Gummibåd
Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-05-04 19:21

Hej NG

Jeg har været på udkig efter en billig gummibåd
til vores sommerferie. Den skal bare bruges en uges tid som
underholdning for ungerne på vores tur på de Hollandske kanaler.

Jeg ville dog godt have haft noget lidt bedre end de almindelige
legetøjsbåde fra BR eller Harald Nyborg
(http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=7234&n=
60105
/ http://makeashorterlink.com/?B38814068 ) Så kunne man
måske bruge den de næste par år også........

Men det næste prisleje jeg kan finde synes jeg er for højt for
et stykke legetøj
http://www.shop.cvh.dk/product_nautisk.asp?product=22880 /
http://www.grejsiden.dk/shop/default.asp?ProductID=191

Der findes ikke en kvalitet imellem disse ???
Jeg havde regnet med at kunne finde noget til 5, 6, 700kr....

Det hjælper lidt at skrive - man får søgt lidt mere
Noget siger mig jeg skal lede efter en Sevylor Caravelle ....
( http://www.sevylor.com/boats/boats/caravelles1.html )
Nogle der ved hvor jeg får en sådan i DK ?

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-05-04 19:33

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

Davs.

Jeg faldt lige over dette link:

http://www.gummifabrikken.dk/default.asp?Action=List&KategoriID=56

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-05-04 19:36

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message

> "Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse
>
> Davs.
>
> Jeg faldt lige over dette link:
>
> http://www.gummifabrikken.dk/default.asp?Action=List&KategoriID=56

Jow jow - de er OK (Havde været der...), men det er prisen jo også !

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-05-04 19:42

Uheldigvis faldt Morten Hansen, IVAO over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Jow jow - de er OK (Havde været der...), men det er prisen jo også !

Jeg tror ikke, at du finder noget til den pris, du nævner. Det er alt
for lidt. Jeg har selv haft to af de almindelige gule/blå gummibåde,
som sælges hos diverse bådudstyrsforretninger. De koster omkring kr.
1200 - 1300,- og selve båden er ok. Men årene er noget møj. Første
gang, man tager fat, så bukker de...

Jeg tror ikke, at du finder noget billigere i en kvalitet, der også er
noget værd.

Claus

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-05-04 19:57

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> Uheldigvis faldt Morten Hansen, IVAO over tastaturet og skrev derved
> følgende:

> Jeg tror ikke, at du finder noget til den pris, du nævner.

Så bliver det bare en af BR legetøjsbådene de får.....
Men jeg synes selv de Sevylor både så OK ud - og noget
bedre kvalitet end BR bådene !
De priser jeg så lå omkring 40-60$, men jeg har ikke
fundet dem nogle steder i DK ... endnu

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-05-04 19:49

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jow jow - de er OK (Havde været der...), men det er prisen jo også !

Jeg tror ganske simpelt ikke, du finder en lignende kvalitet til færre
penge...det skulle da lige være brugt.

Jeg har selv overvejet den lille model eller en tilsvarende i et andet
fabrikat, men det bliver det jo også dyrere af.

Du kan sikkert også få en pæn pris for god gummibåd af ordentlig kvalitet
(og ikke mindst godkendt), skulle du holde helt op med at sejle igen.

Det sidste tror jeg nu ikke du gør efter sommerferien...

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-05-04 19:59

> "Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jeg tror ganske simpelt ikke, du finder en lignende kvalitet til færre
> penge...det skulle da lige være brugt.

Det tror jeg heller ikke - men det behøver ikke være sådan en
kvalitet til ungerne !

Det er "kun" et spørgsmål om kapital

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-05-04 20:08

On Sun, 23 May 2004 20:59:02 +0200, "Morten Hansen, IVAO"
<Morten.Hansen@ivao.org> wrote:

>Det er "kun" et spørgsmål om kapital

Godt nok er der rimelig plads i din BMW 735i, men du får da vist også
brug for den under dén ferie! (525 liter bagagerum)

/Mogens

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-05-04 20:15

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Godt nok er der rimelig plads i din BMW 735i, men du får da vist også
> brug for den under dén ferie! (525 liter bagagerum)

Vi klarer det nok - vi er jo (formentligt) 3 biler.....
Men jo - der er en del der skal med !

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-05-04 20:22

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> wrote in message

> Men jo - der er en del der skal med !

Ud over det sædvanlige kan i flæng nævnes
Badedyr, svømmegrej (sorkel, maske og fødder), fiskegrej
Altsammen til 5 unger.... og et par voksne skal der vel også
være lidt underholdning til

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-05-04 20:25

On Sun, 23 May 2004 21:21:40 +0200, "Morten Hansen, IVAO"
> [...]

>Badedyr, svømmegrej (sorkel, maske og fødder), fiskegrej
>Altsammen til 5 unger.... og et par voksne skal der vel også

Jep - så gummibåden må på taget. Har du nu "bjælker" til taget?

/Mogens

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-05-04 20:27

> Jep - så gummibåden må på taget. Har du nu "bjælker" til taget?

? Ikke tale om !
Sådan en kan vel pakkes ned i en taske/kasse ??

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-05-04 20:31

On Sun, 23 May 2004 21:26:59 +0200, "Morten Hansen, IVAO"
<Morten.Hansen@ivao.org> wrote:

>? Ikke tale om !

Hvorfor ikke? - med den tidligere nævnte gennemsnitsfart er der da
ingen fare for, at båden blæser væk

>Sådan en kan vel pakkes ned i en taske/kasse ??

Nope - en båd af dén type (ej BR) fylder hele bagagerummet, IMO...

/Mogens

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-05-04 20:35

Fra: http://www.gummifabrikken.dk/default.asp?Action=Details&Item=727
(Den Bjørn lige har købt)
"Leveres i bæretaske, med årer og pumpe "

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-05-04 20:37

On Sun, 23 May 2004 21:35:16 +0200, "Morten Hansen, IVAO"
<Morten.Hansen@ivao.org> wrote:

>Fra: http://www.gummifabrikken.dk/default.asp?Action=Details&Item=727
>(Den Bjørn lige har købt) "Leveres i bæretaske, med årer og pumpe "

Hvis du har ejet en fætter BR model, så vil du vide, at en gummidbåd
fylder mere, end man tror. MEGET mere

/Mogens

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-05-04 20:43

> Hvis du har ejet en fætter BR model, så vil du vide, at en gummidbåd
> fylder mere, end man tror. MEGET mere

Jeg har en......... 1 personers - den er godt nok ikke fra BR, men
af samme kvalitet.
Pustet op i fredags (for at se om den stadig var tæt) og jeg
har så pakket den samme i dag.
Den fylder 20x15x10cm - og kan bæres i den ene åregaffel
.....man skal "bare" have al luften ud !

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-05-04 20:53

On Sun, 23 May 2004 21:42:34 +0200, "Morten Hansen, IVAO"

Som Bjørn skriver: Bundbrædderne...
Men DÉ kan så komme på taget :)

/Mogens

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-05-04 21:02

> Som Bjørn skriver: Bundbrædderne...
> Men DÉ kan så komme på taget :)

Eller ind i skiposen
Der kan være lister på 3m - folk glor når man har været
i Silvan og købe lister og så bare putter dem i bagagerummet

Men det skal slet ikke være sådan en jeg skal have med
.....jeg har ikke lige økonomi til at give ungerne sådan et stykke legetøj
Hvis jeg ikke finder en Sevylor forhandler tror jeg at jeg nøjes
med at give dem den fra HN.

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 24-05-04 18:53

> [...]
> ....jeg har ikke lige økonomi til at give ungerne sådan et stykke legetøj
> Hvis jeg ikke finder en Sevylor forhandler tror jeg at jeg nøjes

Hvad med at lege en hos dem du alligevel leger båd hos - så kan du måske
endda lege en lille 3 hestes motor med ekstra. De gange jeg har lejet båd
har det typisk kostet ca. 500kr ekstra.

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 24-05-04 19:21

"Martin Rise Christensen" <martin@rise.dk> wrote in message

> Hvad med at lege en hos dem du alligevel leger båd hos - så kan du måske
> endda lege en lille 3 hestes motor med ekstra. De gange jeg har lejet båd
> har det typisk kostet ca. 500kr ekstra.

Jo - Men de havde kun én og den var allerede lejet ud
De havde tidligere haft nogle gummibåde også, men dem
havde de tage ud af sortimentet af sikkerhedsmæssige årsager.

Men jeg har nu fundet det jeg var på udkig efter
en gummibåd i kraftig kvalitet med dobbelt kammer
http://www.sevylor.com/boats/boats/caravelles1.html

Helst XR86GTX - alternativt K85.
Nu skal jeg "bare" finde et sted at købe den.......

