Benzin ???
Fra : AB SV650

Dato : 19-05-04 08:21

Hej!!!
Jeg har lige et måske lidt åndet spørgsmål ang. om det kan skade min
SV650'er at jeg er kommet til at hælde Q8's Dynamic i tanken, pga. dårlig
skiltning, og ikke blyfri 95 som jeg normalt kører med???

MVH
Anders
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=267

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 19-05-04 09:14

Kan skade din økonomi.
Ellers ingen problemer.
Dynamic er en standard benzin + et renseadditiv, der for praktisk taget alle
køretøjer er unødvendigt.

Med venlig hilsen

Edvard Korsbæk

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 19-05-04 13:21

Edvard Korsbæk wrote:
> Kan skade din økonomi.
> Ellers ingen problemer.
> Dynamic er en standard benzin + et renseadditiv, der for praktisk
> taget alle køretøjer er unødvendigt.

Umiddelbart vil jeg give dig ret, men der har været snakket lidt om (bl.a
hos FDM), at ældre motore kan blive utætte osv, grundet udresningen af
gammel sod, som ellers kan have hjulpet til at gøre motoren tæt. Ved ikke
hvor meget man skal lægge i det, men effektforøgelse skulle der ikke være
noget af - igen ifølge FDM.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 19-05-04 17:59

"AB SV650" <Ais@groenjord.dk> wrote in message
> [...]
> SV650'er at jeg er kommet til at hælde Q8's Dynamic i tanken, pga. dårlig
> skiltning, og ikke blyfri 95 som jeg normalt kører med???

hehe jeg har et fritidsjob på en Q8 tank og folk brokker sig konstant over
den dårlige skiltning( jeg syntes ikke den er så slem endna)

lige pt kører jeg selv på dynamic med min gs500e, fordi q8 kører en kampagne
for deres nye dynamic hvor der er friction modifier tilsat (dette skulle
reducere friktion i motoren), tvivler på det virker men prøver det fordi
alle q8 medarbejdere får det til samme pris som 95 i en periode så vi kan
ødsle ud af vores gode erfaring til kunderne

mvh

Patrick

Fra : Richard

Dato : 19-05-04 18:30

Patrick Westergaard wrote:
> [...]
> alle q8 medarbejdere får det til samme pris som 95 i en periode så vi kan
> ødsle ud af vores gode erfaring til kunderne

Forhåbentlig har din GS500E ikke vådkobling i olie, der er fælles med
motorolien...

I takt med, at de friktionsnedsættende additiver udskilles fra benzinen
og aflejrer sig i olien, vil koblingen fedte. Se div. links om H-T's
Nitro-benzin. Sker det, ved du hvorfor

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Harry Sandholm

Dato : 20-05-04 10:57

Richard wrote:

> I takt med, at de friktionsnedsættende additiver udskilles fra benzinen
> og aflejrer sig i olien, vil koblingen fedte. Se div. links om H-T's
> Nitro-benzin. Sker det, ved du hvorfor

ØHHH....
Hvad er det lige de links hedder??? Jeg kører altid på H-T`s Nitro
bensin, og min Honda 500 CB "klonker" gevaldigt når den skal i første
gear. Her vil man gøre det så godt som muligt for den kæreste og så er
det måske noget gevaldigt L...
Harry Sandholm

Fra : Ole Baun

Dato : 20-05-04 12:48

"Harry Sandholm" skrev i en meddelelse

> [...]
> bensin, og min Honda 500 CB "klonker" gevaldigt når den skal i første
> gear. Her vil man gøre det så godt som muligt for den kæreste og så er

Hej Harry
Jeg tror ikke det er "noget gevaldigt L..."
Min CB 500 "klonker" også når jeg sætter den i 1., men ikke mere end den
altid har gjort; - tror jeg
Jeg har haft den siden ´96. Har kørt 128 kkm på den. Og det har været på det
billigste oktan 92, eller blot det der lige har været der hvor den har
kunnet trænge til en refuel.
Eller med andre ord, så tror ikke det slider synderligt. Selvfølgelig bliver
den slidt af at blive brugt, men det skal da ikke afholde os fra at bruge
dem.

Ses derude
Ole Baun, Aalborg

Fra : Richard

Dato : 20-05-04 18:17

Harry Sandholm wrote:

> ØHHH....
> Hvad er det lige de links hedder???

Søg tilbage i gamle indlæg i gruppen efter Nitor / Nitor 3000, fx med
Google Groups, så finder du dem sikkert hurtigt

> Jeg kører altid på H-T`s Nitro
> bensin, og min Honda 500 CB "klonker" gevaldigt når den skal i første
> gear. Her vil man gøre det så godt som muligt for den kæreste og så er
> det måske noget gevaldigt L...

Det er måske snarere oliens beskaffenhed - eller bare sådan på din mc -
friktionsnedsættende additiver i olien vil få koblingen til at fedte,
ikke stikke som du vel mistænker her?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 20-05-04 18:55

--
***
*Join SETI@home today. I did in 1999*

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 20-05-04 18:55

> Søg tilbage i gamle indlæg i gruppen efter Nitor / Nitor 3000, fx med
> Google Groups, så finder du dem sikkert hurtigt

Nitro...