Bremselys
Fra : uffe.j

Dato : 23-05-04 19:15

Der har før været snak om fra hvilken årgang blinklys er påbudt. Men hvordan
med bremselys.
Er der også et tidspunkt hvor det blev krævet? Hvornår var det for øvrigt
med blinklysene?
--
uffe.j@privatnospam.dk
Ved svar, fjern "nospam".

Fra : TH

Dato : 23-05-04 21:06

> [...]
> med bremselys.
> Er der også et tidspunkt hvor det blev krævet? Hvornår var det for øvrigt

Hej Uffe.

Mig bekendt er det ikke påbudt med blinklys på en motorcykel, men hvis
blinklys er monteret skal de til gengæld virke.

Lovgivning vedr. indførelsen af stoplys har jeg ikke kendskab til.

VH Tim.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-05-04 21:44

> Er der også et tidspunkt hvor det blev krævet? Hvornår var det for
> øvrigt med blinklysene?

1. marts 1995 så vidt jeg husker.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-05-04 23:52

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> writes:

> 1. marts 1995 så vidt jeg husker.

Næsten rigtigt, det er september 1995, vistnok d. 1.

Min nyindkøbte DT125R er indregistreret nogle måneder inden, så på den
kan jeg lovligt køre uden blinklys Så er der bare det med
knopdækkene, hvor det kniber lidt med lovligheden
--
mvh Jes Vestervang - med karnevalstømmermænd... piv...

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Martin Sørensen

Dato : 24-05-04 21:50

> [...]
> kan jeg lovligt køre uden blinklys Så er der bare det med
> knopdækkene, hvor det kniber lidt med lovligheden

Jeg synes dog at det ser fiksere ud med blink, frem for at række armen
ud når man skal dreje.
Men hvis de ikke kan holde til et par styrt, så nytter det selvfølgelig
heller ikke noget, for det forventer man vel næsten på sådan en DT125R..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-05-04 22:49

> Jeg synes dog at det ser fiksere ud med blink, frem for at række armen
> ud når man skal dreje.

Det kan der være noget om. Men jeg bruger da den med armen af og til

> Men hvis de ikke kan holde til et par styrt, så nytter det selvfølgelig
> heller ikke noget, for det forventer man vel næsten på sådan en DT125R..

Det gør man vist
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Bondemand

Dato : 23-05-04 23:12

Motorcykel med egenvægt over l2o kg, der første gang indregistreres efter
den l. juli 1956, skal være forsynet med stoplygte

Kilde: http://www.motorhistorisk.dk/udstyrsbkg.htm

Mvh
Bondemand