Skoda Octavia NY!
Fra : Ann Nielsen

Dato : 17-05-04 21:17

Hejsa.

Efter lidt debat om den nye Golf, vil jeg kigge nærmere på Skoda'en. Og har
siddet og prøvet at vænne mig til mærket... i håb om at det skulle ske... Nu
ser jeg så at der kommer en ny Skoda Octavia... men hvornår??? Er der nogen
der ved det?

Med venlig hilsen

Ann Nielsen

Fra : Rasmus

Dato : 17-05-04 21:41

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
Nu
> ser jeg så at der kommer en ny Skoda Octavia... men hvornår??? Er der

Aner det ikke, men du kan nok godt regne med at den kommer til at koste en
del mere end den nuværende Octavia
Det er ihvertfald tendensen når der kommer ny model, så giver man lige
prisen et ekstra hak op.

mvh
Rasmus

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-04 01:30

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> nogen
> >

> Aner det ikke, men du kan nok godt regne med at den kommer til at koste en
> del mere end den nuværende Octavia

Det gør ikke noget, for Ann sammenligner med SuperB'en (med de håbløse
bagdøre!).

M.v.h.

Fra : JS

Dato : 18-05-04 08:02

> "Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør ikke noget, for Ann sammenligner med SuperB'en (med de håbløse
> bagdøre!).

Hvori ligger det håbløse?

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 09:53

Såvidt jeg husker, synes Henrik, at bagdørene er for store, da de fylder
godt i landskabet, når de åbnes helt.

Dørene er store (lange) - det er en STOR bil.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-04 12:57

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvori ligger det håbløse?

Prøv og tag i Bilka en lørdag formiddag - med svigermor på bagsædet. Parkér
så alm. mellem to andre biler - og lad svigermor sidde.

Det er nemlig ikke muligt at få hende ud fra bagsædet, p.g.a. dørenes
størrelse. Fordi de er så lange, vil åbningen blive for lille til at man kan
komme ud.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 13:23

> Prøv og tag i Bilka en lørdag formiddag - med svigermor på bagsædet.
Parkér
> så alm. mellem to andre biler - og lad svigermor sidde. '

Når man kører biler i "limo-størrelse", så er det nogle gange de triste
vilkår.

Ring og bestil en rød løber ved indgangen i stedet.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ann Nielsen

Dato : 18-05-04 17:48

Ja eller lad dog svigermor blive hjemme... endnu en god grund til at købe en
STOR bil :)

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 17:53

> Ja eller lad dog svigermor blive hjemme... endnu en god grund til at købe
en
> STOR bil :)

*LOL*

--
/Jan W Nielsen

Fra : Fly Christensen

Dato : 18-05-04 09:49

On Mon, 17 May 2004 22:16:34 +0200, "Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>ser jeg så at der kommer en ny Skoda Octavia... men hvornår??? Er der nogen

snippet fra www.skoda.dk:

Den nye SkodaOctavia

.... har Danmarkspremiere på Copenhagen Motor Show i Bellacenteret,
København 16. - 25. april.

Så den burde da være til at tage og føle på ude ved forhandlerne.

Fly

Fra : Lars Frandsen

Dato : 18-05-04 13:03

> [...]
> København 16. - 25. april.
>
> Så den burde da være til at tage og føle på ude ved forhandlerne.

Det er den ikke. De får den først først på efteråret / september.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 13:11

"Lars Frandsen" <lars@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Det er den ikke. De får den først først på efteråret / september.
> --
Og priserne bliver VW'ske .

Fra : Lars Frandsen

Dato : 18-05-04 13:19

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Og priserne bliver VW'ske .

Ja, Octaviaen kommer vist til at starte ved godt kr. 230.000.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ann Nielsen

Dato : 18-05-04 17:49

> Og priserne bliver VW'ske .

Hmm hvad er så pointen i at købe en Skoda? Det er da vel kun fordi at de er
billigere... :)

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 17:54

> Hmm hvad er så pointen i at købe en Skoda? Det er da vel kun fordi at de
er
> billigere... :)

At den nye Passat lader vente på sig..

Den ny Octavia er efter min mening hamrende lækker - og er mere "kvik" på
rattet end den nuværende, der er baseret på A6´eren.

P.S.: Bagagevolumen på 560 ltr - stik den..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 18-05-04 20:44

> Den ny Octavia er efter min mening hamrende lækker - og er mere "kvik" på
> rattet end den nuværende, der er baseret på A6´eren.

Jeg mener bestemt at den nye Octavia deler undervogn med den nye Golf og
Audi A3.

I dag så jeg et helt vognlæs A6'ere holde på en resteplads. Den er
simpelthen kæmpe stor - jeg gad sgu godt se Skoda proppe sådan en undervogn
i en Octavia... ny eller gammel.

Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-05-04 20:48

On Tue, 18 May 2004 21:43:59 +0200, "Thomas" <ewwe@wewe.uk> wrote:

>Jeg mener bestemt at den nye Octavia deler undervogn med den nye Golf og
>Audi A3.

Jeg har tidligere lagt dette i NG'en:
>www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=1029

Platform A00
(VW Lupo - Seat Arosa)

Platform A0
(Audi A2 - Skoda Fabia - VW Polo - Seat Ibiza - Seat Cordoba)

Platform A
(VW Golf IV - VW Bora/Jetta - VW New Beetle - Skoda Octavia - Seat
Léon - Seat Toledo - Audi A3 - Audi TT)

Der er en helt ny revideret platform A på vej: I første omgang
anvendes den til VW Touran og den nye Audi A3 og senere følger den nye
Golf V. Og flere modeller vil følge, så denne platform bliver
koncernens vigtigste af alle.

Platform B
(VW Passat/Santana - Audi A6 - Skoda Superb - Audi A4 - Audi Allroad -
Audi Cabriolet)

Platform C
(Kommende produktionsmodel C1)

Platform D
(Audi A8 - VW Phaeton)

Platform 418 - Fælles med Ford
(VW Sharan -Seat Alhambra - Ford Galaxy)

Platform fælles med Porsche
(VW Touareg - Porsche Cayenne - senere: Audi Pikes Peak)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@ - og glad for min TT3 :)

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 21:40

> Jeg mener bestemt at den nye Octavia deler undervogn med den nye Golf og
> Audi A3.

Det har du helt ret i.

Der røg imidlertid et ord i, da jeg skrev ovenstående. Der skulle have
stået, at den ny Octavia er hamrende lækker og mere kvik på rattet, end de
nuværende PASSAT, der er baseret på A6´eren.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 21:59

> Jeg mener bestemt at den nye Octavia deler undervogn med den nye Golf og
> Audi A3.

Det har du helt ret i.

Der røg imidlertid et ord ud, da jeg skrev ovenstående. Der skulle have

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 19-05-04 20:35

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> [...]
> stået, at den ny Octavia er hamrende lækker og mere kvik på rattet, end de
> nuværende PASSAT, der er baseret på A6´eren.

Hmm er passat ikke bygget på en forlænget A4 platform??

/Carsten

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-05-04 21:44

> Hmm er passat ikke bygget på en forlænget A4 platform??

Er det ikke den samme platform som A6...? Altså platform B..?

Den nye Octavia kommer er bygget på den nye Platform A, der blandt andet har
forladt compundakslen bagi.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-05-04 21:46

On Wed, 19 May 2004 22:44:16 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Er det ikke den samme platform som A6...? Altså platform B..?

Skuffende at man ikke læser, hvad jeg skriver om emnet

/Mogens
som gerne ser en mail fra Hans Paulin !

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-05-04 22:03

> Skuffende at man ikke læser, hvad jeg skriver om emnet

Nå, ja.. Ikke alle læser alle indlæg...

Carsten har vel læst mit indlæg, da alt jeg skriver om VAG jo er guldkorn..

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-05-04 22:08

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Carsten har vel læst mit indlæg, da alt jeg skriver om VAG jo er guldkorn..

Hvad står stopuret på ?

<<fnis.wav>>

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-05-04 22:06

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-05-04 22:12

<<<< råbende: Jeg vidste det !!!!.wav >>>>

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-05-04 22:09

> <<<< råbende: Jeg vidste det !!!!.wav >>>>

*måber*

(Hvad mon manden snakker om)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-05-04 22:08

On Wed, 19 May 2004 23:08:25 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Hvad står stopuret på ?

Den 18/5 kl. 18:45 i denne tråd skitsere jeg sammenhængen i "bunde",
hvilket jeg også gjorde "forleden" i en selvstændig tråd...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-05-04 21:26

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm hvad er så pointen i at købe en Skoda? Det er da vel kun fordi at de
er
> billigere... :)

DET syntes jeg du skal spørge Pradan,Skoda.DK. om, Deres
service,kunde"tække" er oxo blevet VW'sk, de mener bilerne sælger sig selv
(.