Japser til 900/måned, kræver 7 års skadefr~
Fra : Sune Storgaard

Dato : 18-05-04 09:53

Faldt lige over denne artikel på EB
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=249342

Min primære spørgsmål går ud hvad er "7 års dokumenteret skadesfri kørsel"?

Jeg ejer pt. ikke engang en cykel så jeg er lidt i tvivl om hvad det dækker
over. Har aldrig haft en bil selv i de 10 år med pappet, men har da
flittigt kørt i andres såsom forældre og firmabil. Tæller det som skadesfri
kørsel ? -Jeg har naturligvis ikke være indblandet i nogle ulykker i de 10
år.

Mit sekundære spørgsmål er om "tilbuddet" i artiklen er noget værd?
Umiddelbart lyder det jo rørende billigt, det er ganske vist ikke en Ferrari
man får, men det er da en ny bil til få penge.

Fra artiklen:
ekspert i biløkonomi, Niels Grøftehauge fra firmaet Bilpriser.dk i Odense
siger:"Det er et kanon-tilbud". Er i enige?

Er det noget snavs at rode sig ud i some sin første bil, er der noget der
virker mistænkeligt, eller noget med småt som man ikke lige tænker over

Håber i kan kaste lidt lys over begge spørgsmål.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-05-04 10:00

Sune Storgaard wrote:
> [...]
> dækker over. Har aldrig haft en bil selv i de 10 år med pappet, men
> har da flittigt kørt i andres såsom forældre og firmabil. Tæller det

Niks. Du har 0 år.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Gert

Dato : 18-05-04 10:49

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skadesfri
> kørsel ? -Jeg har naturligvis ikke være indblandet i nogle ulykker i de 10

hvis du kan få dit firma til at skrive en seddel på at du har kørt dagligt
hos dem i de 10 år uden skader
er jeg ret sikker på at forsikringe godtager det.

jeg fik en seddel fra GF som firmaet udfyldte og jeg afleverede, det gav mig
så ancinitet for de år hvir jeg ikke havde haft bil i eget navn.

mon ikke også andre forsikringsselskaber har den mulighed?

MVH

Gert Ringholm Møller
Golf II 1,8 1986, Golf II 1,8 i Bistro 1987 Ford P7 17M V4 1971
www.classic-ford-bornholm.dk www.lynghoy.dk

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-05-04 10:53

"Sune Storgaard" <mailto:speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
"Japser til 900/måned, kræver 7 års skadefri kørsel.. hvad er det ?"

> [...]
> virker mistænkeligt, eller noget med småt som man ikke lige tænker over
>
> Håber i kan kaste lidt lys over begge spørgsmål.

Nu er det en koreansk koreaner fra Korea. Tilbudet er sikkert godt nok, man skal
bare vide hvad det indebære. Det har været behandlet i et andet indlæg her på
stedet, og jeg har lige sakset mit svar fra den gang:

Her http://www.fbr.dk/det_mener_vi/presse/alle/presse304/ kan man læse at det
nærmest er en leasingaftale og at man i den pris ikke betaler noget fradrag på
bilen de første 3 år. Efter de tre år skal man så til også at betale afdrag, jeg
vil mene at man så bare kan give dem bilen retur men så har man jo bare leaset
bilen i de 3 år hvilket ikke giver en krone igen.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)

Fra : J.K.Arning

Dato : 18-05-04 10:11

Sune Storgaard wrote:

> Fra artiklen:
> ekspert i biløkonomi, Niels Grøftehauge fra firmaet Bilpriser.dk i
> Odense siger:"Det er et kanon-tilbud". Er i enige?

Jeg faldt også for ideen men da det gik op for mig at man efter 3 år
når "leasing" perioden udløber står med en bil der skal sælges eller
betales ud for 60.000 kroner så bakkede jeg ud. Det er jo umuligt at
sige noget om hvad bilen vil være værd om 3 år .. jeg vil ikke røre
ved konceptet med en ildrager.

Regards

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 18-05-04 12:19

"J.K.Arning" <spam@_remove_arning.dk> writes:

> [...]
> betales ud for 60.000 kroner så bakkede jeg ud. Det er jo umuligt at
> sige noget om hvad bilen vil være værd om 3 år .. jeg vil ikke røre

Det eneste der kunne gøre det lidt interessant var, at forhandleren
tilbød at købe bilen tilbage for 60.000kr efter 3 år således at man
var garanteret en mindste pris for bilen.

/Thomas

Fra : Sune Storgaard

Dato : 18-05-04 15:29

J.K.Arning mumbled his insignificant opinion in:
1084871498.8768.0@echo.uk.clara.net

> [...]
> betales ud for 60.000 kroner så bakkede jeg ud. Det er jo umuligt at
> sige noget om hvad bilen vil være værd om 3 år .. jeg vil ikke røre

Synes nok der var noget uldent ved det.

Tak for svar til alle i tråden. Tror jeg køber mig en cykel :)

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-04 15:14

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Faldt lige over denne artikel på EB
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=249342

Kig meget godt på de to nederste afsnit:

"Endelig skal man huske på, at man efter de tre år står tilbage uden en
krone. De 40.000 kroner, man gav i udbetaling, er jo også væk. Så der skal
altså spares 1111 kroner op pr. måned, hvis man vil gentage kunststykket
efter 36 måneder.

Sagt på en anden måde: Man skal lægge 1111 kroner til de 886 for at få et
reelt billede af, hvad bilkørslen koster pr. måned i de tre år."

M.v.h.