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-05-04 20:41

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fra: http://www.gummifabrikken.dk/default.asp?Action=Details&Item=727
> (Den Bjørn lige har købt)
> "Leveres i bæretaske, med årer og pumpe "

Jeg vil give Mogens ret.

Den fylder altså en del.

Jeg vil mene omkring en meeeget stor tennistaske (og endda lidt mere).

Husk på at dørkbrædderne ikke lige sådan kan klappes sammen...

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-05-04 20:46

> [...]
>
> Jeg vil give Mogens ret.
>
> Den fylder altså en del.
>
> Jeg vil mene omkring en meeeget stor tennistaske (og endda lidt mere).

OK - den vi snakker om her er jo af en lidt tykkere kvalitet end min
Så den fylder nok også lidt mere så

Men det var jo slet ikke sådan en jeg ville have med.....
Bare en i stil med en af dem her:

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-05-04 20:53

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men det var jo slet ikke sådan en jeg ville have med.....
> Bare en i stil med en af dem her:
> http://www.sevylor.com/boats/boats/caravelles1.html

O.k. ... den fylder sikkert ikke mere end en godt flad indkøbspose (Netto).

Der er også en del forskel i vægten fra 5 til hele 25 kg på min nye.

Hr. Bjørn

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-05-04 20:29

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> .... og et par voksne skal der vel også
> være lidt underholdning til

Det kan i vel klare selv ellers kan det vel være på en DVD ....)

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-05-04 20:31

> "Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det kan i vel klare selv ellers kan det vel være på en DVD ....)

Hahaha - vi skal hele familien af sted - også mor, far og lillesøster

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-05-04 20:11

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er "kun" et spørgsmål om kapital

Hvad er ikke det....

Jeg har i dette sekund besluttet mig (og købt én on-line) for en Ori 3 til
de omtalte 3.995,- kr inkl. moms og levering.

Da jeg havde set, hvad en Zodiac koster (
http://www.unisafe.underudvikling.dk/images/8cb3176a2a1de4e01a6ad4178a20c5a6ZODIACslaebejoller2004tilwww.pdf )

kan jeg næsten få en 3Hk´s motor med i købet.

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-05-04 20:14

> [...]
>
> Jeg har i dette sekund besluttet mig (og købt én on-line) for en Ori 3 til
> de omtalte 3.995,- kr inkl. moms og levering.

Jeg kan kun ønske dig tillykke - og er selvfølgelig ikke det mindste jaloux

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-05-04 20:19

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg kan kun ønske dig tillykke - og er selvfølgelig ikke det mindste
jaloux

Tak for det .... og du må gerne få en tur i den
.............................. også..

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-05-04 20:23

> [...]
>
> KLIP

> jaloux
> >

> Tak for det .... og du må gerne få en tur i den

Jeg er frisk ! Du siger bare til..... når vi får lidt bedre vejr.
Det er da frygteligt som det har luftet de sidste par dage

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-05-04 20:31

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg er frisk ! Du siger bare til..... når vi får lidt bedre vejr.
> Det er da frygteligt som det har luftet de sidste par dage

Det er en aftale.

Jeg skal til Svendborg på tirsdag (der har været lidt el-tekniske samt
leveringsproblemer) og smide jollen i Ranzausminde Havn.

Herefter skal den sejles hjem og vejret ser ud til at arte sig i Pinsen.

Når den ligge på sin lokale plads, napper vi lige en snak. Så er du hjertens
velkommen.

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-05-04 20:38

> Når den ligger på sin lokale plads, napper vi lige en snak.

Du siger bare til !

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-05-04 20:44

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du siger bare til !

Oki Doki.

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-05-04 19:50

On Sun, 23 May 2004 20:21:22 +0200, "Morten Hansen, IVAO"
<Morten.Hansen@ivao.org> wrote:

>Jeg har været på udkig efter en billig gummibåd
>til vores sommerferie. Den skal bare bruges en uges tid som
>underholdning for ungerne på vores tur på de Hollandske kanaler.

Send udlejeren en mail vedr. muligheden for at leje een...

/Mogens

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-05-04 19:54

> Send udlejeren en mail vedr. muligheden for at leje een...

Det er forsøgt (allerede ved bestillingen) - de havde kun én - som
allerede var lejet ud
Dem de tidligere havde haft til udlejning havde de taget ud

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-05-04 20:03

On Sun, 23 May 2004 20:54:09 +0200, "Morten Hansen, IVAO"
> [...]

