Opel Corsa - godt køb?
Fra : JS

Dato : 15-05-04 14:36

Som opfølgning på en tråd forleden i markedsgruppen vil jeg lige høre lidt
flere ekspertudsagn om ovenstående.
Jeg er blevet tilbudt en Corsa 1.0 fra 1984, 150.000 km. til ca. 4000 kr.
Den starter og kører hver dag. Jeg ved ikke hvornår tandrem er skiftet.
Den har 14 mdr til syn.
Er det en god bil eller skal jeg forvente at bruge meget tid og penge på at
holde den kørende?
Jeg ved godt at det ikke er en ny bil, men hvis jeg kan have bil i 14 mdr
for 4000 kr. + det løse synes jeg at det virker ok...
Er der nogen der har erfaring med sådan en lille potte?

Fra : Christian Meinert

Dato : 15-05-04 15:16

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message

> Er der nogen der har erfaring med sådan en lille potte?

Jeg har haft en '83 model i et par år. Motoren er simpel hen ikke til at slå
ihjel. Tro mig - jeg prøvede.
Olie og vand, så kører den bare. Ca. 14-16 km/l afhængig af temeperament.
130-140 er realistisk på motorvejen, men ikke sønderligt behageligt ;) Da
jeg solgte min havde den kørt 280.000, og den startede og kørte bare.

Reservedelspriserne er helt i bund - tilgengæld kan de fås "overalt".

Rust er det store problem med den bil. Hvis den er nogenlunde sund i de
vitale dele, er det godt. Man må dog acceptere at skærme og andet 'pynt'
ikke holder evigt.
Min egen 'døde' fordi den skulle have skiftet bagro. Det gad jeg ikke, og
var desuden interesseret i at skifte den ud. Jeg tror det eneste jeg
skiftede på den var et sæt skiver+klodser, olie, 2 dæk, tændrør og
luftfilter.

/Christian

Fra : Rasmus

Dato : 15-05-04 16:51

> [...]
> Jeg er blevet tilbudt en Corsa 1.0 fra 1984, 150.000 km. til ca. 4000 kr.
> Den starter og kører hver dag. Jeg ved ikke hvornår tandrem er skiftet.

En Corsa 1,0 har ikke tandrem, så det skal du ikke bekymre dig om....
Dog kan jeg ikke se du har en garanti for at den kun har kørt 150tkm da
speedo kun går til 99.999, medmindre der foreligger servicehæfte.

Det er en fin lille bil, så primitiv som det næsten kan blive, rust er
absolut dens værste fjende(det er jo en Opel).

Reservedele er billige, og den er relativ nem at fikse hvis noget går i
stykker.

Hvis du ikke er 100% afhængig af bil, og er ligeglad med komfort så er det
et absolut godt køb. Hvis den går i stykker så det ikke kan betale sig at
reppe. den, kan du jo altid få 1000kr for den ved en ophugger.

mvh
Rasmus

Fra : KubikH

Dato : 15-05-04 18:45

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> for 4000 kr. + det løse synes jeg at det virker ok...
> Er der nogen der har erfaring med sådan en lille potte?

Nemt at svare på!
Er den ikke ligefrem ved at segne af rust og det er den nok ikke med tanke
på synsdatoen.
Køb den , brug den, og smid den væk.
4000,- kan man knapt få en god Puch Maxi for mere
Niels