/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
En gang til...
Fra : Jebir


Dato : 01-05-01 19:11

Jeg spurgte for et stykke tid siden efter en go' begyndercykel...
Jeg fik et par svar, men vil gerne ha' flere muligheder...
Jeg har kigget på;

Suzuki GZ250X
Yamaha Virago 250
http://www.yamaha-motor.com/01motorsports/01mcy/1_tour/virago250/spec_body.h
tml

- samt et par andre jeg ikke lige fik navnene på...

Kan nogen anbefale nogen gode cykler (250ccm), og evt. fortælle lidt om
prisleje? Også på de to jeg har kigget på...

Jeg regner med at skulle bruge 20-22 K på cyklen, og købe div. udstyr
herudover...
Kan nogen foreslå noget? Og hvor skal jeg købe den, brugt eller ny, og noget
jeg skal være særlig opmærksom på?

Mikkel Skou




 
 
Bo Thomsen (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 01-05-01 20:13

> Jeg regner med at skulle bruge 20-22 K på cyklen, og købe div.
> Kan nogen foreslå noget? Og hvor skal jeg købe den, brugt eller >ny,
hvis du vil bruge 20 k på at købe den så tror jeg hvis hellere du
må kigge på en brugt.


--
Bo Thomsen
vfr750f-g
bbt@worldonline.dk



Jebir (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Jebir


Dato : 01-05-01 20:30

> hvis du vil bruge 20 k på at købe den så tror jeg hvis hellere du
> må kigge på en brugt.

- Det havde jeg også regnet med, men jeg kunne ikke finde nogen priser på
nogle af de MC'er jeg kiggede på...



Christian Knudsen (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 01-05-01 21:11


"Jebir" <kronos@gotg.dk> skrev i en meddelelse
news:2%CH6.11$T22.2990@news010.worldonline.dk...
> Jeg spurgte for et stykke tid siden efter en go' begyndercykel...
> Jeg fik et par svar, men vil gerne ha' flere muligheder...
> Jeg har kigget på;
>
> Suzuki GZ250X
> Yamaha Virago 250
>
>
> Medmindre du er helt vild med den stil de har, så lad være med at købe
dem. De er efter min mening for kedelige, og ikke særlig gode til
motorvejskørsel. På en GN250 (forløberen til GZ'eren) er det ok at køre op
til 80 km/t. Over dette punkt bliver den en smule ustabil og
sidevindsfølsom. Til hastigheder over 100km/t, er det hanen i bund og ned
over tanken. Ellers når du aldrig rigtig derop. Jeg husker stadig et par
situationer hvor jeg har kørt 80km/t på landevej, og mødt en lille bakke.
Hanen skulle i bund for at den ikke mistede farten. Alligevel faldt den i
fart hvis stigningen var over et par %. Efter min mening ikke særlig fedt.
Det vil nok være en ide, at købe brugt, og køb ikke noget med under 20hk.
Det vil være mit forslag. Selv stod jeg for kort tid siden i samme
situation, og jeg endte med at finde de ekstra penge, og ofrede 40k på en
GS500E med fuldkåbe. Den er droslet til 34hk, så den er lovlig, og tilpas
sjov til at jeg gerne vil holde på den i 2 år, til jeg får mulighed for at
købe noget større. Det bliver nok en Honda CBR600F, hvis pungen
rækker......(også brugt)

Held og lykke,

Christian
GS500E



Jes Vestervang (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 01-05-01 21:57

Jebir wrote:

Heej

> Jeg spurgte for et stykke tid siden efter en go' begyndercykel...
> Jeg fik et par svar, men vil gerne ha' flere muligheder...
> Jeg har kigget på;
>
> Suzuki GZ250X
> Yamaha Virago 250
-klip-
> Jeg regner med at skulle bruge 20-22 K på cyklen, og købe div. udstyr
> herudover...
-klip-
Som Christian siger, så skal du ikke købe de små 250cc "choppere",
medmindre du er helt vild med stilen.
Hvis jeg var dig (jeg kender jo ikke din stil), så ville jeg købe en nyere
offroader, eller måske en 125cc totakter med omkring 30 hk.
Hvis du vælger en offroader (som jo sagtens kan bruges til vej) er der jo
en hel del 250/350 cc'ere som har under de 34 hk, og de er jo ikke kedelige

Der er jo også en Suzuki gsxr250, som jo er en krympet udgave af de store
racere. Alt er som på de store, bare mindre. Rigtig gode køreegenskaber,
gode bremser, fuldkåbe og en 4cylindret 16ventilet 4taktsmotor som har en
en lækker lyd. Det eneste problem er at den har 45 hk, men den kan jo
drosles ned. De fleste er fra 1990/91 og prisen ligger fra 20.000 og op.
Hvis du er god til at handle vil jeg tro at du god kan få en der er i god
stand for ca. 25.000. Jeg gav selv 20.000,- for min egen, og den er
egentlig i rigtig god stand
Men hvis du bare skal have en mc til at få lidt luft på, og du ikke er
komfortnarkoman så tror jeg at du for mere sjov ud af en offroader. De har
jo også den fordel at man har et godt overblik over trafikken og at de er
meget letkørte.

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Janus (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 02-05-01 00:33


> Hvis jeg var dig (jeg kender jo ikke din stil), så ville jeg købe en nyere
> offroader, eller måske en 125cc totakter med omkring 30 hk.
> Hvis du vælger en offroader (som jo sagtens kan bruges til vej) er der jo
> en hel del 250/350 cc'ere som har under de 34 hk, og de er jo ikke
kedelige
>

Køb kun en to-takter off-roader hvis du er vild med at køre decideret cross.
Det er dyrt og upraktisk med al den to-takts olie der skal til. Samtidig har
du masser af optræk og ingen topfart, med mindre du kalder 100 - 110 km/t
for en topfart. Køb hellere noget gadeagtigt noget der kan køre over de 150
km/t, for så kan du følge med når du kører ture med andre og stadig har
overskud til en overhaling på en motorvej. Og for gods skyld køb noget med
kåbe på hvis du vil bruge den som transport over længere strækninger.

Jeg startede selv på en offroader, dog en 4-takter og trods den store motor
på 500 cc, blev jeg hurtigt træt af at de andre skulle altid vente på mig.
Jeg kunne faktisk godt finde på at købe en lille 2-takter enduro, men der er
ikke mange steder i hvært fald på sjælland man kan køre, hvis det ikke er en
cross-bane

> Der er jo også en Suzuki gsxr250, som jo er en krympet udgave af de store
> racere.

en ok cykel

> Men hvis du bare skal have en mc til at få lidt luft på, og du ikke er
> komfortnarkoman så tror jeg at du for mere sjov ud af en offroader. De har
> jo også den fordel at man har et godt overblik over trafikken og at de er
> meget letkørte.

Ja en rigtig by-cykel dog med de rigtige dæk på, og ikke en to-takter

Janus



Claus Rittig (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 02-05-01 17:36

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
news:9cnh7d$5pk$1@eising.k-net.dk...

> Køb kun en to-takter off-roader hvis du er vild med at køre decideret
cross.
> Det er dyrt og upraktisk med al den to-takts olie der skal til. Samtidig
har
> du masser af optræk og ingen topfart, med mindre du kalder 100 - 110 km/t
> for en topfart.

Du taler om 125cc totakt, ikke? De fås jo også større, og så stiller sagen
sig noget anderledes, men udbuddet på det danske marked er ret begrænset.
Min KTM 2-takter på 380cc vil med den rette gearing snildt kunne holde
170km/t, men nu er det ikke lige touring jeg har købt den til...

> Køb hellere noget gadeagtigt noget der kan køre over de 150
> km/t, for så kan du følge med når du kører ture med andre og stadig har
> overskud til en overhaling på en motorvej.

Enig!

> Jeg startede selv på en offroader, dog en 4-takter og trods den store
motor
> på 500 cc, blev jeg hurtigt træt af at de andre skulle altid vente på mig.

Hvis man ikke er til off-road, så er det i mine øjne lidt dumt at købe en
off-roader. Den er jo så kun god til det man alligevel ikke gider.

Rittig



Janus (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 02-05-01 19:28

Jo jo jeg har da kørt cross i 7 år, men er så stoppet med det efter jeg
flyttede
; (((( og desuden ville jeg rigtig godt ville have kørt offroad på min
off-roader, men til banekørsel var den for stor, og der findes ellers ikke
mange (jeg har ikke fundet nogen) steder i nord-sjælland til offroad

Janus



Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:9cpdrb$e3h$2@news.inet.tele.dk...
> "Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> news:9cnh7d$5pk$1@eising.k-net.dk...
>
> > Køb kun en to-takter off-roader hvis du er vild med at køre decideret
> cross.
> > Det er dyrt og upraktisk med al den to-takts olie der skal til. Samtidig
> har
> > du masser af optræk og ingen topfart, med mindre du kalder 100 - 110
km/t
> > for en topfart.
>
> Du taler om 125cc totakt, ikke? De fås jo også større, og så stiller sagen
> sig noget anderledes, men udbuddet på det danske marked er ret begrænset.
> Min KTM 2-takter på 380cc vil med den rette gearing snildt kunne holde
> 170km/t, men nu er det ikke lige touring jeg har købt den til...
>
> > Køb hellere noget gadeagtigt noget der kan køre over de 150
> > km/t, for så kan du følge med når du kører ture med andre og stadig har
> > overskud til en overhaling på en motorvej.
>
> Enig!
>
> > Jeg startede selv på en offroader, dog en 4-takter og trods den store
> motor
> > på 500 cc, blev jeg hurtigt træt af at de andre skulle altid vente på
mig.
>
> Hvis man ikke er til off-road, så er det i mine øjne lidt dumt at købe en
> off-roader. Den er jo så kun god til det man alligevel ikke gider.
>
> Rittig
>
>



Claus Rittig (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 02-05-01 20:16

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
news:9cpjnb$2v6$1@eising.k-net.dk...
> Jo jo jeg har da kørt cross i 7 år, men er så stoppet med det efter jeg
> flyttede
> ; (((( og desuden ville jeg rigtig godt ville have kørt offroad på min
> off-roader, men til banekørsel var den for stor, og der findes ellers ikke
> mange (jeg har ikke fundet nogen) steder i nord-sjælland til offroad
>
> Janus
>
>
>
> Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> news:9cpdrb$e3h$2@news.inet.tele.dk...
> > "Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> > news:9cnh7d$5pk$1@eising.k-net.dk...
> >
> > > Køb kun en to-takter off-roader hvis du er vild med at køre decideret
> > cross.
> > > Det er dyrt og upraktisk med al den to-takts olie der skal til.
Samtidig
> > har
> > > du masser af optræk og ingen topfart, med mindre du kalder 100 - 110
> km/t
> > > for en topfart.
> >
> > Du taler om 125cc totakt, ikke? De fås jo også større, og så stiller
sagen
> > sig noget anderledes, men udbuddet på det danske marked er ret
begrænset.
> > Min KTM 2-takter på 380cc vil med den rette gearing snildt kunne holde
> > 170km/t, men nu er det ikke lige touring jeg har købt den til...
> >
> > > Køb hellere noget gadeagtigt noget der kan køre over de 150
> > > km/t, for så kan du følge med når du kører ture med andre og stadig
har
> > > overskud til en overhaling på en motorvej.
> >
> > Enig!
> >
> > > Jeg startede selv på en offroader, dog en 4-takter og trods den store
> > motor
> > > på 500 cc, blev jeg hurtigt træt af at de andre skulle altid vente på
> mig.
> >
> > Hvis man ikke er til off-road, så er det i mine øjne lidt dumt at købe
en
> > off-roader. Den er jo så kun god til det man alligevel ikke gider.
> >
> > Rittig
> >
> >
>

Janus, gider du ikke nok svare under det du svarer på, og evt. skære
overflødig citering fra? Hvis du gør ligesom alle andre, bliver indlæggene
meget lettere at læse.

Meeen... Prøv at opsøge en off-road klub og hør om ikke de kommer ud at køre
af og til. Intet er umuligt! (for den som ikke selv skal gøre det)

Rittig



Jebir (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Jebir


Dato : 02-05-01 06:52

Det skal lige siges, som mange af jer nævner, at det er custom-stilen jeg er
vild med. Ingen små riskogere til mig, og slet ikke en offroader - det skal
også være noget jeg vil vise mig på (no offense, det er bare ikke min
stil!!!!)

Mikkel

"Jebir" <kronos@gotg.dk> skrev i en meddelelse
news:2%CH6.11$T22.2990@news010.worldonline.dk...
> Jeg spurgte for et stykke tid siden efter en go' begyndercykel...
> Jeg fik et par svar, men vil gerne ha' flere muligheder...
> Jeg har kigget på;
>
> Suzuki GZ250X
> Yamaha Virago 250
>
http://www.yamaha-motor.com/01motorsports/01mcy/1_tour/virago250/spec_body.h
> tml
>
> - samt et par andre jeg ikke lige fik navnene på...
>
> Kan nogen anbefale nogen gode cykler (250ccm), og evt. fortælle lidt om
> prisleje? Også på de to jeg har kigget på...
>
> Jeg regner med at skulle bruge 20-22 K på cyklen, og købe div. udstyr
> herudover...
> Kan nogen foreslå noget? Og hvor skal jeg købe den, brugt eller ny, og
noget
> jeg skal være særlig opmærksom på?
>
> Mikkel Skou
>
>
>



Jes Vestervang (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 02-05-01 09:54

Jebir wrote:

> Det skal lige siges, som mange af jer nævner, at det er custom-stilen jeg
> er vild med.

Det er jo ret begrænset hvor meget custom stil man får for 20k. Fx er det
nødvendigt med en ret så god portion fantasi for at få en GN250'er til at
føles som en stor V2'er Det der med at cruise ud af landevejen, det er
simpelthen ikke muligt med en lille 20 hestes motor. Der skal der nok helst
mindst 500cc til.
Hvis jeg var dig (og havde de sære tilbøjeligheder (no offense ) ville
jeg nok gå efter en Yamaha XS400SE, som jo også er en lille fiks
softchopper, men ikke helt så undermotoriseret som GN'eren.

> Ingen små riskogere til mig, og slet ikke en offroader - det
> skal også være noget jeg vil vise mig på (no offense, det er bare ikke min
> stil!!!!)
>
Find en psykiater Arj, pjat, se at få din chopperdims så du kan
komme ud at kruze
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Jebir (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Jebir


Dato : 02-05-01 11:25

> Hvis jeg var dig (og havde de sære tilbøjeligheder (no offense ) ville
> jeg nok gå efter en Yamaha XS400SE, som jo også er en lille fiks
> softchopper, men ikke helt så undermotoriseret som GN'eren.

- 400? Skal den ikke drosles ned, så? Jeg har ikke vildt styr på det der
med drosling osv (starter på pap d. 17, men vil selvf gerne ha' nogle
muligheder når jeg er færdig)

> Find en psykiater Arj, pjat, se at få din chopperdims så du
kan
> komme ud at kruze

- Det vil jeg gøre



Jes Vestervang (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 02-05-01 12:24

Jebir wrote:

> > Hvis jeg var dig (og havde de sære tilbøjeligheder (no offense )
> > ville jeg nok gå efter en Yamaha XS400SE, som jo også er en lille fiks
> > softchopper, men ikke helt så undermotoriseret som GN'eren.
>
> - 400? Skal den ikke drosles ned, så? Jeg har ikke vildt styr på det der
> med drosling osv (starter på pap d. 17, men vil selvf gerne ha' nogle
> muligheder når jeg er færdig)
>
Det med de 400cc har ikke noget at sige, men den har sikkert en smule over
34 hk, men nå det er så lidt der skal drosles væk, så gør det jo ikke så
meget.

> > Find en psykiater Arj, pjat, se at få din chopperdims så du
> kan
> > komme ud at kruze
>
> - Det vil jeg gøre
>
Owkææj

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Dennis Hellan Peders~ (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 02-05-01 16:07


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:mvhoc9.ih1.ln@jes.etellerandet.com...
>
> Hvis jeg var dig (og havde de sære tilbøjeligheder (no offense ) ville
> jeg nok gå efter en Yamaha XS400SE, som jo også er en lille fiks
> softchopper, men ikke helt så undermotoriseret som GN'eren.
> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Hej Mikkel.



Du kan se en Yamaha XS400SE på : http://onsdagsklubben.homepage.dk/ der er
en af "drengene" der har en, kik under :
http://onsdagsklubben.homepage.dk/Medlemsbild.htm



--
Hilsen
Dennis Pedersen
Moto Guzzi Nevada 750 Club



Anneli (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Anneli


Dato : 02-05-01 22:42


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:mvhoc9.ih1.ln@jes.etellerandet.com...
>Det der med at cruise ud af landevejen, det er
> simpelthen ikke muligt med en lille 20 hestes motor. Der skal >der nok
helst
> mindst 500cc til.

Fis med dig! ;0) Jeg har nævnt det før, og gør det gerne igen, for en
begynder er der masser af MC i en 250cc. Jeg kører på tredje sæson på min
GZ'er og er stadig glad for den. Klart at overhalinger skal planlægges, men
jeg er godt tilfreds med en topfart på omkring 130 km/t, når jeg kører med
sidetasker og bagage.

--
Stor hilsen Anneli
Suzuki GZ 250 Marauder, lysegul :0) + Jawa mv.
www.anneli.subnet.dk
DMCN # 429, SCCD # 25





Jes Vestervang (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 02-05-01 23:41

Anneli wrote:

>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> news:mvhoc9.ih1.ln@jes.etellerandet.com...
> >Det der med at cruise ud af landevejen, det er
> > simpelthen ikke muligt med en lille 20 hestes motor. Der skal >der nok
> helst
> > mindst 500cc til.
>
> Fis med dig! ;0) Jeg har nævnt det før, og gør det gerne igen, for en
> begynder er der masser af MC i en 250cc. Jeg kører på tredje sæson på min
> GZ'er og er stadig glad for den. Klart at overhalinger skal planlægges,
> men jeg er godt tilfreds med en topfart på omkring 130 km/t, når jeg kører
> med sidetasker og bagage.
>
Nåeh, jaja, men det jeg mente var at man ikke kunne ligge og pludre derudaf
lidt over tomgang, og alligevel holde en fart så man også kommer fremad
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Frank Verner Jensen (03-05-2001)
Kommentar
Fra : Frank Verner Jensen


Dato : 03-05-01 09:44

Nåeh, jaja, men det jeg mente var at man ikke kunne ligge og pludre derudaf
> lidt over tomgang, og alligevel holde en fart så man også kommer fremad


så køb dog en r1'er den går vel 80-90 km/t ved 3000 omdr. i 6 g.

bo thomsen



Dennis Hellan Peders~ (03-05-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 03-05-01 15:32


Frank Verner Jensen <frank-berith@os.dk> skrev i en
news:9cr5lp$9o6$1@news.inet.tele.dk...


> så køb dog en r1'er den går vel 80-90 km/t ved 3000 omdr. i 6 g.
>
> bo thomsen
> --------------------------------------------------------------------------
------

r1'er ??, hvad er det for en ?


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Moto Guzzi Nevada 750 Club ( 120 v. 4000 omdr. i 5 g )




Janus (03-05-2001)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 03-05-01 16:05

en Yams YZF R1

Janus
Dennis Hellan Pedersen <dhp(fjern dette)@image.dk> skrev i en
news:%feI6.4440$T22.299627@news010.worldonline.dk...
>
> Frank Verner Jensen <frank-berith@os.dk> skrev i en
> news:9cr5lp$9o6$1@news.inet.tele.dk...
>
>
> > så køb dog en r1'er den går vel 80-90 km/t ved 3000 omdr. i 6 g.
> >
> > bo thomsen
>
> --------------------------------------------------------------------------
> ------
>
> r1'er ??, hvad er det for en ?
>
>
> --
> Hilsen
> Dennis Pedersen
> Moto Guzzi Nevada 750 Club ( 120 v. 4000 omdr. i 5 g )
>
>
>



Dennis Hellan Peders~ (03-05-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 03-05-01 17:07


Janus <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en
news:9crs2t$j4v$1@eising.k-net.dk...
> en Yams YZF R1
>
> Janus
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Nårhhh !, jeg troede at der stod "RL`er" , bare med småt ?


