RC51 - erfaringer ??
Fra : MKS - 74

Dato : 09-05-04 09:20

Hvis nogle har _personlige_ erfaringer med RC51'eren, så hører jeg
gerne om dem, er mest interesseret i at høre om evt. fejl, svagheder
og små særheder....

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:

Fra : F.Sander

Dato : 09-05-04 10:33

"MKS - 74" < > Hvis nogle har _personlige_ erfaringer med RC51'eren, så
hører jeg
> gerne om dem, er mest interesseret i at høre om evt. fejl, svagheder
> og små særheder....
-------------------------------------
Hej M. ,
Jeg kommer flere gange om året sammen med tysker der køre bane(track-days)
på RC51, de er ca.5 faste og ca 5-6stk løse.
De er næste alle lavet/bygget om af min ven i hamborg
http://www.honda-rc51.de/ , jeg ved at der ved bane kørsel kan ske det at de
"taber" en ventil, det skete sidste år for en Tysker og 2x for en deltager i
det Estiske superbike mesterskab.( dog havde sidt nævnte vel 150+HK på
baghjulet)

Genneralt siger de 5 jeg kender godt at org. er den lidt tung og
affjederingen er ikke imponerende til bane, det samme har jeg læst i et
Engelsk blad. Og den vejer immervæk en del..Sam stemmende siger de at den er
"nem" at køre på og trækket er rimelig jævn.

En af disse fyre har i år stillet sin 998R i garage og er pt ved at bygge en
RC51 til bane da han mener det er bedre.

Uanset hvilken V2 du kigger på skal du ikke regne med de går mer' end
40-50.000km ved hård kørsel-. Der tros alt flere vibarationer i en V2 end
R4-eller som jeg fortrækker en V4..

Måske ikke hvad du søgte, men lidt hjælper det vel.
Mvh. F.S. - V4 -

Fra : MKS - 74

Dato : 09-05-04 12:20

On Sun, 9 May 2004 11:32:52 +0200, "F.Sander"
<Finn-Sander@jubiimail.dk> wrote:

>Måske ikke hvad du søgte, men lidt hjælper det vel.

Ja da, det med at den kan finde på at smide en ventil er da nyt for
mig.....det er nu ikke til mig selv, jeg er ikke så meget til
litercykler (læs færger ), men jeg har lovet at samle så meget
info (har allerede en masse) jeg kan for en anden og ville lige høre
her også om der var nogen der havde lidt input.... så tak for det
Finn.