/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Jeg tænkte det nok.
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 18-05-04 20:35

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=249567

Noget må der jo gøres, så den nye 130 km/t. begrænsning kan udnyttes der
hvor de er indført.

Jeg håber de har sendt en pressemeddelelse ud til samtlige speditører og
andre transportkøbere om sagen.

Jeg personligt er græsk/katolsk overfor problemet, så længe der ikke står en
modtager i den anden ende med ringe lagerkapacitet og spørger: Hvad er der
sket med jeres non-stop overnight services?

Husk lige at de fleste bilmærker benytter sig af centrallagre, der næsten
alle ligger i en afstand fra Danmark der passer nøjagtigt til hvad der må
køres indenfor én køre- hviletidsperiode.

Skal der så soves 8 timer på turen, fordi fremkommeligheden bliver nedsat,
betyder det at mange dele vil være en ekstra dag undervejs.

Venlig hilsen
Folmer



 
 
Mogens Knudsen (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 18-05-04 20:49

On Tue, 18 May 2004 21:35:16 +0200, "Folmer Rasmussen"
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=249567
>Noget må der jo gøres, så den nye 130 km/t. begrænsning kan udnyttes der
>hvor de er indført.

Ta' en kiks

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@ - og glad for min TT3 :)

Holten (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 18-05-04 21:01


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:24qka0ds44kkkrhfh4s6c3copqencgvt27@4ax.com...
> On Tue, 18 May 2004 21:35:16 +0200, "Folmer Rasmussen"
> <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
> >http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=249567
> >Noget må der jo gøres, så den nye 130 km/t. begrænsning kan udnyttes der
> >hvor de er indført.
>
> Ta' en kiks

Også lige min første tanke )-)))


MVH

Holten



Folmer Rasmussen (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 18-05-04 21:12


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:24qka0ds44kkkrhfh4s6c3copqencgvt27@4ax.com...
> On Tue, 18 May 2004 21:35:16 +0200, "Folmer Rasmussen"
> <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
> >http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=249567
> >Noget må der jo gøres, så den nye 130 km/t. begrænsning kan udnyttes der
> >hvor de er indført.
>
> Ta' en kiks

>--

Jeg gider s'gu ikke at æde dine klidprodukter.

Bare vent og se. Jeg siger dig, at det har større konsekvenser for
logistikken end de fleste gør sig forestillinger om.

Du véd lige så godt som mig, at masser af firmaer har reduceret
lagerkapaciteten til et minimum for at spare husleje. Dette har de gjort i
tiltro til at det speditøren lover af transporttid, det holder.

Det firma du arbejder for er sikkert imellem dem.

Lufthavne som Köln, Liege, Bruxelles og Luxembourg ligger overordentligt
centralt for det meste af Europa, samtidigt med at de ikke har så strenge
restriktioner for natoperationer, samt har rimelige priser for flyhandling.

Alt sammen ideelt for de store pakkeflyttere.

Da du har gået i skole i længere tid end mig, kan du selv regne ud, hvad
forskellen i tid bliver, hvis du i stedet for 90 må nedsætte farten til 80
km/t.

Eksempelvis Bruxelles Airport kan nåes fra København på 10t45m. De 45
minutter er chaufførernes erhvervsrisiko.

Derfor behøver man ikke at være ingeniør for at regne ud, at en hvilken som
helst reduktion i LKW'ernes frie bevægelighed giver et anderledes mønster i
leveringstiderne. Og det er ikke kun et lille lokalt dansk problem, men
worldwide.

Det er sådan det hænger sammen.

Venlig hilsen
Folmer



Mogens Knudsen (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 18-05-04 21:18

On Tue, 18 May 2004 22:11:57 +0200, "Folmer Rasmussen"
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Jeg gider s'gu ikke at æde dine klidprodukter.
>Bare vent og se. Jeg siger dig, at det har større konsekvenser for
>logistikken end de fleste gør sig forestillinger om.

Næppe...

>Du véd lige så godt som mig, at masser af firmaer har reduceret
>lagerkapaciteten til et minimum for at spare husleje. Dette har de gjort i
>tiltro til at det speditøren lover af transporttid, det holder.

Kan de blive ved med, IMO...

>Dét firma, du arbejder for, er sikkert imellem dem.

Vor transporter ligger altid om natten - vi har ikke baseret vor
lagerkapacitet på dé forhold, du nævner...

>Da du har gået i skole i længere tid end mig, kan du selv regne ud, hvad
>forskellen i tid bliver, hvis du i stedet for 90 må nedsætte farten til 80
>km/t.

Hvad så med MIN transport, der er blevet tilsavrende reduceret kva de
urimleige fartristriktioner, der er indført pr. 1/5 _?_

>Derfor behøver man ikke at være ingeniør for at regne ud, at en hvilken som
>helst reduktion i LKW'ernes frie bevægelighed giver et anderledes mønster i
>leveringstiderne. Og det er ikke kun et lille lokalt dansk problem, men
>worldwide. Det er sådan det hænger sammen.

Jeg tror ikke på nogen kæmpe ændring på dén front, Folmer :)

/Mogens

jan@stevns.net (18-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 18-05-04 21:32

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Hvad så med MIN transport, der er blevet tilsavrende reduceret kva de
>urimleige fartristriktioner, der er indført pr. 1/5 _?_

Hillemænd ;)


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Mogens Knudsen (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 18-05-04 21:36

On Tue, 18 May 2004 22:31:44 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Hillemænd ;)

Ja okay måske sat lidt på spidsen

/Mogens

Folmer Rasmussen (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 18-05-04 22:03


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:jkska0lcu02kvg3cgvldphctau2aru2fkl@dtext.news.tele.dk...
> Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :
>
> >Hvad så med MIN transport, der er blevet tilsavrende reduceret kva de
> >urimleige fartristriktioner, der er indført pr. 1/5 _?_
>
> Hillemænd ;)

>--

Hwa' satan? )

Du tænder da bare tågelygterne, så ved man jo at der kommer en herre der vil
frem.

Det må både den lovgivende og den udøvende samt den dømmende magt da have
forståelse for.

Ja ja, du er ikke den eneste der husker godt. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer



jan@stevns.net (18-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 18-05-04 22:23

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Hwa' satan? )

;)

>Du tænder da bare tågelygterne, så ved man jo at der kommer en herre der vil
>frem.

Har ikke sådanne himstregimser på nogen af bilerne ;(

>Det må både den lovgivende og den udøvende samt den dømmende magt da have
>forståelse for.

bestemt ....

>Ja ja, du er ikke den eneste der husker godt. *LOL*

hehe...


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Folmer Rasmussen (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 18-05-04 21:59


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:2mrka0ddprp78a4acf696cj2ttqmtnks0m@4ax.com...
> On Tue, 18 May 2004 22:11:57 +0200, "Folmer Rasmussen"
> <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
> >Jeg gider s'gu ikke at æde dine klidprodukter.
> >Bare vent og se. Jeg siger dig, at det har større konsekvenser for
> >logistikken end de fleste gør sig forestillinger om.
>
> Næppe...
>
> >Du véd lige så godt som mig, at masser af firmaer har reduceret
> >lagerkapaciteten til et minimum for at spare husleje. Dette har de gjort
i
> >tiltro til at det speditøren lover af transporttid, det holder.
>
> Kan de blive ved med, IMO...

>--

Det håber jeg faktisk ikke, for det er i det led hele humlen ligger
begravet.

De slipper af sted med det meste så længe de kan presse chaufførerne til at
køre hurtigere, men det kræver at chaufførerne kan komme frem over
stepperne.

At begynde at overtræde overhalingsforbudet vil være for dumt, fordi det er
for iøjnefaldende, og fordi for mange vil få ondt i røveren.

Køre stærkt har de fleste et mere afslappet forhold til.

Derfor ender det som jeg har sagt, en dag med at transporttiderne i Europa
bliver drastisk ændret, med de følgevirkninger det vil få.

Venlig hilsen
Folmer



Henrik B. (19-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-05-04 02:21


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40aa6577$0$176$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=249567
>
> Noget må der jo gøres, så den nye 130 km/t. begrænsning kan udnyttes der
> hvor de er indført.

Hørte et radiointerview med Flemming Hansen. Manden er fuldstændig
HJERNEDØD. Han skal sgu holde sig til at sælge sko....

M.v.h.



Michael Jørgensen (19-05-2004)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 19-05-04 09:45

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
news:40aa6577$0$176$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=249567
>
> Noget må der jo gøres, så den nye 130 km/t. begrænsning kan udnyttes der
> hvor de er indført.
>
> Jeg håber de har sendt en pressemeddelelse ud til samtlige speditører og
> andre transportkøbere om sagen.

Trusselsbrev?

>
> Jeg personligt er græsk/katolsk overfor problemet, så længe der ikke står
en
> modtager i den anden ende med ringe lagerkapacitet og spørger: Hvad er der
> sket med jeres non-stop overnight services?

Så du er med andre ord ikke Græsk-Katolsk

>
> Husk lige at de fleste bilmærker benytter sig af centrallagre, der næsten
> alle ligger i en afstand fra Danmark der passer nøjagtigt til hvad der må
> køres indenfor én køre- hviletidsperiode.

Nu taler du om transport af biler. Du er jo nok nød til at udvide horisonten
lidt, hvis du vil tale om virkningen på hele verden...

>
> Skal der så soves 8 timer på turen, fordi fremkommeligheden bliver nedsat,
> betyder det at mange dele vil være en ekstra dag undervejs.

Sår'n er livet vel - helt generelt. Kan man ikke nå det, så må det vente...

Du taler om specifikke grænsetilfælde - der hvor de 10% ekstra tid betyder
overskridelse af 11-timers reglen (går jeg ud fra). Det er nok tvivlsomt, om
det får verden til at gå i stå. Ta' du nu bare og nyd de ekstra 8 timers
søvn

Hvis du ikke kan sove efter 11 timers kørsel, så må de jo bare sende 2
chauffører med - så har du også en at spille kort med

Til gengæld vil der formentlig være flere fædre, mødre og børn, der kommer
hjem med livet i behold så de er i stand til at komme i forretning for at
købe de varer du kører rundt med. Think dig da lige a little about, inden
nogen begynder at kalde dig "Marie"!

Mvh
Michael



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste