/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Transport af mc
Fra : Zacho


Dato : 20-05-04 17:42

Hejsa.

Jeg skal et smut til Tyskland i weekenden og hente en Honda.
En kammerat har en varevogn jeg kan låne.

Men hvordan sikrer jeg mig bedst, at den ikke vælter under turen?

Kan man få et eller andet stativ, der kan holde den ?


På forhånd tak.







 
 
Thomas Buus Andersen (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 20-05-04 17:58


"Zacho" <idonthave@mail.com> skrev i en meddelelse
news:40acdfe2$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa.
>
> Jeg skal et smut til Tyskland i weekenden og hente en Honda.
> En kammerat har en varevogn jeg kan låne.
>
> Men hvordan sikrer jeg mig bedst, at den ikke vælter under turen?
>
> Kan man få et eller andet stativ, der kan holde den ?

Jeg hentet også min i en kassevogn. Der var desværre ingen mulighed for at
fastgøre
noget i bunden af den (sprinter). Så jeg havde en madras med jeg satte op ad
siden på kassevogen. Så kørte jeg ellers bare cyklen op
og helt frem med forhjulet, så den ikke kunne trille. Spændte den til op ad
siden, og det virkede bare. Måtte tage et sidespejl og et blinklys af.

Men er der kroge i gulvet, så stil den midt på gulvet, stadig med forhjulet
op mod væggen. Og spænd den så godt til med de her "spil" man kan få i
Harald Nyborg for 25kr.

>
>
> På forhånd tak.
Thomas



anders majland (20-05-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 20-05-04 18:01

> Men er der kroge i gulvet, så stil den midt på gulvet, stadig med
> forhjulet op mod væggen. Og spænd den så godt til med de her "spil"
> man kan få i Harald Nyborg for 25kr.

Og dem skal man ikke have alt for stor tillid til for de er bestemt
heller ikke mere værd .... Så sørg for en dobbeltsikring hvis en af dem
skulle gå op i syningerne ....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Claus Rittig (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 20-05-04 20:29

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:40ace496$0$3057$14726298@news.sunsite.dk...
> > Men er der kroge i gulvet, så stil den midt på gulvet, stadig med
> > forhjulet op mod væggen. Og spænd den så godt til med de her "spil"
> > man kan få i Harald Nyborg for 25kr.
>
> Og dem skal man ikke have alt for stor tillid til for de er bestemt
> heller ikke mere værd .... Så sørg for en dobbeltsikring hvis en af dem
> skulle gå op i syningerne ....

Enig!
Jeg har tabt min CR250 ud af traileren på vej til træning engang, fordi en
af de forp..... Harald Nyborg stropper sprang. Brug hellere rigtige
tie-downs.

Rittig



anders majland (20-05-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 20-05-04 22:11

> Jeg har tabt min CR250 ud af traileren på vej til træning engang,
> fordi en af de forp..... Harald Nyborg stropper sprang. Brug hellere
> rigtige tie-downs.

uha ....

Men jeg kan supplere med at Molslinien til denne sæson har valgt at købe
stropper til odden->århus færgerne i HN kvalitet. Vi er ikke ret langt
hende i sæsonen og mange af dem er allerede istykker .... Men det er nu
sjældent nødvendigt med ret megen surring der. De mindre færger der
sejler på ebeltoft danser lidt mere. Der er der til gengæld kun nogle
stykker nylon reb at binde med.... Så jeg har altid mine egne stropper
med. Ikke nogen særligt gode - men jeg kender deres begrænsninger og de
er ok til færgebrug. Jeg stoler dog ikke nok på dem til trailerbrug uden
ekstra sikringer.... (Har kørt Odense->Hvolris med Apriliaen ....og et
kortere stræk med tenere'en)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Armand (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-05-04 22:54


Claus Rittig <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:c8j0qf$1ntg$1@news.dansketelecom.com...
> "anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
> meddelelse news:40ace496$0$3057$14726298@news.sunsite.dk...
> > > Men er der kroge i gulvet, så stil den midt på gulvet, stadig med
> > > forhjulet op mod væggen. Og spænd den så godt til med de her "spil"
> > > man kan få i Harald Nyborg for 25kr.
> >
> > Og dem skal man ikke have alt for stor tillid til for de er bestemt
> > heller ikke mere værd .... Så sørg for en dobbeltsikring hvis en af dem
> > skulle gå op i syningerne ....
>
> Enig!
> Jeg har tabt min CR250 ud af traileren på vej til træning engang, fordi en
> af de forp..... Harald Nyborg stropper sprang. Brug hellere rigtige
> tie-downs.