>allerede var lejet ud
>Dem de tidligere havde haft til udlejning havde de taget ud

Jeg spørger lige min hollandske ven (dansker)

/Mogens

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-05-04 06:37

On Sun, 23 May 2004 21:02:55 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Jeg spørger lige min hollandske ven (dansker)

Nix, men en "BR-model" koster kun 7 euro i den lokale :)

/Mogens

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 25-05-04 07:16

> Nix,

OK - NP

> men en "BR-model" koster kun 7 euro i den lokale :)

Endda billigere end her - men det kunne man vel kun forvente med
alt det vand
Nej nu skal det være en Sevylor - det var præcist sådan noget
jeg havde forestillet mig fra starten !
Har mailet dem og spurgt efter en DK forhandler.....

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-05-04 09:54

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

Har lige modtaget min nye.

Det er en ret stor taske.

Nu må jeg at få den pustet op og tjekke den af.

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 25-05-04 10:19

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message

> "Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse
>
> KLIP
>
> Har lige modtaget min nye.

Det var hurtigt !
Så er du jo ikke til at komme i nærheden af i dag

> Det er en ret stor taske.
>
> Nu må jeg at få den pustet op og tjekke den af.

Klart !
God fornøjelse. Jeg vil kører ind til www.cvh.dk og efter
en svømmevest til den mindste - og når jeg så er der alligevel
Vil jeg også kigge på den camuflage Sevylor gummibåd han
skulle have stående - og høre hvad han kan skaffe den model
jeg vil have til.

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-05-04 10:43

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det var hurtigt !

Ordren afgivet søndag og fragtmanden kom med den kl. ca. 10:00

Den skulle jo bare fra Sjælland til Jylland..

> Så er du jo ikke til at komme i nærheden af i dag

Der er gjort klar til oppustning.

Jeg vil lige smutte en tur og se hvad en lille 3 til 4Hk´s motor kan
erhverves til.

> God fornøjelse.

Hjertelig tak.

> [...]
> Vil jeg også kigge på den camuflage Sevylor gummibåd han
> skulle have stående - og høre hvad han kan skaffe den model

Kender du http://www.hpv.dk ... ?

Jeg kan se at en godkendt vest koster fra 129,50 og en speciel børnevest
koster 139,95.

Vi du have en syrevest (den puster sig selv op) koster den 299,50 og en
fuldautomatisk koster kun 439,50.

Alle priser er ekskl.. moms.

PS: Vi har den billige og dyre syrevest. De er ganske fine. Et nyt
"puste-kit" koster blot 119,95.

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 25-05-04 10:46

> Kender du http://www.hpv.dk ... ?

Det gjorde jeg ikke nej - men er ikke til private kan jeg se

> Jeg kan se at en godkendt vest koster fra 129,50 og en speciel børnevest
> koster 139,95.
>
> Vi du have en syrevest (den puster sig selv op) koster den 299,50 og en
> fuldautomatisk koster kun 439,50.

Jeg skal have en svømmevest - der er redningsveste om bord til alle
men sådan en kan han jo ikke bruge til at svømme med.....
cvh har en til 199,- (incl.)
(Jo jo - han skal selvfølgelig lære at svømme, men kan ikke endnu)

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-05-04 10:51

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> cvh har en til 199,- (incl.)
> (Jo jo - han skal selvfølgelig lære at svømme, men kan ikke endnu)

Det må være det, vi kalder en vandskivest.

Jeg mener ikke den kan holde ham flydende, men kun hjælper/aflaster ham.

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 25-05-04 11:02

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message

> "Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det må være det, vi kalder en vandskivest.

Aner ikke om den har et kælenavn.....
Det er sådan en:
http://www.shop.cvh.dk/product_nautisk.asp?product=7808

> Jeg mener ikke den kan holde ham flydende, men kun hjælper/aflaster ham.

Lige præcist hvad der er meningen - hjælpe ham.... så han forhåbenligt
får det lært rigtigt, men indtil da kan være med i vandet sammen med
de andre.

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-05-04 12:32

> [...]

> Lige præcist hvad der er meningen - hjælpe ham.... så han forhåbenligt
> får det lært rigtigt, men indtil da kan være med i vandet sammen med

Oki Doki.

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 25-05-04 12:58

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> wrote in message

> Det er sådan en:
> http://www.shop.cvh.dk/product_nautisk.asp?product=7808

Ja så fik knægten svømmevest - men jeg ingen gummibåd
Nu er der kun at vente på svar fra Sevylor om hvor den forhandles

Ellers må det blive en webshop.....

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-05-04 13:30

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja så fik knægten svømmevest

Fint fint.

> - men jeg ingen gummibåd

Øv.

> Nu er der kun at vente på svar fra Sevylor om hvor den forhandles

Mon ikke en eller anden gør det i DK.

> Ellers må det blive en webshop.....

Det er vel heller ikke så galt.

Jeg har nu fået pustet gummibåden op.

Der er lige plads til konen og jeg, så den er fin som rednings-/nød-/strand-
eller havnebåd.

Til 3 mindre unger ville den være perfekt til at tulle rundt i havnen i med
en lille 3Hk´s motor.

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 25-05-04 13:42

> Mon ikke en eller anden gør det i DK.

> Det er vel heller ikke så galt.

Nej jeg skal nok finde den et sted !
(Har allerede fundet webshops i US, UK og DE....)

> Jeg har nu fået pustet gummibåden op.

Så nu er du helt rød i hovedet eller hva'

> Der er lige plads til konen og jeg, så den er fin som
rednings-/nød-/strand-
> eller havnebåd.

Perfekt !
Endnu engang tillykke med den.

> Til 3 mindre unger ville den være perfekt til at tulle rundt i havnen i
med
> en lille 3Hk´s motor.

Lige præcist hvad de bruger den til her:
http://212.129.168.37:80/ViewerFrame?Mode=Motion&Resolution=640x480

Og var formentligt noget ligendende vi havde haft mulighed for at
leje....hvis vi havde været i (endnu) bedre tid ....Juni sidste år....
<G> hvordan kan man have kun én.......

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-05-04 13:50

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Lige præcist hvad de bruger den til her:
> http://212.129.168.37:80/ViewerFrame?Mode=Motion&Resolution=640x480

Jep ... dog ligner denne en 5-personers.

Sikke en færge, der ligger ved kajen...

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 25-05-04 13:51

> [...]
>
> "Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jep ... dog ligner denne en 5-personers.

Den helt til højre skulle være deres nye (fra i år) topmodel
Samme længde som "vores" - der så er lidt ældre og har en
anden indretning

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 25-05-04 13:49

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> wrote in message

> Lige præcist hvad de bruger den til her:
> http://212.129.168.37:80/ViewerFrame?Mode=Motion&Resolution=640x480

Der er i øvrigt webcam på den anden kaj - på port 81....
altså http://212.129.168.37:81

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 29-05-04 15:05

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> wrote in message

> Nej jeg skal nok finde den et sted !
> (Har allerede fundet webshops i US, UK og DE....)

En løsning er fundet

Det var dog ikke nemt !
Sevylor svarede aldrig tilbage på min forespørgsel. Ej heller
fbjsport.dk som var det eneste sted jeg havde set Sevylor i DK.

www.shipstore.com havde den til 120$, og da dollarkursen jo
ikke er så høj for tiden (6,31) var det er fint tilbud syntes jeg.
MEN så viste det sig at de skulle have samme pris for transporten
Så det blev droppet.......

Så fandt jeg den i Tyskland i stedet (på http://www.globetrotter.de ),
desværre til en noget højere pris.....140 ?.
Om jeg så køber den inden jeg taget af sted og betaler 18? i transport,
eller jeg køber den undervejs ved jeg ikke helt endnu.
(de har to forretninger i Hamburg der har åbent til kl 20:00, og vi
skal jo overnatte i Hamburg på vejen der ned....)
Jeg venter sikkert til vi tager afsted - så har jeg mulighed for at
se/røre ved dem inden jeg køber.......

Jeg har dog efterfølgende også fundet Sevylor både hos grejsiden.dk
og har selvfølgelig sendt dem en forespørgsel på om de kan skaffe den,
samt til hvilken pris.

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-05-04 20:13

> [...]

> Jeg har dog efterfølgende også fundet Sevylor både hos grejsiden.dk
> og har selvfølgelig sendt dem en forespørgsel på om de kan skaffe den,

Venter spændt på næste kapitel.

Det skal nok lykkedes for dig.

PS: Er lige kommet hjem efter en magstur fra Ranzausminde til Vejle.
6 timer i al ro og mag. Det var båre dejligt at få jollen i havn..
Nu skal vi have noget at spise. Et par gode venner holdt øje med vor færd
ind i fjorden og inviterede efterfølgende på middag. Vi er heldige...

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 30-05-04 10:30

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message

> "Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Venter spændt på næste kapitel.

Det bliver så nok ikke før jeg vender hjem fra ferien......