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Moto Guzzi Nevada 750 Club



Armand (03-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-05-01 18:46


Frank Verner Jensen <frank-berith@os.dk> skrev i en
news:9cr5lp$9o6$1@news.inet.tele.dk...
> > så køb dog en r1'er den går vel 80-90 km/t ved 3000 omdr. i 6 g.
>

Hvis man liige tænker over det:

Hvor hurtigt er en R1 gearet til? - 270 km/t (i 6.gear!)??
Hvor højt ligger redline på en R1'er? - 12.500 rpm???

I fald at dette holder, vil den køre ca. 21 km/t pr. 1000 rpm i 6.!!
Derved svarer 3000 rpm til 65 km/t

Variabler i denne estimering:
Jeg tror snarere at redline er højere end de 12.500, end lavere, hvorved
at hastigheden for 3000 rpm vil være endnu lavere!!

--
Armand.





Jes Vestervang (05-05-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 05-05-01 15:49

Frank Verner Jensen wrote:

> > Nåeh, jaja, men det jeg mente var at man ikke kunne ligge og pludre
> > derudaf lidt over tomgang, og alligevel holde en fart så man også
> > kommer fremad
>
> så køb dog en r1'er den går vel 80-90 km/t ved 3000 omdr. i 6 g.
>

Høhø Jeg har ikke intersse i at køre og pludre afsted, men det er jo
typisk ret populært blandt havelågefolket


--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Benjamin Pjedsted Pe~ (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Benjamin Pjedsted Pe~


Dato : 02-05-01 11:50

Hej Mikkel!
Jeg har en ældre Kawasaki z400 til salg. Den kan lige præcis køres på lille
kort, hvilket jeg har gjort i 2½ år. Cyklen er i meget flot stand, fra 1980,
20000km, den vil jeg gerne have 22000kr for.
Undskyld, det var lidt reklame, men jeg har været meget glad for denne cykel
og den har kørt upåklageligt. Jeg ved godt det er mange penge for en så
gammel cykel og du kan sikkert finde den billigere et andet sted, men de
nyere modeller z400J har for mange HK. Jeg havde præcis samme problem, for
ca.2½ år siden.
Jeg kan sende nogle billeder hvis det har interesse.
Benjamin -Z400


Jebir <kronos@gotg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2%CH6.11$T22.2990@news010.worldonline.dk...
> Jeg spurgte for et stykke tid siden efter en go' begyndercykel...
> Jeg fik et par svar, men vil gerne ha' flere muligheder...
> Jeg har kigget på;
>
> Suzuki GZ250X
> Yamaha Virago 250
>
http://www.yamaha-motor.com/01motorsports/01mcy/1_tour/virago250/spec_body.h
> tml
>
> - samt et par andre jeg ikke lige fik navnene på...
>
> Kan nogen anbefale nogen gode cykler (250ccm), og evt. fortælle lidt om
> prisleje? Også på de to jeg har kigget på...
>
> Jeg regner med at skulle bruge 20-22 K på cyklen, og købe div. udstyr
> herudover...
> Kan nogen foreslå noget? Og hvor skal jeg købe den, brugt eller ny, og
noget
> jeg skal være særlig opmærksom på?
>
> Mikkel Skou
>
>
>



Jes Vestervang (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 02-05-01 12:28

Benjamin Pjedsted Pedersen wrote:

> Jeg har en ældre Kawasaki z400 til salg. Den kan lige præcis køres på
> lille kort, hvilket jeg har gjort i 2½ år. Cyklen er i meget flot stand,
> fra 1980, 20000km, den vil jeg gerne have 22000kr for.
-klip-
Er du helt sikker på kilomterstanden? Under 1000 km om året lyder ikke helt
naturlig :-/ Jeg anklager ikke dig for noget, men måske var ham du købte
den af lidt af en fusker


--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Allan Bjerregaard (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Allan Bjerregaard


Dato : 02-05-01 14:56

For nøjagtig et år siden skrev jeg ind til denne nyhedsgruppe og spurgte, om
der var nogen der havde erfaringer med svage punkter på en Virago 250, idet
jeg havde planer om at købe en sådan.

Det skortede ikke på råd om at købe alle mulige andre motorcykler fra
off-roadere til bambusraketter. Et indlæg gik på, at jeg helt sikkert ville
fortryde det, hvis jeg købte en Virago 250, for det var da den mest
latterlige maskine, man kunne forestille sig.

Når det drejer sig om meninger om motorcykler nærmer vi os noget, der minder
om religionskrig.

Jeg købte den 10. maj 2000 en Virago 250S, som jeg efterhånden har kørt
6.000 km på, og jeg kan varmt anbefale dig denne maskine. Motoren har en
utrolig blød og behagelig gang, er meget støjsvag og siddestillingen er
perfekt - hvis ellers man er til den oprejste stil. Personligt kunne jeg
ikke drømme om at købe en mc, hvor man nærmest ligger på maven. En Virago
250 er absolut ikke skabt til at ligge i yderbanen på motorvejen, men det er
jeg heller ikke - medmindre jeg kører i min bil. På mc holder jeg af at
tøffe afsted med 80 - 90 stykker, men i en snæver vending kører den såmænd
snilt 120-130.

Den Virago jeg købte var brugt. Jeg købte den privat, efter først at have
fået oplysninger om evt. restgæld og bekræftet årgang mv. hos importøren.
Det var en 97'er, som havde gået 8.500 km, og der har absolut ingen
problemer været med den. Det skal også lige nævnes, at den går omkring 30
km/l. Jeg gav 40.500 for den. Det er sådan set ikke en billig maskine, for
du kan få væsentlig kraftigere maskiner til færre penge.

Hvis du har tabt dit hjerte til en Virago 250 så køb den. Jeg er glad for,
at jeg fulgte hjertet. Det har jeg bestemt ikke fortrudt - og alle de andre
mc'ere hilser da på mig alligevel ,-))))

Allan Bjerregaard

Jebir <kronos@gotg.dk> skrev i en
news:2%CH6.11$T22.2990@news010.worldonline.dk...
> Jeg spurgte for et stykke tid siden efter en go' begyndercykel...
> Jeg fik et par svar, men vil gerne ha' flere muligheder...
> Jeg har kigget på;
>
> Suzuki GZ250X
> Yamaha Virago 250
>
http://www.yamaha-motor.com/01motorsports/01mcy/1_tour/virago250/spec_body.h
> tml
>
> - samt et par andre jeg ikke lige fik navnene på...
>
> Kan nogen anbefale nogen gode cykler (250ccm), og evt. fortælle lidt om
> prisleje? Også på de to jeg har kigget på...
>
> Jeg regner med at skulle bruge 20-22 K på cyklen, og købe div. udstyr
> herudover...
> Kan nogen foreslå noget? Og hvor skal jeg købe den, brugt eller ny, og
noget
> jeg skal være særlig opmærksom på?
>
> Mikkel Skou
>
>
>



Dennis Hellan Peders~ (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 02-05-01 15:33


Allan Bjerregaard <abviborg@post12.tele.dk> skrev i en
news:9cp3ur$4c0$1@news.inet.tele.dk...
> For nøjagtig et år siden skrev jeg ind til denne nyhedsgruppe og spurgte,
om
> der var nogen der havde erfaringer med svage punkter på en Virago 250,
idet
> jeg havde planer om at købe en sådan.
>
> Det skortede ikke på råd om at købe alle mulige andre motorcykler fra
> off-roadere til bambusraketter. Et indlæg gik på, at jeg helt sikkert
ville
> fortryde det, hvis jeg købte en Virago 250, for det var da den mest
> latterlige maskine, man kunne forestille sig.
>
> Når det drejer sig om meninger om motorcykler nærmer vi os noget, der
minder
> om religionskrig.
>
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Jahh !, man må vænne sig til , at man "såån liiiiiiisom" bliver degraderet
til andenrangs mc-ist, når man hellere vil køre chopper / morfar maskine

Men såån er der jo så meget !

--
Hilsen
Dennis Pedersen
Moto Guzzi Nevada 750 Club



Claus Rittig (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 02-05-01 17:40

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@image.dk> skrev i en meddelelse
news:8YUH6.2289$T22.130991@news010.worldonline.dk...

> Jahh !, man må vænne sig til , at man "såån liiiiiiisom" bliver degraderet
> til andenrangs mc-ist, når man hellere vil køre chopper / morfar maskine


Da kun af dem som ikke har intelligens til at forestille sig andre
smagsretninger end deres egen, og det tager jeg ganske afslappet. Vi er jo
ikke alle udstyret med lige mange ressourcer.

Rittig
(Til choppere, off-roadere, touring og sportscykler - jeg har bare ikke råd
til det hele.)



Jebir (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Jebir


Dato : 02-05-01 15:50

> Det skortede ikke på råd om at købe alle mulige andre motorcykler fra
> off-roadere til bambusraketter. Et indlæg gik på, at jeg helt sikkert
ville
> fortryde det, hvis jeg købte en Virago 250, for det var da den mest
> latterlige maskine, man kunne forestille sig.

- Hvor er det nu lige jeg har hørt det før...

> Når det drejer sig om meninger om motorcykler nærmer vi os noget, der
minder
> om religionskrig.

- Tjoh, det har jeg bemærket

> Jeg købte den 10. maj 2000 en Virago 250S, som jeg efterhånden har kørt
> 6.000 km på, og jeg kan varmt anbefale dig denne maskine. Motoren har en
> utrolig blød og behagelig gang, er meget støjsvag og siddestillingen er
> perfekt - hvis ellers man er til den oprejste stil. Personligt kunne jeg
> ikke drømme om at købe en mc, hvor man nærmest ligger på maven. En Virago
> 250 er absolut ikke skabt til at ligge i yderbanen på motorvejen, men det
er
> jeg heller ikke - medmindre jeg kører i min bil. På mc holder jeg af at
> tøffe afsted med 80 - 90 stykker, men i en snæver vending kører den såmænd
> snilt 120-130.

