Benzin stigning imorgen
Fra : Fujitsu

Dato : 17-05-04 19:15

Blyfri 95 - kr. 9,19
Diesel - kr. 7,50

Imorgen kl. 10:00

Se at få fuldt tanken op..

Fujitsu

Fra : Cosworth POWER

Dato : 17-05-04 19:21

> Blyfri 95 - kr. 9,19
> Diesel - kr. 7,50
>
> Imorgen kl. 10:00

Det koster 9,29 kr. for blyfri 98 og har kostet det de sidste 14 dage.

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide

Fra : Lars Detlef

Dato : 17-05-04 19:27

Tja.... så kan man da kun glæde sig over man kører diesel og lige har tanket
til 5,68

/lars

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-05-04 19:32

On Mon, 17 May 2004 20:26:42 +0200, "Lars Detlef" <lars@detlef.dk>
wrote:

>Tja.... så kan man da kun glæde sig over man kører diesel og lige har tanket
>til 5,68

Lave priser er ikke alt - man skulle jo også gerne fremad......... :)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@ - og glad for min TT3 :)

Fra : Lars Detlef

Dato : 17-05-04 20:10

> Lave priser er ikke alt - man skulle jo også gerne fremad......... :)

Kommer du ikke det da? Så skulle du prøve at købe en ny diesel...

/lars

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-05-04 20:29

On Mon, 17 May 2004 21:10:25 +0200, "Lars Detlef" <lars@detlef.dk>
wrote:

>Kommer du ikke det da? Så skulle du prøve at købe en ny diesel...

Jow, jow - men de er sgu for dyre. En BMW 530d, 740d eller MB 320 CDI
koster stadig kassen medmindre, de har kørt en halv million...

Fra : Mathias

Dato : 17-05-04 21:16

Mogens Knudsen wrote:
> Jow, jow - men de er sgu for dyre. En BMW 530d, 740d eller MB 320 CDI
> koster stadig kassen medmindre, de har kørt en halv million...

Og hvad er der nu galt i at _ordentlig biler_ snildt runder den halve
million

Mvh.
Mathias, kørende i en gammel MB taxa med 590.000 på klokken.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-05-04 21:30

On Mon, 17 May 2004 22:16:25 +0200, "Mathias"
<baggadapREMOVE@hotmail.com> wrote:

>Og hvad er der nu galt i at _ordentlig biler_ snildt runder den halve
>million

Ik' noget, men jeg gider ikke ha' en bil, der har kørt så meget...

Fra : Cosworth POWER

Dato : 17-05-04 19:38

> Tja.... så kan man da kun glæde sig over man kører diesel og lige har
> tanket til 5,68

Til gengæld har jeg det langt sjovere end dig! :)

Fra : Lars Detlef

Dato : 17-05-04 20:09

">
> Til gengæld har jeg det langt sjovere end dig! :)

Ja jeg griner også højlydt når jeg tanker min cabriolet op med oktan 98....

Og jeg vil da grine endnu mere når den kommer på 10 kr.... Eller var det
ikke det du mente

/lars

Fra : Cosworth POWER

Dato : 17-05-04 20:17

> Eller var det ikke det du mente

Ikke helt.

Fra : Lars Detlef

Dato : 17-05-04 20:26

> Ikke helt.

Det vidste jeg i grunden godt - kunne blot ikke lade værd

/lars

Fra : Jens

Dato : 17-05-04 21:52

Cosworth POWER <tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

> Til gengæld har jeg det langt sjovere end dig! :)

Så sjovt, at du ikke kan lade være med at køre langt?

(Med et kørselsbehov på ca. 60.000 km/år er benzin s'gu ikke sjov -
medmindre man kan få nogen til at betale for sig)
--

/ Jens

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 18-05-04 08:41

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Til gengæld har jeg det langt sjovere end dig! :)

Ja ja, men man behøver ikke at køre stærkt for at have det sjovt.
You can go fast but I can go anyware !!!!
Land Rover TDI

Jesper

Fra : TG4600

Dato : 18-05-04 13:23

"Jesper Sørensen" <jesper@nomail.dk> wrote in message

> [...]
> >

> Ja ja, men man behøver ikke at køre stærkt for at have det sjovt.
> You can go fast but I can go anyware !!!!

Hvordan er det nu med en Land Rover
- en offroader er en bil der kan køre længere væk og sidde bedre fast ?
- hvis du vireklig har behov for en Land Rover, så køb en traktor.

TG - kørende i en Nissan Primera
- men jeg savner nu min gamle LR 109" Diesel-hakker - som i sin tid blev
genoplivet med en 90 HK's Toyota-motor.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 18-05-04 17:34

> Hvordan er det nu med en Land Rover
> - en offroader er en bil der kan køre længere væk og sidde bedre fast
> ? - hvis du vireklig har behov for en Land Rover, så køb en
> traktor.

Haha - netop! Min er en Sierra Cosworth 4x4, så jeg kan også komme frem de
fleste steder. Jeg har da endnu ikke siddet fast, også selvom det er en
større gang mudder jeg kører i.... bl.a. parkeringen ved Nissans offroadbane
i Kvistgård en regnvejrsdag ;) .

Fra : Fujitsu

Dato : 17-05-04 19:31

Hvis vi snakker om Shell´s V-Power vil den imorgen koste kr. 9,42 !!

Fujitsu

Fra : Cosworth POWER

Dato : 17-05-04 19:39

> Hvis vi snakker om Shell´s V-Power vil den imorgen koste kr. 9,42 !!

Det dyreste sted jeg har hørt om er 9,97 kr. for en liter blyfri 98... idag.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-05-04 19:42

On Mon, 17 May 2004 20:39:01 +0200, "Cosworth POWER"

Åh mon dog: www.benzinpriser.dk

Fra : Fujitsu

Dato : 17-05-04 19:48

Hehe.. benzinpriser.dk er faktisk totalt ubrugelig. Da dette site kører
selvstændigt og der ikke sidder nogle og tjekker indgående kan enhver
indsende forkerte oplysninger.... Så forleden en pris på 11.000 for blyfri
95 ...

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 17-05-04 21:15

"Fujitsu" <Fujitsu@mail.dk> wrote in

> [...]
> kører selvstændigt og der ikke sidder nogle og tjekker indgående kan
> enhver indsende forkerte oplysninger.... Så forleden en pris på 11.000

Hvis du kigger efter Jet i KBH SV, så passer de! For jeg taster ind hver
dag. Den plejer at ligge lunt i svinget, 8.72 i dag f.eks. for 95 blyfri,

I dag var Bernstorffvej i Gentofte dog helt nede i 8.40 for samme
juicetype.

--
DYT ikke ved E-mail...

Fra : Cosworth POWER

Dato : 17-05-04 19:52

> Åh mon dog: www.benzinpriser.dk

Hvem siger de kender priser på alle tankstationer i DK?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-05-04 19:51

On Mon, 17 May 2004 20:52:07 +0200, "Cosworth POWER"

>Hvem siger de kender priser på alle tankstationer i DK?

Som smiley'en angiver - det siger ingen. Iøvrigt er siden opdateret
den 14. - vi har idag den 17. Hvor var den høje pris henne ?

Fra : Cosworth POWER

Dato : 17-05-04 20:00

> den 14. - vi har idag den 17. Hvor var den høje pris henne ?

Nordjylland.

Fra : Fujitsu

Dato : 17-05-04 19:45

Så har der ikke været meget koncurrence der.... Normalt hvis der er flere
selskaber tæt på hinanden bliver prisen holdt gunstigt nede.

Fujitsu

Fra : Cosworth POWER

Dato : 17-05-04 19:39

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-05-04 19:38

Fujitsu wrote:
> Blyfri 95 - kr. 9,19
> Diesel - kr. 7,50
>
> Imorgen kl. 10:00
>
> Se at få fuldt tanken op..

Uha, godt man lige nåede at tanke til 8.36 i dag

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : hanzen

Dato : 17-05-04 19:44

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Uha, godt man lige nåede at tanke til 8.36 i dag

Uha det var dyrt.
Jeg fik 95 til 8,14 i formiddag.
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Fujitsu

Dato : 17-05-04 19:50

Generalt vil jeg sige at jeg er stoppet for længst med at finde det
billigste sted, hvis det blot drejer sig om håndøre. Men ved jeg feks. at
den stiger med flere kroner tanker jeg forinden selvfølgelig.

Kort sagt: Benzin koster det benzin koster. Har man ikke råd skulle man ikke
have anskaffet sig en bil.

Fra : Soren Pedersen

Dato : 17-05-04 20:20

> Kort sagt: Benzin koster det benzin koster. Har man ikke råd skulle man
ikke
> have anskaffet sig en bil.

Jeg er nu ikke enig med dig - Når man, som jeg kører ~65kkm om året er
prisen nu ikke helt ligegyldig.....Og at droppe bilen er selvsagt
urealistisk.

Mvh
/Søren - Xantia HDi W/E (WeekEnd) og Pug 309 W/E (WifeEdition) - Der bor i
Holstebro, har kontor i Vejle og hele dannevang som arbejdsplads.

Fra : Fujitsu

Dato : 18-05-04 16:22

"Soren Pedersen" <smp@munchweb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> /Søren - Xantia HDi W/E (WeekEnd) og Pug 309 W/E (WifeEdition) - Der bor i
> Holstebro, har kontor i Vejle og hele dannevang som arbejdsplads.

Jeg køre altså også selv +40kkm om året. Det har sku ingen betydning på hvad
den koster. Jeg køre ikke mindre af at den er blevet dyrere...
Du er sikkert den type der køre efter det billigste sted, selv når det
drejer sig om besparelser på under 30 øre pr. liter... UUHHAA sikke mange
penge du sparer så... Tiden du bruger for at finde den billigste og hvis der
ydermere er et stykke vej til det sted... hvor er det så den store
besparelse ligger henne..
Næææ istedet for at køre efter det billigste sted, så brug en effektiv
besparelse nemlig speeder foden..!!!
Hvis du 1 dag om måneden kører pænt så svare det vel til en besparelse på
kr.20,- alt efter hvilken bil man køre i

Jeg pendler til Kbh hver dag, distance på 110 km ialt. ved at jeg har nedsat
min hastighed fra 140 km/t den ene vej til 110-120 km, har jeg sparet næsten
1 tankfuld pr. måned.!!!!!!

Fujitsu

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 18-05-04 15:58

> [...]
> Per
> www.perbeer.ninja.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport

Jeg var også heldig at tanke til 7,97 her i dag kl. 9:45. (Gistrup,
Nordjylland)

Fra : Babba-Papa

Dato : 18-05-04 20:18

Der var engang en bruger ved navn "Anders Kjeldsen"
<kjeldsen@netpad.dk> der skrev:

>"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg var også heldig at tanke til 7,97 her i dag kl. 9:45. (Gistrup,
>Nordjylland)

Ja, det er utroligt som tingene forandrer sig....
For 2-3 måneder siden ville de fleste have tisset i bukserne af
grin (eller noget tilsvarende) hvis de læste om folk der priste
sig lykkelige over at have tanket til små 8 kr./literen....

Jeg er godt nok glad for at jeg kun skal "tanke"
rugbrødsmotoren...
- -
Babba-Papa

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 18-05-04 21:33

Per Beer Hansen wrote:

> Uha, godt man lige nåede at tanke til 8.36 i dag

Et eller andet sted, så har jeg på fornemmelsen at du startede din
karriere som benzinforbruger med en knallert i dine teenageår og
at du uden tvivl vil fortsætte med at købe benzin i mange år endnu
- folk som os bliver bare aldrig rigtigt gode til det med at tage
offentlige transportmidler, right??

Set i det lys, står det mig soleklart at jeg har brugt og kommer
til at bruge rigtigt mange penge på brændstof i min levetid,
derfor er det et eller andet sted inderligt ligegyldigt i det
samlede regnskab om jeg sparer 15-20 kroner på at tanke idag
fremfor imorgen..

At bekymre sig om benzinpriser er i mine øjne for folk der *vil*
have noget at bekymre sig over. For et års tid eller to siden
bekymrede disse mennesker sig over at benzinen steg til 7 kroner -
idag jubler de hvis de finder et sted der sælger det til 8 kroner
og bekymrer sig over hvornår prisen når et tikrone..

Forskellen på mig og disse "tilbudsjægere" er at tilbudsjægerne
konsekvent kører en uge længere end mig med "gamle priser".
Spørgsmålet er om det er "god økonomi" at stresse rundt og lede
efter "sidste uges benzinpris" - frustrationer er trods alt en
kilde til mavesår.

Tråden indikerer at vi imorgen går over til "uge 20" priser. Hvis
man leder længe kan man måske være heldig at finde en sjat til
"uge 19" pris, men i næste uge er det med garanti slut og
tilbudsjægerne tvinges til at nøjes med "uge 20" priser mens jeg
tanker til "uge 21" priser. Med andre ord, de penge du sparer ved
at tanke billigt idag sætter du til ved at tanke igen i næste uge,
det er altså altid kun den seneste optanknings besparelse du
totalt set har sparet..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-05-04 13:17

Thomas Strandtoft wrote:

> Et eller andet sted, så har jeg på fornemmelsen at du startede din
> karriere som benzinforbruger med en knallert i dine teenageår

Jeg fik faktisk min første knallert da jeg var 9 år
Og havde på det tidspunkt allerede min egen personlige cross/speedway bane

> og
> at du uden tvivl vil fortsætte med at købe benzin i mange år endnu

Uden tvivl

> - folk som os bliver bare aldrig rigtigt gode til det med at tage
> offentlige transportmidler, right??

Vi (familie med 2 voksne + 2 børn) prøvede faktisk for nyligt at tage
by-bussen fra hvor jeg bor og ud til Ro's Torv (jeg tror faktisk at vi
mødtes derude den dag), det kostede, og hold nu godt fast, 85,- kroner for
en "retur". Det skal så lige siges at den mindste af drengene kører gratis
og den store til halv pris, på grund af alderen.
Og alt i alt er der vel max 7 km hver vej.
Jeg kunne have kørt mange gange frem og tilbage i Sierra'en for de penge, og
det endda væsentligt hurtigere end med det offentlige.

> [...]
> at tanke billigt idag sætter du til ved at tanke igen i næste uge,
> det er altså altid kun den seneste optanknings besparelse du

Jeg er helt enig, jeg tillader mig dog at glæde mig over at jeg sparede ca.
60-70 øre pr. liter da jeg alligevel skulle tanke.
Og nej, jeg ledte ikke efter det billigeste sted, men tankede på en af de
tanke jeg plejer

For mit vedkommende betyder det heller ikke det helt store vilde hvad prisen
er (med måde naturligvis), da jeg bruger ca. 1-1,5 tankfuld (á 60 liter) om
måneden.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-05-04 16:53

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> en "retur". Det skal så lige siges at den mindste af drengene kører gratis
> og den store til halv pris, på grund af alderen.

Du kan gøre det for noget der ligner det halve med et klippekort,
der koster det 11 kroner hver vej for en voksen og halv pris for
ungerne.. Det er dog stadig dyrere end at starte Ford'en op..

> Og alt i alt er der vel max 7 km hver vej.
> Jeg kunne have kørt mange gange frem og tilbage i Sierra'en for de penge, og
> det endda væsentligt hurtigere end med det offentlige.

Uden tvivl..

> Jeg er helt enig, jeg tillader mig dog at glæde mig over at jeg sparede ca.
> 60-70 øre pr. liter da jeg alligevel skulle tanke.

Jeg tror det er længe siden der er nogen der har sparet noget på
at tanke benzin, der er vist nærmere tale om ikke at blive helt så
groft berøvet som man ellers kunne blive..

> Og nej, jeg ledte ikke efter det billigeste sted, men tankede på en af de
> tanke jeg plejer

Jeg tanker på Texaco på Ringstedvej, idet at de har den 98 oktan
min bil ønsker at betjene sig af..

> For mit vedkommende betyder det heller ikke det helt store vilde hvad prisen
> er (med måde naturligvis), da jeg bruger ca. 1-1,5 tankfuld (á 60 liter) om
> måneden.

Jeg har valgt at affinde mig med at det koster r.... ud af
bukserne at tanke benzin, så jeg er holdt op med at bekymre mig om
det.. Jeg skal dog ikke sige at tanken om at finde et hus ude på
bøhlandet og starte en methanolproduktion i et skur i baghaven
ikke tiltaler mig..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-05-04 06:47

Fujitsu wrote:
> Blyfri 95 - kr. 9,19
> Diesel - kr. 7,50
>
> Imorgen kl. 10:00
>
> Se at få fuldt tanken op..

Tja, jeg fyldte op til 8.16 igår eftermiddag hos nordmændende.

--
Roberto Saldo

Fra : Snusken

Dato : 18-05-04 07:07

Diesel til 5,98 kr. ved OK her til morgen i Broager.

mvh eric
--------------

Fra : Cosworth POWER

Dato : 18-05-04 21:06

> Blyfri 95 - kr. 9,19
> Diesel - kr. 7,50
>
> Imorgen kl. 10:00

Du havde ret - 9,41 kr/l for blyfri 98 idag....

Fra : Fujitsu

Dato : 19-05-04 21:01

Der er også mange der ikke lige tænker på både fordele og ulemper for selve
tankstationen ved alle de ændringer.

Tænk på at det benzin der ligger i tankene er jo ikke altid beregnet udfra
den pris de har givet i indkøb.

Så nogle gange taber stationen rigtig mange penge især hvis tanken har været
næsten tom og der er indkøbt til en høj indkøbspris. Ugen efter eller et par
dage falder den væsentligt i pris pga. prisændrig eller benzinkrig....

Fujitsu