KN luft filter!!!
Fra : AB SV650

Dato : 19-05-04 09:59

Hvis man sætter sådanne et KN luft filter på kværnen bliver benzin økonomien
så bedre eller skal der justeres på benzin indsprøjtningen, så den får en
rigere blanding (håber i ved hvad jeg mener)???

Og hvad er ellers grunden til at det er en god ide at spenderer 75 Euro på
sådanne et filter???

MVH
Anders

Fra : Moller

Dato : 19-05-04 10:31

AB SV650 wrote:
> Hvis man sætter sådanne et KN luft filter på kværnen bliver benzin økonomien
> så bedre eller skal der justeres på benzin indsprøjtningen, så den får en
> rigere blanding (håber i ved hvad jeg mener)???

   Den skal justeres, om den så skal justeres den ene eller den anden vej
er ikke fastlagt... men kommer du et KN i, eller andet som ændre på
luftvejen ind og ud af motoren, så skal der justeres ind, så du stadig
har den rigtige blanding.

> Og hvad er ellers grunden til at det er en god ide at spenderer 75 Euro på
> sådanne et filter???

   Blær... hvis ikke man kender til desideret eksempler hvor ens maskine
har vundet noget på det.

   Men hvis den for noget ud af det, og blir justeret rigtigt, så kan man
få lidt ekstra (meget lidt) men også bedre benzin økonomi, hvis man ikke
ændre køre stil.

   Nå ja, så er der KN larm :) men det er i nogens øre ren musik, mens
andres øre syntes det er støjsvineri :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Steen Egeberg

Dato : 19-05-04 14:44

KN luftfilter er ikke af papir, men en stof-indsats med større gennemgang,
som skal vaskes/olieres med lange mellemrum (30-40000 km). Det skal derfor
aldrig udskiftes, udgift er et vedligeholdelseskit fra KN. Støv og lignende
blokerer heller ikke så hurtigt filtret som i en almindelig papirindsats.

Til biler har de været brugt i årevis med gode resultater. Imidlertid kræver
de en indsprøjtningsmotor, med elektronisk styring som regulerer blandingen
automatisk, ligesom i alle nyere biler, da der grundet den større
luftgennemstrømning ellers kan blive for tynd blanding. Jeg har et
tilsvarende på bilen og det virker !

På karburatormaskiner, specielt dem med høj literydelse, er det derfor
hensigtsmæssigt med en omdysning på rullefelt. Både for at få den ekstra
effekt og af hensyn til holdbarheden. Benzinøkonomien ændres ikke, hvis
ellers maskinen i forvejen er justeret korrekt (og man ikke udnytter de evt.
ekstra hp, forstås)

vh
___________________
Steen Egeberg
København

Fra : //zlgge

Dato : 20-05-04 11:38

"Steen Egeberg" <*mitnavn*@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lignende
> blokerer heller ikke så hurtigt filtret som i en almindelig papirindsats.

Svjv. er filtret lavet af aluminiumsnet, men ellers er det rigtigt nok.

Mvh
//zigge