Jeg blev tilbudt at låne en jolle med motor af en ven i Holland.
Men afslog da jeg ikke har mulighed for at aflevere den efter brug.

> Det skal nok lykkedes for dig.

Det er der ingen tvivl om - når jeg først har sat mig noget i hovedet, så...

> PS: Er lige kommet hjem efter en magstur fra Ranzausminde til Vejle.
> 6 timer i al ro og mag. Det var båre dejligt at få jollen i havn..

Ja det kan jeg forestille mig ! Må have været en flot tur op igennem
Lillebælt - det var jo fint vejr !

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-05-04 10:38

On Sun, 30 May 2004 11:29:58 +0200, "Morten Hansen, IVAO"
<Morten.Hansen@ivao.org> wrote:

>Jeg blev tilbudt at låne en jolle med motor af en ven i Holland.
>Men afslog da jeg ikke har mulighed for at aflevere den efter brug.

Hvordan får du så fat i den?

/Mogens

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 30-05-04 12:49

> Hvordan får du så fat i den?

Han ville komme med den.....
Men jeg ville ikke være så fræk at sige han skulle komme
og hente den også !

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-05-04 11:01

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja det kan jeg forestille mig ! Må have været en flot tur op igennem
> Lillebælt - det var jo fint vejr !

Solen skinnede og bølgehøjden minimal, så ja, turen var helt eminent.

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 20-06-04 16:52

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> wrote in message

> Det bliver så nok ikke før jeg vender hjem fra ferien......

Det lykkedes mig ikke at vente så længe
Den er bestilt og forventes at være her sidst i næste uge.

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Mr.

Dato : 21-06-04 19:42

On Sun, 20 Jun 2004 17:52:07 +0200, "Morten Hansen, IVAO"
<Morten.Hansen@ivao.org> wrote:

>Den er bestilt og forventes at være her sidst i næste uge.

Du kommer til at leje en trailer med alt dét, I skal have med jer :)

/

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 21-06-04 22:02

"Mr." <SLET@DETTE.dk> wrote in message

> Du kommer til at leje en trailer med alt dét, I skal have med jer :)

Mon dog - mon dog. Vi kører 3 biler afsted.
Og jeg er jo ikke den der har mindst plads

Fra : Mogens

Dato : 24-06-04 21:01

On Mon, 21 Jun 2004 23:02:10 +0200, "Morten Hansen, IVAO"
<Morten.Hansen@ivao.org> wrote:

>Mon dog - mon dog. Vi kører 3 biler afsted.
>Og jeg er jo ikke den der har mindst plads

Næ, næ - men som du selv skriver: "Den fylder mere, end jeg havde
regnet med"
Nuvel - en tagboks er jo en mulighed...

/

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 25-06-04 05:34

"Mogens" <SLET@DETTE.dk> wrote in message

> Næ, næ - men som du selv skriver: "Den fylder mere, end jeg havde
> regnet med"

Jo, jo, men ikke mere end den stadig nok skal komme med
(60*35*20)

> Nuvel - en tagboks er jo en mulighed...

Nej ! Jeg vil ikke.....

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 24-06-04 13:00

> "Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> wrote in message

> Det lykkedes mig ikke at vente så længe
> Den er bestilt og forventes at være her sidst i næste uge.

Så kom det nye legetøj )))

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 24-06-04 13:07

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så kom det nye legetøj )))

Vi vil se den oppustet...

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 24-06-04 13:19

> Vi vil se den oppustet...

Du er velkommen
Den står oppustet på gulvet - men jeg har desværre ikke
noget digital camera

Den er i øvrigt præcist som ventet
Kraftig PVC... så der kan også siddes på kanten
Tog under 10 min at puste op med den 6l pumpe jeg købte med.
Den er dog en anelse større når den er sammenpakket,
end jeg havde regnet med.... nå - det går nok.

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 24-06-04 13:27

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du er velkommen

Af hjertet tak...

> Den står oppustet på gulvet - men jeg har desværre ikke
> noget digital camera

Hva´ pokker, er din mobilos *så* gammel---

> Den er i øvrigt præcist som ventet

Perfekt.

> Kraftig PVC... så der kan også siddes på kanten

Det ville have været min største bekymring set i forhold til de mere
professionelle udgaver.

Så det er også o.k.

> Tog under 10 min at puste op med den 6l pumpe jeg købte med.

De er faktisk ganske effektive disse pumper.

