Sjov motorcykel til omkring 50000-60000 kr~
Fra : Peter

Dato : 13-05-04 15:45

Hvilke vil i anbefale? Gerne lidt sportsagtig og samtidig til at forsikre.
Jeg er 27 år og har 4 års skadefri kørsel (de 3 på en lille mc)

Har selv kigget på følgende:

Suzuki GSX 600 F
Yamaha FZR 600

Til prisen jeg har anført er vi nok nede i 93-95 i årgang og med lidt over
30000 kørte km. Er en motorcykel af denne alder stadig driftsikker og
økonomisk i eftersyn osv. eller skal man påregne masser af værkstedudgifter
(jeg kan ikke lave det selv)

Har også lidt overvejet

Suzuki GSF 600 Bandit

og en Suzuki GXR 400RS fra 91 (Pris ca 40000 kr.)

Er bare lidt bange for at jeg hurtigt vil blive træt af dem da det jo nok
ikke er vildt sportsagtige mc'er. Og tit skal cyklen nok bruges til kørsel
med 2.

Allerhelst ville jeg jo have en 600 R model men de er dyre i anskaffelse og
forsikring

Har nemlig prøvet Kawasaki Ninja 600 og 900 årgang 99 og man kan jo nok ikke
rigtig sammenligne ovenstående cykler med disse!

På forhånd tak for svar!!

..

Fra : Peter

Dato : 13-05-04 16:02

Eller hvad kan i sige om Suzuki GSX 750 F?

Det var måske også en mulighed.

Fra : Jens Arnfast

Dato : 13-05-04 16:17

Peter wrote:

> Eller hvad kan i sige om Suzuki GSX 750 F?
>
> Det var måske også en mulighed.

http://groups.google.com/groups?q=group%3Adk.fritid.motorcykel+gsx+knaster&hl=en&btnG=Google+Search

Evt kan du kigge lidt efter en Suzuki SV650, det er også en herlig cykel

--
-jens
RSV1000

Fra : Freddy Lang

Dato : 13-05-04 16:50

Jens Arnfast wrote:

http://groups.google.com/groups?q=group%3Adk.fritid.motorcykel+gsx+knaster&h
l=en&btnG=Google+Search

> Evt kan du kigge lidt efter en Suzuki SV650, det er også en herlig
> cykel

Den bliver nok svær at finde indenfor budgettet. Har en bekendt som leder
med lys og lygte i øjeblikket, og det er stort set umuligt at finde dem til
under 70 brede... vel at mærke for '99-modeller, som jo er de tidligste...

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Tue Jensen

Dato : 13-05-04 21:09

On Thu, 13 May 2004 17:50:22 +0200, Freddy Lang wrote:

> [...]
> under 70 brede... vel at mærke for '99-modeller, som jo er de tidligste...

Nu ved jeg ikke om du/i kigger efter en med eller uden kåbe. Men ellers er
det p.g.a årstiden, for 3 måneder siden var der flere eksempler i dba.dk
til under 60k. Dyrt tidspunkt at købe, desværre(for nogle).

--
Mvh. Tue
http://www.dfmc.dk/?id389

Fra : Ole Hansen

Dato : 14-05-04 10:31

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> writes:

> [...]
> under 70 brede... vel at mærke for '99-modeller, som jo er de tidligste...

Tjah.. Folk tror, deres "gamle skrammel" er guld værd! :) Jeg gav, i
august sidste år, 70K for en 2000'er der havde gået 2500 km.. (Ja,
2500) - Og mange af de andre, jeg havde kigget på havde været til salg
længe, så jeg tror bare, det er at gå lidt til sælger, så kommer man
under 70K for en 99'er med lidt km. på klokken..

--
Ole Hansen

Fra : K

Dato : 13-05-04 17:00

"Peter" <peterbuus2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke vil i anbefale? Gerne lidt sportsagtig og samtidig til at forsikre.

> Suzuki GSX 600 F
> Yamaha FZR 600
> Suzuki GSF 600 Bandit

Du er allerede godt på vej til fornuftige MC's med de 3 ovenstående valg,
tjen lidt ancinitet op på en af disse mc's, så kan du altid skifte til noget
voldsommere senere

> Allerhelst ville jeg jo have en 600 R model men de er dyre i anskaffelse
og forsikring

Man kan jo altid drømme, og måske en dag realisere !

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-04 18:55

> [...]
> 30000 kørte km. Er en motorcykel af denne alder stadig driftsikker og
> økonomisk i eftersyn osv. eller skal man påregne masser af

Der er også en ret overset mulighed:

Kawasaki GPX600r den er rimelig i forsikring, og med 86hk til 180 tør kg.,
kan den både køre landevej, og med kæresten på ferie, tro mig jeg har selv
sådan en jeg har tjent anciennitet med de sidste 2 år, med ferie til Ungarn
sidste år, og til Frankrig i den kommende måned.

kig evt. her: http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=75 og her:
http://www.thekwaksownersclub.co.uk/

Med venlig hilsen

Dannie Jensen

Fra : mikkel paulsen

Dato : 13-05-04 22:24

"Peter" <peterbuus2003@yahoo.dk> wrote in message news:<40a389e8$0$23149$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>...
> [...]
>
> Har nemlig prøvet Kawasaki Ninja 600 og 900 årgang 99 og man kan jo nok ikke
> rigtig sammenligne ovenstående cykler med disse!

Min bror var har lige prøvet den der nye Asiatiske racer "600ccm", den
koster 60-80.000 fra ny tror jeg nok. Det er ikke geely men kan ikke
lige huske hvad den hedder, prøv at søge på google, eller er der andre
som kender den?
han virkede ret glad for den, og den skulle eftersigende også gå som
varmt brød.
ellers aner jeg ikke noget om sports mc

Fra : Tommy Fer

Dato : 13-05-04 22:26

> og en Suzuki GXR 400RS fra 91 (Pris ca 40000 kr.)

Har du overvejet en Honda VFR 400 R, den er lidt dyrere men langt bedre
kvalitet.

> Er bare lidt bange for at jeg hurtigt vil blive træt af dem da det jo nok
> ikke er vildt sportsagtige mc'er. Og tit skal cyklen nok bruges til kørsel
> med 2.

En gixxer 400 er da absolut sportsagtig. De har ikke alverdens med kræfter,
men sports maskiner er de absolut. Jeg vil mene at de er omtrent lige så
hurtige som en bandit 600 som du også kigger på. Den vejer trods alt en
30-40 kg mere

mvh Tommy Fer

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 13-05-04 22:43

Peter wrote:
> Hvilke vil i anbefale? Gerne lidt sportsagtig og samtidig til at
> forsikre. Jeg er 27 år og har 4 års skadefri kørsel (de 3 på en lille
> mc)
> Suzuki GSF 600 Bandit

Hvad med en 1200 Bandit !, de _er_ faktisk set til 60-65K

Sporty !........nej.....men den har faktisk kræfter nok til det.........men
ikke helt køreegenskaberne.........er for tung...
men den er ikke så 'faens' dyr at forsikre !

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen