Kawasaki GPX 600 R
Fra : Peter

Dato : 22-05-04 23:34

Nogle som har nogle data på maskinen såsom:

topfart
acceleration 0-100
Vægt osv.

Ellers noget godt eller skidt at sige om modellen og hvad skal man være
opmærksom på ved køb? Regner med at købe motorcykel for 50000-60000 kr.

Har også lidt kig på

Yamaha Fzr 600

Hvad er der at sige om denne model og er det skidt hvis det er en US model?

På forhånd tak for svar!

Fra : Pwh

Dato : 23-05-04 08:30

Peter wrote:
> Nogle som har nogle data på maskinen såsom:
>
> topfart
> acceleration 0-100
> Vægt osv.

Ifølge Mc-Revy kører den 230km/t og går 0-100 på 4.5 sek
den har en tørvægt på 180kg.

> Ellers noget godt eller skidt at sige om modellen og hvad skal man
> være opmærksom på ved køb? Regner med at købe motorcykel for
> 50000-60000 kr.

Jeg havde en i 3 sæsoner, og den kørte fint uden nævnværdige probs.
Det er en dejlig letkørt mc som efter min mening styrer og bremser godt.
Hvis jeg havde 50-60K at handle mc for tror jeg nu nok at jeg ville se mig
om efter en noget mere moderne model eller en større mc.
Men det kommer jo også meget an på om du skal have kasko på dyret,
så kan det faktisk godt betale sig at gå den anden vej rundt. Udvælg dig
de mc'er der kan værer interresante for dig og check op med hvor meget
du skal betale i kasko, husk at få tilbuddet skrifteligt. Du vil blive ret overrasket
over forsikringsselskabernes logik i hvad præmien er på forskellige modeller.

Feks betaler jeg 1700kr/år for min Kwak KR-1'er for fuld kasko, en tilsvarende
Suzuki RG250 (som yder mindre og koster under det 1/2) ville koste mig
ca 7000kr/år hos Fair. Fair kunne ikke forklarer mig logikken i det.

/Jens http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=420

Fra : Armand

Dato : 23-05-04 11:01

Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en

> Jeg havde en i 3 sæsoner, og den kørte fint uden nævnværdige probs.
> Det er en dejlig letkørt mc som efter min mening styrer og bremser godt.

Især GPX750'eren, men også den sjældnere sete 600'er led under problemer med
vipparmene!
Det er sandsynligt at modeller der stadig kører efter de mellemliggende år
har fået rettet fejlen (hvis der da overhovedet blev foretaget en
modificering, andet end at man hurtigt derefter lancerede ZZR600 hhv. ZXR750
der ikke arvede problemet :-/ ), eller er blot ikke synes ramt af
problemet; men jeg ville nok sikre mig imod dén skjulte udgift igennem
Barfoeds metode til sikring imod GSXF-knaster!

> Hvis jeg havde 50-60K at handle mc for tror jeg nu nok at jeg ville se mig
> om efter en noget mere moderne model eller en større mc.

Jup!
Næsten hele 600-markedet under Honda ligger i dén prisklasse, så der er frit
valg på hylde et hvoriblandt alle i modsætning til GPX600 er i 100-Hk's
eliten:
-Suzuki RF 600 er blandt de mest spændende/anderledes!
-(den sene) FZR600R er også markant anderledes og endog mere sjældent set
end
RF'eren!
-ZZR 600 er med en anelse højere kørestilling og kåbe noget mere allround
(kald det bare touring-egnet), men køreegenskaberne er ikke ringere end de
andre i klassen af den grund!

GPX600 falder faktisk helt uden for den klasse p.g.a. ydelsen og bør
forøvrigt ikke ligge i dét prisleje :-|

> [...]
overrasket
> over forsikringsselskabernes logik i hvad præmien er på forskellige

Og deromkring vil det vise sig at de sportslige kåbebeklædte modeller er
uhyrligt dyre at forsikre, og selv større men nøgne modeller vil vise sig at
være ligeså billige at forsikre - Men det hjælper jo ikke hvis det er et
must at det er en sportsmodel

--
Armand.

Fra : Pwh

Dato : 23-05-04 12:14

> [...]
> vise sig at være ligeså billige at forsikre - Men det hjælper jo ikke
> hvis det er et must at det er en sportsmodel

Hov hov, kan min Kwak KR-1 ikke kaldes en sportsmodel :-?
Men hvis Peter feks forelskede sig i en Gpz900R eller en Gpz1000Rx
så ville han nok finde ud af at mange selskaber ville have urimeligt meget
mere for at forsikre Rx'en pgr den lille detalje med 100ccm mere og en
nypris der dengang var 20K højere. Det er simpelthen med at chekke op
med de forskellige selskabers klasseindelinger som er vidt forskellige
og så handle ud fra det, det kan faktisk tit betale sig at købe en mc der
koster 10K mere fordi at den er billig i forsikring, merprisen er der jo også
en fair chanche for at få igen ved salg senere hen. Dyre forsikringspræmier
er penge ud af vinduet som man aldrig ser igen. Fokuser mere på de faste
udgifter og ikke bare på om mc'en koster 10K mere eller mindre.

/Jens (der har handlet mc på den måde de sidste 20 år)

Fra : Hekto

Dato : 23-05-04 12:21

Pwh wrote:

> Hov hov, kan min Kwak KR-1 ikke kaldes en sportsmodel :-?

Nej! ... hva' tror du 'R'et står for? 'K'et giver sig selv!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Pwh

Dato : 23-05-04 13:16

Hekto wrote:

> Nej! ... hva' tror du 'R'et står for? 'K'et giver sig selv!

Hæ, det havde jeg sgu aldrig skænket en tanke
Men jeg tror nu ikke Armand mente at Racingmodeller ville
værer specielt billige i forsikring, men hos Fair synes de ikke
at en KR-1'er er en racer, og det ved de vel bedst
Jeg spillede med helt åbne kort da jeg indhentede tilbud fra dem,
men de var ubøjelige, det var ikke en racer på niveau med en RG250'er
Ellers var der heller ikke røget kasko på, men til 1700kr sige man ikke nej

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 23-05-04 13:36

Pwh wrote:

> Jeg spillede med helt åbne kort da jeg indhentede tilbud fra dem,
> men de var ubøjelige, det var ikke en racer på niveau med en RG250'er

Jamen, det har de da også 100% ret i! Jeg forstår så bare ikke hvorfor
det er KR'en der er billig og ikke RG'en???? ;0)
Men ... som du siger ... det må de selv om!!

Fra : Moller

Dato : 23-05-04 14:18

Armand wrote:

> problemet; men jeg ville nok sikre mig imod dén skjulte udgift igennem
> Barfoeds metode til sikring imod GSXF-knaster!

> -Suzuki RF 600 er blandt de mest spændende/anderledes!

   Sjovt, du både advare mod GSXF knaster osv... og så snakke om en RF600,
som er baseret på samme motor :) mener det er de gamle luft/olie kølet
Gixxere den er en afart af :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : jesper

Dato : 23-05-04 20:28

Moller <news@molnit.com> wrote in message news:<40b0a433$0$3046$14726298@news.sunsite.dk>...

>    Sjovt, du både advare mod GSXF knaster osv... og så snakke om en RF600,
> som er baseret på samme motor :) mener det er de gamle luft/olie kølet
> Gixxere den er en afart af :)

RF'eren er vandkølet og en helt anden motor....

Jesper
www.buff-mc.dk

Fra : Armand

Dato : 23-05-04 22:30

Moller <news@molnit.com> skrev i en

> Sjovt, du både advare mod GSXF knaster osv... og så snakke om en RF600,
> som er baseret på samme motor :) mener det er de gamle luft/olie kølet
> Gixxere den er en afart af :)

RF'erne er af den vandkølede generation, og dém har jeg her på gruppen ladet
mig fortælle ikke har de oliekøledes knastproblemer :-|

--
Armand.