De hører med i de mere professionelle gummibåde ... disse
træde_på_blæsbælgspumper.

> Den er dog en anelse større når den er sammenpakket,
> end jeg havde regnet med.... nå - det går nok.

Fint fint ... det ville have været en ordentlig bet, hvis i ikke havde haft
plads...)

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 24-06-04 15:01

> Hva´ pokker, er din mobilos *så* gammel---

Ja - Maersk har ikke så mange penge

> De er faktisk ganske effektive disse pumper.
>
> De hører med i de mere professionelle gummibåde ... disse
> træde_på_blæsbælgspumper.

Jo - Sevylor's både fås også som sæt, med årer og pumpe.
Men kun de mindre - jeg valgte så en større model m. manometer.
Der var jeg jo ikke klar over at der på siden af båden sidder
en måler, så man kan se man ikke over-pumper den.
(eller solen måske kunne finde på at gøre !)
Fin feature !

> Fint fint ... det ville have været en ordentlig bet, hvis i ikke havde
haft
> plads...)

Det tror jeg sg* ikke jeg ville have fortalt her, hvis det var

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 24-06-04 15:18

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja - Maersk har ikke så mange penge

Jeg ved et .. de vil skú altid prutte om prisen...

> Fin feature !

Jep ... gaske smart. Det har min billige professionelle gummibåd ikke.

> Det tror jeg sg* ikke jeg ville have fortalt her, hvis det var

Rene Ord For Lommepengene...)

Hr. Bjørn

Fra : john lundsgaard

Dato : 25-05-04 13:48

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Til 3 mindre unger ville den være perfekt til at tulle rundt i havnen i
med
> en lille 3Hk´s motor.

STOOOP - ja undskyld jeg blander mig, men nu indfører du vel ikke en af de
der Hel...... gummiknallerter der i timevis terroriserer en ellers
aftenstille havn.

Det tror jeg ikke du gør, for der findes næsten ikke større pestilens end
sådan en påhængsmotorudrustet gummibåd der drøner rundt til ingen nytte, med
støj og uro i havnen til følge.

Vi har også gummibåd og børn med på ferie, men påhængsmotoren bruges kun når
vi ligger for anker, eller til nødvendig transport i havnen (når vi skal ud
at snorkle med hele udstyret) - og så kun lige ud af havnen og ind igen med
lav fart.

Skal ungerne aftenhygge i havnen, så foregår det pr. årer.

- ja det var bare lige det jeg ville sige.

hilsen John

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-05-04 13:54

"john lundsgaard" <john_lundsgaardXX@ofir.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> STOOOP - ja undskyld jeg blander mig, men nu indfører du vel ikke en af de
> der Hel...... gummiknallerter der i timevis terroriserer en ellers
> aftenstille havn.

Nope ... mine børn er ikke børn mere....

> [...]
> sådan en påhængsmotorudrustet gummibåd der drøner rundt til ingen nytte,

Hmmm .... det er vel ikke meget værre end naboens græsslåmaskine eller
motorsav...

> [...]
ud
> at snorkle med hele udstyret) - og så kun lige ud af havnen og ind igen

Vi skal kun bruge gummibåden til nødvendig transport, når ikke jeg kan
anvende V8´ren...

> Skal ungerne aftenhygge i havnen, så foregår det pr. årer.

Jeg har sagt til konen, husn skal begynde at træne.

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 25-05-04 13:58

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message

> Jeg har sagt til konen, husn skal begynde at træne.

Hehehe - pas nu på hun ikke læser det - så bliver det bare dig der
skal tage opvasken i dag

Man kan jo også få en el-motor.......

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-05-04 14:09

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hehehe - pas nu på hun ikke læser det - så bliver det bare dig der
> skal tage opvasken i dag

Det gør jeg hver aften....

Jeg er den eneste, der kan dosere maskinen nøjagtigt ........ efter hun har
fyldt den...)

> Man kan jo også få en el-motor.......

Jep.

Jeg havde dog tænkt mig at anskaffe en benzinmotor som i nødstilfælde også
kunne anvendes som hjælpemotor, hvis V8´ren af uransaglige årsager opgav
ævred.

Jeg skulle nok kunne finde plads til en 4Hk´s i motorrummet.

Jeg skal dog først have udtænkt et snedigt monteringssystem på
badeplatformen som nemt kan "knipses" på.

Systemet skal konstrueres så, der ingen dimser eller dutnaser sidder tilbage
efter afmontering af holder/motor.