Som modvægt kan jeg oplyse at de endnu ikke har svigtet mig, og jeg har
ellers kørt nogle km's i Skandinavien med RGV'en spændt på på'ningsvugnen,
samt fra Oldenburg med en gaaammel CBR600!
Jeg har dog kasseret to igennem tiden: èn p.g.a. at skralden blev næsten
umulig at bruge p.g.a. overbelastning, og én p.g.a. halv gennemslidning af
remmen. Sidstnævnte skralde med deraf følgende kort rem, nåede dog at blive
taget til nåde som alternativ inden den ramte bunden af skraldespanden!

Trick'et er forøvrigt at fastspænde så vidt som muligt under affejdringen,
hvor modellens vuggen under transporten ikke medfører at stropperne løsner
sig, endsige slides!

--
Armand.







Soren Lindholt (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 21-05-04 09:27

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote svigtet mig, og jeg har
> ellers kørt nogle km's i Skandinavien med RGV'en spændt på på'ningsvugnen,
> samt fra Oldenburg med en gaaammel CBR600!
> Jeg har dog kasseret to igennem tiden: èn p.g.a. at skralden blev næsten
> umulig at bruge p.g.a. overbelastning, og én p.g.a. halv gennemslidning af
> remmen. Sidstnævnte skralde med deraf følgende kort rem, nåede dog at
blive
> taget til nåde som alternativ inden den ramte bunden af skraldespanden!
>
> Trick'et er forøvrigt at fastspænde så vidt som muligt under affejdringen,
> hvor modellens vuggen under transporten ikke medfører at stropperne løsner
> sig, endsige slides!
>
> --
Der er flere slags fra HN, nogen af dem er gode nok, men dem der med fire
tiedowns i én pakke er dumme og dårlige, de krøller, vringler og vil
ingenting dú til.





Armand (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-05-04 11:06


Soren Lindholt <lindholt@person.dk> skrev i en
news:40adbd45$0$789$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote

> > ......................de har aldrig svigtet mig, og jeg har
> > ellers kørt nogle km's i Skandinavien med RGV'en spændt på
> > på'ningsvugnen, samt fra Oldenburg med en gaaammel CBR600!
> > Jeg har dog kasseret to igennem tiden
>
> Der er flere slags fra HN, nogen af dem er gode nok, men dem der med fire
> tiedowns i én pakke er dumme og dårlige, de krøller, vringler og vil
> ingenting dú til.

OK!
Jeg har noteret mig dem i "sampak", og dé er også noget smallere end dem jeg
har købt enkeltvis!
Til min historie hører at jeg i første omgang fik købt nogle skralder med
bånd på, som ikke er nær så brugbare som dem med en krog i skralden og
yderligere et løst bånd med en krog på!
I min lovprisning ligger også at spore at jeg efterhånden har haft dem i
nogle år (derved at de ikke svigter mig og således heller ikke bliver smidt
ud/ombyttet), så det er jo heller ikke HN's produkter af d.d. at jeg kan
forsvare!

--
Armand.






Allan Bojesen (22-05-2004)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 22-05-04 13:51

Armand wrote:

> Til min historie hører at jeg i første omgang fik købt nogle skralder med
> bånd på, som ikke er nær så brugbare som dem med en krog i skralden og
> yderligere et løst bånd med en krog på!

Jeg har også i et par år anvendt HN's med kroge, og har ikke haft
negative oplevelser.

> I min lovprisning ligger også at spore at jeg efterhånden har haft dem i
> nogle år (derved at de ikke svigter mig og således heller ikke bliver smidt
> ud/ombyttet), så det er jo heller ikke HN's produkter af d.d. at jeg kan
> forsvare!

Ditto

Allan Bojesen

MKS - 74 (20-05-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 20-05-04 18:12

On Thu, 20 May 2004 18:42:18 +0200, "Zacho" <idonthave@mail.com>
wrote:

>Hejsa.

