Olie og tændrør til Yamaha XS400 Seca
Fra : Jan Madsen

Dato : 09-05-04 19:36

Hi

Jeg har en Yamaha XS400 Seca som jeg skal have til at rodet med.
Hvilken olie (15W/40 eller hyr?) og hvilke tændrør skal jeg smide i den?

--
/ Jan

Remove 'goaway' in email

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-05-04 22:10

> Jeg har en Yamaha XS400 Seca som jeg skal have til at rodet med.
> Hvilken olie (15W/40 eller hyr?) og hvilke tændrør skal jeg smide i
> den?

15W/40 er fint. Jeg kører på DELO 10W/40 til 75 kr. for 4 liter. Det kan
fint anbefales, og så bliver det ikke billigere.
Det købes ved louis.de. Deres DELO oliefiltre har jeg heller intet at
klage over, og de er også billige, så det skifter jeg hver gang jeg
skifter olie.

Standard tændrør er NGK DR8ES-L med elektrodeafstand 0,6-0,7 mm.

Hvis du skal til at skrue i den, så har jeg nogle manualer liggende til
den som PDF-filer, hvis du er interesseret. F.eks. en original Yamaha
manual på 317 sider. Den er rimeligt god, og næsten uundværlig når man
skal lave diverse småting.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jan Madsen

Dato : 10-05-04 17:51

Hej Martin

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det købes ved louis.de. Deres DELO oliefiltre har jeg heller intet at
> Standard tændrør er NGK DR8ES-L med elektrodeafstand 0,6-0,7 mm.

Det vil jeg straks skrive på indkøbssedlen til Louis.

> [...]
> den som PDF-filer, hvis du er interesseret. F.eks. en original Yamaha
> manual på 317 sider. Den er rimeligt god, og næsten uundværlig når man

Dem vil jeg meget gerne have en kopi af fordi der er ikke lavet en Haynes
til en XS400 Seca.

Hvordan skal vi ordne den sag. Den er nok for stor at maile. Jeg må have max
6Mb på min yahoo konto som er den eneste jeg bruger.
Kan du evt. brænde en cd og sende mig? Jeg skal naturligvis nok dække
omkostningerne derved.

(Evt kan jeg hente den hvis du bor i nærheden af Frederiksberg.)

På forhånd tak.

--
/ Jan

Remove 'goaway' in email