Jeg skal også lave et fint ophæng i motorrummet til påhængsmotoren, der
burde kunne findes plads. Det dog betyde at påhængsmotoren skal ud, når
hovedmaskinen skal serviceres.

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 25-05-04 14:15

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message

> Jeg er den eneste, der kan dosere maskinen nøjagtigt ........ efter hun
har
> fyldt den...)

Hehehe

> [...]
> kunne anvendes som hjælpemotor, hvis V8´ren af uransaglige årsager opgav

Ja jeg ved ikke hvor meget sådan en el-motor kan klare, så om
benzin contra el, det gør nogen forskel ved jeg ikke.....
Men 4 hk er vel 4 hk uanset om det er el eller benzin ?

> Jeg skulle nok kunne finde plads til en 4Hk´s i motorrummet.
>
> Jeg skal dog først have udtænkt et snedigt monteringssystem på
> badeplatformen som nemt kan "knipses" på.

Fås det ikke færdiglavet ?

> Jeg skal også lave et fint ophæng i motorrummet til påhængsmotoren, der
> burde kunne findes plads. Det dog betyde at påhængsmotoren skal ud, når
> hovedmaskinen skal serviceres.

Jo jo - men lyder som en god ide alligevel - så tit er det vel heller ikke
den skal have service.

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-05-04 14:26

> [...]

> benzin contra el, det gør nogen forskel ved jeg ikke.....
> Men 4 hk er vel 4 hk uanset om det er el eller benzin ?

Jow .... men hvor mange batterier svarer en 10-liters reservedunk til..?

> Fås det ikke færdiglavet ?

Jeg har ser dem i katalogerne, men er ikke sikker på om de skal skrues fast.

Deet vil naturligvis blive undersøgt ellers håber jeg på min kammerat
"rustfristålsvejseren" kan hjælpe mig....

> Jo jo - men lyder som en god ide alligevel - så tit er det vel heller ikke
> den skal have service.

Nope ... kun én gang om året. Skal dog kunne kigge olie og deslignende efter
uden problemer.

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 25-05-04 14:31

> Jow .... men hvor mange batterier svarer en 10-liters reservedunk til..?

Ved ikke hvor langt de kører på en liter strøm - men de må vel være
rimeligt økonomiske.. ellers fik de dem nok ikke solgt.

> Jeg har ser dem i katalogerne, men er ikke sikker på om de skal skrues
fast.

Det tror jeg nemlig også jeg har.....

> Deet vil naturligvis blive undersøgt ellers håber jeg på min kammerat
> "rustfristålsvejseren" kan hjælpe mig....

Det er altid godt at have venner !

> Nope ... kun én gang om året. Skal dog kunne kigge olie og deslignende
efter
> uden problemer.

Klart - der ville ikke være meget ved at skulle flytte den hver gang man
skulle
ud at sejle !

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-05-04 15:46

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ved ikke hvor langt de kører på en liter strøm - men de må vel være
> rimeligt økonomiske.. ellers fik de dem nok ikke solgt.

Det tror jeg nu ikke.

Hvad mon en 4 Hk´s 12 volts el-motor trækker i amp..?..

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 25-05-04 16:22

> "Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det tror jeg nu ikke.
>
> Hvad mon en 4 Hk´s 12 volts el-motor trækker i amp..?..

Aner det ikke - jeg har bare, på mange af de billeder jeg har fra
Holland, set mange joller bruge el-motor.

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-05-04 17:26

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Aner det ikke - jeg har bare, på mange af de billeder jeg har fra
> Holland, set mange joller bruge el-motor.

Det kan være, der ikke i visse områder overhovedet må sejles med
brændstofsmotorer.

Træskodanserne tager en del hensyn til deres vandmiljø (efter en uhyre
overproduktion af dyr).

Her er en model med "kun" 4 x 70 amps blybatterier.

Ideen er ganske smart...

http://www.amemco.com/whattdoes/whattdoes.html

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 25-05-04 18:47

> [...]
>
> KLIP

> Det kan være, der ikke i visse områder overhovedet må sejles med

Det er jeg helt sikker på der er steder man ikke må !
For som du skriver:

> Træskodanserne tager en del hensyn til deres vandmiljø (efter en uhyre
> overproduktion af dyr).
>
> Her er en model med "kun" 4 x 70 amps blybatterier.
>
> Ideen er ganske smart...

Ser ok ud !
Teknikken bliver også der bedre og bedre.

--
Morten Hansen

Virtual Aviation - www.ivao.org