Mere B-42, han er da mærkelig, den ministe~
Fra : Allan

Dato : 02-05-01 14:57

Jeg troede det gjaldt om at være objektiv, som minister.
Men det gælder åbenbart om at være Rasmus-modsat, og
svare i øst, når der spørges i vest. I følgende
spørgsmål bekræftigere ministeren ovenikøbet at han
ikke gider undersøge de påstande han selv kommer med:

-----

?:
Ministeren har ved flere lejligheder anført, at en
forøgelse af antallet af motorcykler vil medføre flere
uheld, og dermed også flere udgifter til sygehuse m.v.,
hvorfor høj afgiftsbetaling er rimelig. Hvis der således
skal håndhæves en sammenhæng mel lem afgiftsbetaling
og sundhedsudgifter, mener ministeren så det vil være
passende at pålægge f.eks. skiferier og visse sportsgrene
en særlig afgift, da disse fritidsud foldelser udløser
skader og efterfølgende sundhedsudgifter?

Svar:
Først og fremmest vil jeg understrege, at jeg forstår,
at spørgsmål 90 særligt inddrager sygehusudgifterne som
et kerneproblem når det gælder de samfundsmæssige
omkostninger ved trafikuheld. De er selvfølgelig en del
af problemstillingen, men selv om det er svært at sætte
kroner og øre på det tab som samfundet og de pårøren de
oplever ved tab af menneskeliv eller invalidering for
resten af live t, så er der for mig ikke tvivl om, at
det er i den sammenhæng den væsentligste del af
omkostningerne skal findes.

-----

Hmn! Det er da at krybe uden om spørgsmålet!

Senere i bilag 99 kommer DMC's foretræde under 'foden'

-----

Ministeren:
DMC anfører, at beslutningsforslaget ligger i naturlig
forlængelse af B107 fra sidste år samt B70 og B84 i
folketingsåret 1995/96

DMC henleder særligt opmærksomheden på, at nye motorcykler
fra 2003 skal overholde lavere grænseværdier for udslip
af skadelige stoffer, og at kravene vil blive strammet
yderligere igen i 2006 og at EU-kommissionen anbefaler
med lemslandene at tilskynde til den udvikling gennem
justeringer af afgiften.

Hertil bemærkes:

Jeg skal henvise til mit svar på spørgsmål 35 og 36 (bilag 75),
hvor jeg forpligter mig yderligere i forhold til det tilsagn
jeg tidligere har givet om at se på, om vi kan fremskynde en
udvikling, hvor en større andel af motorcyklerne opfylder
fremtidige miljønormer.

------

JA! FRODE! DU FORPLIGTER DIG I HOVED OG RØV!! Men du
gør jo ikke en skid ved det... Desuden så ryger du
af pinden om 9 mdr. og så hører vi ikke mere til dig
(forhåbentligt!)

Hvem pokker har stemt den mand ind!

Det er sjovt som den ventreorienterede del af partierne i denne
sag tænker mere på penge end miljø og sikkerhed... Og de
højreorienterede omvendt!!

DET ER SGU'DA DEN OMVENDTE VERDEN...

Med Venlig (og forpustet) Hilsen
Allan Rasmussen
Jawa 350/640 HayaBusaStyle

Af den grund finder jeg ikke, at sammenligningen med skiferier og lignende
er
relevant.

Create a new mailbox, or access your existing IMAP4 or
POP3 mailbox from anywhere with just a web browser.

Fra : Jens Olesen

Dato : 02-05-01 20:19

Allan" <Jawa350@MailAndNews.com> skrev i en meddelelse

> [...]
gør jo ikke en skid ved det... Desuden så ryger du
af pinden om 9 mdr. og så hører vi ikke mere til dig

Hej Allan

Jeg er ikke uenig med dig i din mening men Frode er desværre ikke stemt ind
han er " HEADHUNTET " dette gør ikke tingene meget bedre DVS at vi har en
flok knodlesparkere ansat til at finde nye tumlinge der vil være ministre
det næste bliver vel en deltager fra Baren eller Big Brother

Mange
Hilsner

Jens

( en gammel gs550e men den kører da en smule)

Fra : Ghadaffi

Dato : 03-05-01 08:33

frode er en omvandrende skandale uden en selvstændig tanke i hele kroppen.
når han får et spørgsmål farer han hjem i papirerne og læser hvad vores
tidligere ven ole har sagt og skrevet.
den her afgiftssag er jo en skandale - en minister der taler udenom og lyver
i et væk, utroligt.
socialdemokrater er fandens opfindelse til resten af den civiliserede
verden.
gad vide hvem f... der skriver de uforståelige svar på de meget
letforståelige spørgsmål. jeg tager mig til hovedet og jamrer i timevis når
jeg tænker på de ekstremt middelmådige mennesker der styrer vort land. det
er ganske enkelt en skandale og helt uforstående at nogen mennesker kan
stemme på de mennesker - stor gåde!!

klaus
(der er meget træt af danske politikere)

Fra : John Thomsen

Dato : 18-05-01 10:40

On Thu, 3 May 2001 09:32:44 +0200, "Ghadaffi" <snyder@snyd.dk> wrote:

>frode er en omvandrende skandale uden en selvstændig tanke i hele kroppen.
>når han får et spørgsmål farer han hjem i papirerne og læser hvad vores
>tidligere ven ole har sagt og skrevet.

Retfærdigvis synes jeg nu han i nogle retninger har været "anderledes"
end Starut'en, men det skal der heller ikke meget til (Ole virker
stadig meget vredladen og bombastisk i sine nye omgivelser... ;-((

>den her afgiftssag er jo en skandale - en minister der taler udenom og lyver
>i et væk, utroligt.

Deri kan man kun være TOTALT ENIG....

Men mht. forrige indlæg, som jo konstaterer tørt, at Frode er "hentet
ind" til jobbet, så ville det måske være på sin plads med en personlig
hilsen til ham om hvor kort hans snor er....

Samt at hvis han drømmer om forlængelse af det politiske liv, var det
måske mere smart at se på populariteten blandt vælgerne end hvor
parti-loyal han kan være...

Men det er nok spildte Guds ord på Ballelars....

Venligst
John

Fra : Rasmus Lind Hansen

Dato : 04-05-01 16:13

------ Sakse,sakse,sakse ---------

> [...]
> flok knodlesparkere ansat til at finde nye tumlinge der vil være ministre
> det næste bliver vel en deltager fra Baren eller Big Brother

------- Sakse,sakse,sakse ---------

Hvis det ku' blive en fra Robinson, ville 'Biker Jens' jo være
fantastisk!!!!
Jeg glæder mig helt vildt, til IKKE at sætte mit kryds ved
Socialdemokratiet,
så vi kan få væltet de latterlige ministre, af deres ufortjente magt!!!

De penge vi bruger på sygehuse mv. pga. mc'ister, kan da ikke være meget
mere end vi bruger på politikker-løninger, sådan som han trækker alt i ud i
evigheden.!!!

Med Vrede Hilsener
Rasmus Lind.
(Forhåbentlig snart mc nr.2)

Fra : Ole Baun

Dato : 04-05-01 17:23

"Rasmus Lind Hansen" <quater@hco.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg glæder mig helt vildt, til IKKE at sætte mit kryds ved
> Socialdemokratiet,
> så vi kan få væltet de latterlige ministre, af deres ufortjente magt!!!

Hej Rasmus

Ikke for at skuffe dig; - men det er muligvis ikke nok, at du ikke sætter
dit kryds ved Socialdemokratiet

Ole Baun
CB 500, ´96