Benzinforbrugsregneark
Fra : Henrik Jansen

Dato : 15-05-04 17:07

Hejsa
Er der ikke nogen der har et excelregneark, hvor man kan indtaste antal
kilometer/antal liter benzin købt/pris pr. liter/dato etc og hvor den så kan
regne ud hvor langt man kører på literen.
Alternativt, hvordan er det nu man beregner antal km/l ?
Hilsen
HJ

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 15-05-04 17:13

Har ikke lige et Excelark... endnu (Fik kørekort i mandags :)

Men du kan beregne dit forbrug ved at nulstille triptælleren når du har
tanket og næste gang du så tanker, så noterer du antal km på triptælleren og
så dividerer du med det antal liter benzin du fylder på. Det kræver
selvfølgelig at du tanker helt op hver gang (og helst ved samme tankstation,
hvis det skal være nogenlunde præcist)

//Kjeldsen

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 15-05-04 17:18

"Anders Kjeldsen" <kjeldsen@netpad.dk> skrev i en meddelelse news:40a64192$0$3051$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> så dividerer du med det antal liter benzin du fylder på. Det kræver
> selvfølgelig at du tanker helt op hver gang (og helst ved samme tankstation,

Hvordan bliver det mere præcist ved at tanke på den samme
tankstation hver gang?

/Jakob
- åbenbart med upræcist kørselsregnskab...

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 15-05-04 17:32

Det har jeg bare ladet mig bilde ind :)

//Kjeldsen

Fra : phk

Dato : 15-05-04 19:37

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan bliver det mere præcist ved at tanke på den samme
> tankstation hver gang?

Normalt ingen problem - men kommer man sydpå kan bilen holde med snuden så
meget op eller nedad at tanken melder fuld før den rent faktisk er helt
fuld. Jeg har f.eks. oplevet 10 liter før på min tidligere Mondeo ved
tankning på Shell nord for Brenner.

--
Per, Esbjerg

Fra : anders majland

Dato : 15-05-04 17:22

> [...]
> på. Det kræver selvfølgelig at du tanker helt op hver gang (og helst
> ved samme tankstation, hvis det skal være nogenlunde præcist)

På noge Q8 tanke kan du også taste triptællerens km ind - Så for du dit
forbrug regnet ud og med på kviteringen

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Landberg

Dato : 15-05-04 17:23

> [...]
kan
> regne ud hvor langt man kører på literen.
> Alternativt, hvordan er det nu man beregner antal km/l ?

Hvis nu man teoretisk set havde sådan et ark, ville du så gerne have det
sendt via brevduer, postet som vedhæftet fil i en ikke-binaer gruppe eller
hvordan?

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Henrik Jansen

Dato : 15-05-04 18:15

Ja
du kan maile det til mig på frederik41@oncable.dk (fjern Frederik) eller i
dk.binaer.

Hilsen
HJ

Fra : Landberg

Dato : 15-05-04 18:48

> du kan maile det til mig på frederik41@oncable.dk (fjern Frederik) eller i
> dk.binaer.

Så skulle du gerne have fået mail.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 15-05-04 19:56

Du må også gerne sende det til min email: kjeldsen@netpad.dk

Har lavet et selv, men vil se hvordan det ellers kan gøres :D

//Kjeldsen

Fra : Ole Brøndsted

Dato : 15-05-04 23:09

Hej
Som ny Escort billist vil jeg gerne prøve at holde regnskab med benzin
forbruget, så jeg ville være taknemlig for en kopi at regnearket.

mvh
Ole Brøndsted

Fra : Henrik Jansen

Dato : 16-05-04 08:02

"Ole Brøndsted" <oleb@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Som ny Escort billist vil jeg gerne prøve at holde regnskab med benzin
> forbruget, så jeg ville være taknemlig for en kopi at regnearket.

Du er sikker på at du ikke vil være TANKnemmelig

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-05-04 17:28

On Sat, 15 May 2004 18:07:05 +0200, "Henrik Jansen"
<duerIkke@duerikke.dk> wrote:

> [...]
>kilometer/antal liter benzin købt/pris pr. liter/dato etc og hvor den så kan
>regne ud hvor langt man kører på literen.

Der findes en tsyk side, hvor man kan oprette sin bil, og derefter taste
dataene ind, hver gan gman har tanket. Den udregner så, dit totale
gennemsnit, gennemsbit denne gang. Desuden angiver du om det er med
sommer- eller vinterdæk, så du kan se en forskel.
Jeg kan desværre ikke lige finde siden.

Fly

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 15-05-04 17:37

<duerIkke@duerikke.dk> wrote:

>Er der ikke nogen der har et excelregneark, hvor man kan indtaste antal
>kilometer/antal liter benzin købt/pris pr. liter/dato etc og hvor den så kan
>regne ud hvor langt man kører på literen.

Få dig et Hydro Texaco kort. Så sker det hele helt automatisk, hver
gang du tanker -> stort eller småt, ganz egal:

Man tanker sin bil og betaler efterfølgende for benzinen med sit
kontokort. Efter indtastning af pin-kode indtastes bilens aktuelle
km-tal og på den efterfølgende tilsendte faktura fremgår km/l for
måneden samt år til dato :)

Don't work harder - be smarter

>Alternativt, hvordan er det nu man beregner antal km/l ?

Distance / liter = km/l

/Mogens

Fra : Cosworth POWER

Dato : 15-05-04 18:56

> Distance / liter = km/l

Haha - du er så klog ;)

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 15-05-04 18:56

On Sat, 15 May 2004 19:56:03 +0200, "Cosworth POWER"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Haha - du er så klog ;)

Der mangler liiige et "jo" og et "helvedes"

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-05-04 20:32

> Der mangler liiige et "jo" og et "helvedes"

>--

Og evt. en lille indikation på, at misundelse er en grim ting.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : bme

Dato : 15-05-04 20:59

Der findes en webløsning til dit problem.

www.km-regnskab.dk

/bo

Fra : phk

Dato : 16-05-04 04:24

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev i en meddelelse
> Der findes en webløsning til dit problem.
>
> www.km-regnskab.dk

Evt. med fare for det lige pludselig kommer til at koste penge at fortsætte
med at bruge sine indtastede data.

--
Per, Esbjerg

Fra : bme

Dato : 16-05-04 10:34

> Evt. med fare for det lige pludselig kommer til at koste penge at
fortsætte
> med at bruge sine indtastede data.

Du kan da bare jævnligt lave en totaloversigt og kopiere den til en tekstfil
på din computer, den kan du så hælde ind i et regneark eller lign. hvis
km-regnskab skulle komme til at koste penge.

/bo

Fra : npw

Dato : 16-05-04 14:36

Hvormeget kan man stole på den indbyggede "computer" i nyere biler?
Angående det med at fylde helt op, så har jeg flere gange været udsat for
pumper, der bliver ved med at slå fra når man prøver at fylde helt. Når man
så starter motoren, viser tankmåleren kun trekvart fuld!
Hilsen Niels W.

Fra : phk

Dato : 16-05-04 15:50

"npw" <npw@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvormeget kan man stole på den indbyggede "computer" i nyere biler?

De viser nok alle mere eller mindre stabilet forkert :)

> [...]
man
> så starter motoren, viser tankmåleren kun trekvart fuld!

Pumpen stopper leveringen når den mærker skum i pistolen. Hvis det er en
benzin kan du relativt hurtigt fylde op til randen med et jævnt roligt
tankning - benzin skummer hurtigt af. Hvis det er en diesel tager det lidt
længere tid. Jeg kører selv diesel og må tanke de sidste 5 liter på denne
måde.

Nogle biler har en knap i dækslet man kan påvirke for at lukke overskydende
luft ud, f.eks. VW. Den påvirker man med pistolen, så går det hurtigere at
hælde de sidste liter i.

Hvis man regner km på literen ud ved hver tankning bør man fylde helt op
hver gang: Det er forskelligt hvor meget skum der dannes, det afhænger klart
af hvor meget der tankes, men også hvor der tankes. Nogle steder i udlandet
kan jeg tanke helt op uden der dannes skum overhovedet (diesel). Sorg også
så vidt muligt for bilen står vandret (hvilket kan være svært sydpå).

--
Per, Esbjerg