- Damn, en artsfælle, hehe
Jeg kunne heller aldrig drømme om at købe sådan en riskoger - selvfølgelig
har den jo en stor fordel - man slipper for at blive blændet af andres
forlygter, når man hænger og kigger direkte ind i sin egen hele tiden

> Det er sådan set ikke en billig maskine, for
> du kan få væsentlig kraftigere maskiner til færre penge.

- Ja, men jeg ønsker ikke en kraftigere, sådan til at starte med... Jeg
skulle gerne overleve til jeg bli'r 21 og må køre de store maskiner

> Hvis du har tabt dit hjerte til en Virago 250 så køb den. Jeg er glad for,
> at jeg fulgte hjertet. Det har jeg bestemt ikke fortrudt - og alle de
andre
> mc'ere hilser da på mig alligevel ,-))))

- Så kan jeg jo roligt købe den... Om ikke andet kan jeg vel regne med at
Virago-kørere hilser...




Jes Vestervang (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 02-05-01 16:20

Jebir wrote:

> > Det skortede ikke på råd om at købe alle mulige andre motorcykler fra
> > off-roadere til bambusraketter. Et indlæg gik på, at jeg helt sikkert
> ville
> > fortryde det, hvis jeg købte en Virago 250, for det var da den mest
> > latterlige maskine, man kunne forestille sig.
>
> - Hvor er det nu lige jeg har hørt det før...
>
> > Når det drejer sig om meninger om motorcykler nærmer vi os noget, der
> minder
> > om religionskrig.
>
> - Tjoh, det har jeg bemærket
>
> > Jeg købte den 10. maj 2000 en Virago 250S, som jeg efterhånden har kørt
> > 6.000 km på, og jeg kan varmt anbefale dig denne maskine. Motoren har en
> > utrolig blød og behagelig gang, er meget støjsvag og siddestillingen er
> > perfekt - hvis ellers man er til den oprejste stil. Personligt kunne jeg
> > ikke drømme om at købe en mc, hvor man nærmest ligger på maven. En
> > Virago 250 er absolut ikke skabt til at ligge i yderbanen på motorvejen,
> > men det
> er
> > jeg heller ikke - medmindre jeg kører i min bil. På mc holder jeg af at
> > tøffe afsted med 80 - 90 stykker, men i en snæver vending kører den
> > såmænd snilt 120-130.
>
> - Damn, en artsfælle, hehe
> Jeg kunne heller aldrig drømme om at købe sådan en riskoger - selvfølgelig
> har den jo en stor fordel - man slipper for at blive blændet af andres
> forlygter, når man hænger og kigger direkte ind i sin egen hele tiden
>
> > Det er sådan set ikke en billig maskine, for
> > du kan få væsentlig kraftigere maskiner til færre penge.
>
> - Ja, men jeg ønsker ikke en kraftigere, sådan til at starte med... Jeg
> skulle gerne overleve til jeg bli'r 21 og må køre de store maskiner
>
> > Hvis du har tabt dit hjerte til en Virago 250 så køb den. Jeg er glad
> > for, at jeg fulgte hjertet. Det har jeg bestemt ikke fortrudt - og alle
> > de
> andre
> > mc'ere hilser da på mig alligevel ,-))))
>
> - Så kan jeg jo roligt købe den... Om ikke andet kan jeg vel regne med at
> Virago-kørere hilser...
>
Jeg troede kun du havde 20.000,- at bruge. Glem endelig ikke at udstyret
koster mindst 6000,- og så er der jo også lige forsikring (helårlig ansvar
til 1800,- hos GF fx), vægtafgift en gang om året (ca. 600), dæk og så
videre.
Men alle hilser da på hinanden, og de der ikke gør har enten forveklset en
med en 45'er (de prøver jo at ligne mc'er :-/ .), eller også er de nogle
arrogante r*vhuller
Og selvfølgelig bliver man da heller ikke en 2. rangs mc'ist af at køre på
choppere. Men det betyder jo ikke at man ikke bliver drillet lidt *gnæk
gnæk* Ens egen stil/holdning er nu engang den rigtige
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Jebir (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Jebir


Dato : 02-05-01 16:32

> Jeg troede kun du havde 20.000,- at bruge. Glem endelig ikke at udstyret
> koster mindst 6000,- og så er der jo også lige forsikring (helårlig ansvar
> til 1800,- hos GF fx), vægtafgift en gang om året (ca. 600), dæk og så
> videre.

- Nej, 20-22 K på selve cyklen, og udstyr derudover - regner jeg med...

