[snip-snap-snude]
> Spørgsmålet er så om jeg skal køre til et værksted, og pille
> sømmet ud der, hvorefter de (på værkstedet) tager stilling til hvordan det
> skal lappes. Hvad ville I gøre ? Skal der en plug i eller hvordan lapper
man
> bedst et sådanne hul. Et nyt bagdæk koster en formue.
[snip-snap-snude]
Jeg har nu kørt rundt med et lappet dæk i næsten et år, og omkring 8.000 km.
Jeg har ikke haft nogen som helst problemer, og jeg holder mig bestemt ikke
på hverken 40 eller 80 km/t. Jeg har tværtimod mange gange været oppe på
200+ km/t i længere stræk - også uden problemer (det var selvsagt på
autobahn

. Kort sagt, jeg bruger min MC helt som hvis der var et
splinternyt (tilkørt) dæk på !
Jeg havde også kørt et søm op i dækket og det var ikke mere end ca. 1000 km.
gammelt, og jeg havde altså ikke lige endnu 2K til dæk på det tidspunkt. Jeg
spurgte også her på NG og fik nogenlunde samme svar som du: "Det kan lappes,
men kør forsigtigt".
Jeg vil ikke sidde her og love dig, at det bare holder som var det et nyt
dæk, men jeg har altså ikke selv haft problemer.
Jeg fik det ordnet hos
www.rmc-motor.dk, der dog ikke var helt billig med
operationen. Jeg gav 250,- for det og fik senere flere tilkendegivelser her
på DFM om at det skam kun skulle koste omkring en hund.
De rmc gjorde var at sætte en prop-agtigt hård-gummi tingest i fra
indersiden af dækket. Denne prop har form som en stor gummi-tegnestift, og
puttes altså i hullet fra indersiden og det overflødige stift, der stikker
ud skæres af. Der er selvsagt en masse superhærdende lim på denne prop, så
jeg vil tro, at der skal køres RIGTIG stærkt for at den lige popper ud igen.
Nogen der har prøvet dette, så sig endelig til !!!
Carsten