What is a fazer-bike?
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 18-05-04 20:49

Hello

En kvinde meddelte mig, at hendes mand var kørt en tur på sin
'Fazer-bike'. For at være på samtale-niveau kunne jeg godt tænke mig at
vide, hvad betegnelsen dækker.

Palle
Div. british

Fra : Casper Michelsen

Dato : 18-05-04 21:31

Måske en Yamaha FZR - Don't know men en mulighed, har dog aldrig selv hørt
om en Fazer bike før.. Hehe

Fra : Allan Nielsen

Dato : 18-05-04 21:32

> [...]
>
> En kvinde meddelte mig, at hendes mand var kørt en tur på sin
> 'Fazer-bike'. For at være på samtale-niveau kunne jeg godt tænke mig at

Hej Palle
En:
Yamaha Fazer 600 ccm eller 1000 ccm
mvh
Allan Nielsen
RF600R pimse

Fra : Ninja Rider

Dato : 18-05-04 21:33

Hejsa

Palle Bugtrup wrote:
> En kvinde meddelte mig, at hendes mand var kørt en tur på sin
> 'Fazer-bike'. For at være på samtale-niveau kunne jeg godt tænke mig at
> vide, hvad betegnelsen dækker.

Mon ikke der menes en Yamaha FZS 600/1000 Fazer....
som denne; http://www.dfmc.dk/?id=1

Der er også tider hvor jeg siger at jeg skal ud og lufte Ninja'en.. se
min signatur!

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : Steen Egeberg

Dato : 18-05-04 22:25

Fazer er betegnelsen i Europa for Yamaha's "streetfighter" udgaver af deres
sportsmaskiner - dvs at man sidder lidt mere opret og der er en lille
halvkåbe, findes som 600cc og 1000cc, Fazer 1000 har således en let nedtunet
R1 motor på "kun" 143hp.

I Japan/USA hedder Fazer 1000 FZ1 - se omtale på bl.a.:
http://www.epinions.com/auto-Motorcycles-All-2002_Yamaha_FZ1/display_~reviews

Fra den tilfredse ejer af en Fazer 1000
___________________
Steen Egeberg
København

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 18-05-04 23:49

Steen Egeberg wrote:

> Fra den tilfredse ejer af en Fazer 1000

Ahh! En "lidelses"-fælle...

Der er langt mellem os - men shit der kører mange FZ6ere rundt allerede.
Hver dag jeg kører forbi FiskerMC på Åboulevarden så holder der en (eller
flere) nye maskiner udenfor - klar til afhentning

--
Tony
Også (lalle)glad Fazer 1000 ejer

Fra : Steen Egeberg

Dato : 19-05-04 10:34

Så er der oprettet en profil på dfmc inkl. billede af hugormen (altså
Fazeren) :

http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

- den er også fra Fisker, som siger at han har taget mange FZ6'ere hjem til
denne sæson.

Hilsen
Steen Egeberg
København

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 19-05-04 20:53

Mange tak for hjælpen, - nu har jeg noget at snakke med konen om.

Palle