Daw

>Jeg skal et smut til Tyskland i weekenden og hente en Honda.

Se'fø'li skal du det - ingen grund til at hente skrammel....

>En kammerat har en varevogn jeg kan låne.

Lækkert...

>Men hvordan sikrer jeg mig bedst, at den ikke vælter under turen?

Kommer meget an på hvordan den varevogn ser ud, på mange er der en
eller anden mulighed for at spænde surreremme/bagagebånd fast i bunden
eller siden, køb nogle i anstændig kvalitet med skralde, koster ikke
alverden selvom de billigste er lige billige nok, 2-3 stykker er nok,
så kører du cyklen helt op mod kabinen, og låser den fast der så den
holder lige (gerne med forhjulet lidt i spænd mod bagenden af
kabinen), med remmene hvis muligt og samtidig sætter du så en
kabelstrip på forbremsen og lægger evt. noget i spænd mod baghjulet og
"låser" bagenden med en rem på tværs rundt om baghjulet og fastgjort
på hver side. Om man skal sætte cyklen på centralstøttebenet er
meningerne meget delte om - Jeg gør det aldrig, du behøver heller ikke
spænde remmene så hårdt at cyklen bliver trykket ned i affjedringen,
bare fast og tjek så spændingen et par gange undervejs og juster hvis
nødvendigt. Er der ikke mulighed for at bruge spændebånd kræver det
lidt mere kreativitet....

>Kan man få et eller andet stativ, der kan holde den ?

Kan man godt , men det er slet ikke nødvendigt, jeg har efterhånden
transporteret ret mange cykler og ovenstående metode har aldrig givet
problemer - Go' tur....

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Peter Cordtz (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter Cordtz


Dato : 20-05-04 19:53

Jeg ved ik lige med den varevogn du har, men når jeg køber ting hos fx.
ikea,
og hyrer en 3 gange 34, så har de inde i vognen nogle seler, som de kan
spænde ting
fast til vægen med.

peter

"Zacho" <idonthave@mail.com> wrote in message
news:40acdfe2$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa.
>
> Jeg skal et smut til Tyskland i weekenden og hente en Honda.
> En kammerat har en varevogn jeg kan låne.
>
> Men hvordan sikrer jeg mig bedst, at den ikke vælter under turen?
>
> Kan man få et eller andet stativ, der kan holde den ?
>
>
> På forhånd tak.
>
>
>
>
>
>



m0rt3n (20-05-2004)
Kommentar
Fra : m0rt3n


Dato : 20-05-04 20:34

"Zacho" <idonthave@mail.com> skrev i en meddelelse
news:40acdfe2$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Men hvordan sikrer jeg mig bedst, at den ikke vælter under turen?

husk at sætte den i gear
-m0rt3n zrx1100



Richard (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 20-05-04 21:02

Zacho wrote:

> Jeg skal et smut til Tyskland i weekenden og hente en Honda.

Nåeh, hvad blev det så - vel ikke en CB1 med 105 PS / 34 Eingetragen

> Men hvordan sikrer jeg mig bedst, at den ikke vælter under turen?

Et alternativ til Michaels forslag med at spænde cyklen let sammen over
fjedrene er, at spænde cyklen helt fast med gjordene fæstnet i den
uaffjedre del - dæk og forgaffel under/ved tværbroen - og så lade den
stå og arbejde i sin egen affjedring. På den måde arbejder - og slides -
gjordene ikke under affjedringsbevægelserne som ellers.

Har cyklen kun sidestøtteben kan du såmænd godt stille den på det, bare
du spænder cyklen godt op til modsat side, så dens vægt ikke hviler på
sidestøttebenet. Men på den måde kan du spænde cyklen op alene, det er
svært hvia du ikke bruger noget støtte ben

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com


Zacho (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Zacho


Dato : 21-05-04 13:55


"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40ad0ef0$0$249$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Nåeh, hvad blev det så - vel ikke en CB1 med 105 PS / 34 Eingetragen

Hæ hæ... Nej, trak næsen tilbage igen. Der var flere ting ved sælger der
ikke
virkede helt troværdigt.

Det bliver en CBR 600 F3. Skal i hvert fald ned og kigge på den i morgen.

Takker for alle de gode råd. Jeg kan nu trygt drage afsted...




Richard (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 21-05-04 14:25

Zacho wrote:

>> Nåeh, hvad blev det så - vel ikke en CB1 med 105 PS / 34 Eingetragen

> Hæ hæ... Nej, trak næsen tilbage igen. Der var flere ting ved sælger der
> ikke virkede helt troværdigt.

Synd, kæk cykel den CB1, men godt du anede uråd i tide

> Det bliver en CBR 600 F3. Skal i hvert fald ned og kigge på den i morgen.

Jamen, sådan en CBR går man vist heller ikke helt fejl af, så held og
lykke med turen - og din nye cykel

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Ginge (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Ginge


Dato : 21-05-04 00:07


"Zacho" <idonthave@mail.com> skrev i en meddelelse
news:40acdfe2$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa.
>
> Jeg skal et smut til Tyskland i weekenden og hente en Honda.
> En kammerat har en varevogn jeg kan låne.
>
> Men hvordan sikrer jeg mig bedst, at den ikke vælter under turen?
>
> Kan man få et eller andet stativ, der kan holde den ?
>
>
> På forhånd tak.
>
>

Hej

Jeg har hentet mange motorcykler i tyskland,
hvis ikke din kassevogn har huller i siden eller i bunden
ved jeg ikke lige hvordan du gør det,
jeg har kroge i bund og sider så det er intet problem,
men sørg for at have 4 stropper pr. cykel, jeg
taler af erfarring.

Per.



J.C.Kløve (21-05-2004)
Kommentar
Fra : J.C.Kløve


Dato : 21-05-04 10:33

Så var det lige at Ginge Skrev
> "Zacho" <idonthave@mail.com> skrev i en meddelelse
> news:40acdfe2$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
zax
zax
> men sørg for at have 4 stropper pr. cykel, jeg
> taler af erfarring.
>
> Per.
?? hunn??
Jeg har da fnt klaret mig med 2, efter opskrift her fra gruppen...
den uaffjedrede del spændes op,
Forgaffel, og baghjul/svinger, forhjulet op i forreste hjørne, og
skidtet i gear
voila, n.p.

--
Dun@nt
XJ600 - 51J -
http://www.dfmc.dk/?id=223



Susanne og Jesper Mi~ (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Susanne og Jesper Mi~


Dato : 21-05-04 13:07


"J.C.Kløve" <dunantFjernX@mail.tele.dk> skrev
> Jeg har da fnt klaret mig med 2, efter opskrift her fra gruppen...
> den uaffjedrede del spændes op,
> Forgaffel, og baghjul/svinger, forhjulet op i forreste hjørne, og
> skidtet i gear

Men hvor godt står mc'en fast, hvis man er nødt til at lave en kraftig
opbremsning eller bliver involveret i et færdselsuheld? Jeg tror ikke, det
er særligt spændende at få 200 kg mc i nakken, og væggen mellem kassen og
førerkabinen holder næppe til sådan en belastning.

--
Susanne



Richard (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 21-05-04 14:38

J.C.Kløve wrote:

>> men sørg for at have 4 stropper pr. cykel, jeg
>> taler af erfarring.
>>
> Jeg har da fnt klaret mig med 2, efter opskrift her fra gruppen...

Sikkert, men som Rols Royce-sælgeren svarede en spørgsmålet om, hvorfor en
god bil som en Silver Ghost havde et håndsving:
"Min herre, når De står med nøgen overkrop foran et spejl, ser De efter al
sandsynlighed to brystvorter. Vorherre har anbragt dem der for det
tilfælde, at De skulle blive gravid og føde et barn".

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Ninja Rider (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 21-05-04 21:06

Hejsa

Richard wrote:

> Sikkert, men som Rols Royce-sælgeren svarede en spørgsmålet om, hvorfor
> en god bil som en Silver Ghost havde et håndsving:
> "Min herre, når De står med nøgen overkrop foran et spejl, ser De efter
> al sandsynlighed to brystvorter. Vorherre har anbragt dem der for det
> tilfælde, at De skulle blive gravid og føde et barn".

*GRILL*

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
   http://dfmc.dk/?id=26


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408605
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste