dæk - retur
Fra : Fam.Nielsen

Dato : 11-05-04 16:23

Hmm. Første gang jeg forsøger mig med nethandel går det galt.

Har bestilt et forket fordæk ved Reifenversand, kan det mom sendes retur,
eller kan den mon sælges videre herhjemme.???

Bridgestone 3,5x19 L303 S57

Mvh.
Carsten Nielsen.

Fra : Anders Christensen

Dato : 11-05-04 16:29

Fam.Nielsen wrote:

> [...]
>
> Har bestilt et forket fordæk ved Reifenversand, kan det mom sendes retur,
> eller kan den mon sælges videre herhjemme.???

Det kan du vel udlede af deres handelsbetingelser, men jeg vil da tro at
der er regler i tyskland om returret ved fjernhandel ligesom der er her
i landet.

Mvh Anders Christensen

Fra : anders majland

Dato : 11-05-04 17:19

> Det kan du vel udlede af deres handelsbetingelser, men jeg vil da tro
> at der er regler i tyskland om returret ved fjernhandel ligesom der
> er her i landet.

De ligner også de danske meget - men regn med at komme til selv at hænge
på portoen begge veje. Så der kan nok godt være ide i at prøve at komme
af med det i markedsgruppen og dba.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-05-04 17:56

> Har bestilt et forket fordæk ved Reifenversand, kan det mom sendes
> retur, eller kan den mon sælges videre herhjemme.???

Hej Carsten

Det er nemt. Nægt modtagelsen. Så går dine penge ind på din konto igen efter
en uge eller to, og det koster dig ikke en krone.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85

Fra : Jan Meyer

Dato : 11-05-04 18:18

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:cA7oc.122$QR3.39@news.get2net.dk...

> [...]
> Mojn Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)

Øh......... Det er da ikke pænt -vel??
Manden har bestilt det forkerte og de har vel sendt det bestilte dæk.
Hvis du sælger noget til en privat , sender det og det så ikke bliver
indløst , smiler du så og siger fint nok ! ?

Jan

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-05-04 18:34

> Øh......... Det er da ikke pænt -vel??

Hej Jan

Der er 8 dages fuld returret på postordre køb. Det er dem jeg anbefaler
manden at udnytte. Nej, det er ikke særligt pænt. Ja, Reifenversand taber
penge på porto uden grund. Ja, manden skulle vide hvad han bestiller før han
går i gang, men det er hans ret og vilkårne når man har en postordre butik.

Fra : Bo Skakke

Dato : 11-05-04 19:36

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> [...]
> hvad han bestiller før han går i gang, men det er hans ret og
> vilkårne når man har en postordre butik.

Hej Jacob

Og ja, jeg synes du er et fjols!

Når man opdager at man har taget fejl og bestilt forkert, kan man vel
overkomme at i det mindste at behandle dem, der har knoklet for at levere
varer til dig så hurtigt som muligt, ordenligt.

Hvis dit navn skulle optræde i min ordrebog, vil jeg bede dig om at komme og
afhente varen selv...

mvh Bo
Medejer af en postordrebutik

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-05-04 20:01

"Bo Skakke" <elskak_fjernes@hotmail.com> writes:

> Og ja, jeg synes du er et fjols!

....og du er en hest eller noget, men hvad har det med sagen at gøre?

> Når man opdager at man har taget fejl og bestilt forkert, kan man vel
> overkomme at i det mindste at behandle dem, der har knoklet for at levere
> varer til dig så hurtigt som muligt, ordenligt.

Som kunde betaler man da for den service, i modsat fald har
postordreselskabet prissat sine varer forkert. Postordreselskaber
konkurrerer på lige fod, og uheldet ville nok ikke være sket hvis
handlen havde fundet sted i en almindelig forretning. Reglerne er vel
til dels til, for at beskytte forbrugerne mod deres egne
fejltagelser.

Sådan virker det, selvom man kan ryste nok så meget på hovedet af
det. Hvis man ikke benytter sig af det, kan man jo næsten sige at
postordreselskaberne får en ufortjent konkurrencefordel over
alm. butikker, da de jo så kan prissætte lavere uden selv at punge ud
for de risici der følger med postordrehandel. Sådan lige for at stille
det lidt på spidsen
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 12-05-04 20:53

> ...og du er en hest eller noget, men hvad har det med sagen at gøre?

Tak. Jeg gad ikke selv besvare det ellers meget velformulerede indlæg.
For lige at citere De Nattergale: " Ja, han ku' ikke en gang husk' mit
navn".

Fra : Bo Skakke

Dato : 11-05-04 19:32

Fam.Nielsen wrote:
> [...]
>
> Har bestilt et forket fordæk ved Reifenversand, kan det mom sendes
> retur, eller kan den mon sælges videre herhjemme.???

Hej Carsten

Det er nemt. Man har i hele EU 14 dages fuld returret på varer købt over
internettet.

Reifenversand har jeg aldrig hørt noget negativt om, så mon ikke de følger
lovgivningen på dette område også.

Men naturligvis forudsætter det, at du returnerer dækket i samme stand som
da du modtog det og at du _ikke_ sender det pr. efterkrav til dem, men i
stedet skriver et pænt brev hvori du fx. skriver pænt undskyld ulejligheden
og skriver dit kontonummer, swift adresse og iban koder osv. (tal med din
bank hvis du ikke kender disse). Så er jeg sikker på, at du får dine penge
retur en af de nærmeste dage. Vedlæg også en kopi af din faktura.

Mvh Bo

Fra : Fam.Nielsen

Dato : 11-05-04 21:25

Tak for info.
Jeg prøver at sende dem en mail i morgen og forklare at jeg har bestilt en
forkert vare, de kan jo iøvrigt se at jeg har bestilt et nyt dæk.
Jeg har intet at udsætte på Reifenversand- de har trukket beløbet på kontoen
og varene modtog jeg 2 dage efter- fin service.
At jeg selv skal betale protoen retur er helt ok for mig, man lærer jo
hverdag.

mvh. Carsten.
26305592