Goretex vs. lædertøj
Fra : Zemich

Dato : 17-05-04 17:23

Hej NG
Så fik jeg min maskine tilbage fra værkstedet. Så der er et kæmpe smil
på mine læber.
Nu mangler jeg bare noget udstyr og så ja kørekortet. :-/ (starter dog på
kortet i morgen)
Men nu til spørgsmålet.
Jeg går og har et dilemma om jeg skal vælge en goretex jakke og buks eller
om jeg skal købe en læder.
Det skal siges jeg er 175 høj, halvmuskuløs og uden noget rigtigt fedt på
kroppen.
Kunne godt tænke mig at høre jeres for og imod.
En ven jeg har sælger nemlig en Dainese læderdragt som han i sin tid gav
omkring 6.000 kr for, for 2500 kr (se billede på dk.binaer.motor), det så
inkl en grim men god hjelm, et par for små støvler og nogle hansker.
Dragten er sådan fin pæn og sidder fino på mig, men tror jeg er mest til
noget goretex.

Del ud af jeres erfaringer. På forhånd tak.

Mvh Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 18:13

Zemich wrote:
> [...]
> mig, men tror jeg er mest til noget goretex.
>
> Del ud af jeres erfaringer. På forhånd tak.

Hvis du giver cyklen lidt gas engang imellem kan jeg kun anbefale læder...
Det sidder meget bedre på kropppen, og det blafrer ikke. Jeg kører aldrig
med tekstil igen !! Men kører du virago eller lign. kører alle vist med
tekstil

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=538

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 17-05-04 18:18

Men kører du virago eller lign. kører alle vist med
> tekstil

------------------------
Eller sørg for at lædderet har masser af frynser...
-Hehe..

Oliver Bruchhaus.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 17-05-04 20:49

Jep, jeg kører også kun med læder. Men skulle jeg få en vinterkværn igen, så
vil jeg ikke afvise at køre i textil når det sner :-/

Kørte selv med textil i flere år. Men synes bedst om læder. Som for øvrigt
også er en Dainese dragt...

--
Mvh.
Henrik (Husk vores træf sidste week-end i Maj, skal opleves )

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 17-05-04 18:37

"Zemich" <mariFJERN@DETTEevents.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget goretex.
>
> Del ud af jeres erfaringer. På forhånd tak.

<religonskrig>
Der er visse ting der bare ikke kan laves om på:
Honda er for bøsser
Suzuki er bøttejern
MC'er og læder hører sammen!
</religonskrig>

Kunststof (Gore-Tex) har den store fordel at det er vandtæt. Læder kræver en
regndragt der fylder og er bøvlet.
Ikke desto mindre går jeg personligt ind for læder.
En god dragt i kunstsstof beskytter nok ligeså godt som en god læderdragt.

Så det er en smagssag.

Asger
V-Strom & Schwaben-Leder
ZX-10 (til salg)

Fra : jesper

Dato : 18-05-04 13:49

> <religonskrig>
> Der er visse ting der bare ikke kan laves om på:
> Honda er for bøsser
Ja for de viser røv til alle andre *G*

> Suzuki er bøttejern
har nu altid ment at bøttejern er et for pænt ord

> Ikke desto mindre går jeg personligt ind for læder.
Og hvad så når det gælder motorcykeltøj *G*

Jesper
(der pænt siger undskyld, selvom han ikke kunne lade være?

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 17-05-04 18:54

> [...]
> noget goretex.
>
> Del ud af jeres erfaringer. På forhånd tak.

Nu ved jeg ikke til hvilket formål du benytter din MC. Men er man afhængig
af den til dagligdagstransport
til og fra arbejde, og små indkøb, så vil jeg anbefale textil. Det er
hurtigt at tage af og på, og samtidig kan du
have dit alm. tøj på under.

Læder er selvfølgelig mere sikkert, og mere behageligt fordi det ikke
blafrer som textil. Men hvis dragten skal yde
den fulde beskyttelse skal den sidde korrekt. Og så er der desværre kun
plads til t-shirt og shorts under.
Ydermere virker det hele en smule mere besværligt at tage af og på, og lyne
sammen.

Så det har jo noget at gøre med hvor langt du kører på den, og hvad formålet
er med kørslen!

> Mvh Tommy

Thomas

Fra : LS

Dato : 18-05-04 09:10

Jeg har tidligere kørt i lædertøj, men er skiftet til Goretex for 5 år siden
og har kørt i denne type mc-tøj lige siden.
Årsagen er, at lædertøj efter min mening er upraktisk i flere henseender,
bl.a. hvis man bruger sin cykel til transport mellem hjem og arbejde, og
ikke vil lave et totalt tøjskifte hver gang. Med Goretex kan man have en
skjorte på indenunder, der ikke er krøllert efter kørslen, ligesom tøjet
sagtens kan tåle en byge, uden at man bliver våd.
Jeg synes også, at det er en smule lettere lige at smutte i Goretextøjet,
for f.eks. at køre en kort tur.
Lædertøj ser smart ud, men er ikke specielt praktisk efter min mening.
Ryger man af cyklen, er der i øvrigt ligeså god beskyttelse i tekstiltøjet
som i lædertøjet, alt afhængig af kvaliteten selvfølgelig. Der findes nemlig
både læder- og tekstiltøj, der ikke er pengene værd.
Lad det være op til dig selv og hvad du føler dig bedst tilpas i. Det er vel
trods alt det vigtigste.
Held og lykke med dit tøjvalg!

Mvh.

Lars
Velo Solex 24 ccm.

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 19:24

"LS" <larsskarfjerndette@fjerndettemail.dk> wrote in message

> [...]
nemlig
> både læder- og tekstiltøj, der ikke er pengene værd.

De tests (og praksis) jeg har set, siger det modsatte, selv det dyreste gore
tøj, kan overhovedet ikke hamle op med læder, når man rutsjer langs med
asfalten, men praktisk og vandtæt er det jo.
Mon de bruger goretex tøj i Motogp når det regner
Poul B-H

Fra : Poul-M Olsen

Dato : 19-05-04 10:11

On Tue, 18 May 2004 20:24:28 +0200, <pbh a os.dk> wrote:

> [...]
>asfalten, men praktisk og vandtæt er det jo.
>Mon de bruger goretex tøj i Motogp når det regner

Nope, men køre du plus 200km/t når det regner ? gees not *ggg*

Og ik sikker men var det ikke tæt på det blev godkendt for ikke så
lang tid siden eller ?

Mvh.
Skyrider#1
www.oddscafe.dk
Honda CBX750F 88' På gaden igen

Fra : Armand

Dato : 19-05-04 16:35

Poul-M Olsen <skyrider19@hotmail.com> skrev i en

> Nope, men køre du plus 200km/t når det regner ? gees not *ggg*
>
> Og ik sikker men var det ikke tæt på det blev godkendt for ikke så
> lang tid siden eller ?

Den finske ækvivalent til DMU brød fodslaget indenfor skandinavisk
Roadracing og godkendte kevlar(!)-dragter til race. Og det var lige på
nippet at de øvrige skand. lande hoppede med på bølgen, da en finne iklædt
Kevlar-dragt tog den på røv og albuer på langsiden: Dét så ikke godt ud
efterfølgende, hvorefter Finnerne droppede at være moderne :-|

--
Armand.

Fra : Zemich

Dato : 18-05-04 20:10

Tak for alle jeres svar, kom endelig med flere.
Regner med jeg køber den læderdragt min ven sælger, den er jo som sagt ret
billig. Så regner jeg med jeg når jeg engang får råd køber mig en goretex
dragt.

Mvh Tommy

Fra : anders majland

Dato : 19-05-04 15:29

> Regner med jeg køber den læderdragt min ven sælger, den er jo som
> sagt ret billig.

Hvis den passer er det jo en god "egenskab"

> Så regner jeg med jeg når jeg engang får råd køber
> mig en goretex dragt.

Optimalt har man jo både flere mc'er og flere sæt tøj, så man kan
optimere til turen

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid