bilpriser.dk
Fra : Lasse P.

Dato : 19-05-04 20:51

Hej

Kan man regne med bilpriser.dk?

Jeg skal nemlig af med min Peugeot 406, 1,8 S (16v) fra 1996 med 230.000 på
klokken. (den har endda el-soltag og tågelygter som ikke er standard)

Den står til ca. 47000 kr. på bilpriser.dk i byt med en brugt bil ved
Peugeotforhandler, men den forhandler jeg var ved - ville kun give 37000 :(

Hvad mener i?

Lasse

Fra : Fujitsu

Dato : 19-05-04 21:05

Priserne på bilpriser.dk er beregnet udfra gennemsnit pris i hele landet.
Feks. kan prisen være forskellig udfra hvor bilen handles i Øst eller Vest.

Fujitsu

Fra : Rasmus

Dato : 19-05-04 22:34

"Lasse P." <haha@nix.du.dk> wrote in message
> [...]

> Den står til ca. 47000 kr. på bilpriser.dk i byt med en brugt bil ved
> Peugeotforhandler, men den forhandler jeg var ved - ville kun give 37000

.....det er jo ingen garanti for at forhandleren vil give det som
bilpriser.dk vurdere bilen til.
Der kan være mange faktore som spiller ind...., hvis forhandleren i forvejen
har 3-4 tilsvarende biler stående han ikke kan sælge, gider han næppe have
en mere.

Du kan jo overvejer at sælge bilen privat.
En realistisk pris ved privat handel vil være 50-55 set i forhold til
priserne på dba.dk

mvh
Rasmus

Fra : Snusken

Dato : 20-05-04 07:31

Hvis man har tid (og økonomi) til at pusle med at sælge bilen privat vil
altid være 5-10000 kr. at hente + evt. 5-10000 kr. i kontantrabat ved
køb af en anden brugt fra en forhandler. MEN jeg synes, at det er ulige
nemmere at sælge en bil privat til 15-20000 kr. end til 50-100000 kr.

mvh eric
----------------------------

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-05-04 13:31

Lasse P. wrote:
> Hej
>
> Kan man regne med bilpriser.dk?

Normalt er de for lave...

Dvs. at prisen for din lyder forkert...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Bent Pedersen

Dato : 22-05-04 16:17

Hej Lasse

Jeg har netop solgt min Toyota Avensis i bytte hos en Mazda forhandler. Da
han spugte hvad jeg havde forestillet mig at skulle have, sagde jeg at jeg
skulle have 95.000! NÅ, du lyder så sikker sagde han. Jep, for på
bilpriser.dk står der jeg skal have 95.200,- mende 200 kr vil jeg gerne give
alkald på. Han lavede så den samme søgning på bilpriser.dk, konstaterede at
der stod 95.200,- og sagde, at så var der jo ikke så meget mere at snakke
om.

Så man kan fint stole på resultatet af sin søgning. En klar forudsætning er
dog, at du ikke er urealistisk i din egen vurdering af din bil. Jeg syntes
naturligvis min toyota var "fantastisk" men vurderede den realistisk til
"middel stand" osv.

MVH Bent

Fra : John Sahl

Dato : 22-05-04 16:42

Bent Pedersen wrote:
> [...]
> af din bil. Jeg syntes naturligvis min toyota var "fantastisk" men
> vurderede den realistisk til "middel stand" osv.

Hvad hvis du nu havde forlangt 100.000?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-05-04 20:34

John Sahl wrote:
> Hvad hvis du nu havde forlangt 100.000?

Ja. Bilpriser.dk plejer at være for lav. Så forhandleren har bare grint
bagefter, da han normalt ville have givet 105.000 kr. for den...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Karsten Andersen

Dato : 25-05-04 08:03

Sat, 22 May 2004 21:33:50 +0200, skrev "Morten Fruergaard" <mit
fornavn @ mit efternavn . com>, på 13 linier, i
<40afab1a$0$3045$14726298@news.sunsite.dk>, :

>Ja. Bilpriser.dk plejer at være for lav. Så forhandleren har bare grint
>bagefter, da han normalt ville have givet 105.000 kr. for den...

For lav? Hmmm.
Ikke engang privat kan jeg få denne pris på min vogn.
næ bilbasens passer bedre.

Karsten
Horsens