Så har Vectraen været på rullefelt igenige~
Fra : Ukendt

Dato : 16-05-04 17:49

Hey gruppe...

Først lige en gladelig nyhed.

Min Vectra har efterhånden været på felt et par gange - enkelte skribenter
her i gruppen har vist skepsis for dens power. Her i weekenden, har den
været på rullefelt - som af Teknologisk Institut er kalibreret i slutningen
af 2003.

Resultatet er at det felt også mener at jeg har over 190hk.

Grunden til den kom på er at min kærestes fætter også har en V6 - samme
årgang, samme motor. Han mente at vi engang for alle skulle have afgjort
hvem af os der har flest muller. Det endte med at jeg fik håneretten resten
af weekenden. Feltet mente at hans brystsvage Vectra ligger hele 0,1hk under
min!

Jeg har rullefeltsudskrifter af begge biler - på samme kurve endda. De skal
nok lige blevet scannet ved lejlighed, men har haft så meget at se til i
dag... Sådan noget skrammel med politianmeldelser osv. :(

--
Mvh Bjørn,
Pt. kørende i Avensis 1.8 '98

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-05-04 18:41

"Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Resultatet er at det felt også mener at jeg har over 190hk.

Det er i grunden helt utroligt at Opel ikke selv skriver det i specs.

De er ydmyge hos Opel med blot 170 Hk.

Godt motorkøb. Du har fået 11,76% flere kræfter end du har betalt for..

Min hedengangne MV6 3.0 (Omega) måtte så have haft ca. 235 Hk ab fabrik, men
kun specs til 210.

Hr. Bjørn

Fra : Mugges cubic-POWER !

Dato : 16-05-04 21:15

On Sun, 16 May 2004 19:41:14 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Min hedengangne MV6 3.0 (Omega) måtte så have haft ca. 235 Hk ab fabrik, men
>kun specs til 210.

Det ender jo med, at også jég må på et felt...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@ - og glad for min TT3 :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-05-04 22:01

> Det ender jo med, at også jég må på et felt...

Jepper - vi venter i spænding..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 16-05-04 22:05

> Jepper - vi venter i spænding..

Jep, jep...

M.v.h.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-05-04 22:14

"Mugges cubic-POWER !" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en
meddelelse news:jsifa01l9tgfospedn2s2rcemasg30imsq@4ax.com...

KLIP

> Det ender jo med, at også jég må på et felt...

Jep ... 204 + 11,76% = 228 Hk ab fabrik.

PS: En Omega Lotus ... 377 + 11,76% = 421 Hk ab fabrik. Se det er et
understatement, der vil noget...

Hr. Bjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 16-05-04 22:21

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Jep ... 204 + 11,76% = 228 Hk ab fabrik.
>
> PS: En Omega Lotus ... 377 + 11,76% = 421 Hk ab fabrik. Se det er et
> understatement, der vil noget...

Godt der ikke findes en statistik der siger noget sådant.

Nåh ja, det passer med at Opel's speedo'er viser 11% for meget.

M.v.h.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-05-04 22:28

KLIP

> Godt der ikke findes en statistik der siger noget sådant.

Sæt nu det gik den anden vej også:

V6: 170 - 11,72% = 150Hk
MV6: 210 - 11,72% = 185Hk
Omega 3000: 204 - 11,72% = 180Hk
Omega Lotus: 377 - 11,72% = 332Hk og det ville være en værre en...

> Nåh ja, det passer med at Opel's speedo'er viser 11% for meget.

Det er en ren vindmåler...LOL

Hr. Bjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 16-05-04 22:33

> V6: 170 - 11,72% = 150Hk
> MV6: 210 - 11,72% = 185Hk
> Omega 3000: 204 - 11,72% = 180Hk

Passer måske meget godt med, hvad der er på hjulene.

M.v.h.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-05-04 22:37

KLIP

> Passer måske meget godt med, hvad der er på hjulene.

Derefter er det op til rullefeltsmanden at gøre kunden glad, ved at
kompensere med et valgfrit tal for tab i transmissionen.

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 07:17

> "Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Passer måske meget godt med, hvad der er på hjulene.

Ja, faktisk ;) Lige knebent endda.. mener det var lige knap 110kw min
spyttede ud på rullerne...

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 08:23

> Nåh ja, det passer med at Opel's speedo'er viser 11% for meget.

