Læder-dragt hvor ?
Fra : "André T."

Dato : 20-05-04 11:30

Jeg skal have anskaffet mig en 2-delt læder-dragt soon..

Men kan ikke huske hvor det er bedst/billigst at købe ?
(de danske mc-forhandlere, er jo pænt syge med priserne) :-\

Louis.de, har ikke rigtigt noget...
Nogen der kender gode steder i tyskland, med et stor udvalg ?
Links ?

-(¯`·.¸ (¯`·.¸ (¯`·....André T....·´¯) ¸.·´¯) ¸.·´¯)-
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434
...If freedom is outlawed, only outlaws will have freedom...

Fra : Niels Morell

Dato : 20-05-04 11:31

Prøv www.mconline.dk, de har nogle gode priser

Niels

Fra : Armand

Dato : 20-05-04 12:45

André T. <No_F******@spam.com> skrev i en

> Jeg skal have anskaffet mig en 2-delt læder-dragt soon..
>
> Men kan ikke huske hvor det er bedst/billigst at købe ?
> (de danske mc-forhandlere, er jo pænt syge med priserne) :-\
> Louis.de, har ikke rigtigt noget...

Louis har da så absolut noget, især eftersom at det er prisen du øjensynligt
går efter - Se f.eks. under "aktuelles angebote" på deres hjemmeside!
Men det skal måse både være specielt (á dyrt udseende/mærkevare) og ikke
koste en skid?? :-|

--
Armand.

Fra : "André T."

Dato : 20-05-04 20:14

> [...]
> går efter - Se f.eks. under "aktuelles angebote" på deres hjemmeside!
> Men det skal måse både være specielt (á dyrt udseende/mærkevare) og ikke

Armand, tag dig sammen Man kan da godt købe mærkevare billigt ! Det
er jo bare et spørgsmål, om hvor der er mindst avance...

Har aldrig sagt noget om det ik må koste en skid, der er bare ingen
grund til at give 7K, for en dragt i DK, når man kan få den for 4K i
tyskland? - Thats all.

Fra : Armand

Dato : 20-05-04 22:08

> [...]
> Har aldrig sagt noget om det ik må koste en skid, der er bare ingen
> grund til at give 7K, for en dragt i DK, når man kan få den for 4K i

Lige for at nævne ét mærke: Dainese får du ikke til 4.000,- syd for grænsen,
og tyskernes egne hjemmemærker á f.eks. Schwabenleder er endog dyrere end
Dainese.

Men det er jo sådan at man oftest må betale sig fra at anskaffe sig alt det
poppede, hvorimod de endda kvalitativt høje alternativer der findes, og
hvoraf udvalget er så stort at der MÅ være et design der passer én (og ærlig
talt: Det klassiske design fra Dainese med "køteren" på bryst og ryg, hvor
pænt er dét?), ikke regnes for værd at bære fordi ingen kender navnet!

Nu kører jeg på Dainese hér, men det ville hjælpe alle til at give dig nogle
eksakte links, hvis du rykkede ud med hvilket pop-navn det er du (men ikke
din tegnebog)tænder på!

--
Armand.

Fra : "André T."

Dato : 20-05-04 23:48

> [...]
> eksakte links, hvis du rykkede ud med hvilket pop-navn det er du (men ikke

1. Jeg har ikke snakket pris.
2. Jeg har ikke nænvt noget 'mærke', fordi jeg ikke har kig på noget
specielt... (kender ikke ret mange)
3. Drop dit 'pop' snak

Måske det fordi jeg har en MC til 200K, at folk regner med at man skal
have noget med en 'køter' på :-|

Fra : Armand

Dato : 21-05-04 11:01

> 1. Jeg har ikke snakket pris.

Jeg citerer:
"ingen grund til at give 7K, for en dragt i DK, når man kan få den for 4K i
tyskland?"

> 3. Drop dit 'pop' snak

Ja, undskyld; men hvis indstillingen er at Louis ikke rigtigt har noget, så
regnede jeg det for at være indforstået med "....noget pop".
Surf lige en ekstra gang på Louis og se at der da er indtil flere designs og
p.t. endda et sæt på tilbud. Personligt regner jeg Polo's "Vanucci" for
såvel højkvalitativ, som nydelig, qua moderat farvevalg.
Derudover er der også Hein Gericke [ www.hein-gericke.de ] og Polo
[www.polo-motorrad.de ] at kigge ved!

--
Armand

Fra : "André T."

Dato : 21-05-04 14:10

> [...]
> p.t. endda et sæt på tilbud. Personligt regner jeg Polo's "Vanucci" for
> såvel højkvalitativ, som nydelig, qua moderat farvevalg.

Når jeg sigger jeg ikke har snakket pris, mener jeg at jeg ikke har
sagt, hvad mit loft er... Det med dragten til 7K i Dk og 4K i tyskland
var et pris-eksempel (troede jeg de fleste kunne se)

Vedr. Louis, fik jeg ikke alle frem (fordi jeg ikke havde trykket på
kombis) .. Men kan godt se nu, de måske har måske noget der kan du'...

http://www.louis.de/_10166be83f3b27e3caba5352971aa88036/shop/shop_article_big.php?IMG=%2Fshop%2Fimg450%2F208403_150_03.JPG&TITLE=208403

Probiker® Sport Lederkombi til 200 euro... Det da billigt! Nogen der
kender mærket ?

Og et andet spørgsmål... En str. 60, vil den passe, når jeg er 188 /100kg ?

Fra : Richard

Dato : 21-05-04 14:22

André T. wrote:

> Probiker® Sport Lederkombi til 200 euro... Det da billigt! Nogen der
> kender mærket ?

Probiker er vist Louis' eget; har ikke selv sammenlignet, men min genbo
var I D Hamborg fornylig i ærinde som dit og fandt, at Louis' lædertøj
virkede tyndere eller mindre gennemført til prisen ifht, hvad han fandt -
og købte - hos Hein Gericke. Det var vist deres eget mærke, som jeg jo
ikke lige husker navnet på, men blot for at sige, du skal se dig godt for

> Og et andet spørgsmål... En str. 60, vil den passe, når jeg er 188 /100kg ?

Det kommer jo an på, hvor de 100 kg sidder - se evt.
"Konfektionsgrösse" hod Louis og mål efter på din egen krop. NB! Af bitter
erfaring: Bukserne må hellere være for lange, når du står op - så snart du
sidder på cyklen, kryber de let 5 cm op af skinnebenene - og måske også op
over støvleskaftet ;-(

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 21-05-04 14:50

> Probiker® Sport Lederkombi til 200 euro... Det da billigt! Nogen der
> kender mærket ?

Jeg var forbi Louis for ca. 1 år siden og købte i den forbindelse en
Vanuccidragt. Jeg gik oprindeligt efter en Probiker dragt, men opgav da jeg
så (og mærkede) den. I forhold til Vanucci virkede den absolut ikke nær så
god. Jeg vil ikke umiddelbart tilråde nogen at købe det mærke - det virkede
imho _for_ billigt.

Fra : Armand

Dato : 21-05-04 16:00

> [...]
> kender mærket ?
> Og et andet spørgsmål... En str. 60, vil den passe, når jeg er 188 /100kg
?

Det er sædvanligvis gedigen kvalitet "de tre tyske" har på knagerækkerne!

De modeller der opgives som hhv. jakke og bukser, i modsætning til den
nævnte
"kombi", har den ubetingede fordel at man sammensætter sættet efter egen
benlængde og torso, men dét kræver at man kører forbi og prøver!
Nærmeste Louis ligger i Kiel, ikke længere væk end en fin lille lørdagstur
kan klare!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-04 11:03

> Lige for at nævne ét mærke: Dainese får du ikke til 4.000,- syd for
grænsen,
> og tyskernes egne hjemmemærker á f.eks. Schwabenleder er endog dyrere end
> Dainese.

Ja det er en typisk opfattelse....men schwabenleder er ikke dyrere en
dainese....det er samme pris så længe man ikke få schwabenlederen
skræddersyet !!! (de dragter jeg kiggede på kostede begge 1100 ?)

og skal jeg være helt ærlig så virkede læderkvaliteten af SL, langt bedre en
Dainese....passformen for mig var bedre fra start af på en SL...men det
kommer jo an på ens kropsbygning !

og i øvrigt....så tag turen til spaldingstrasse i hamburg...det er med
garanti at du finder noget der passer....der er så mange butikker
derne.....at du nemt kan bruge en hel dag....louis ligger blot 1000 meter
fra spaldingstrasse...så der kan man lige lunte over også....og 500 meter
fra louis ligger der et dæk center så kan du lige nappe et par billige
sutter med hjem også

Lasse
Miller & Karin & Neelix & SV650S

Fra : Freddy Lang

Dato : 20-05-04 13:25

André T. wrote:
> Jeg skal have anskaffet mig en 2-delt læder-dragt soon..
>
> Men kan ikke huske hvor det er bedst/billigst at købe ?
> (de danske mc-forhandlere, er jo pænt syge med priserne) :-\

Læder _ER_ dyrt... godt læder (mærkevare) er ikke billigere...

Men du kan evt. kigge her:
http://www.motshop.de
http://www.biker-outfit.de

Go' fornøjelse.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Brian Laursen

Dato : 20-05-04 13:39

André T. wrote:
> Jeg skal have anskaffet mig en 2-delt læder-dragt soon..
>
> Men kan ikke huske hvor det er bedst/billigst at købe ?
> (de danske mc-forhandlere, er jo pænt syge med priserne) :-\

http://www.leomortensen.dk/ er din ven Jeg har haft meget held med at
finde det tøj jeg kører i til meget fordelagtige priser.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X