kørte fra Detroit til
Indianapolis og derfra til Chicago, så jeg havde over 700 km til at
lære bilen at kende. Den køte som jeg havde forventet. Lidt for meget
som en flyder, for blød affjedring, men vr meget nem at køre. Motoren
var forbavsende villig på trods af automatgearet. Men kors hvor er den
grim!

Chrysler PT Cruiser Turbo Convertible
http://www.chrysler.com/pt_cruiser/features/models_options/pt_cruiser_convertible.html?model=conv_gt
2.4 L 4 cyl, Turbo, 220 HK Endelig kan man få en ordenlig motor til
den bil. Designet er anderledes, enten elsker man det eller hader det,
der er vel ikke nogen gylden mellemvej. Jeg lejede bilen i Columbus,
Ohio og havde mulighed for at opleve den både på motorvej og i byen.
Den er sjov at køre. Dejlig fast affjedring (uden at være ubehagelig),
og de 220 HK giver den lige præcis den motorkraft den behøver for at
være rigtig sjov at køre i. Instrumentering er "retro" men alting
sidder, hvor det skal. Eneste anke er bagagerummet, klappen åbner ikke
meget og der er ikke ret meget plads (pga. taget). En bil som jeg selv
kunne finde på at købe.

Mitsubishi Eclipse Spyder GT
http://mitsubishicars.com/eclipsespyder/index.html
3.0 V6, 210 HK. En lettere opgraderet udgave med klare baglygteglas og
sportsudstødning (ikke noget man ofte ser i en udlejningsbil). Første
indtryk var designet, ganske godt efter min mening. Der er dog ikke
meget plads indeni, og bagsædet er (som i min Mustang) kun til pynt
eller til mindre børn. Der er en overvældende brug af sort plastik,
lidt for meget efter min smag. Gearkassen var af Sportronic typen, en
automatgearkasse, hvor man også selv kan vælge gear, uden brug af
kobling. Jeg hentede bilen i lufthaven i Austin, Texas, hoppede på
motorvejen og trillede ind mod byen. På motovejstilkørslen gav jeg den
fuld skrue, og det varede ikke mange sekunder, før jeg var et godt
stykke over de tilladte 65 mph. Støjniveauet var en anelse højt (en
dyb brummen), men det skyldes uden tvivl sportsudstødningen. Alt i alt
en sjov bil, selom jeg nok vil foretrække lidt mindre brug af plastik.

Alle biler er lejet hos Thrifty (jeg har ingen forbindelse med dem),
pris fra $35 til $50 per dag uden forsikring. De lejer stadig biler ud
til mig på trods af et mindre sammenstød med et rådyr for nogle
måneder siden på en mørk motorvej i den nordvestlige Indiana.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 21-05-04 07:56

"Lars Ehlers" <NOSPAMehlers@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> til mig på trods af et mindre sammenstød med et rådyr for nogle
> måneder siden på en mørk motorvej i den nordvestlige Indiana.

Lækkert at se noget fra USA. Især Monte Carlo'en er ekstremt populær i
Texas. Men Eclipse holder næsten også overalt, fin bil, en skam den er
forhjulstrukket.
Jeg var meget overrasket over hvor lidt det koster at leje biler derovre,
også selv om man skal have "fede" biler.

-M

Fra : Troels Pedersen

Dato : 21-05-04 11:24

Morten Lorenzen wrote:
> Jeg var meget overrasket over hvor lidt det koster at leje biler
> derovre, også selv om man skal have "fede" biler.

Jeg skal en tur til staterne til august. Kan du huske nogle ca. priser for
biler i den sjovere klasse?

Er der nogle udlejningsfirmaer der er bedre udstyret?

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 21-05-04 14:28

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal en tur til staterne til august. Kan du huske nogle ca. priser for
> biler i den sjovere klasse?
>
> Er der nogle udlejningsfirmaer der er bedre udstyret?

Nu er jeg under 25, og kan derfor ikke leje bil i USA. - Men et par af dem
der var med lejede en 2003 Mustang GT Convertible for 40-50 USD /dag, free
miles. (så vidt jeg husker)

-M