Mit speedo viser omkring 5-6 km/t forkert over hele skalaen - eneste
undtagelse er at fejlvisningen bliver mindre over 205 km/t (har jeg hørt ;)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-05-04 23:46

"Mugges cubic-POWER !" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en
meddelelse

> Det ender jo med, at også jég må på et felt...

Det var vist noget med, at sønneke var i gang med et arrangement, eller
hvad?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 07:15

"Mugges cubic-POWER !" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en
meddelelse news:jsifa01l9tgfospedn2s2rcemasg30imsq@4ax.com...

> Det ender jo med, at også jég må på et felt...

Jeg kan simpelthen ikke være mere end enig! :)

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 07:51

> [...]
>
> Godt motorkøb. Du har fået 11,76% flere kræfter end du har betalt for..
>
> Min hedengangne MV6 3.0 (Omega) måtte så have haft ca. 235 Hk ab fabrik,

Og dog... Nu kender jeg til flere målinger på min type V6 (C25XE) - disse
har alle vist over 190hk. Men kender så desværre kun til 1 måling på den
"nye" V6 (X25XE), den havde 186hk. Dog på det felt, der så i efteråret blev
kalibreret, og i følge rullefeltsmanden er ydelsen skåret ned med ca. 3%.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 16-05-04 18:46

> [...]
>
> Mvh Bjørn,
> Pt. kørende i Avensis 1.8 '98
> Opel Vectra A CDX '94 <- i pit pga hit'n'run

Hvad er jeg lige gået glip af her?

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 07:18

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er jeg lige gået glip af her?

Jeg ville også helst have gået glip af den formodede spritter, der kørte ind
i min bil :(

Fra : bme

Dato : 16-05-04 22:15

> [...]
> Mvh Bjørn,
> Pt. kørende i Avensis 1.8 '98
> Opel Vectra A CDX '94 <- i pit pga hit'n'run

forhåbentligt ikke alvorligt

/bo

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 07:19

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev i en meddelelse

> ......... men har haft så meget at se til i

> forhåbentligt ikke alvorligt

For "modparten" er det... Kørsel uden kørekort, sprit, hit'n'run....

For min bils vedkommende kan den sådan set stadig køre... Forkofangeren er
flækket, nye sideblink og en tågelygte er godt bukket ind bag ved...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-05-04 08:40

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> For "modparten" er det... Kørsel uden kørekort, sprit, hit'n'run....

Skulle skydes langsomt!

> For min bils vedkommende kan den sådan set stadig køre... Forkofangeren er
> flækket, nye sideblink og en tågelygte er godt bukket ind bag ved...

Godt det 'kun' var bilen der tog skade.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 09:13

"Uffe Bærentsen" <leitiINGENSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> Skulle skydes langsomt!

Jeg kan ikke være mere end enig.

Jeg vågnede ikke selv ved braget, men det gjorde mange af mine kammerater i
omliggende telte - det skete på træfpladsen til et Opeltræf. Jeg mener
simpelthen han er et fjols bare at stikke af - der er ALTID nogen på
træfpladsen der ved hvem man er. 15 minutter efter jeg var kommet op, havde
jeg 2 vidner der vidste hvem han var, og hvor han boede. Og 1 enkelt vidne
havde set påkørslen. Christian Hansen her fra gruppen nåede at råbe efter
ham inden han satte sig ind i sin bil og kørte. Jeg har navn, adresse og
telefonnummer samt ind.reg. nummer på synderen - og har været ret opstemt på
selv at aflægge ham et visit, men fik mig overbevist om at Herning Politi
kan klare skærene for mig...

> Godt det 'kun' var bilen der tog skade.

Og heldigvis er det en overkommelig skade, Vectraen skal takseres her i
eftermiddag. Mit bud er at skaden løber op i 10-12.000 kroner.

Det er ærgeligt og pisseirriterende, men der er ikke rigtigt noget at gøre
ved det - den skal laves, og dét kan kun gå for langsomt. Jeg bryder mig
ikke om at køre rundt i en bil med synlige skavanker - hvad tænker folk
ikke? "Prøv at se det fjols der, han kan vist ikke finde ud af at køre bil".
Vectraen kører så på værksted i dag, og så overtager jeg de gamles Avensis -
så må de finde transport på anden måde... :)

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 08:50

> [...]
under
> min!
>
> Jeg har rullefeltsudskrifter af begge biler - på samme kurve endda.

.... udskriften ligger i news:dk.binaer.motor

--
Mvh Bjørn,
Pt. kørende i Avensis 1.8 '98