Polêrapparatur
Fra : Olesen

Dato : 20-05-04 08:18

Hvor køber man en polêrmaskine, som kan tåle
at blive brugt ?

Maxpris ca. 300,-

Brummer de ikke af helvedet til ?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-05-04 08:52

> Hvor køber man en polêrmaskine, som kan tåle
> at blive brugt ?

Jeg har en billig en til 149 kroner, som jeg købte i Harald Nyborg eller
Bilka eller lign.

Den fungerer perfekt.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 20-05-04 09:07

> Jeg har en billig en til 149 kroner, som jeg købte i Harald Nyborg eller
> Bilka eller lign.
>
> Den fungerer perfekt.

Hvad med puderne ?
Hvor tit skifter du dem og er det
en standardvare eller kun 'begrænset parti'
som er svære/dyre at skaffe ?

Larmer den ?
Blir den overdreven varm ?
Er det hurtigere end med alm. klude ?
Resultat kontra indsats ?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-05-04 16:02

> Hvad med puderne ?
> Hvor tit skifter du dem og er det
> en standardvare eller kun 'begrænset parti'
> som er svære/dyre at skaffe ?

Jeg bruger een til polering og een til voks. Med UltraGolzz bruger jeg en
første gang og een anden gang. Bagefter vasker jeg dem.

> Larmer den ?

Nøø.. Ikkenoget særligt.

> Blir den overdreven varm ?

Nej, for man skal ikke trykke særlig meget med den - det har lakken ikke
godt af. Jeg har aldrig oplevet problemer med den.

> Er det hurtigere end med alm. klude ?

Nej, men poleringen bliver naturligvis gjort mere dybt.

> Resultat kontra indsats ?

Fint-fint.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik

Dato : 20-05-04 09:22

Hvorfor er det lige du vil bruge en polérmaskine ?
Hvis du bruger noget godt voks så er der efter min mening ingen grund til at bruge
en maskine. Med maskinen kan det gå galt, det kan det ikke med håndkraft.
Jeg bruger Meguiar´s voks, det er nemt og det holder rimelig længe.
Du kan købe det her: http://www.hcracing.dk/product.asp?product=1113&page=1

Henrik.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.199.200.146)

Fra : Michael Nielsen

Dato : 21-05-04 06:00

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> Hvor køber man en polêrmaskine, som kan tåle
> at blive brugt ?
>
> Maxpris ca. 300,-

Skal du have en "rigtig" polermaskine, kan du nok tidoble den pris (med
forbehold om at jeg ikke kender priserne i DK ret godt).
Jeg købte en Flex maskine for et par år siden, jeg fik den billig via en
kammerat, udsalgspris her i Norge har jeg hørt er 4-5.000,- +++.
Den ser ud som en vinkelsliber, med variable omdrejninger, samt at
omdrejningene automatisk reduceres hvis trykket bliver for hårdt (jeg vil
tro dette er for å redusere faren for at lakken bliver "brændt").

Jeg har tidligere prøvet polermaskiner til et par-tre hunde, men har fået et
ligeså godt resultat med vanlig håndpolering.

Fordelen med en "rigtig" maskine, er at du nemt fjerner 98% af alle gamle
vaske- og poleringsridser i lakken (dem du så nemt ser når solen skinner på
lakken).
Her er billeder før og efter polering af min kærestes fars blå Opel Vectra:
Før:
http://home.online.no/~viggon/bilder/polering/poleringsmaskin1.jpg

Efter:
http://home.online.no/~viggon/bilder/polering/poleringsmaskin2.jpg

Det er også verdt at mærke sig at sådan en polermaskine faktisk ikke gør
arbejdet nemmere end polering for hånd, som mange tror - jeg bruger nok 3-4
gange så lang tid med maskine, og det er meget hårdere arbejde, men så
bliver resultatet også meget godt.

> Brummer de ikke af helvedet til ?

Jo, de gør

--
Michael Nielsen

´87 Mercedes-Benz W124 260 E
www.mercefreaken.com

Fra : Olesen

Dato : 21-05-04 17:22

"Michael Nielsen" <benzito@online.no> skrev i en meddelelse

> Skal du have en "rigtig" polermaskine, kan du nok tidoble den pris (med

Ser nu, at Harald Nyborg har en billigmodel til kr. 45,-.,o)
Eller måske en Einhell til knabt 200,-.

Fra : Peter G C

Dato : 22-05-04 09:02

[klip]

> Ser nu, at Harald Nyborg har en billigmodel til kr. 45,-.,o)
> Eller måske en Einhell til knabt 200,-.

Einhell er også discount (- fruen arbejdede på hovedkontoret i Tyskland for
en del år siden)

/Peter

--
http://www.grauslund.com/