att ARMAND.
Fra : jacob johansen

Dato : 20-05-04 09:07

Hejsa armand.

Det er en forlængelse af " just. af karburator".
Da du lyder til at være den med mest forstand på karburatore spørger dig!!!

Er det muligt at svømmeren begynder at hænge efter jeg har tømt
svømmerhuset???

Efter tømningen kørte den ok, men den næste morgen dryppede det ud med
benzin!!! hvordan skal benzinhanen stå og hvad kan det ellers være??

På forhånd tak.

MVH Jacob Johansen

Fra : S.G

Dato : 20-05-04 10:53

> [...]
>
> Efter tømningen kørte den ok, men den næste morgen dryppede det ud med
> benzin!!! hvordan skal benzinhanen stå og hvad kan det ellers være??

Så vil vi andre da undlade at svare :D

Fra : jacob johansen

Dato : 20-05-04 11:05

"> Så vil vi andre da undlade at svare :D

nej nej det startede bare med armand`s svar!!! sorry

MVH Jacob Johansen

Fra : Eg Egemarke

Dato : 20-05-04 12:17

Det er MEGET sandsynligt at svømmeren "sætter sig fast" i åben position og
derved får karburatoren til at flyde over, lidt samme princip som et Toilet
der bliver ved med at "løbe" dog kan du med karburatoren forsøge at give den
et "gok" med en skrue trækker så svømmeren/flyderen går løs og dermed flyder
op og lukker igen for benzinen, når så benzinstanden synker/du har trukket
ud (hehe) åbner den en smule igen og vice versa

--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Armand

Dato : 20-05-04 12:06

jacob johansen <jjo@nospamstofanet.dk> skrev i en

> Det er en forlængelse af " just. af karburator".
> Da du lyder til at være den med mest forstand på karburatore spørger
> dig!!!

Lige dét er ellers bad karma på nyhedsgrupper!
Nyhedsgrupperne eksisterer på grundlag af hvad der bedst kan beskrives med
ordet "almenvældet" - D.v.s. at der ikke findes deciderede redaktører eller
andre høvdinge på nyhedsgrupperne og enhver har ret til at give sit besyv
med i en given streng, ligesom at man ikke vil kunne stille krav til at
nogen, og da slet ikke én bestemt, vil svare!
De berørte emner på grupperne eksisterer ikke kun her og nu, men henstår
samlet (på. f.eks. "Google grupper") til at surfe tilbage i. Under sådan en
søgning vil man oftest formode at det specifikke emne er nævnt i
overskriften, hvorved at et indlæg/streng som denne vil være svært
gennemskuelig fremover!

Men siden jeg er her så:

> [...]
> Efter tømningen kørte den ok, men den næste morgen dryppede det ud med
> benzin!!! hvordan skal benzinhanen stå og hvad kan det ellers være??

Svømmerventilen hængte i noget skidt af en art, og hvor kom dét fra, og ikke
midst: Mon ikke at der er mere deraf et sted i systemet??
Var det dig med Viragoen og dens bensinpumpe? I så fald kan jeg ikke
beskylde brug af res/ PRI -positionen på bensinhanen at der (atter) er ledet
bundfald fra tanken ned til karbueringen; men også bensinpumpen suger fra
tankens absolutte bund hvorfor det ér ganske sandsynligt at det er
"tanksnavs" der ender i din svømmerventiler!
Prøv de første par gange at se om ikke nogle beslutsomme gok på
karburatorerne med en støvlehæl kan få svømmerventilen til at løsne sig hhv.
lede givent smuds igennem "flaskehalsen", og ellers kender du jo proceduren
for en rensning - Næste gang vil montering af et filter på bensinslangen
ingen genfyldning være en fornuftig forholdsregel imod senere ballade med
svømmerventilen!

--
Armand.
(der såmænd nok havde bragt dette svar uanset hvilken overskrift at