Bådsplads, København
Fra : Rune

Dato : 24-05-04 16:06

Jeg kunne tænke mig at købe en lille båd, men så ser jeg på havnene omkring
hvor jeg bor, Østerbro - København, at Svanemøllehavnen ligger tættest - men
den har op til 4 års ventetid på en bådsplads, og en gæstelejeplads vil
koste kr. 1500 om måneden. Det syntes jeg nu nok er noget dyrt, og så er man
vel ikke engang sikker på en plads? Hvad skal jeg gøre, er der mulighed for
at få en lille bådsplads i nogle andre havne i rimelig kørselsafstand rundt
om København?

mvh,
Rune

Fra : Alf

Dato : 24-05-04 16:39

"Rune" <rune@slambam.dk> wrote in message
> [...]
for
> at få en lille bådsplads i nogle andre havne i rimelig kørselsafstand

Den 8/5 startede en tråd om samme emne, læs lige den.
Der er vist pladser nok rundt omkring.
--
~~~~~~~~~~~~~~~~
Hilsen Alf

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-05-04 18:55

Det korte og lange er:

Da politikkerne i 60'erne og 70'erne anlagde strandparkerne i køge bugt
nord, havde de store forventninger til lystbådssejlads. - så der er masser
af pladser og havnene ligger på en perlerække ... Priserne bærer præg af det
store udbud og havnen er velfungerende. - til gengæld er der langt ud af
bugten, når man skal på ture.

/Bjarke

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 24-05-04 18:14

"Rune" <rune@slambam.dk> skrev i en meddelelse
---snip---
> [...]
men
> den har op til 4 års ventetid på en bådsplads, og en gæstelejeplads vil

Det er muligt, du skal vente 4 år på en FAST plads i Svanemøllehavnen, men
der er udmærkede chancer for, at du kan få en såkaldt "fast låneplads" efter
et godt års tid. Men der er naturligvis ingen garantier

---
mvh, Peter Ingsø Laursen

Fra : Peter Andreasen

Dato : 25-05-04 19:14

Peter Ingsø Laursen wrote:

[pladser i Svanemøllen]

> Det er muligt, du skal vente 4 år på en FAST plads i Svanemøllehavnen, men
> der er udmærkede chancer for, at du kan få en såkaldt "fast låneplads" efter
> et godt års tid. Men der er naturligvis ingen garantier

Jeg kan bidrage med et konkret forløb: Jeg meldte mig ind i Sundet (een af de klubber der hører hjemme i
Svanemøllehavnen) i efteråret 2002. Sommeren 2003 fik jeg naturligvis ingen plads. Denne sæson har jeg heller ikke fået
plads, men iflg. havnekontoret har jeg gode chancer næste sæson. Dvs. gode chancer for at få en låneplads som Peter
omtaler ovenfor. Det skal tilføjes at jeg har en lille båd (L23, bredde under 2.5) -- hvis båden er stor (bred) er det
vist nok lidt vanskeligere at få plads.

- Peter

Fra : Jens Juul

Dato : 24-05-04 19:21

>Hvad skal jeg gøre, er der mulighed for
>at få en lille bådsplads i nogle andre havne i rimelig kørselsafstand
>rundt
>om København?

Lynetten .............

Mvh Jens

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-05-04 19:56

Uheldigvis faldt Jens Juul over tastaturet og skrev derved følgende:

> Lynetten .............

Mig bekendt er der udsolgt af små pladser, der er kun mellem pladser
tilbage, hvilket vil sige kategori 4..

Men det kan man jo bare købe i stedet, hvis man gider at betale
forskellen. Se mere på www.lynetten.dk hvor alle priser er opført.

Claus

Fra : Helle Skoett

Dato : 26-05-04 00:28

> [...]
for
> at få en lille bådsplads i nogle andre havne i rimelig kørselsafstand

Jeg synes, du skulle prøve at ringe til sejlklubberne i Sundkrogen (Lige ved
siden af svanemøllen). Her er klubberne Øst, Triton, Søhesten og Kvindelig
sejlklub(Ja, ja, måske du har en kæreste, hvad ved jeg...) Så vidt jeg ved,
har alle på bøje-ventelisterne med båd fået en låneplads i år. Så om ikke
andet er ventelisten kortere end den plejer at være.
Husk også, at ventelister til fast plads er en ting, noget andet er, når man
står med båden og bedende øjne - så plejer man i mange havne i det mindste
at kunne få en midlertidig plads - måske skal du flytte et par gange i løbet
af sommeren - så lærer du bare flere at kende. Men allerførst - meld dig ind
i en klub - så bliver adgangen til pladser lettere.
vh helle s

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 26-05-04 19:48

"Helle Skoett" <hs@bt.dk> skrev i en meddelelse

---snip---
> [...]
ind
> i en klub - så bliver adgangen til pladser lettere.

Fsva. Svanemøllehavnen hjælper hverken bedende øjne, korte kjoler eller Gl.
Dansk
Det er rigtigt, at man sikkert godt kan få skiftende pladser i løbet af
sommeren, men det er dælme også til en noget anden pris, end prisen for
fast/fast låne. Frit efter hukommelsen er det ca. 1500,-/mdr. for en båd
under 2,5 meter i bredden - og det er inkl. klubrabat. Det er 11.250,- for
hele sæsonen!
Et forslag kunne være at lave en aftale med Brøndby Havn (super flinke folk)
om at ligge der hele sommeren. Kombinér det så med at ligge de to mest
aktive måneder i Svanemøllen, og du har nemt sparet 5000,-

---
mvh, Peter Ingsø Laursen