MC-finansiering til 3,75 %
Fra : Peter

Dato : 15-05-04 12:16

Hvilket firma er det som finansierer så lavt og er det kun på nye MC? Der jo
så selvfølgelig oprettelsesgebyrer på omkring 5-7000 kilo for sådan et lån,
hvilket er lidt et minus.

Evt. bedre alternativer?

Da jeg var nede at se på den nye FZ6 var det i hvert fald rentesatsen jeg
fik fortalt om.

På forhånd tak for svar!!

Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-05-04 14:01

> [...]
jo
> så selvfølgelig oprettelsesgebyrer på omkring 5-7000 kilo for sådan et

gebyrer kan så heller ikek trækkes fra

> Evt. bedre alternativer?

din bank ?

> Da jeg var nede at se på den nye FZ6 var det i hvert fald rentesatsen jeg
> fik fortalt om.

ja men hvad er kravet til udbetaling, hvad er de årlige omkostninger reelt
og hvor mange kan du trække fra, skal der pant i cyklen koster det vist også
lidt mønt til forsikringen for at de indsætter det i policen, og selv
omkostninger til tinglysningen af pantet.

Tæl det hele med og sig til din bank de skal slå det.

Plejer de at kunne, kunne de ved mig.

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Allan Bojesen

Dato : 15-05-04 14:11

Peter wrote:

> [...]
>
> Evt. bedre alternativer?
>
> Da jeg var nede at se på den nye FZ6 var det i hvert fald rentesatsen jeg

Se dig rigtig godt for i forbindelse med finanseringsselskaber. Det er
fint nok med 3,75% i rente, men hvis nu der er et årligt
administrationsgebyr på 3% (der ikke er fradragsberettiget) skal der
ikke meget bank til for at de er billigere. Få altid oplyst de totale
årlige omkostninger.

Allan Bojesen

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 15-05-04 17:21

"Allan Bojesen" <allan@NOSPAM.dkfritidmotorcykler.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> administrationsgebyr på 3% (der ikke er fradragsberettiget) skal der
> ikke meget bank til for at de er billigere. Få altid oplyst de totale

Du kan se mere på denne hjemmeside www.mcfinans.dk det var dem som delte
nøgleringe ud på nørrebrogade ved bakkeåbningen i år - derfor kan jeg huske
dem.

Bemærk at renten er afhængig af hvor stor udbetaling du smider på bordet.

der kan du beregne hvad det koster osv. og du vil ganske givet nå til samme
erkendelse som alle andre før mig det er dyrt prøv at gå din bankrådgiver
lidt på klingen så kan man som regel låne lidt billigere.

Jens

Fra : Armand

Dato : 15-05-04 22:27

> [...]
> administrationsgebyr på 3% (der ikke er fradragsberettiget) skal der
> ikke meget bank til for at de er billigere. Få altid oplyst de totale

Alle kreditgivere skal oplyse deres totalomkostninger som årlig omkostning i
% (ÅOP), og dét tal skulle være rimelig pålideligt at sammenligne v.h.a. -
Selvfølgelig er der den detalje at hvis rentesatsen er lav men ÅOP'en kun
lige under f.eks. bankens opstilling er dét på bekostning af ikke
fradregsberettigede gebyrer - Meen: Ydelsen skal ikke være særligt lav til
forskel førend at man kan "lægge penge tilside til skattefar" :-|

Hvis man kigger ÅOP er financerings-selskaberne faktisk ikke så dyre som
forventet: FDM's "Motor" har jævnlig en kreditsammenligning hvori bankerne
sjældent kan være med
Gå evt. på biblioteket og surf igennem en årgang af Motor for videre
information!

--
Armand.
PS til Allan: