EU2 Agift import af MC....
Fra : [4660] Carsten Peter~

Dato : 24-05-04 22:04

Hej er der nogen som ved hva det vil sige, nu med de nye afgift tiltag som
vil sætte en stopper for tyske importeret MC man kan godt betale afgift men
ikke få dem synet hvis man ikke har den EU2 godkendelse (dataerklæring) men
som kan laves i dk for 7500kr og skulle omhandle mc fra 96 og frem... nogen
som ved noget ???

Hilsen sn00py

Fra : Richard

Dato : 24-05-04 22:43

[4660] Carsten Petersen wrote:

> [...]
> som kan laves i dk for 7500kr og skulle omhandle mc fra 96 og frem... nogen

Næ, men det minder mig om, at jeg skal rykke Færdselsstyrelsen for svar
på en forespørgsel, jeg sendte i anledning af tråden med et nærliggende
tema: "Nye miljøkrav.. Husk nu at få indregistreret jeres importerede
motorcykler" for 3 uger siden. De skulle lige flytte kontorer, sagde de,
men det må de vel have gjort nu for p.....

Hvor har du set/hørt det?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 24-05-04 23:12

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message

> [...]
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Ja myndigheder kan være langsomme, men her i Thailand er de langsomme på en
ulogisk måde. Når man køber en bil eller motorcykel som ny eller en brugt
uden nummerplade kan det tage op til 6 mdr. før man får en nummerplade.

Min Honda VTR 1000 købte jeg brugt for 2½ mdr. siden og den tidligere ejer
havde altså ikke villet have nummerplade. Prisen var 140.000 THB/21.500 Kr.
uden nummerplade og 50.000 THB/7.700 Kr. mere med nummerplade. Jeg betalte
for med nummerplade og fik at vide at det sikkert ville tage 6 mdr. før
nummerpladen kom. Til vores nye Honda bil sidste år tog det 3 mdr. før
nummerpladen kom. Så derfor ser man mange nye biler på vejene som netop ikke
kører med nummerplader. Og da man ikke er tvunget til nummerplade på
motorcyklerne kører langt de fleste store motorcykler, 400 cc og større,
uden nummerplade.

Men totalt ulogisk og tåbeligt at man skal vente op til 6 mdr.på en
nummerplade.

Mvh. Gert Thorgersen

Fra : PCkurt

Dato : 25-05-04 07:09

"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse

> "Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message

> som
> men
> men
> nogen
er det denne du mener??
http://www.fstyr.dk/sw5342.asp

Fra : Richard

Dato : 25-05-04 15:26

Richard wrote:

> [...]
> motorcykler" for 3 uger siden. De skulle lige flytte kontorer, sagde de,
> men det må de vel have gjort nu for p.....

Fik endelig svar i dag - se den nye tråd:
Nye miljøkrav fra 1/7 berører IKKE ældre brugtimporterede mc, kun nye...

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 24-05-04 22:47

> [...]

> som kan laves i dk for 7500kr og skulle omhandle mc fra 96 og frem... nogen

Læst lige noget om de nye forureningkrav der kommer 1/7-04. Det var et indlæg i
en avis fra en der gerne henter oplysninger her her fra gruppen. Han kan nok
fortælle mere.

Ib Jakobsen