> Men alle hilser da på hinanden, og de der ikke gør har enten forveklset en
> med en 45'er (de prøver jo at ligne mc'er :-/ .), eller også er de nogle
> arrogante r*vhuller

- hehe

> Og selvfølgelig bliver man da heller ikke en 2. rangs mc'ist af at køre på
> choppere. Men det betyder jo ikke at man ikke bliver drillet lidt *gnæk
> gnæk* Ens egen stil/holdning er nu engang den rigtige

- Jada



Anneli (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Anneli


Dato : 02-05-01 22:49


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:ui8pc9.3d2.ln@jes.etellerandet.com...
>Ens egen stil/holdning er nu engang den rigtige

Nøøh, for min skyld kan I andre køre lige hvad I vil, det handler vel om at
finde lige netop den cykel man selv er glad for og tilfreds med :0) Jeg har
en softchopper, men ser da ikke ned på andres valg af MC af dén grund ;0)

--
Stor hilsen Anneli
Suzuki GZ 250 Marauder, lysegul :0) + Jawa mv.
www.anneli.subnet.dk
DMCN # 429, SCCD # 25



Jes Vestervang (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 02-05-01 23:44

Anneli wrote:

>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev:
> >
> >Ens egen stil/holdning er nu engang den rigtige
>
> Nøøh, for min skyld kan I andre køre lige hvad I vil, det handler vel om
> at finde lige netop den cykel man selv er glad for og tilfreds med :0) Jeg
> har en softchopper, men ser da ikke ned på andres valg af MC af dén grund
> ;0)
>
Nejnej, det gør jeg da heller ikke Men derfor må man jo godt drille
lidt (uden at der jo nødvendigvis er noget at drille med
--
mvh Jes Vestervang - drillende person
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Claus Rittig (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 02-05-01 17:41

"Jebir" <kronos@gotg.dk> skrev i en meddelelse
news:w8VH6.2321$T22.131727@news010.worldonline.dk...

> Jeg kunne heller aldrig drømme om at købe sådan en riskoger - selvfølgelig

Øøøh... En Virago er vel også en riskoger?

Rittig



Jebir (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Jebir


Dato : 02-05-01 19:52

> Øøøh... En Virago er vel også en riskoger?

- Damn, der fik du mig
Ja, men en riskoger med stil... Hvad jeg mente (som du sikkert også
forstod...) var de små hurtige - roadracere om du vil...



Claus Rittig (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 02-05-01 20:17

"Jebir" <kronos@gotg.dk> skrev i en meddelelse
news:rHYH6.2761$T22.172345@news010.worldonline.dk...
> > Øøøh... En Virago er vel også en riskoger?
>
> - Damn, der fik du mig
> Ja, men en riskoger med stil... Hvad jeg mente (som du sikkert også
> forstod...) var de små hurtige - roadracere om du vil...

Plastic-raket?

Rittig



Jebir (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Jebir


Dato : 02-05-01 20:47

> Plastic-raket?

- Det kan man jo også kalde dem... hehe



Janus (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 02-05-01 20:46

eller deres rigtige navn bambus-raket

Janus

Jebir <kronos@gotg.dk> skrev i en
news:ruZH6.2940$T22.183576@news010.worldonline.dk...
> > Plastic-raket?
>
> - Det kan man jo også kalde dem... hehe
>
>



Mikkel Christensen (03-05-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 03-05-01 07:04

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<9cpme1$e2j$5@news.inet.tele.dk>...
> "Jebir" <kronos@gotg.dk> skrev i en meddelelse
> news:rHYH6.2761$T22.172345@news010.worldonline.dk...
> > Ja, men en riskoger med stil... Hvad jeg mente (som du sikkert også
> > forstod...) var de små hurtige - roadracere om du vil...
>
> Plastic-raket?

Ha!

Min er (hånd)lavet af glasfiber. Lavet over mange omgange, efterhånden som
behovet opstod...
Plastik... pffffff....
Men raket: Ja. Faktisk kører den hurtigere ned af langsiden end jeg kan nå
at bremse, jeg bremser nemlig stadig som en tøs(edreng)

--
Mikkel
m. Glasfiber raket

Anneli (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Anneli


Dato : 02-05-01 22:44


"Jebir" <kronos@gotg.dk> skrev i en meddelelse
news:w8VH6.2321$T22.131727@news010.worldonline.dk...
> - Ja, men jeg ønsker ikke en kraftigere, sådan til at starte >med... Jeg
> skulle gerne overleve til jeg bli'r 21 og må køre de store >maskiner

Hvor er det dog dejligt at høre en ung mand med den holdning! Hip hip
hurra.....og køb så den chopper ;0)

--
Stor hilsen Anneli
Suzuki GZ 250 Marauder, lysegul :0) + Jawa mv.
www.anneli.subnet.dk
DMCN # 429, SCCD # 25



Anders Majland \(Rep~ (03-05-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 03-05-01 11:48


"Jebir" <kronos@gotg.dk>
> Jeg spurgte for et stykke tid siden efter en go' begyndercykel...
> Jeg fik et par svar, men vil gerne ha' flere muligheder...

Hvad med en susuki LS650 Savage. Den er vist også lige under de 34hk og er i
den "rigtige stil" selvom det ikke er en v-twin.

Mvh
Anders Majland


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177611
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409310
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste