Benzinpris i morgen, mm.
Fra : Pein

Dato : 02-05-01 18:49

Benzinen stiger 8 øre i morgen. (Kilde: Statoil)

Ikke så meget at det kan betale sig at køre ud at tanke, men hvis man nu
skal ud alliwl.
Næste gang skal jeg nok være hurtigere, så I kan nå at tanke på vej hjem
fra arbejde f.eks.
* * * * * *
Sikken en dag i dag.
Skønno vejr, fri halv 3, hele 37 km. hjem, tøf-tøf på TransAlp'en, aahhh
herligt.
Hjem og skifte til crossgrej, og finde offroad'eren frem. Kun 7,5 km. ud
til den nærmeste crossbane. 40 kr. på disken og gaffatape over lygterne,
så er jeg klar.

4 omgange så er jeg allerede træt. Lille pause i solen.

6 omgange, hvor jeg kører lige op med een eller anden fra crossklubben, og
vi begge overhaler en anden gut. Pause samtidigt, tak for kampen. Endnu
mere træt. Hold kæft det er varmt, hvor er der skygge henne - pyyh.

Sidste stint, 10 omgange i rap. Benene bæver under mig, men jeg bliver
bedre til at hoppe, og bliver bidt af det.
"Lidt mere fart over det hop på næste omgang". "Endnu mere fart næste
gang". Længere hop, mere fart, og ikke hårdere landinger. Det kan måske
læres det her skie'værk.

Det var lige 20 omgange i alt! Nu kan jeg knapt stå på benene. Jeg orker
ikke at spule cyklen ren i aften.
Måske skulle man køre en aftentur?

Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-05-01 20:11

"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse

> Det var lige 20 omgange i alt! Nu kan jeg knapt stå på benene. Jeg orker
> ikke at spule cyklen ren i aften.

Nørj, hvor har jeg abstinenser nu! Jeg er ved at lave stuegulv, så jeg kom
ikke på banen idag, men på lørdag SKAL jeg!

Rittig

Fra : Tommy Mortensen

Dato : 02-05-01 21:35

Hej Jeg kunne da godt tænke mig at høre hvor det er man kan lægge lidt
håndører på disken og så få lov til at krudte rundt på banen, da
mulighederne for os med offroadere ikke er så store i Valby.
Mvh
Tommy

Fra : Pein

Dato : 02-05-01 22:37

Tommy Mortensen skrev ...
>Hej Jeg kunne da godt tænke mig at høre hvor det er man kan lægge
>lidt håndører på disken og så få lov til at krudte rundt på banen,
>da mulighederne for os med offroadere ikke er så store i Valby.

Jaæeh, det skal lige siges at jeg også har motorsportslicens, og det er et
krav for at køre på crossbanerne. Jeg husker ikke hvad en træningslicens
koster, men en endurolicens koster 800 og træningslicensen er ikke meget
billigere (600?).
Dertil kommer et medlemsskab af Dansk Motorsports Union.

Men der findes motorsportsdage, hvor man kan komme ud at prøve med lånt
udstyr og endagslicens, men det er sjældent. Den næste er 1. september,
med 2 lokationer; Karup (Uhrebanen) og Melby (oppe ved Frederiksværk).

Jeg har licens for at deltage i Enduro DM. Ikke fordi jeg regner med at
blande mig i toppen, knap nok i pointene, men i erkendelse af, at
mulighederne for offroad er små, ikke bare i Valby, men på det meste af
Sjælland (jeg bor i Ølstykke). Ved at deltage i Enduro DM, er man i det
mindste sikret nogle af de fedeste offroad ture, og skulle der falde et
point af til mig i ny og næ, vil det da bare være sjovt.

Banen jeg har kørt lidt træningscross på, er Hagerupbanen lidt syd for
Slangerup, hvor Slangerup Motocross Klub huserer. Den har nogle små hop
der er fine for en nybegynder at øve sig på.
Hedeland crossbane er efter min mening noget bedre, men ikke for en
nybegynder der skal øve sig i at hoppe. Næsten alle hoppene er nogle store
djævle, som jeg i hvert fald ikke tør flyve ud over.
Og så er der en på Amager, men den kender jeg ikke.

Mvh. Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R (offroad-trim)

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-05-01 16:45

> Jeg husker ikke hvad en træningslicens
> koster

450,- sidst jeg så en prisliste, og medlemsskab af DMU er nok billigst
gennem enten Dansk Off-Road MC Klub (250 til DORMCK og 150 til DMU) eller
gennem en lokal motocrossklub hvor det typisk koster omkring 350 - 400 om
året.

Rittig

Fra : Asger Steffensen

Dato : 02-05-01 21:40

"Pein" <niels@pein.dk> wrote in message

> * * * * * *
> Sikken en dag i dag.
SNIP

Bløøh,
gik tidligt fra job (kl 16) for at kunne nå at sidde i madkassen i 20 gr.
varme i en halv time for at køre fra Holmen til Søborg og nå at få monteret
nyt bagdæk.
Ikke at det bliver brugt, for jeg gik hjem kl. 21 i går, og guderne må vide
hvornår i morgen, og sidder og arbejder nu, og weekenden tegner lige sådan,
og sidst jeg havde kværnen startet var sidste onsdag, og er der nogen der
vil købe en ZX-10?

Asger
ZX-10 (der snart gror mos på)

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-05-01 21:45

er der nogen der
> vil købe en ZX-10?

1000,- afhentet ))

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

"(De fleste) Motorcyklister er sgu mere fornuftige ! "

Fra : Asger Steffensen

Dato : 03-05-01 22:08

"Thomas Jensen" <oelhunden@yahoo.com> wrote in message
> er der nogen der