VW og misundelse
Fra : gnilbo

Dato : 20-05-04 09:17

Jeg synes, det er morsomt at læse mange af de indlæg her på kandu, hvor
folk er utrolig negative i forhold til europas største bilproducent. Jeg
har tænkt lidt over, hvad det mon kan skyldes, at så mange har en
negativ holdning til mærket. Min konklusion er, at de ganske enkelt må
være misundelige. Og hvorfor så det? VW-ejere tilhører den del af
bilejerne, der gennemsnitligt er mere glad for deres bil. Det viser
ihvertfald også den seneste medlemsundersøgelse fra FDM, som du kan læse
i maj-udgaven. Prøv også at se alle de klubber, som arrangerer træf
rundt omkring i ind- og udland. VAGcars, clubgolf og poloclub er gode
eksempler på steder, hvor der arrangeres en helt masse for medlemmerne.
Jeg har faktisk flere gange været til sådan et træf, selvom jeg ikke
kører rundt i en "brian-bil". Men det er dejligt at se, at folk kan gå
så meget op i og være så glad for deres bil. Nu er det selvfølgelig nok
mest det yngre publikum, der går til træf, men det ændrer ikke ved
fakta. Så til alle jer, som har så mange negative ting at kommentere
omkring "Galf og co.", vil jeg bare sige, at jeg har lidt ondt af jer,
for misundelse er ofte en grim ting...

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas

Dato : 20-05-04 09:31

"gnilbo" <gnilbo.news@kandu.dk> wrote in message
> fakta. Så til alle jer, som har så mange negative ting at kommentere
> omkring "Galf og co.", vil jeg bare sige, at jeg har lidt ondt af jer,
> for misundelse er ofte en grim ting...

Det er lidt af en "bombe", der muligvis vil tiltrække 50-100 indlæg.

Inden tråden drukner i tilhængere og modstandere vil jeg gerne lige høre, om
du hentyder til denne NG eller til Kandu?

Thomas
------------------
Passat, 2004
Golf, 1989

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-05-04 09:34

gnilbo wrote:
> Jeg synes, det er morsomt at læse mange af de indlæg her på kandu, hvor
> folk er utrolig negative i forhold til europas største bilproducent. Jeg

Det har du helt misforstået, 'kandu' stjæler alle indlæggene fra
dk.fritid.bil på usenet.

Og forresten når nu VW for underlagt sig hele verden og vi alle kører
i en 3000kg tung golf (på brugt fritureolie) så er det såmen ikke
bedre end under et hvilket som helst andet totalitært styre ;)

Mvh
Roberto

Fra : Thomas

Dato : 20-05-04 09:38

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> wrote in message

> Og forresten når nu VW for underlagt sig hele verden og vi alle kører
> i en 3000kg tung golf (på brugt fritureolie) så er det såmen ikke
> bedre end under et hvilket som helst andet totalitært styre ;)

Enig - bortset fra at plastikkvaliteten rykker for vildt.

Thomas
------------------
Passat, 2004
Golf, 1989

Fra : Johnt

Dato : 20-05-04 12:40

> Enig - bortset fra at plastikkvaliteten rykker for vildt.

Ja, VW er sikkert storforbrugere af phlater som gør at deres plastik virker
lækkert.

Ulempen er at dette nedsætter mænds forplantningsevne.

Hilsen

Johnt

Fra : Deaster

Dato : 20-05-04 14:07

Johnt wrote:

> Ja, VW er sikkert storforbrugere af phlater som gør at deres plastik
> virker lækkert.

Hmm, det er da ellers ikke fordi plastickvaliteten er specielt blød i
VW's kabiner ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-05-04 10:28

"gnilbo" <gnilbo.news@kandu.dk> skrev :

>Jeg synes, det er morsomt at læse mange af de indlæg her på kandu,

Det kandu ikke være sikker på du gør - det du ser, er nemlig et
spejlbillede af danmarks bedste nyhedsgruppe, nemlig dk.fritid.bil

>...folk er utrolig negative i forhold til europas største bilproducent.

Og andre folk er utroligt positive, og ser alt fra den koncern som
værende det rene guld - der skal da være en balance, mand ;)

>Jeg har tænkt lidt over, hvad det mon kan skyldes, at så mange har en
>negativ holdning til mærket.

Kan det være fordi nogle mener mærket er noget overvurderet ?

>Min konklusion er, at de ganske enkelt må være misundelige.

>Og hvorfor så det? VW-ejere tilhører den del af bilejerne, der gennem-
>snitligt er mere glad for deres bil.

Det ville jeg også være, hvis jeg havde betalt en overpris, for en
blikdåse på 4 hjul - uanset navnet på bagsmækken

>Det viser ihvertfald også den seneste medlemsundersøgelse fra FDM, som du kan læse
>i maj-udgaven.

Hvad så med den mening ikke medlemmer har ?

>...Men det er dejligt at se, at folk kan gå så meget op i og være så glad for deres bil.

Deri er vi svært enige - men tager du WV brillerne af, og lægger mærke
til f.eks nyhedsgruppen, så er det søreme ikke kun WV folk, der er
galde for deres bil, og går op i at passe/pleje den

Bortset fra det, tror jeg den tese at WV folk går mere op i deres bil,
end andre mærkers ejere gør, er noget sludder

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Bernhard Ege

Dato : 20-05-04 10:33

<jan@stevns.net> wrote in message

> Hvad så med den mening ikke medlemmer har ?

FDM undersøgelsen bygger på svar opnået fra et spørgeskema på jubii.dk.
Dvs. kun de personer som besøger jubii.dk eller er blevet henvist til
den undersøgelse af dem som har besøgt jubii.dk har deltaget i den
undersøgelse. Jeg besøger f.eks. aldrig jubii.dk og kender mange som
heller ikke gør det. Dvs. der er et bias i den undersøgelse som gør at
jeg ikke tilægger den særlig stor vægt.

mvh Bernhard

Fra : Rasmus

Dato : 20-05-04 11:00

> [...]
>
> Det ville jeg også være, hvis jeg havde betalt en overpris, for en
> blikdåse på 4 hjul - uanset navnet på bagsmækken

.....hvad er det for noget fis med at VW tager overpriser??

En ny Opel Vectra koster f.eks mere end en Passat, desuden holder VAG´ere
ofte prisen bedre, så total økonomien styrkes på denne måde.
Hvorfor er f.eks VW Lupo 3L den billigste bil at køre i ifølge www.penge.dk
når den koster 80.000 kr mere end den nærmeste konkurrent Suzuki Alto?

Argumentet om VW´ere er dyre holder simpelthen ikke...., jo det er self.
lige VW Phaeton som er lidt dyr

> [...]
>
> Bortset fra det, tror jeg den tese at WV folk går mere op i deres bil,
> end andre mærkers ejere gør, er noget sludder

Er det med vilje du staver VW forkert?

mvh
Rasmus

Fra : Johnt

Dato : 20-05-04 12:43

> [...]
www.penge.dk
> når den koster 80.000 kr mere end den nærmeste konkurrent Suzuki Alto?

Fordi de ikke ved noget om biler. Udskiftning af gearkasse eller
elektronikken i Lupo 3L er sindsyg dyrt, og dette går faktisk i stykker.

Hvis man tager dette med i beregningen, har Lupo 3L kun en middelmådig
økonomi.

Hilsen

Johnt

Fra : Rasmus

Dato : 20-05-04 14:03

"Johnt" <listme@listme.dsbl.org> wrote in message
VAG´ere
> www.penge.dk
> >
> Fordi de ikke ved noget om biler. Udskiftning af gearkasse eller
> elektronikken i Lupo 3L er sindsyg dyrt, og dette går faktisk i stykker.

Ja, og når en Suzuki Alto er omkring 4 år gammel er den allerede rusten....,
det er jo heller ikke taget med i beregningen at en Suzuki Alto er lige til
skrotpladsen når den er 8-10 år gammel. Hvis den da ikke er faldet fra
hinanden inden da.

Beregningerne går på, køb bilen fra ny, behold den tre år og sælg den.

Der er altid en risiko for at noget går uventet i stykker, det er der på
alle biler.

> Hvis man tager dette med i beregningen, har Lupo 3L kun en middelmådig
> økonomi.

ok, og det har du lige regnet ud???

mvh
Rasmus

Fra : Henrik B.

Dato : 20-05-04 14:24

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Beregningerne går på, køb bilen fra ny, behold den tre år og sælg den.
>
> Der er altid en risiko for at noget går uventet i stykker, det er der på
> alle biler.

Ja, men forskellen er at med Suzukien koster det ikke noget, hvis noget går
i stykker indenfor de første 3 år.

M.v.h.

Fra : Rasmus

Dato : 20-05-04 15:01

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men forskellen er at med Suzukien koster det ikke noget, hvis noget
går
> i stykker indenfor de første 3 år.

.....men kun 6 års rust garanti på en Alto, der giver VW 12 år

Lupo´en har 4 stjerner i NCAP testen, Suzuki Alto er så vidt jeg ved ikke
testet
Men vi kan da håbe at Alto´en klare sig bedre end Suzuki Baleno, som så vidt
jeg husker kun har 1 stjerne.

mvh
Rasmus

Fra : Henrik B.

Dato : 20-05-04 15:06

> ....men kun 6 års rust garanti på en Alto, der giver VW 12 år

Nu skriver du jo selv den øverste sætning, så kan rustgarantien jo være
ligemeget. Jeg tror at hvis vi snakker om at behold bilen længere, vil jeg
hellere have en Yaris end en Lupo. Yaris'en er også mere sikker.

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-05-04 15:22

On Thu, 20 May 2004 16:05:52 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Yaris'en er også mere sikker.

Har du noget, du kan henvise til, desangåeende?

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 20-05-04 15:26

> Har du noget, du kan henvise til, desangåeende?

Folksam skriver at Yaris'en er den sikreste i lillebilsklassen.

M.v.h.

Fra : Rasmus

Dato : 20-05-04 17:29

> "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Folksam skriver at Yaris'en er den sikreste i lillebilsklassen.

Ja, men den svenske test/rapport har hverken Lupo, C3, C2, Audi A2, Fiat
Punto, Mazda 2, Peugeot 206, Skoda Fabia....og mange andre biler som score
lige så højt i NCAP testen som Yaris.

Men det er da flot at Yaris fra 1999 og frem er bedre end Polo fra
1995-2001.

Jeg syntes Folksam testen giver et forkert billede, bla. er Suzuki Swift fra
1989-2001 sat i samme bås, det gælder også mange af de andre biler.
Mon ikke der er sket noget med sikkerheden i en bil fra 2001 i forhold til
1989??, nå men ærgeligt, for det tager sammenligningen jo ikke højde for.

mvh
Rasmus

Fra : Henrik B.

Dato : 20-05-04 15:28

> Har du noget, du kan henvise til, desangåeende?

http://www.folksam.se/forskning/trafik/sakra_bilar/2003/bilListaStorlek.htm

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-05-04 15:35

On Thu, 20 May 2004 16:27:49 +0200, "Henrik B."

>Folksam skriver at Yaris'en er den sikreste i lillebilsklassen.
>http://www.folksam.se/forskning/trafik/sakra_bilar/2003/bilListaStorlek.htm

Jeg læser ikke noget om Lupo, som snakken gik på, på dét link der.
Polo er nævnt, men Lupo er ikke, IMO................

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-05-04 16:22

> Nu skriver du jo selv den øverste sætning, så kan rustgarantien jo være
> ligemeget. Jeg tror at hvis vi snakker om at behold bilen længere, vil jeg
> hellere have en Yaris end en Lupo. Yaris'en er også mere sikker.

Skal vi ikke snart have at vide, hvad det er, du laver for Toyota... Bare
sådan for den generelle troværdigheds skyld..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 20-05-04 15:12

>Fordi de ikke ved noget om biler. Udskiftning af gearkasse eller
>elektronikken i Lupo 3L er sindsyg dyrt, og dette går faktisk i stykker.

Ikke at der er forskel biler iblandt på dette punkt, men dør f.eks.
gearkassen indenfor garantiperioden og får du fikset denne, så er der
jo fornyet garanti på det reparerede/udskiftede.

Det gør, at bilen som sådan ikke bliver dyrere i reservedele, det
handler bare om at forklare værkstedet der er garanti på.

Udover det, så er det ved at være overordentligt lang tid siden jeg
har hørt om en Lupo der dræbte nogen af ovenstående ting.

>Hvis man tager dette med i beregningen, har Lupo 3L kun en middelmådig
>økonomi.

Sikkert :)

--
Andreas Frøsting
http://phpwizard.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-05-04 21:15

"Andreas Frøsting" <andreas@phpwizard.dk> skrev i en meddelelse
..

> Det gør, at bilen som sådan ikke bliver dyrere i reservedele, det
> handler bare om at forklare værkstedet der er garanti på.

Garanti eller Garanti, det hedder REKLAMATIONSRET. Og som en af de FÅ
holder VW-familien sig strengt til købeloven, dvs at du i et ½år har
"garanti" iflg "formodningsreglen". Und nicht weiter .

Fra : TS

Dato : 20-05-04 21:28

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote in message

> [...]
> holder VW-familien sig strengt til købeloven, dvs at du i et ½år har
> "garanti" iflg "formodningsreglen". Und nicht weiter .

Det ville pynte med en kilde på den slags pladder.

.... For det er ganske enkelt forkert.

På min nye Passat er der 2 års fuld GARANTI.... UDEN kilometerbegrænsning.
Det samme er der på alle andre nye VW modeller.

Hertil kommer VW europæiske vejhjælpsordning.

TS

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 20-05-04 22:02

>På min nye Passat er der 2 års fuld GARANTI.... UDEN kilometerbegrænsning.
>Det samme er der på alle andre nye VW modeller.

I tilfælde man køber brugt (som undertegnede, brugt Lupo) er der 6
mdrs. 100% garanti (står der i min slutseddel) og efterfølgende 18
måneders reklamationsret - ganske som loven siger (og i øvrigt også
min slutseddel fra en aut. VW-forhandler).

Men, når de nu repper ens bil og f.eks. skifter ... ja, etellerandet,
og dette etellerandet dør efter noget tid, så er der jo alligevel
garanti (6 mdr) og reklamationsret (efterfølgende 18 mdr) på den.

Så kan man jo altid tage kampen op
Kampen er dog klart hårdest når man er ude over de 6 mdr.

Mig bekendt har VW ikke 2 års garanti på reservedele (med garanti
mener jeg at værkstedet siger "ja, den virker ikke" og
ombytter/fikser).

--
Andreas Frøsting
http://phpwizard.dk

Fra : Johnt

Dato : 21-05-04 00:10

> [...]
> Det samme er der på alle andre nye VW modeller.
>
> Hertil kommer VW europæiske vejhjælpsordning.

Her er kilden:
http://www.vw.dk/body/pdf_filer/pdf/3_PDF_fil_reklamation_1.pdf

Der er kun nævnt at der er reklamationsret, altså lovens minimumsregler. Der
ikke nævnt noget om garanti.

Dette kan ses i forhold til andre mærker, som faktisk giver garanti.

VW dårlige garanti er stort set blevet omtalt i hvert eneste nummer af FDM´s
blad motor i år.

Jeg undres sådan set over at hvis VW lavede bedre biler end andre mærker,
hvorfor ydes der så en ringere garanti ?

Hilsen

Johnt

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-04 00:53

"Johnt" <listme@listme.dsbl.org> skrev i en meddelelse
> Jeg undres sådan set over at hvis VW lavede bedre biler end andre mærker,
> hvorfor ydes der så en ringere garanti ?

Fordi garantien (endnu) ikke er en konkurrence-parameter i Europa. VW og
alle øvrige Europæiske bilproducenter giver min. 3 år / 60000 miles garanti
i USA.

M.v.h.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-05-04 05:43

> Fordi garantien (endnu) ikke er en konkurrence-parameter i Europa.

Fordi VW ikke ØNSKER at tage konkurrencen op!!!, andre, fortrinsvis
japanske,koreanske mærker, har haft meget vidtrækkende garantibestemmelser
i DK. i ÅREVIS. Det er på tide at de vågner op !!!.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-04 06:11

> Jeg undres sådan set over at hvis VW lavede bedre biler end andre mærker,
> hvorfor ydes der så en ringere garanti ?

Der er jo ikke nødvendigvis en sammenhæng mellem de to ting.

I så fald skulle Hyundai formentlig lave de bedste biler, der sælges på det
danske marked.

Jeg siger ikke, Hyundai laver skod-biler, for det gør de ikke længere, men
kvaliet er en løjerlig en.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-05-04 06:09

"TS" <sdsdsd@ww.uk> skrev i en meddelelse

> Det ville pynte med en kilde på den slags pladder.
>
> ... For det er ganske enkelt forkert.

NÅ dokumentere SELV!, på VW's hp nævner de kun 12 års gennemtæringsgaranti,
og iflg. FDM giver VW-familien kun "garanti" ifht. købeloven, hvis du går
ind og køber i dag. Og hvis det er rigtigt, så forholder det sig som jeg
siger.

Fra : Deaster

Dato : 21-05-04 10:37

TS wrote:

> [...]
>
> På min nye Passat er der 2 års fuld GARANTI.... UDEN
> kilometerbegrænsning. Det samme er der på alle andre nye VW modeller.

Aha, hvor ser du det henne ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Per Olsen

Dato : 20-05-04 14:07

Snip en masse

> Er det med vilje du staver VW forkert?
>
> mvh
> Rasmus

Det er nok fordi han plejer at se dem (VW'erne) i bagspejlet
Pe®=s1
Som er glad for sin bil selvom/fordi det ikke er en VW.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-05-04 16:15

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev :

>....hvad er det for noget fis med at VW tager overpriser??

Jeg snakker om overpriser for blikdåser generelt - ikke kun WV

Men ok - skal der diskuteres priser kontra hvad man får, er der
bestemt nogle mærker der giver "mere bil" for pengene end WV
umiddelbart gør - ingen nævnt, ingen glemt

>Er det med vilje du staver VW forkert?

Nej - hvorfor tror du da det ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : anders majland

Dato : 20-05-04 10:12

> Jeg synes, det er morsomt at læse mange af de indlæg her på kandu,

Det er ofte lidt småbelastende at kandu ikke gider forklare deres
brugere hvad det er for et medie de bruger ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Ole Thomsen

Dato : 20-05-04 10:42

gnilbo wrote:

> [...]
> tilhører den del af bilejerne, der gennemsnitligt er mere glad for
> deres bil. Det viser ihvertfald også den seneste medlemsundersøgelse

Tjahh, umiddelbart synes jeg VW klarer sig udmærket i undersøgelsen ,
men helt ærligt - ikke prangende.

VW når ikke top-5 i een eneste af de viste discipliner, bortset fra
oplevelsen af status ( og er rosinen i pølseenden efter Audi, BMW,
Mercedes og Volvo). Jeg tror det måske er plastickvalitetsfornemmelsen
der trækker op her

> vil jeg
> bare sige, at jeg har lidt ondt af jer, for misundelse er ofte en
> grim ting...

Enhver er salig i sin tro, her på Kandu

Ole Thomsen
Som skam gerne ville være VW-ejer - hvis det var en Touareg.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 20-05-04 12:52

gnilbo wrote:

> [...]
> har tænkt lidt over, hvad det mon kan skyldes, at så mange har en
> negativ holdning til mærket. Min konklusion er, at de ganske enkelt må

Jamen du har helt ret.. Det irriterer mig helt vildt at min bil
ikke har VW's sexede lyd af forhjul der mister grebet og
understyrer hver gang jeg presser bilen i en kurve. Det irriterer
mig helt vildt at min bil ikke har et kønsløst og farveforladt
interiør. Det irriterer mig helt vildt at min bil ikke vejer 30%
mere end den behøver. Det irriterer mig også at min bil ikke har
været kaldt hjem til fabrikken for at få eftermonteret
forhjulsophæng. Damn hvor det irriterer mig at gearknopper med
løbelys ikke tilbydes som ekstraudstyr til min bil. Alt i alt er
jeg rigtigt godt træt af at jeg ikke har en VW, hvor er det snyd
at der er andre der har det! Misundelse når det er grimmest, helt
klart!

> Og hvorfor så det? VW-ejere tilhører den del af
> bilejerne, der gennemsnitligt er mere glad for deres bil.

Undersøgelser (salgstal) viser også at Kim Larsen og Kjukkerne
laver fantastisk musik, så der må være tale om misundelse og
mindreværd når nogen hævder at der mere er tale om støj..

> Jeg har faktisk flere gange været til sådan et træf, selvom jeg ikke
> kører rundt i en "brian-bil". Men det er dejligt at se, at folk kan gå
> så meget op i og være så glad for deres bil.

Det er altid rart at se entusiasme, det kan jeg sagtens følge.

> Så til alle jer, som har så mange negative ting at kommentere
> omkring "Galf og co.", vil jeg bare sige, at jeg har lidt ondt af jer,
> for misundelse er ofte en grim ting...

Så vil jeg til gengæld sige at jeg har lidt ondt af dig, nu du
tilsyneladende har behov for at finde en forklaring på hvorfor
alle ikke mener som du..

--
Hygge..
Thomas

Fra : TS

Dato : 20-05-04 13:46

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote in message
> [...]
> jeg rigtigt godt træt af at jeg ikke har en VW, hvor er det snyd
> at der er andre der har det! Misundelse når det er grimmest, helt

Jeg er helt enig... det irriterer også mig helt vidt, at min Passat ikke har
ovenstående.

Så må jeg jo nøjes med en bil uden knikelyde, en god rustforbyggelse fra
fabrikken, døre der smækker som et pengeskab, god totaløkonomi og eminente
køreegenskaber ved høj hastighed på motorvej.

Hvad er din bil for en... siden du ikke kan få løbelys til gearknoppen?

TS

Fra : Henrik B.

Dato : 20-05-04 14:29

> fabrikken, døre der smækker som et pengeskab, god totaløkonomi og eminente

Ja, jeg har også set, hvordan bilfabrikkerne "lydtuner" dørene til at få den
rigtige lyd - synd at VW så ikke lader sikkerheden afspejle lyden.

http://www.folksam.se/forskning/trafik/sakra_bilar/2003/bilListaBilmodell_main.htm
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=3

M.v.h.

Fra : TS

Dato : 20-05-04 16:18

> [...]
den
> rigtige lyd - synd at VW så ikke lader sikkerheden afspejle lyden.

Jeg har stor tiltro til, at VW bruger massive ressourcer på at opnå gode
crashtests på alle deres nye biler. Ikke af moralske grunde... men fordi
sikkerhed efterhånden fylder mere end gode køreegenskaber, rustbeskyttelse
osv. Som alle andre bilfabrikker er det et spørgsmål om cool cash.

En masse bilfabrikker kunne dog godt lære lidt af VW's interesse for dørene.
Så kunne man måske forvente hulrumsbeskyttelse og lign. fra andre end de
tyske og svenske bilmærker.

http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp

TS

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-05-04 16:25

"TS" <sdsdsd@ww.uk> skrev :

>Hvad er din bil for en... siden du ikke kan få løbelys til gearknoppen?

Thomas kører traktor , model 142, anno 1973 - altså i pre-historisk
tid --

Den gang var løbelys noget man så inde ved søerne i københavn, når
hønen på taget gokkede

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 21-05-04 21:29

TS wrote:

> Jeg er helt enig... det irriterer også mig helt vidt, at min Passat ikke har
> ovenstående.

Det lyder da positivt, hvad har du gjort for at fjerne
understyringen??

Du tager nok mit indlæg lidt for bogstavligt, det er ikke min
mening at nedgøre din bil og dit valg, hvis du er glad for din bil
er det jo ligegyldigt hvad jeg mener. Jeg følte mig blot
provokeret af påstanden om at det skulle være misundelse der
gjorde at folk (og dermed også jeg) ikke er vilde med VW. Jeg har
endnu til gode at prøve en VW der ikke understyrer gudsjammerligt,
alene det er rigeligt til at en VW aldrig bliver bilen for mig. At
jeg derudover synes designet er temmeligt kedeligt hjælper jo ikke
på sagen. Fred være med folk der synes VW er Nirvana, hver sine
lyster, men jeg gider ikke høre på at det er udtryk for misundelse
når jeg ikke vil rose biler jeg personligt mener er kedelige og
styrer kedeligt.. Det var egentlig det jeg forsøgt at sige lidt
ironisk..

> Hvad er din bil for en... siden du ikke kan få løbelys til gearknoppen?

Pt. er det en gammel Volvo 142 fra 1971, ikke mit drømmevalg og
heller ikke det store køremæssige sus, dog er den hverken
understyrende eller kedelig.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-05-04 16:12

> Jamen du har helt ret.. Det irriterer mig helt vildt at min bil
> ikke har VW's sexede lyd af forhjul der mister grebet og
> understyrer hver gang jeg presser bilen i en kurve.

Du holder jo mere af lyden af 30 år gammelt blik, der rasler om kap med din
egen skønsang, om at biler var meget bedre i gamle dage. Sådan kan vi
ikke alle have det.

> Så vil jeg til gengæld sige at jeg har lidt ondt af dig, nu du
> tilsyneladende har behov for at finde en forklaring på hvorfor
> alle ikke mener som du..

Nå, nå...

I indkørslen til dyre huse står der ofte en Golf som bil nummer 2 - der står
sjældent en 30 år gammel Volvo, Alfasud - eller for den sags skyld en Kia
Magensis V6 - selvom de måske koster det samme.

Jeg mener også, at misundelse spiller en rolle i manges vurdering af VW.

Fabrikken stiler klart efter en målgruppe, der vil betale mere for mindre,
og det er ikke altid i tråd med dansk mentalitet, der heller vil have så
meget og så billigt som muligt. På mange måder minder det om B&O.

Ofte for dyrt i forholdt til, hvad man faktisk får af "mængde og power" for
pengene.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Peter G C

Dato : 20-05-04 16:34

[klip]

> Jeg mener også, at misundelse spiller en rolle i manges vurdering af VW.

Det kan du da ikke mene alvorligt, Jan? Mener du ikke præstige eller noget i
den stil?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-05-04 16:44

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Det kan du da ikke mene alvorligt, Jan? Mener du ikke præstige eller noget
> den stil?

>--

Det tror jeg s'gu ikke du skal regne med.

I det nordlige Storkøbenhavn har Dahl i Charlottenlund overladt tøjlerne til
andre, og i Virum er man gået over til at handle med Skoda.

Det er områder der ellers er kendt for den berømte sygdom -
blærerøvskatharen.

Såe..........det.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Johnt

Dato : 20-05-04 21:54

> [...]
> andre, og i Virum er man gået over til at handle med Skoda.
>
> Det er områder der ellers er kendt for den berømte sygdom -

Hvis WV var såden en fantastisk bil og meget værdifast, så kunne man sikkert
finde deres bil i salgsstatistikernes top10.

Men de hører efterhånden til sjældenheder.
Hilsen

Johnt

Fra : Deaster

Dato : 21-05-04 10:37

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
>
> I det nordlige Storkøbenhavn har Dahl i Charlottenlund overladt
> tøjlerne til andre, og i Virum er man gået over til at handle med

Jepski, men det var nu ikke forhandlernes eget valg.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-05-04 16:45

> Det kan du da ikke mene alvorligt, Jan? Mener du ikke præstige eller noget
> den stil?

Jo, fænomenet gælder begge veje - og er et enkelt af de forhold, jeg også
tror spiller en rolle her.

At et produkt er dyrt, kan blive en kvalitet i sig selv, da det distancerer
dig og dine loge-brødre fra fra den øvrige befolkningsgruppe.

Det samme gælder andre livsstilprodukter som PHs "Koglen", Mogens Hansens
sofaer, B&O, Alfi Juvel termokander, Prada-sko og Gaggenau-hvidevarer.

Nogle bryster sig af det, nogle er misundellige, og nogle er ligeglade.

Dem der er mest indebrændte over fænomenet har formentlig noget "i klemme".

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 21-05-04 21:52

Jan W Nielsen wrote:

> Du holder jo mere af lyden af 30 år gammelt blik, der rasler om kap med din
> egen skønsang, om at biler var meget bedre i gamle dage. Sådan kan vi
> ikke alle have det.

Det siger jeg skam heller ikke at vi alle skal..

> Nå, nå...

Manden laver en "psykoanalyse" af folk der ikke roser VW og når
frem til svaret "misundelse". Jeg kan lave en tilsvarende analyse
og sige "*Hvorfor* føler han behov for at lave den analyse og
finde det svar?" og når derved frem til et eller andet med
"usikkerhed og tvivl om eget valg". Jeg synes da det er synd for
ham at han ikke er sikker nok i sin smag til at det er ligegyldigt
hvad andre mener om emnet..

> I indkørslen til dyre huse står der ofte en Golf som bil nummer 2 - der står
> sjældent en 30 år gammel Volvo, Alfasud - eller for den sags skyld en Kia
> Magensis V6 - selvom de måske koster det samme.

Ja, og hvad har det med emnet at gøre?!?

> Jeg mener også, at misundelse spiller en rolle i manges vurdering af VW.

Det skal du også have lov at mene og det er muligt du har ret, jeg
kan udelukkende forklare hvorfor misundelse ikke har noget med mit
forhold til mærket at gøre.

> Fabrikken stiler klart efter en målgruppe, der vil betale mere for mindre,
> og det er ikke altid i tråd med dansk mentalitet, der heller vil have så
> meget og så billigt som muligt. På mange måder minder det om B&O.

Hvis nu jeg skal holde mig til emnet for tråden, mener du så det
er udtryk for misundelse at nogle ikke ønsker at vægte B&O
faktoren med at betale mere for mindre??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-05-04 21:57

> Hvis nu jeg skal holde mig til emnet for tråden, mener du så det
> er udtryk for misundelse at nogle ikke ønsker at vægte B&O
> faktoren med at betale mere for mindre??

Nej, men hvis man hele tiden føler et stort behov for at tale dårligt om
B&O, så lugter det af det.

Jeg siger ikke VW er verdens bedste bil (for hvad er det i grunden for en
størrelse). Formig handler det om tre ting:

1,8 T-motoren.
Lækkert eksteriørt, der for mig er eksklusivt og god smag.
Lækkert interiør, der for mig er eksklusivt og god smag.
God ruststyrke.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-05-04 20:51

Jan W Nielsen wrote:

> Nej, men hvis man hele tiden føler et stort behov for at tale dårligt om
> B&O, så lugter det af det.

Det er sådan lidt "hønen eller ægget" synes jeg.. Er roserne en
reaktion på kritikken eller er kritikken en reaktion på roserne,
sandsynligvis en blanding af begge...

Ditto!

> [...]
> Lækkert eksteriørt, der for mig er eksklusivt og god smag.
> Lækkert interiør, der for mig er eksklusivt og god smag.

Det handler vel også om at kunne tælle til fire ting??

For mig handler det om to ting:

En forførende motorlyd.
Skarpe køreegenskaber.
Evnen til at trække et grin fra øre til øre.

...nååeja, og så om at kunne tælle til tre..

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-05-04 20:58

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>..nååeja, og så om at kunne tælle til tre..

Hehe - det siges jo også der kun er tre slags mennesker, dem der kan
tælle, og dem der ikke kan ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 22:03

> Hehe - det siges jo også der kun er tre slags mennesker, dem der kan
> tælle, og dem der ikke kan ;)

*ROFL*

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 22:02

> Det handler vel også om at kunne tælle til fire ting??

*LOL*

Ja, men nu er jeg ikke ingeniøruddannet som de flest her i klubben.

> For mig handler det om to ting:
> En forførende motorlyd.
> Skarpe køreegenskaber.
> Evnen til at trække et grin fra øre til øre.

Ha-ha.. Du er da i det vittige hjørne i dag..

Jeg tænder på det samme som dig, Thomas.

Men jeg har valgt noge andre ting, fordi jeg kører så meget motorvej, og
fordi jeg har gjort det i mange år. Hvis jeg ikke skulle tæske frem og
tilbage over Danmark, men kun fræse rundt i mit nærområde, tror jeg, jeg
ville vælge anderledes. Så er "gokart-stilen" måske ikke så tosset, endda.
Så er det den rene fryd.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 24-05-04 22:04

"Jan W. Nielsen" wrote:

> Ja, men nu er jeg ikke ingeniøruddannet som de flest her i klubben.

Det er jeg heller ikke, jeg har kun taget alle kurserne, men fik
aldrig taget mig sammen til at tage de sidste eksaminer og skrive
et afgangsprojekt..

> Ha-ha.. Du er da i det vittige hjørne i dag..

Det skal der også være plads til..

> [...]
> ville vælge anderledes. Så er "gokart-stilen" måske ikke så tosset, endda.

Jeg har for at undgå transporten valgt at bosætte mig få km. fra
mit arbejde, det levner plads til at 95% af min kørsel kan blive
for underholdningens skyld..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-05-04 23:00

On Fri, 21 May 2004 22:56:51 +0200, Jan W Nielsen wrote:

> 1,8 T-motoren.

Den er jo egentlig ret bovlam... har prøvet 150HK udgaven i en Golf4...
ætte møj spræl i den :-/

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 23:08

> Den er jo egentlig ret bovlam... har prøvet 150HK udgaven i en Golf4...
> ætte møj spræl i den :-/

Det er jo, som man tager det. Den er jo ikke ret hårdt pumpet, og leverer
effekten meget harmonisk og fra lave omdrejningstal.

Du er er formentlig vant til langt bedre, hurtigere og dyrere biler, men
andre har en anden opfattelse end dig.

Desuden er motoren velegnet til at trimme på: 190 hk med chip - 330 hk hvis
du vil ofre penge på lidt nye stumper.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-05-04 07:35

On Mon, 24 May 2004 00:08:10 +0200, Jan W. Nielsen wrote:

> Det er jo, som man tager det. Den er jo ikke ret hårdt pumpet, og leverer
> effekten meget harmonisk og fra lave omdrejningstal.

Den trækker godt fra bunden ja.

> Du er er formentlig vant til langt bedre, hurtigere og dyrere biler, men

Nope, sleeet ikke.. jeg havde bare en forventning om noget vildt.. nok
mine forventninger som var for høje.

> andre har en anden opfattelse end dig.

Også derfor mine forventninger var sat i vejret.

> Desuden er motoren velegnet til at trimme på: 190 hk med chip - 330 hk
> hvis du vil ofre penge på lidt nye stumper.

Now we're talking

Fra : Olesen

Dato : 24-05-04 16:19

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> og leverer
> effekten meget harmonisk og fra lave omdrejningstal.

Er HDI teknikken ikke bedre ?
Jeg tænker på gangkultur mv. ?

Selv VW er jo begyndt at benytte teknikken
frem for Pumpedyse mekanikken i visse modeller,
var det Audi A6+8 ???

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-04 16:27

> Er HDI teknikken ikke bedre ?

1,8 T´eren er en alm benzinmotor med turbo og 20 ventiler.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 24-05-04 16:50

> 1,8 T´eren er en alm benzinmotor med turbo og 20 ventiler.

orh ja, det var "pumpet"...som triggede min Hdi-posting..) sorry

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-04 16:55

> orh ja, det var "pumpet"...som triggede min Hdi-posting..) sorry

Never mind..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Deaster

Dato : 24-05-04 16:45

Olesen wrote:

> "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
>
> Er HDI teknikken ikke bedre ?
> Jeg tænker på gangkultur mv. ?

Kommer an på om man er til benzin eller diesel.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : chr

Dato : 21-05-04 13:03

> [...]
> fakta. Så til alle jer, som har så mange negative ting at kommentere
> omkring "Galf og co.", vil jeg bare sige, at jeg har lidt ondt af jer,

jeg tror mere det handler om man får 'value for money' VW har jo med held
fået skruet priserne godt i vejret på deres biler, og folk køber jo
stadigvæk.

Dem som køber syntes jo de har gjort et godt køb, og gider ikke få at vide
at det 'nok var for dyrt'...

Chr.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 21-05-04 13:58

"chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> skrev i en meddelelse news:c8kr29$bsa$1@news.net.uni-c.dk...

> jeg tror mere det handler om man får 'value for money' VW har jo med held
> fået skruet priserne godt i vejret på deres biler, og folk køber jo
> stadigvæk.

Ja - man må sige at der efterhånden kører rigtig mange Golf V rundt i
DK. (nå nej - det gør der vist forresten ikke - måske en Golf endelig er
blevet for dyr?)

/Jakob

Fra : Deaster

Dato : 21-05-04 14:44

Jakob Jeppesen wrote:

> [...]
> >

> Ja - man må sige at der efterhånden kører rigtig mange Golf V rundt i
> DK. (nå nej - det gør der vist forresten ikke - måske en Golf endelig

Jep, det er imponerende, man ser stort ingen af dem på vejene, men der
står dog en ordentlig røvfuld ude på deres lager

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-05-04 23:15

"chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> skrev i en meddelelse > jeg tror mere det handler
> [...]
> stadigvæk.
>
> Dem som køber syntes jo de har gjort et godt køb, og gider ikke få at vide

Subscribe, og der må være en del masochister imellem, siden de finder sig i
den små-snobbede og arrogante kundebetjening.
Og hele molevitten, pris-policy undalles, har VW overført til fx. Skoda: Den
nye Octi kommer til at koste ~en Galf, og når man henvender sig vedr. et
tek.prob. får men et hovskisnovski svar fra enten Bjarne T Hansen
Produktchef/Product Manager, eller Børge Jørgensen, Teknisk chef. Så jeg er
FÆRDIG med at supporte Skoda ((.